Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor niks moeite doen.

<<

caribbeanlover

Bericht 21 Jul 2018 21:57

Voor niks moeite doen.

Laatst waren we met mijn schoonzus en diens man uit eten. Het ging oa over vakantie. Ze was belangstellend en zei ik dat ik zou doorsturen welke hotels en waar we heen gaan aan gaan doen. Was wat lastig om zonder beeld uit te leggen en op de telefoon vind ik niet handig
Dus dat heb ik diezelfde avond nog gedaan. Ik heb helemaal geen reactie gehad. Ja ik weet het ik heb niks gevraagd dus ze hoeft niet te reageren, maar leuk is anders. Als iemand er zo naar vraagt, ik mail dus dan zou het leuk zijn om even te reageren. Ik heb nou alles voor niks getypt vind ik best zonde ook van mijn tijd.

Zij stuurt regelmatig foto's naar mijn man via de app oa van hun tuin die gemaakt wordt. Dan hoeven wij ook niet te reageren, maar volgens mij wil ze dat wel graag. Mijn man had erop gereageerd dus ik zei dat ze niks vroeg en dat opzich niet nodig is.

Wie vind dat ook zo lastig soms?
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jul 2018 22:32

Re: Voor niks moeite doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt heel slecht ben in terugmailen. Waarschijnlijk had je van mij dus ook gene reactie gehad als ik jouw schoonzus had geweest, maar had ik het ongetwijfeld wel heel leuk en interessant gevonden de hotels even te zien.
Ik zou andersom ook niet de verwachting hebben dat mensen terugmailen. Leuk en netjes zou het wel zijn vind ik, maar komt ee geen reactie, even goede vrienden.

Overigens had ik me, als ik jou was, dan weer de moeite bespaard van een heel verhaal tikken. Gewoon zoiets als Hé Truus, zoals beloofd de hotels waarin wij verblijven. En dan wat linkjes naar de foto’s van het hotel in de mail plakken en klaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Jul 2018 22:41

Re: Voor niks moeite doen.

Maple schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt heel slecht ben in terugmailen. Waarschijnlijk had je van mij dus ook gene reactie gehad als ik jouw schoonzus had geweest, maar had ik het ongetwijfeld wel heel leuk en interessant gevonden de hotels even te zien.
Ik zou andersom ook niet de verwachting hebben dat mensen terugmailen. Leuk en netjes zou het wel zijn vind ik, maar komt ee geen reactie, even goede vrienden.

Overigens had ik me, als ik jou was, dan weer de moeite bespaard van een heel verhaal tikken. Gewoon zoiets als Hé Truus, zoals beloofd de hotels waarin wij verblijven. En dan wat linkjes naar de foto’s van het hotel in de mail plakken en klaar.


Daar heb je gelijk in en zoals ik zei hoeft het niet leuker was geweest van wel snap je! Zo vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer en dus sturen mijn schoonouders geen kaart. Moeten ze zelf weten, netjes is anders ik zou het wel doen (heb ik ook gedaan toen schoonvader het niet vierde en man van mijn schoonzus ook). Ik zei dat ooit tegen mijn schoonzus en zij vond het ook vreemd. Zij stuurt wel een kaart of mail. Vorig jaar konden we niet bij die van haar zijn dus mijn man vroeg of ik zo'n kaart wilde mailen en dat heb ik gedaan. Vervolgens was ik een maand erna jarig en heb ik niks van haar gehoord. Heb tegen mijn man gezegd dat ik dat niet meer doe en dat dat de laatste keer was. Kom op zeg ga geen moeite doen als ik er niks voor terug krijg.

Ik had de hotellinks ook gestuurd en dan erbij gezet wanneer en hoeveel nachten we er verblijven.
Het is gewoon jammer dat ik moeite doe en een ander niet zoveel.
Wilde met mijn stomme kop nog gaan mailen of ze het gehad had, maar dan krijg ik toch wel zo'n reactie van ''ja heb ik gehad, ziet er oke uit''. Dan denk ik alleen maar hallo ik heb moeite gedaan omdat jij erna vroeg vond ik het handig om het te mailen dus een reactie al was het kort was wel zo aardig geweest.
Ooit vroeg ze tips ivm een hotel in een land waar ze heen gingen. Ik heb een schrift vol met hotels dus heb een waslijst gemaild. Boekt ze een hotel die er niet in stond. Ik dacht serieus niet 1 hotel was goed genoeg dus ik heb voor jan lul mij lam zitten typen (waren echt veel hotels stuk of 40).
Dus nu na deze mail van onze hotels ga ik ermee kappen, nooit meer moeite doen!
Ze vroeg ook waarom we daarheen gaan omdat ze blijkbaar denkt dat wij alleen all in naar de cariben willen en nooit meer anders. Toen we zeiden dat we naar India gingen had ze ook zo aparte reactie zo van nee joh niet doen! En bedankt voor de belediging dat ik graag naar mijn geboorteland wil.

Zeg voortaan mocht ze weer naar een hotel vragen dat ze zelf maar moet zoeken en dat ik de vorige keer een waslijst had gestuurd en ze vervolgens 1 boekt die er niet in stond. Zeg dan gewoon dat ik niet voor niks dat allemaal doe en dat zij erna vroeg. Had echt gekeken naar hun wensen dus weet wel wat zij willen.
Ik denk teveel aan anderen daar moet eens een einde aan komen!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 21 Jul 2018 22:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jul 2018 22:45

Re: Voor niks moeite doen.

Ik heb in inmiddels wel geleerd om niet alles meer op de weegschaal te leggen. Ik stuur wel kaartjes, omdat ik het leuk vind om wat te sturen. Niet omdat ik wat terug wil.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jul 2018 22:59

Re: Voor niks moeite doen.

Net als Maple leg ik ook niet meer alles op een weegschaal. Ik heb geleerd en ervaren dat ik blijkbaar op bepaalde punten attenter ben dan andere mensen. Dat ik niet altijd een reactie terug krijg is jammer, maar niet iedereen is zo attent.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Jul 2018 23:45

Re: Voor niks moeite doen.

Dan ben je onderhand zoals ik en idd niet iedereen is zo attent.
<<

Anoniem273

Bericht 22 Jul 2018 07:42

Re: Voor niks moeite doen.

Zonder lullig over te komen, lees ik nergens dat jouw schoonzus graag wilde dat je die hotels allemaal ging mailen. Dat heb je zelf aangeboden, zoals je het nu beschrijft in ieder geval. Ik vraag me dan af of ze daar wel echt heel enthousiast van wordt, dusdanig dat ze je dan ook terug mailt met een bedankje of andere reactie.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 08:25

Re: Voor niks moeite doen.

Wat had ze terug moeten sturen dan? De enige reactie die ik kan bedenken is: leuk, veel plezier. Maar je gaat nog lang niet dus "veel plezier" is wat voorbarig. Neem aan dat jullie elkaar nog zien voor de vakantie.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 09:43

Re: Voor niks moeite doen.

Aziraphale schreef:Zonder lullig over te komen, lees ik nergens dat jouw schoonzus graag wilde dat je die hotels allemaal ging mailen. Dat heb je zelf aangeboden, zoals je het nu beschrijft in ieder geval. Ik vraag me dan af of ze daar wel echt heel enthousiast van wordt, dusdanig dat ze je dan ook terug mailt met een bedankje of andere reactie.


Heeft ze idd niet gevraagd, maar ze vroeg wel naar de hotels. Omdat ik lastig uit vond te leggen zei ik dat ze zou doorsturen dat is misschien logisch, want zo heeft ze een beter beeld. Zoals ik zei een reactie hoeft niet, maar leuk is ander snap je.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 09:45

Re: Voor niks moeite doen.

Claire**** schreef:Wat had ze terug moeten sturen dan? De enige reactie die ik kan bedenken is: leuk, veel plezier. Maar je gaat nog lang niet dus "veel plezier" is wat voorbarig. Neem aan dat jullie elkaar nog zien voor de vakantie.


Iets als dat zie er goed uit ofzo! Hoezo neem je aan dat we elkaar ervoor nog zien? Dat weet ik niet is ook niet heel logisch vind ik.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 10:50

Re: Voor niks moeite doen.

Omdat jullie pas over 2 maanden op vakantie gaan, lijkt me toch vrij logisch dat je elkaar daarvoor nog spreekt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 22 Jul 2018 11:02

Re: Voor niks moeite doen.

Persoonlijk vind ik het ook een kleine moeite om een reactie te sturen, dat hoeft niet eens lang of uitgebreid te zijn. Ik zou dan zelf in de toekomst niet meer de moeite doen om zoiets nog naar haar te sturen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 15:00

Re: Voor niks moeite doen.

Claire**** schreef:Omdat jullie pas over 2 maanden op vakantie gaan, lijkt me toch vrij logisch dat je elkaar daarvoor nog spreekt.


Vind ik helemaal niet vrij logisch sommigen mensen zien/spreken elkaar amper, maar daar had je geen rekening mee gehouden.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 15:01

Re: Voor niks moeite doen.

Sayhtia schreef:Persoonlijk vind ik het ook een kleine moeite om een reactie te sturen, dat hoeft niet eens lang of uitgebreid te zijn. Ik zou dan zelf in de toekomst niet meer de moeite doen om zoiets nog naar haar te sturen.


Idd het is een kleine moeite, maar ik ga het zeker onthouden ik zoek dus nooit, maar iets uit als zij het aan me vraagt kan ze prima zelf!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Jul 2018 15:22

Re: Voor niks moeite doen.

en anders CBL probeer het ander te zien. Je doet het niet voor hun, maar je doet het voor jezelf omdat je het leuk vind om te doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 17:25

Re: Voor niks moeite doen.

Silly-One schreef:en anders CBL probeer het ander te zien. Je doet het niet voor hun, maar je doet het voor jezelf omdat je het leuk vind om te doen.


Voornamelijk, maar zijn vroeg ernaar en per mail was het handiger om te laten zien. Dan verwacht ik wel een reactie.
<<

Anoniem248

Bericht 22 Jul 2018 17:31

Re: Voor niks moeite doen.

Laat het los. Veel te mooi weer om je om zulke dingen druk te maken.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 19:52

Re: Voor niks moeite doen.

Gezien de frequentie van je topics over je schoonzus zien jullie elkaar wel minimaal 1x per 2 maanden :smile:
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 19:53

Re: Voor niks moeite doen.

Maple schreef:Laat het los. Veel te mooi weer om je om zulke dingen druk te maken.


Hahaha idd ja.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 19:53

Re: Voor niks moeite doen.

Claire**** schreef:Gezien de frequentie van je topics over je schoonzus zien jullie elkaar wel minimaal 1x per 2 maanden :smile:


Nee. Snap niet waarom je dat denkt alleen omdat ik het in 2 topics over haar heb.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 20:08

Re: Voor niks moeite doen.

Ok prima, je plaatst letterlijk minimaal 1 topic als je je schoonzus of schoonmoeder hebt gezien.
Het enige wat ik wil zeggen: bekijk het eens van de positieve kant. De wereld is niet tegen je. Als je minder negatief bent zullen mensen ook positiever tegen jou zijn. Probeer eens een keer wat te doen zonder een tegenprestatie te verwachten.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 20:14

Re: Voor niks moeite doen.

Claire**** schreef:Ok prima, je plaatst letterlijk minimaal 1 topic als je je schoonzus of schoonmoeder hebt gezien.
Het enige wat ik wil zeggen: bekijk het eens van de positieve kant. De wereld is niet tegen je. Als je minder negatief bent zullen mensen ook positiever tegen jou zijn. Probeer eens een keer wat te doen zonder een tegenprestatie te verwachten.



Oke moeders! Ik weet beter ik doe het niet meer moeite doen als ik er toch niks voor terug krijg of van hoor.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 20:31

Re: Voor niks moeite doen.

Als je beter weet waarom vraag je het dan?
Ik vraag me soms af of jij wel kunt ontspannen. Je neemt alles zo persoonlijk. Daar heb je echt alleen jezelf mee. Misschien kun je er wat mee.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Jul 2018 22:07

Re: Voor niks moeite doen.

Verspilde moeite Claire.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem246

Bericht 23 Jul 2018 07:12

Re: Voor niks moeite doen.

Uh? Dus je was erover aan het praten met je schoonmoeder en zei dat als je thuis was je wel even de foto's/informatie zou sturen? Dat heb je gedaan. En toen kreeg je geen antwoord? En dat vind je jammer?

Ik zeg zo vaak tegen mijn moeder dat ik haar iets toezend als ik thuis ben. Dan doe ik dat en krijg vervolgens of een 'dank je' of helemaal niets. Als ik haar dan de volgende keer tegenkom/spreek dan vraag ik wat ze ervan vond of zoiets. En dán praten we erover verder. Ik hecht niet zoveel waarde aan antwoord via mail/app als het niet van een bedrijf is. En vooral niet omdat het meestal een bericht is om aan te geven dat ze het heeft ontvangen en meestal ook om aan te geven dat ze er later op terugkomt. En dat vergeet ze dan. Het is niet alsof mijn leven ervan afhangt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers