Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luizen

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Jul 2018 08:52

Luizen

Ik kwam er vorige week achter dat zoon luizen had. Ik heb meteen luizenshampoo gebruikt en toen waren alle luizen eruit. De hele week gekamd om de neten eruit te krijgen en morgen ga ik het nog een keer met de luizenshampoo wassen. Maar hoe goed ik ook kam ik blijf steeds een paar van die kleine eitjes tegen komen. Zoon heeft best wel dik en veel haar dus het is een flinke klus om het iedere dag te kammen en sommige eitjes zijn ook te klein om in de kam te blijven zitten. Ik heb ook al heel veel met m'n nagels eruit getrokken maar er zal ongetwijfeld ergens nog wat zitten.
Hoe werkt dat nou met die shampoo? Gaan die eitjes daar ook dood van? Of blijven die eitjes gewoon zitten en heeft hij dan over een week of twee weken weer luizen?
2010 2012
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Jul 2018 08:57

Re: Luizen

Voor wat ik weet is tegenwoordig het enige advies: kammen, kammen, kammen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2018 09:34

Re: Luizen

Zijn haren vol gooien met cremespoeling, niet uitwassen en dan kammen.. kammen kammen...
Het liefst elke dag.
de shampoo doodt wel iets, maar volgens mij niet de eitjes die op dat moment in het haar zitten.
Wij hebben uiteindelijk een elektrische luizenkam gekocht, die dood luizen en eitjes ook gelijk. Zijn wel mini 'tandjes' aan de borstel, dus het is flink werk.

Kleding etc hoeft tegenwoordig niet meer gewassen te worden.
<<

Anoniem257

Bericht 26 Jul 2018 09:38

Re: Luizen

Tom schreef:Voor wat ik weet is tegenwoordig het enige advies: kammen, kammen, kammen.

Dit inderdaad
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Jul 2018 10:12

Re: Luizen

Dat met crèmespoeling heb ik inderdaad ook gedaan. Om de dag ongeveer en dan ook nog elke dag droog een keer. Maar ik kreeg net een berichtje van het bedrijf van de luizenshampoo dat het als het goed is ook de neten dood. Dus hopelijk is hij er dan binnenkort helemaal vanaf.
2010 2012
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Jul 2018 11:06

Re: Luizen

Levende neten zitten dicht op de hoofdhuid en kan je het beste verwijderen met een metalen kam.
Ik zou het risico niet lopen en dus gewoon ff flink kammen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Jul 2018 11:11

Re: Luizen

Ja dat kammen doe ik dus al de hele week 1 a 2 keer per dag, ongeveer een half uur per keer.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2018 11:12

Re: Luizen

Ja, een kam met van die ijzeren pinnetjes.

Luizen zijn echt ellende... Ik heb begrepen dat tea trea olie achter de oren ook helpt, omdat ze niet van die lucht houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jul 2018 18:35

Re: Luizen

Tea tree shampoo en conditioner van Dr. Organic hielp hier enorm goed, dat advies werd laatst op het Vivaforum compleet de grond in geboord, maar hier waren ze echt weg na twee keer wassen, en dat is anderhalf jaar geleden, daarna geen luis meer gezien. We hebben het toen wel een tijdje volgehouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jul 2018 20:25

Re: Luizen

Veel kammen inderdaad, maar wat je ook kunt doen: de behandeling met de shampoo na een week herhalen. En na weer een week nog eens. Als er dan eitjes uitkomen, gaan de luisjes dood voordat ze volwassen zijn.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Jul 2018 21:05

Re: Luizen

Bij mijn zoon ontdekte ik deze avond ook hoofdluis :nopompom: .
Ben meteen gaan kammen met een goede netenkam en er zijn nu al veel luizen en neten uit. Morgen prioderm luizenlotion erop en dan ga ik de komende dagen 2 keer op een dag kammen. Mijn dochter had ze een paar maanden geleden en had ook veel neten. Ik ben ervoor gaan zitten en heb alles wat ik zag er met mijn nagels uitgehaald, dat was wel even een werkje maar ik wilde zeker weten dat alles weg was en er niet toch nog 1 uit zou komen en we weer van voor af aan zouden kunnen beginnen.

Ik hoop zo ontzettend dat mijn dochter ze niet heeft (ik heb vluchtig gekeken en kon niks vinden, morgen nog een keer heel goed kijken). Met haar haren is het echt zo rot om ze elke dag te kammen...

Ik heb een fijne netenkam trouwens, van Assy, die haalt echt alles eruit.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Jul 2018 21:15

Re: Luizen

Ja die kam hebben wij ook Liadan, ik vind dat ook een fijne kam inderdaad. Mijn dochter had gelukkig geen luizen was ik ook bang voor, met dat hele lange haar lijkt me nog lastiger. Hoop dat ze bij jullie ook snel weer weg zijn!

Bedankt voor alle tips van iedereen!
2010 2012
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 29 Jul 2018 07:50

Re: Luizen

Hier helaas ook weer. Word er niet goed van. Ik kam al maanden aan een stuk. Steeds zijn we er vanaf en dan spelen ze weer buiten met kindjes en bam! Weer raak. Speciale shampoo kunnen we niet meer gebruiken, tea tree olie shampoo gebruik ik inmiddels standaard, net als elke dag tea tree olie achter hun oren. Ik word er inmiddels moedeloos van. Getver.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Aug 2018 15:50

Re: Luizen

Vorige zomer hebben we er vrijwel constant last van gehad. Irritant! Ik heb de "oude" regels gevolgd en alle jassen, beddengoed, bankkussens etc. ook gewassen en knuffels in de vriezer. Dat spul van prioderm in de haren, kammen en vervolgens na elke wasbeurt in de week erna de haren spoelen met natuurazijn. Stinkt maar hielp hier heel goed.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Aug 2018 21:45

Re: Luizen

Oh wat ben ik daar slecht in..
Dochter van vriend bleek ze te hebben, maar ik heb ze niet bewust gezien. Waarschijnlijk omdat ik niet goed heb geweten wat te zien.
Dochter heeft ze nu ook, volgens mij niet zoveel en ze heeft er ook geen last van. De paar luizen zie ik beter dan de neten, die neten zie ik alleen na t kammen met nat haar.
Maar wat een ellende dat kammen met zo'n bos haar :nopompom: en kan niet zeggen dat ik er nu zoveel uit haal
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Aug 2018 20:04

Re: Luizen

Even uppen, aangezien ik er al 3 weken mee bezig ben.
Ik heb luizenshampoo gebruikt, in t begin 2-3x in de week, toen ik nog niet wist dat dat na een week pas mocht. Ook paar x cremespoeling langer laten intrekken.
Ik probeer zo vaak mogelijk te kammen, maar dat is met haar bos zo'n geen doen. Ze drssgt t nu veel in een vlecht zodat t niet onnodig klit. Als ik haar kam zie ik ook niet veel op de kam/toiletpapier. Hooguit 1 luis. De neten vind ik ook heel erg minder geworden. Eigenlijk zag ik er vandaag al bijna geen meer voor mn gevoel. Zegt de juf net (ouder gesprek) dat ze wat neetjes had gezien bij haar.
Ik gebruik een luizenkam van de Kruidvat, zo 1 met aan beide kanten tandjes.
Waar haal ik die tee tree olie? En die moet dan achter de oren? Iedere dag?
Is een elektrische luizenkam iets, of die ik heb ook gewoon goed?
Kan ik overdag juist wel of niet beter haarlek/gel gebruiken?
Laatst gewijzigd door Elroya op 23 Aug 2018 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Aug 2018 20:14

Re: Luizen

Koop een assy luizenkam en doe elke avond ( of om de avond) veel cremespoeling in haar haar. Verdeel het haar in 4 parten en dan met de cremespoeling er nog in gaan kammen. Van links naar rechts, vanaf de hoofdhuid etc.
Dan moet ze er echt vanaf zijn.

Ooh en ik zou elke dag haarlak achter haar oren sprayen ipv tea tree.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Aug 2018 20:28

Re: Luizen

En dan cremespoeling in t droge of natte haar? En ook echt inmasseren zeg maar, of is er op doen voldoende? (Bij dat laatste is t makkelijker om de bos haren weer uit te kammen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 23 Aug 2018 21:40

Re: Luizen

Hier momenteel weer luizen. Helaas dit keer ook dochter en ik.
Ik doe de crèmespoeling vrij dik op nat haar, dan kam ik het door met een gewone borstel zodat de klitten eruit zijn en de crèmespoeling goed verdeeld is en dan met de luizenkam. Na de eerste behandeling geen luis mee gevonden, bij dochter en mezelf wel nog wat eitjes. Bij zoon zag ik meteen al helemaal niks meer maar ik blijf toch voorlopig nog lekker doorkammen.
2010 2012
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Aug 2018 23:00

Re: Luizen

Ik zou ook een Assy netenkam aanschaffen. Verder doe ik (als mijn dochter luizen heeft, is gelukkig alweer een paar maanden geleden) veel crèmespoeling op nat haar, dan borstel in haar haren helemaal uit en vervolgens ga ik pluk voor pluk met de kam door haar haren. Na elke keer kammen spoel ik de kam af in een bakje water en veeg ik het af met keukenpapier zodat ik eventuele luizen niet weer in haar haren terug kam.

Eerste wat ik doe is wel prioderm luizenlotion in haar haren en dat een nacht erin laten zitten, daarna uitwassen en meteen kammen, de eerste dagen kam ik 2 keer op een dag als dat mogelijk is.
Mijn dochter heeft een bos krullen en bij haar is kammen redelijk goed te doen met veel crèmespoeling op nat haar, ik zou het kammen zeker niet overslaan.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 09 Okt 2020 11:56

Re: Luizen

Ik up dit topic.

Van de week geconstateerd dat mijn dochter luizen heeft! Vreselijk! Ben zelf panisch voor beestjes en nu helemaal.

Meteen gestart met shampoo die luizen en neten dood maakt. De volgende dag toch weer een levende luis weten te kammen. Dag erna gekamt en niks, naar mijn idee, eruit gehaald. Gister mijn schoonzus geweest en vond nog 1!
Ikzelf zie de neten echt over het hoofd. Daarom gisteravond weer de shampoo erin gedaan, pluk voor pluk in het haar gekamt, van hoofdhuid tot in de punten. Gedoucht, weer kammen, maar zag dat ik weer niks mee nam. Haar was vanmorgen nog vettig, dus weer onder de douche en haren gewassen met gewone shampoo. Door gekamt met gewone kam, vanmorgen een vlecht in gedaan naar school.
Straks uit school meteen weer de luizenkam erbij. Maar ow, wat heeft dochter een hekel aan de luizenkam, doet haar pijn en haar vliegt in de knoop! Ookal kam ik pluk voor pluk.
Heb een Assy luizenkam, maar neten krijg ik er moeilijk mee uit, maar wat ik al zei, ik zie ze ook niet (goed).

Iemand nog tips?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 09 Okt 2020 12:38

Re: Luizen

Neten zitten vooral dicht bij de hoofdhuid dus vooral daar ook goed kammen. Sterkte ermee, het is zo’n rotsklus!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 09 Okt 2020 13:50

Re: Luizen

Zie ze slecht, omdat ze enorm blond haar heeft ?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Okt 2020 23:20

Re: Luizen

Hierboven staat de tip om cremespoeling in het haar te doen en dan te kammen. Heb je dat al geprobeerd?
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 10 Okt 2020 07:13

Re: Luizen

Carra schreef:Hierboven staat de tip om cremespoeling in het haar te doen en dan te kammen. Heb je dat al geprobeerd?


Ja, dat heb ik ook al geprobeerd.
Gisteravond weer gekamt, nu veel neten eruit weten te krijgen. Witte bak met warm water erbij gehad. Ik houdt vol! Kam mijzelf ook trouw mee, maar heb zelf niks.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers