Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kan dit? (internet bankieren)

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 21:35

kan dit? (internet bankieren)

Ok.. ik heb vandaag mijn hypotheek naar de bank zelf overgemaakt (lang verhaal.. rare ex etc). De beide bedragen heb ik wel in twee delen erin gezet (er waren twee betalingskenmerken) maar wel in één opdracht uitgevoerd. Snap je hem nog? Want je kan verschillende betalingen dan in één keer voldoen. Ik kreeg ook daarbij het totale bedrag te zien.

Een paar uur later, is een bedrag daarvan niet meer te zien maar wel zie ik dat bedrag als 'af' geboekt naar mijn ex staat. Kan hij, hij heeft immers ook gewoon toegang tot de gezamenlijke rekening, dat bedrag gestorneerd hebben dat ik in eerste instantie naar de bank had overgemaakt?
<<

Anoniem4

Bericht 04 Sep 2013 21:36

Re: kan dit? (internet bankieren)

Alleen een automatische incasso kun je storneren dus het lijkt me niet dat het kan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Sep 2013 21:39

Re: kan dit? (internet bankieren)

Bel je bank! Die weten alles!
#teammaple🍁
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 21:40

Re: kan dit? (internet bankieren)

Ik snap hem niet helemaal. Heb je de bedragen naar de bank overgeboekt of naar je ex?

Als je bedragen zelf overmaakt, dan kan er niet gestorneerd worden. Wat wel eens kan is dat een zelf overgeboekt bedrag niet overgemaakt wordt door de bank i.v.m. ontoereikend saldo. Maar dat lijkt me hier niet, omdat het in eerste instantie wel is overgemaakt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 21:41

Re: kan dit? (internet bankieren)

Urban Naked schreef:Bel je bank! Die weten alles!


Die zijn nu dicht. Maar morgen hang ik vast weer gezellig aan de telefoon :-). (vandaag ook al 2x gedaan! gezellige lui bij de rabobank..)

Nu is het niet de eerste keer dat me zoiets is opgevallen. Vorig jaar gebeurde er ook al zoiets maar toen overleed pap een dag later en heb ik me er niet meer druk over gemaakt. Maar nu wel.. het dreigt lekker hard tegen hard te gaan worden dus ik moet alles goed in de gaten houden :-).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 21:43

Re: kan dit? (internet bankieren)

Nyx schreef:Ik snap hem niet helemaal. Heb je de bedragen naar de bank overgeboekt of naar je ex?

Als je bedragen zelf overmaakt, dan kan er niet gestorneerd worden. Wat wel eens kan is dat een zelf overgeboekt bedrag niet overgemaakt wordt door de bank i.v.m. ontoereikend saldo. Maar dat lijkt me hier niet, omdat het in eerste instantie wel is overgemaakt.


Naar de bank. Later is dus een van die bedragen weg die ik had overgemaakt naar de bank, maar is nu wel naar zijn rekening overgemaakt. Dus het líjkt erop dat dat bedrag opeens een andere ontvanger heeft gekregen. Ik weet dat storneren idd niet kan, maar hij kan ook al gemaakte betalingen ongedaan maken?

Want dat lijkt er nu te zijn gebeurd. Mijn betaling aan de bank lijkt gecanceld, en is opeens een andere ontvanger geworden. De omschrijving is ook anders..
Laatst gewijzigd door Caro op 04 Sep 2013 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 21:46

Re: kan dit? (internet bankieren)

Ohh en er was genoeg saldo, anders had ik de betaling in eerste instantie niet kunnen overmaken..
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 04 Sep 2013 21:49

Re: kan dit? (internet bankieren)

Hmm, dat lijkt me inderdaad raar en niet kunnen. Ik zou zeker morgen de bank bellen.
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 21:55

Re: kan dit? (internet bankieren)

Ah, dat is wel heel erg vreemd. Denk dat de bank als enige antwoord kan geven op de vraag wat er is gebeurd. Zou vreemd zijn als je op een later tijdstip nog een andere ontvanger kunt selecteren.

Laatst had ik geld overgeboekt van de verkeerde rekening. Die rekening heeft alleen saldo als ik boodschappen ga doen. Ik vond het al vreemd dat ik niets zag. Toen boekte ik 100 euro over en toen ik niet veel later keek was het geld weg. Allemaal overgemaakt naar waar ik het naar wilde overmaken. Oeps!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Sep 2013 22:00

Re: kan dit? (internet bankieren)

Is het echt zo heftig dat je denkt dat hij zoiets gedaan kan hebben? Wat afschuwelijk!
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 22:03

Re: kan dit? (internet bankieren)

Urban Naked schreef:Is het echt zo heftig dat je denkt dat hij zoiets gedaan kan hebben? Wat afschuwelijk!


Het is vrij ernstig ja... ik zit er al de hele dag mee en ik ben bang geen oog dicht te doen. Hij stuurt dreigmails, nare toon, etc etc etc. Het vreet dus behoorlijk aan me.
<<

Anoniem205

Bericht 04 Sep 2013 22:05

Re: kan dit? (internet bankieren)

Gatver Caro, dat is naar! Hoop dat de rabo je morgen meer kan en mag vertellen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Sep 2013 22:09

Re: kan dit? (internet bankieren)

Voor nu gaat het mij er alleen om dat de hypotheek is overgemaakt. En dat lijkt zo te zijn, ook uit zijn laatste mail. Ik had het dus vanmiddag geregeld. Zijn laatste mail luidde oa: 'ik heb gezien dat de betalingen zijn doorgekomen'. Dát lijkt dus gecoverd te zijn, maar ik moet het gewoon zeker weten. En voor nu lijkt het verhaal gewoon raar en onduidelijk. Een gemaakte betaling kan je toch niet ongedaan maken?

hij claimt in zijn omschrijving van dat bedrag dat hij het heeft overgemaakt van zijn eigen rekening. 1) is dat dan werkelijk zo? 2) waarom zie ik dan niet eerst het bedrag naar de rabo overgemaakt en eventueel eenzelfde bedrag naar zijn eigen rekening. Ik snap er dus niks van. Het saldo klopt wel precies..
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 04 Sep 2013 22:11

Re: kan dit? (internet bankieren)

Jeetje Caro wat kaa uu tee..ik post niet vaak maar heb altijd meegelezen, maar wat vervelend dat ie zo sneu gaat lopen doen :-(
<<

Anoniem193

Bericht 05 Sep 2013 19:10

Re: kan dit? (internet bankieren)

Heb je vandaag duidelijkheid gekregen?
Had je niet heel per ongeluk zijn nummer ingevoerd? Of kan hij ook nog inloggen op die rekening?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Sep 2013 11:27

Re: kan dit? (internet bankieren)

Nee.. of ik heb wel antwoord maar niemand kan dit verklaren. Ik zou theoretisch gezien zijn rekeningnummer hebben kunnen ingeven: maar dat zou niet de omschrijving hebben gegeven die er nu bij staat.

Kortom: het is echt heel heel vreemd. En de bank kwam niet met een andere verklaring eigenlijk. Ik heb een uur met ze aan de telefoon gezeten, maar nog steeds geen antwoord.

Toen vroeg ik nog: máár is dan wel de hypotheek betaald? Dat duurde 5 werkdagen voordat dat verwerkt was. Kortom: na een uur bellen was ik nog geen steek wijzer..
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 06 Sep 2013 11:37

Re: kan dit? (internet bankieren)

Heel erg vreemd! Er was onlangs wel een storing bij de Rabobank. Vrienden van mij hadden van de privérekening geld overgemaakt naar de spaarrekening van dezelfde rekening. Dat geld is toen verkeerd verzonden naar een willekeurig rekeningnummer. Daar is ook een melding van geweest want meer Rabobankklanten hadden daar last van.

Van zoiets is hier ook sprake. Erg raar. Ik kan je verder niet helpen, maar ik hoop dat het geld snel 'terecht' is.
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 06 Sep 2013 11:52

Re: kan dit? (internet bankieren)

Wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop dat je nog duidelijkheid krijgt.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Sep 2013 13:44

Re: kan dit? (internet bankieren)

Burgemeester Nicky schreef:Heel erg vreemd! Er was onlangs wel een storing bij de Rabobank. Vrienden van mij hadden van de privérekening geld overgemaakt naar de spaarrekening van dezelfde rekening. Dat geld is toen verkeerd verzonden naar een willekeurig rekeningnummer. Daar is ook een melding van geweest want meer Rabobankklanten hadden daar last van.

Van zoiets is hier ook sprake. Erg raar. Ik kan je verder niet helpen, maar ik hoop dat het geld snel 'terecht' is.


Dat had mijn man ook. Schijnt dat dat aan de rabo app lag op een iphone. Ik heb android en geen problemen gehad. Mijn man had 700e van de prive naar de spaar overgemaakt. Maar de app heeft zelf een willekeurig rek.nr van de laatste 15 maanden gepakt. Gelukkig voor ons was dat een groot bedrijf die het binnen een paar dagen weer terug geboekt heeft. Van de rabo hebben we niks terug gehoord... Knakkers!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Sep 2013 13:51

Re: kan dit? (internet bankieren)

Heb je inmiddels al duidelijkheid?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers