Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Nov 2013 17:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het was niet echt grijs kleurig maar wel iets van 5 cm. Het had de vorm van een garnaal. Ga dan nu toch twijfelen. Aan de ene kant..heb nu nauwelijks nog buikpijn sinds het er uit is. Nu maar gewoon afwachten tot de echo donderdag en dan zullen we het wel zien of het er nog zit of niet.
Lastig is het wel want je weet inderdaad niet wat je moet verwachten.

Bedankt in ieder geval Weegschaal!
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 04 Nov 2013 17:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wie weet was dit het bij jou wel hoor! Wil je niet onzeker maken, maar het is zo onduidelijk wat je kan verwachten. Ik had toen veel bloed en stolsels verloren en dacht dat het klaar was, buikpijn was idd ook over. En na 2 dagen alleen nog wat bruinverlies floepte dat zakje er opeens nog uit. Letterlijk floept, want ik voelde het ook naar beneden en uit me zakken.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Nov 2013 17:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Weegschaal, wat knap dat je er zo in staat. Hopelijk kun je komende tijd lekker van jullie tijd samen genieten en in 2014 met goede moed beginnen!

@Olijfje, fijn dat je minder gestresst bent! Weet je ook hoe er wat rustiger onder blijft? Daarvoor kan ik wel tips gebruiken.
Wij willen in januari een nieuw onderzoek voor mijn man aanvragen. Hij let nu goed op zijn voeding (met vitaminesupplementen). Ik zou heel graag door willen, maar een aantal (voor mij belangrijke) mensen in mijn omgeving zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben en dat het soms wat langer duurt. Aan de ene kant voel ik me daardoor onbegrepen, aan de andere kant, zij staan er een stukje vanaf en kunnen het meer rationeel beoordelen. Ik weet gewoon niet wat wijsheid is, wat 'normaal' is qua doorsturen.

@Shally, wat ontzettend moeilijk, ik kan het me niet voorstellen! :hug:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Nov 2013 18:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Trouwens sorry dat ik niet op jullie gereageerd heb maar alleen m'n eigen verhaal verteld heb.

@weegschaal: is het normaal dat ik nu weinig bloed? Of kan het weer terug komen?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 04 Nov 2013 18:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY dat geeft toch helemaal niet joh ...
Ik denk dat niemand je dat kwalijk neemt.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 04 Nov 2013 20:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:@weegschaal: is het normaal dat ik nu weinig bloed? Of kan het weer terug komen?


Toen ik de eerste keer alles verloor werd het na een dag flink wat bloedverlies en stolsels ook snel bruin tot niks, waarna ik het vruchtzakje een paar dagen later nog verloor. Andere keren verloor ik ook echt veel bloed en stolsels, maar stopte het weer en bleef het vruchtzakje toch zitten waardoor ik toch gecuretteerd moest worden. Dus er is niet echt iets over te zeggen of je al schoon bent of niet. Alleen de echo zal duidelijkheid geven!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 05 Nov 2013 15:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda ja wat is 'normaal'? Dat is zo moeilijk he. Van 1 kant kan ik me best voorstellen dat sommigen het na een jaar proberen nog wel een beetje vroeg vinden om voor vervolgstappen te gaan, aangezien het bij sommigen gewoon echt wat langer duurt zonder aanwijsbare reden. Maar het is zo moeilijk als je er zelf midden in zit. Ik merk aan jou dat je je echt zorgen maakt en dat je het liefst eigenlijk wel snel vervolgstappen zou willen zitten nemen. Waarom zou je dat dan niet doen?! Het is jouw lijf en jouw gevoel en als jij alleen maar gestresst en onzeker bent omdat je nog langer moet afwachten, nou daar word je ook zeker niet sneller zwanger door!

Ik ben zelf intussen wat minder gestresst dan het 1e a 1,5 jaar. Ik denk dat ik iets meer kan berusten in het feit dat het bij ons niet zo eenvoudig gaat. Het eerste jaar had ik veel meer zoiets van, het moet NU lukken. Dat gevoel heb ik nu naast me neergelegd. Ik heb op dit moment ook niet het gevoel dat ik op korte termijn zwanger ga raken, dus dat neemt de stress ook wel iets weg, ook al is dat voorgevoel niet erg opbeurend. Tips heb ik dus helaas niet. Ik hoop voor je dat je er samen met je man uit kunt kunnen wat jullie willen, en dat je daardoor misschien wat meer rust kunt krijgen. Doe in ieder geval waar jullie je goed bij voelen en luister niet te veel naar andere mensen. Hoe goed bedoeld hun advies vaak is, ze weten gewoon niet hoe jij je voelt
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 07 Nov 2013 19:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vanmiddag op controle geweest en ik ben alles verloren ben helemaal schoon. Pff wat een opluchting.
We mochten ook alweer veder maar daar wachten we nog wat weken mee. Het is nog te vers en we moeten eerst eens verwerken. Dat begreep ze heel goed en vond het ook verstandig. Het kan zijn dat ik nu uit mezelf een cyclus ga krijgen dus voordat we weer willen gaan beginnen moet ik eerst op controle om dat uit te sluiten.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Nov 2013 15:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aantal dagen geleden had ik een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de pregnyl al uit mijn bloed was, en hij bleef toen dus omo wit. Aangezien ik volgens vriend nogal afwezig was (en zijn woorden) saggo. Heb ik net een testje gewaagd en er is dus een heel licht streepje verschenen. Maar weet niet of ik blij kan zijn. Heb wel eens meer een paar dagen voor mn menstruatie getest en toen bleef hij ook omo wit... En als ik afga op de inseminatie en de vorige keren werd ik ook netjes 2 weken later ongesteld dus: zondag inseminatie en beide keren 2 weken later op zondag ongesteld.
Dus moet over 4 dagen ongesteld worden en mag pas van het ZH pas over 8 dagen testen...

Ow ja heb maar een inimini beetje urine op de test geplast...

Ik lees trouwens wel op internet dat sommige vrouwen op dag 10 al positief testen.

op de foto haast niet te zien:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Nov 2013 16:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zie het ook Linnie, maar ik durf je nog niet te feliciteren. Ik zou nog een keer testen op ZH-advies zeg maar. Wel heel spannend zeg!
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Nov 2013 16:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zie de streep wel goed! Moeilijk he! Dat afwachten!! Ga voor je duimen!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Nov 2013 16:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zie hem ook. Over 2 dagen anders nog eens proberen?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Nov 2013 16:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zie ook een streep Linnie! Spannend hoor.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Nov 2013 16:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heb net even in de vuilnisbak gezocht naar de test en kan jullie wel vertellen dat die test helemaal wit was...

Vind het echt spannend!

En ivm mijn werk ook minder aan zwanger worden gedacht!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 09 Nov 2013 16:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zie de streep ook. Ik ga heel hard voor je duimen dat hij donkerder word!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem328

Bericht 10 Nov 2013 12:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Linnie wat ontzettend spannend zeg! Je zou toch denken dat een licht streepje genoeg zegt, aangezien je hiervoor nog een witte test had! Nog een paar dagen wachten en dan nog maar eens testen. Ik duim voor je!

Shally fijn dat alles schoon is en dat het allemaal natuurlijk is gegaan. Goed om even wat tijd te nemen om dit te verwerken. Hoe voel je je nu?

Ik zit nu 5 dagen voor m'n nod. Ik verwacht er niet veel van. Heb weer de gebruikelijk buikpijn dus ga ervan uit donderdag/vrijdag gewoon ongesteld te worden. Heb wel wat meer steekjes dan normaal, maar ik denk dat dat door de tarwekiemolie komt, daar kunnen je klachten wat van veranderen net zoals je cyclus en dat was bij mij ook het geval. Gister en vandaag een kinderverjaardag. Erg leuk is het niet, maar ik kan gelukkig heel goed doen alsof ik het wel leuk vind :laughcry:

Fijne zondag allemaal!
<<

Anoniem328

Bericht 10 Nov 2013 12:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik droomde trouwens vannacht dat ik een test deed met een vriendin erbij en dat ik een streepje zag. Ik kon het niet geloven en heb meteen nog een test gedaan en ook die was positief. We waren helemaal aan het lachen en huilen en het was echt heel realistisch. Toen ik wakker werd was het zooo'n teleurstelling. Stom he!
<<

Anoniem25

Bericht 10 Nov 2013 12:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik droomde dat ook een week van te voren olijfje en zie ticker. Ik hoop dat jij over een dag of vijf ook een echte positieve test in handen hebt!

Linnie, spannend!!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Nov 2013 12:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

En ook ik droomde dat. Toen ik vervolgens wakker werd was ik teleurgesteld en draaide ik me nog maar even om. Tot er een stem was die zei: je moet NUUUHUUU testen.
Dat dan ook maar gedaan, en nou ja, nu is B bijna 2 :P
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Nov 2013 12:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik had een jaar geleden ook zo'n droom Olijfje. En mijn zoon was gisteren precies 3 maand oud.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Nov 2013 13:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb ook zo'n droom gehad bij deze zwangerschap, maar nooit tegen iemand verteld omdat ik het te toevallig vond. Wel had ik het vermoeden dat ik zwanger was ivm klachten (bleek, misselijk, moe). Ik hoop ontzettend dat het raak is!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem75

Bericht 10 Nov 2013 13:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Linnie wat voor test is dat? Ik zou morgen nog eens proberen en als ie dan donkerder is een digitale van Clear Blue er tegen aan gooien. Ik duim voor je!

En hier geen dromen gehad. Wel heb ik toen ik pril zwanger was gedroomd over een baby jongetje. En er zit een jongen in m'n buik :)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Nov 2013 15:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik snap er niks van nergens last van, en ineens bloed ik lichtjes... normaal wordt ik netjes 2 weken na inseminatie ongesteld en nu (als het doorzet) 3 dagen te vroeg...

Ik baal dat ik moet werken, en kan helaas niet zomaar naar huis.

Maar normaal ben ik een emotionele doos als ik ongesteld word, maar nu geen last van.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Nov 2013 16:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:Linnie wat ontzettend spannend zeg! Je zou toch denken dat een licht streepje genoeg zegt, aangezien je hiervoor nog een witte test had! Nog een paar dagen wachten en dan nog maar eens testen. Ik duim voor je!

Shally fijn dat alles schoon is en dat het allemaal natuurlijk is gegaan. Goed om even wat tijd te nemen om dit te verwerken. Hoe voel je je nu?

Ik zit nu 5 dagen voor m'n nod. Ik verwacht er niet veel van. Heb weer de gebruikelijk buikpijn dus ga ervan uit donderdag/vrijdag gewoon ongesteld te worden. Heb wel wat meer steekjes dan normaal, maar ik denk dat dat door de tarwekiemolie komt, daar kunnen je klachten wat van veranderen net zoals je cyclus en dat was bij mij ook het geval. Gister en vandaag een kinderverjaardag. Erg leuk is het niet, maar ik kan gelukkig heel goed doen alsof ik het wel leuk vind :laughcry:

Fijne zondag allemaal!



Hoe ik me voel..tsja de ene dag beter dan de ander. Vandaag weer een prima dagje maar de afgelopen dagen was ik een emotioneel wrak. Maar goed, zal er wel bij horen.
Vandaag met mijn vriend erover gehad wanneer hij er weer klaar voor zou zijn om weer te beginnen met spuiten. Hij zei 'wanneer jij er klaar voor bent, ben ik het ook'. Vorige week zei ik nog dat ik er nog wel even mee wil wachten maar nu wil ik zo snel mogelijk weer beginnen. En aan de ene kant voelt dat dubbel..maar ik wil zo graag weer zwanger worden. Ik zal het toch nooit vergeten, mijn eerste zwangerschap en de miskraam. Maar wil ook verder.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Nov 2013 09:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje meiden, wat een leuke reacties. Ik zei gisterochtend al tegen mijn vriend, ik hoop dat het een voorspellende droom is! Ik had ook nog nooit eerder zo'n droom gehad. Daarna las ik jullie reacties, grappig hoor! Ik zou er bijna weer een beetje hoop door krijgen.
Helaas nog steeds erg buikpijn en vrijdag pas mn nod dus ik moet nog even geduld hebben.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers