03 Okt 2018 19:25 door munk
Ik had laatst een heel verhaal getypt, maar er ging iets mis bij het plaatsen.
Hier gaat alles goed. De zomervakantie was heerlijk, maar het begin van het nieuwe schooljaar was pittig. T. kreeg ontzettend veel prikkels en ze begonnen groep 5 met herhaling van groep 4. Saai, makkelijk, niet leuk. Maar de juffen wilde nog niet aan levelwerken beginnen omdat hij eerst in een schrift moest leren werken. In T. zijn geval een ramp (nog steeds). Maar nu komt gelukkig ook het levelwerk in zicht, hopelijk krijgt hij dan weer plezier in. Komende vrijdag hebben de levelwerkkinderen de introductie zodat ze na de herfstvakantie kunnen starten.
Daarnaast was het pittig omdat T. en ik in de eerste weken van school ook ontzettend botste met elkaar. Complimenten voor mijn man, die alles zo rustig kan benaderen en in perspectief kan zien. Die liet mij ook aanzien, dat ik zelf ook een aandeel heb en ik sommige situaties anders moet aanvliegen. Ik blijf soms in mijn boosheid, gekwetstheid en verdriet te lang hangen waardoor we wat er gebeurd is niet makkelijk af kunnen sluiten. En het werkt, het is weer gezellig. En hij houd zich aan de afspraken. Ik voel me eindelijk sinds vorige week geen moppermoeder.
Daarnaast gaan we ook aan de klas vertellen wat T heeft d.m.v. brainbloxs. We hopen dat T. daardoor meer geaccepteerd wordt en ze voor elkaar gaan opkomen. We hebben nog een beetje onze twijfel of we dat in dit stadium moeten doorzetten, het is toch een lastige klas. De juf denkt dat het juist kan helpen in deze klas.
YEX Ik denk dat een goede psycholoog daar echt wel doorheen kan prikken met de juiste vragen of opdrachten. Bij meisjes valt er juist moeilijker doorheen te prikken omdat ze zich sociaal meer naar de situatie kunnen vormen en dus minder opvallen met hun ASS symptomen. Ik zou het advies opvolgen en het gewoon proberen. Y, heeft geen last van de onderzoeken, die zijn vaak alleen maar heel leuk en je kan er alleen maar wijzer van worden.