Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loedermoeder of niet?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 26 Jul 2018 22:14

Loedermoeder of niet?

Vanaf deze week hebben oudste zoon en ik zomervakantie. Jongste zoon gaat normaal 3 dagen per week naar het KDV. In de vakanties betalen we gewoon door (helaas). Deze week heb ik ‘m gewoon gebracht... En voel me daar best schuldig om, aangezien het niet nodig is...

Sowieso willen we ‘m wel de hele vakantie minimaal 1 dag per week laten gaan om hem in het ritme te houden zeg maar. Maar 3 dagen voelt ook niet goed, ondanks dat hij het reuze naar z’n zin heeft...

Loedermoeder of niet?

En wat is jouw loedermoeder-moment?
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2018 22:15

Re: Loedermoeder of niet?

G gaat ook naar de opvang als wij straks 2 weken vakantie hebben. En ook naar opa&oma. Kijk er nu al naar uit!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Jul 2018 22:21

Re: Loedermoeder of niet?

Ik heb ook schoolvakantie en M gaat ook gewoon naar de opvang op haar vaste dagen. Heerlijk tijd voor mezelf!

Maar je zegt dat je er 'helaas toch voor moet betalen', is er geen mogelijkheid om een 42 weken arrangement af te sluiten op de opvang? Bij ons kan dat, dan wijs je 10 weken aan waarin je kind niet komt. Wij hebben er, ondanks mijn schoolvakanties, niet voor gekozen om verschillende redenen, maar wellicht past het bij jullie?
december 2016
juli 2019
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 26 Jul 2018 22:24

Re: Loedermoeder of niet?

Helemaal niet Loeder moeder hoor!
Hij heeft het leuk, jij hebt even tijd voor jezelf. Lekker toch!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Jul 2018 22:24

Re: Loedermoeder of niet?

Ik heb zelf 6 weken zomervakantie. Ik werk op een basisschool.
Wij betalen de vakantie's ook gewoon door en ze gaat ook gewoon 2 dagen per week, net zoals altijd.
Behalve als we straks 2 weken met vakantie gaan.
Ik voel mij daar totaal niet schuldig over, betaal er sowieso gewoon voor.
En ik kom aan allerlei klusjes toe, die normaal niet lukken met haar om mij heen.
En zij heeft het prima naar haar zin daar.

Dat 42 weken arrangement hebben ze hier ook, maar dan is de uurprijs wel wat hoger en daar krijgen we dan geen kinderopvangtoeslag over.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 26 Jul 2018 22:27

Re: Loedermoeder of niet?

Nee hoor, niets om je schuldig over te voelen, zeker als hij het helemaal leuk vindt daar!

Ik werk ook in het onderwijs en ben juist sinds dit jaar ook over naar een 52 weken contract. Ook voor het ritme van de kids, maar ook omdat ik het fijn vind om even tijd aan mijzelf te hebben. Ze gaan overigens maar 1 dag. Opa en oma passen niet op in de vakanties, aangezien ze dat altijd bij ons thuis doen en dan zou ik verplicht weg moeten.

Morgen breng ik ze overigens maar een halve dag. Met die hitte is het buiten niet fijn (weinig schaduwplekken) en binnen is het superwarm. En aangezien ik gewoon thuis ben, vind ik het onnodig ze daar dan in die hitte te laten zitten. De jongste slaapt nog 2x per dag en dat is geen doen eigenlijk.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 27 Jul 2018 06:44

Re: Loedermoeder of niet?

Nee joh dat is toch geen loedermoeder. Als hij t daar dijn heeft is t helemaal goed toch. Dat is ook sowieso z’n normale ritme. Als je t echt zelf niet fijn vindt zo, zou je m af en toe dagje thuis kunnen houden misschien. Maar ik zou vooral lekker even quality time met de oudste pakken.

Hier is de opvang trouwens sowieso een zegen nu, want ze hebben daar airco. S ochtends spelen ze buiten id schaduw en smiddags zitten ze lekker koel binnen. Heerlijk. Ik ben er zelf beetje jaloers op zelfs hahaha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Jul 2018 06:54

Re: Loedermoeder of niet?

Ik neem ook ongeveer 4x per jaar een dag vrij en breng T naar de opvang.
Dan heb ik echt een dagje voor mijzelf.
Heerlijk!

Ik vind dat niets te maken met de term loedermoeder.
Al vind ik dat sowieso maar een raar iets.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jul 2018 07:24

Re: Loedermoeder of niet?

Stom woord en onzin om je daar schuldig om te voelen.
#teammaple🍁
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jul 2018 07:26

Re: Loedermoeder of niet?

UN, je bent me voor. Ik ben het met je eens.
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Jul 2018 07:42

Re: Loedermoeder of niet?

O heerlijk toch!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 27 Jul 2018 09:26

Re: Loedermoeder of niet?

Nee vind ik niet. Hij heeft het fijn, jij wat meer je handen vrij. 6 wkn geen kdv lijkt mij ook niet prettig voor hem, om daarna weer te wennen.
Onze jongste gaat ook gewoon, behalve de eerste twee weken van onze vakantie. Ik vind 1 op 1 met mijn oudste ook echt heel erg fijn.
Toen ik de jongste van de week bracht en de leidster vroeg hoe onze vakantie was en of we nu nog vrij zijn, schaamde ik mij wel. Mn man zegt heel nuchter; we betalen ervoor en het gaat ze niets aan wat we dan doen werken of niet.


Hier betalen we sinds dit jaar ook de vakanties door, is 1 euro duurder dan 48 wkn. We hebben zelf maar drie weken in de zomer dus i.p.v. door allerlei bochten te wringen met opa s en oma s moet onze oudste naar de bso. 1 dag per week. Afgelopen week hadden we nog vrij maar nog wel wat klussen te doen dus weggebracht, voor het eerst. Ik thuis met een schuldgevoel en om half 4 ben ik ze maar gaan halen. Met als begroeting; ben je er nu al, waarom zo vroeg??
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jul 2018 10:17

Re: Loedermoeder of niet?

Urban Naked schreef:Stom woord en onzin om je daar schuldig om te voelen.

Ja, dit.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Jul 2018 10:24

Re: Loedermoeder of niet?

Ik vind het ook niet raar hoor. Lekker genieten even aandacht voor de oudste. Ik zou hem misschien wel wat later brengen en eerder ophalen?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 27 Jul 2018 10:37

Re: Loedermoeder of niet?

Mijn eerste reactie toen ik de eerste zinnen was wat heerlijk om 1 op 1 tijd met de oudste te hebben en samen dingen te doen wat hij leuk vindt en de jongste nog te klein voor is.
Dus ik zou hem zeker laten gaan, misschien een keertje een dag minder maar verder lekker genieten van wat tijd alleen met de oudste.

Niks om je schuldig over te voelen!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Jul 2018 11:15

Re: Loedermoeder of niet?

Oke ga ik me niet schuldig (proberen te) voelen. :)

Ik breng hem idd ook later dan normaal, kunnen we gewoon rustig aan doen ‘s ochtends. En ik haal hem wat eerder op.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Jul 2018 13:43

Re: Loedermoeder of niet?

Ik zou het pas zonde vinden om het niet te laten gaan terwijl je er wel voor betaald haha
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria, Juliet