Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 20:36

Re: Winter 2012-2013 mama's

Printje schreef:Ja ze heeft er best last van, en dan ook nog flink verkouden. Heb haar mooi een zetpilletje gegeven voor de nacht.


Gelijk heb je, had ik ook gedaan
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 04 Sep 2013 11:59

Re: Winter 2012-2013 mama's

Printje schreef:Ja ze heeft er best last van, en dan ook nog flink verkouden. Heb haar mooi een zetpilletje gegeven voor de nacht.


heb ik ook gedaan hoor,ze had koorts en was echt niet lekker, ondanks dat was ze veel wakker en aan t huilen.Gelukkig is ze nu weer ´braaf´want ik ben daar niet meer op gebouwd hoor ;)
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 20:03

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hier leek ze vandaag alweer een stuk beter, wel nog flink snotterig maar ze heeft fijn gespeeld en gegeten. Ze gaat inmiddels echt turbo met kruipen en r kan niets meer laten staan of madame is er als de kippen bij.

R had een bakje met koekjes op de grond staan, N zat aan de andere kant vd kamer ziet dat bakje en miepmiep daar ging ze.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Sep 2013 20:11

Re: Winter 2012-2013 mama's

Fijn dat het al een stuk beter gaat printje. Leuk dat ze zo kruipt zeg
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 20:12

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ik zal haar morgen proberen te filmen, tot nu toe zijn alle filmpjes te groot. Je ziet haar met de dag beter worden in kruipen en gaan zitten.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Sep 2013 20:16

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dat vind ik wel leuk om te zien dan. Hier kruipt hij namelijk ng niet echt
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Sep 2013 20:17

Re: Winter 2012-2013 mama's

Nou als ik die symptomen van jullie kindjes moet geloven had L met 4 maanden al een tand. Maar helaas..nog helemaal niks. Ze is wel al drie dagen zeurderig, klagerig, hangerig, knorrig en erg snel verveeld..helemaal niet leuk. Ik moest vandaag voor het eerst werken en mijn man had zijn eerste papa-dag. Vaak was het leuk, maar ze was ook erg aan het miepen. Is dat een fase?
Gisteren en eergisteren was het ook janken geblazen met slapen. Echt krijsen, zwaar overstuur...dikke tranen. Ik kon haar echt niet laten liggen. Als ze eenmaal slaapt, dan slaapt ze gelukkig lekker door. Ze is een uitslapertje en dat werkt niet helemaal met ons schema. Zij ligt gerust tot een uurtje of 9 in haar bed. Wij staan op werkdagen om 6 uur op.
Gelukkig ging het vanavond weer beter. Eerst maar weer in het badje gedaan, fles op de kamer en meteen in bed. Ze sliep meteen. Misschien kwam het ook omdat ze vandaag zo goed als niet had geslapen.

Ben trouwens helemaal gesloopt na deze dag werken. Ik wil eigenlijk gewoon lekker slapen...Ik vond het wel super leuk. Echt thuiskomen en het was net alsof ik nooit was weggeweest. Heerlijk even uit de babybubbel na 6,5 maand.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Sep 2013 20:17

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hier ook geen kruiper hoor....ze wil niet eens zelfstandig zitten.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem286

Bericht 04 Sep 2013 20:57

Re: Winter 2012-2013 mama's

Mijn dochter doet ook nog niet veel hoor dikkie dik! Lekker luilakje :)

Hier gaat alles wel goed behalve met haar ontlasting, dat blijft een probleem. 24 sept mogen we naar de kinderarts met haar. Verder heb ik het enorm druk, heb net de eerste dag van mijn nieuwe studie achter de rug. Ik ben namelijk 2 weken geleden aangenomen voor een nieuwe baan incl studie maar het was allemaal nogal kortdag! Afgelopen vrijdag contract getekend en gisteren eerste dag school. Verder moet ik nog gewoon uitwerken bij mijn oude baan dus dat komt er nog even bij, daar mag ik pas 1 nov weg.

Leuk om te lezen over de voortgang van jullie kleintjes!!
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 05 Sep 2013 12:04

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dikkie, hoe bevalt het werken? Even wennen he?

Pinkel, veel plezier in Parijs!

Ella, dat is snel dat hij staat! K zet sinds gisteren ook zn benen eronder als je hem optrekt.

Bolus wat vervelend van je bekken! Hier wachten we ng wel een poosje voordat er n 2e komt denk...

Highway wasvdat die baan waar je toen over twijfelde? Succes!

Bij K komen er momenteel boven 2 tandjes door, slapennis niet echt n succes. Verder tijgert hij ook met n rotgang het hele hiis door, superleuk om te zien, maar ik kom wel ogen en handen tekort :roll: en hij vindt de box ook meteen niks meer aan, de grapjas!
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Sep 2013 13:47

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dikkie Dik: hoe beviel je eerste dag? Hoe gaat het nu met je dochter?

YMB: leuk he dat tijgeren. 2 tandjes tegelijk dat doet hij goed ;)

Highway: klinkt als een drukke periode. Succes met je studie!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 07:47

Re: Winter 2012-2013 mama's

Is er hier toevallig iemand die op het oude forum ons eerste topic gezocht heeft. Ik wil nog even wat terug lezen maar kan hem echt niet vinden.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 08:11

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wel het duurde een half uurtje maar ik heb hem. Als iemand anders hem nog wil lezen hij staat op pagina 153.
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 08:12

Re: Winter 2012-2013 mama's

pagina 153?? haha jeetje.

Dat het forum er trouwens nog steeds is...
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 08:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

ja 153. Heb mijn eigen posts grotendeels terug gelezen. Was leuk en blij dat ik dat even gedaan heb.
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 08:43

Re: Winter 2012-2013 mama's

Das op zich wel een slim idee idd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 10:30

Re: Winter 2012-2013 mama's

Printje schreef:Das op zich wel een slim idee idd.


Vond het leuk om even terug te lezen hoe ik de zwangerschap ervaren heb en hoe ik me voelde ect. Voor de eerste 3 maanden en de laatste weken. Oja en ook de eerste weken met mijn zoontje.
Vind het nu toch wel jammer dat dat forum straks weg is.

Heb zojuist het 2de tandje ontdekt bij mijn zoontje. Hij is al door. Had het nog niet gezien
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Sep 2013 09:23

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bedankt Ella voor de interesse! Werken was weer heerlijk. Alsof ik nooit was weggeweest. Wel pittig, was helemaal gesloopt vrijdagavond.

Verder is L. in een lastige bui. Ze slaapt erg slecht in. Gisteren de 5 minuten regel toegepast, geheel tegen mijn moedergevoelens in, maar ze sliep na een kwartier in om vervolgens om 22:30 weer wakker te worden en tot 2:00 te spoken. Ik trok het heel slecht, want ben gewoon enorm verwend met een kindje wat al vrij snel ging doorslapen. Ik hecht zoveel waarde aan een goede nachtrust. Ik functioneer namelijk echt slecht, met te weinig slaap.
Verder is ze overdag ook al zo huilerig. Ze is erg ontevreden en jengelig...niet leuk gewoon.

Is het een fase? Tandjes? Sprongetjes? Iemand tips?
Ik kan trouwens het oude forum niet meer terugvinden.....
22-2-2013
28-8-2015
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 09 Sep 2013 11:38

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ dikkiedik A deed dit toen ze tandjes kreeg.2 nachten en toen was t tandje door en konden wij weer slapen.
Wij zijn ook verwend met een doorslapen dus was even " afzien"

Ik heb haar op een duur bij me gelegd,ik had die periode veel repetities en voorstellingen dus sowieso al veel slaaptekort dus ik kom echt niet meer.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Sep 2013 17:34

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dikkie Dik: oh wat vervelend. Ik herken je gevoel helemaal. Wij hadden ook al vrij snel een goede slaper. Laatst was het 2 weken drama. En het sloopt je helemaal. Ik hoop dat het snel voorbij is. Het kan een sprongetje zijn. Is ze wel rustig als je bij haar blijft?

Mijn knul gaat het kruipen ontdekken :cheers:
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 16 Sep 2013 12:04

Re: Winter 2012-2013 mama's

Heey dames!

Even dit topic van pagina 6 geplukt. :thumbdown:

Wij zijn afgelopen vrijdag teruggekomen van bijna 3 weken vakantie, we zijn naar Kroatië geweest. (Ik wilde thuis even op het forum kijken, was het ineens verdwenen. Dat was wel ff raar hoor :nopompom: ) We hebben heerlijk genoten en meneer heeft het erg naar zijn zin gehad. We hebben erg veel gezwommen in zee (hij vond het zoute water helemaal niet gek, wat ik wel verwacht had) en dat vond hij superleuk. Verder heeft T veel geleerd op vakantie, hij kan zichzelf inmiddels optrekken tot staan en aan de hand lopen (nog erg wankel, maar toch!). Ook heeft ie inmiddels weer 2 tandjes erbij.

Doorslapen doet hij helaas nog steeds niet, hij wordt nog meerdere keren per nacht wakker helaas. Ben zelfs jaloers op jullie verhalen van kindjes die even een periode niet doorslapen, haha.

Ik moet trouwens echt nog niet denken aan een tweede kindje, pff.

Hoe gaat het met jullie? En met jullie kindjes?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 16 Sep 2013 14:43

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hallo meiden,

Hier ook weer even een teken van leven en welzijn! Vorig weekend heerlijk naar Parijs geweest, was erg gezellig maar ook heel vermoeiend omdat we erg veel gelopen hadden die zaterdag.
Zondag hebben we een boottocht gemaakt over de Seine langs alle hotspots van Parijs, erg leuk om het allemaal eens te zien vanaf het water! s'Middags hadden we ook nog een bustoer langs alle hotspots dus hebben het nog van een andere kant ook bekeken! :wink:

Eind van de middag gingen we weer met de Thalys naar huis, en toen we eenmaal weer in NL waren kon het mij niet snel genoeg gaan! Wilde weer lekker mijn kleine meisje knuffelen! Ondanks dat ik haar wel gemist heb was het wel heerlijk om er even met zijn 2tjes er tussenuit te zijn.

Ons kleine aapje heeft zich ook prima vermaakt bij mijn ouders en alles is goed gegaan! Mijn vader vond het geweldig dat zijn kleindochter er was en vond het volgens mij wel jammer dat ze weer mee naar huis ging! Hij heeft haar wel 4x gedag gezegd toen we weggingen bij hun zondagavond. :razz:

Verder heb ik nog steeds een ontsteking aan mijn oog die maar niet over wil gaan, dus loop nu ook weer de deur plat bij de oogarts (alsof ik daar op zat te wachten). Voor de rest gaat alles hier lekker zijn gangetje. Ons kleine aapje zegt inmiddels al een paar woordjes: mama, papa, bah en van de week hoorde ik haar opeens opa zeggen!! Echt zo schattig. Ze kan la redelijk snel tijgeren, en probeert nu ook echt te kruipen. Het gaat opeens allemaal zo verschrikkelijk snel.

Komende maand willen we er nog een weekje tussenuit naar CP. We willen alleen niet in de herfstvakantie want dat is en erg duur en veel te druk. Dus dat wordt nog even puzzelen wanneer we gaan en anders wordt het november.

En wat gaan jullie kindjes ook allemaal zo lekker snel met alles ondernemen. Fijn dat het met jullie en de kindjes ook goed gaat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 16 Sep 2013 19:37

Re: Winter 2012-2013 mama's

BimBam: hoe oud is T nu? (je hebt geen ticker nog, en weet het even niet meer) Wat goed dat T zoveel geleerd heeft. Wat lekker zeg 3 weken op vakantie! Wat vervelend dat het doorslapen nog niet wil. Weet je hoe het komt? Honger?

Pinkel: wat leuk dat jullie naar Disney geweest zijn. Lijkt me heerlijk om er inderdaad weer eens samen uit te gaan.

Hier is mijn kleine man ineens veel aan het doen. Hij gaat kruipen, kan zelf blijven zitten en valt niet om maar gaat bewust op zijn buik of rug liggen, zonder zijn hoofd te stoten. Heerlijk om allemaal te zien.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 16 Sep 2013 19:52

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ella, donderdag is ie 9 maanden. Hoe het komt dat ie niet doorslaapt weet ik niet, ik geloof niet dat het elke keer honger is, als ie 1 of 2 keer per nacht kwam dan zou ik dat wel denken, maar hij komt soms (gelukkig niet altijd, haha) om het uur, en ik geloof niet dat ie dan alweer honger heeft.

Knap dat je mannetje al kan zitten, dat kan T nog niet. Hij kan wel op zijn knieen zitten, al houdt ie dat niet lang vol want hij wil staan staan en nog eens staan! Hij weet alleen nog niet hoe hij dan weer moet gaan liggen, dus het is zeer regelmatig bonk :afro:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem20

Bericht 16 Sep 2013 20:02

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat knap zeg bimbam, dat hij kan staan en wat aan de hand kan lopen. J is 4 dagen ouder, maar hij zakt nog door de beentjes wanneer ik hem voorzichtig neerzet. Hij kan wel goed tegen ons aan zitten, maar niet zelf zitten.
En de vooruit knop qua kruipen heeft hij ook nog niet gevonden.


Waar is snoes gebleven? Heb haar nog niet op het forum gespot.

Hoe zitten jullie kindjes in de mc? Past het allemaal nog? En welke kledingmaten hebben de kindjes?
Hier 68-74 en 8990 gram.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers