Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode bieten

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2013 15:05

Rode bieten

Ik heb weer eens een keer verse rode bietjes meegenomen. Hoe maken jullie deze klaar?
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 06 Nov 2013 15:10

Re: Rode bieten

Schillen, afspoelen, in partjes snijden, in een ovenschaal doen met wat olijf olie, balsamicoazijn en honing (en peper en zout uiteraard). Ovenschaal in de oven en wachten tot het gaar is!
Als je er van houd is geitenkaas erover heen erg lekker!
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 15:20

Re: Rode bieten

Ik ben echt gek op bietjes!
Ik eet ze het liefste gewoon zo puur. Ongeveer 1,5 koken in water, dan in koud water af laten koelen, schil eraf knijpen en dan fijn raspen. Klein beetje poedersuiker erbij en dan zo opeten. Heerlijk!

Ik had ook een lekkere risotto, ik zal eens kijken naar het recept.

Zo iets maar dan met blokjes kaas.
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/69 ... et-spekjes
<<

Anoniem111

Bericht 06 Nov 2013 15:47

Re: Rode bieten

Mrs. Lovett schreef:Schillen, afspoelen, in partjes snijden, in een ovenschaal doen met wat olijf olie, balsamicoazijn en honing (en peper en zout uiteraard). Ovenschaal in de oven en wachten tot het gaar is!
Als je er van houd is geitenkaas erover heen erg lekker!

Dit klinkt echt heerlijk! Hoe lang en op welke temperatuur zet je dat in de oven?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Nov 2013 16:11

Re: Rode bieten

Ik had vorige week een stamppot gemaakt met bietjes, appel, een ui en spekjes. Recept staat ook op de AH site. Het was echt super lekker!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem286

Bericht 06 Nov 2013 21:07

Re: Rode bieten

Ik koop ze meestal kant en klaar, geraspt en al. Ik eet het graag als stamppot met een uitje erbij. Ik vind het ook lekker om er een salade met makreel mee te maken, lekkere combinatie.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Nov 2013 21:15

Re: Rode bieten

Na het koken raspen. Dan doe ik er een uitje door, een appel erbij. Kruidnageltje en een laurierblaadje. Beetje azijn beetje suiker, en dan lekker even laten pruttelen! Heerlijk!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Nov 2013 14:38

Re: Rode bieten

Na het koken rasp ik ze en doe ik er een uitje doorheen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem17

Bericht 07 Nov 2013 16:01

Re: Rode bieten

Ik eet ze gewoon gekookt (geraspt), of koud als bietensalade, met een appeltje, zilveruitjes, een augurkje, evt. aardappelblokjes en een schepje yoghurtdressing.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 16:13

Re: Rode bieten

Schhonmaken, koken, fijnraspen, met uitjes mengen en een klein beetje mayo. Heerlijk
<<

Anoniem83

Bericht 07 Nov 2013 16:59

Re: Rode bieten

Koken, beetje laten afkoelen, schik er af halen, raspen. Uitje bakken in de pan, geraspte bietjes erbij, klein scheutje azijn en wat suiker erbij. Het is de favoriete groente van mijn dochter.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2013 11:22

Re: Rode bieten

oehhh bedankt dames! Ik ga eens even bedenken welk receptje ik ga gebruiken.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Nov 2013 11:23

Re: Rode bieten

zonneschijn schreef:Na het koken rasp ik ze en doe ik er een uitje doorheen.

Ja inderdaad. Eventueel wat mayo, heerlijk!
<<

Anoniem17

Bericht 08 Nov 2013 11:29

Re: Rode bieten

Rush schreef:
zonneschijn schreef:Na het koken rasp ik ze en doe ik er een uitje doorheen.

Ja inderdaad. Eventueel wat mayo, heerlijk!

Jaa, bietjes met mayo! Goddelijk! :heart:
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 08 Nov 2013 14:19

Re: Rode bieten

Pitufo schreef:
Mrs. Lovett schreef:Schillen, afspoelen, in partjes snijden, in een ovenschaal doen met wat olijf olie, balsamicoazijn en honing (en peper en zout uiteraard). Ovenschaal in de oven en wachten tot het gaar is!
Als je er van houd is geitenkaas erover heen erg lekker!

Dit klinkt echt heerlijk! Hoe lang en op welke temperatuur zet je dat in de oven?


Beetje gokken. 15min op 180graden ongeveer.
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Nov 2013 22:44

Re: Rode bieten

Ahhhhh dus ZO moet je verse bietjes klaar maken haha.
Ik schilde ze altijd eerst (=knalrode handen), dan hakte ik ze in blokjes en kookte ik ze, en dan waren ze nog niet gaar :laughcry:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 10 Nov 2013 02:00

Re: Rode bieten

Ik gooi het in de sapcentrifuge :thumbup:
<<

Anoniem123

Bericht 10 Nov 2013 10:00

Re: Rode bieten

Ella schreef:Schhonmaken, koken, fijnraspen, met uitjes mengen en een klein beetje mayo. Heerlijk


Zo doe ik het ook maar dan zonder de mayo
<<

Anoniem186

Bericht 10 Nov 2013 10:51

Re: Rode bieten

Lejow schreef:Ahhhhh dus ZO moet je verse bietjes klaar maken haha.
Ik schilde ze altijd eerst (=knalrode handen), dan hakte ik ze in blokjes en kookte ik ze, en dan waren ze nog niet gaar :laughcry:


Haha, dat zal een lekker rommeltje zijn geworden. :D

Het enige wat je ook eerst nog even moet doen is ze goed onder de kraan boenen zodat alle aarde eraf gaat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Nov 2013 11:30

Re: Rode bieten

Mrs. Lovett schreef:Schillen, afspoelen, in partjes snijden, in een ovenschaal doen met wat olijf olie, balsamicoazijn en honing (en peper en zout uiteraard). Ovenschaal in de oven en wachten tot het gaar is!
Als je er van houd is geitenkaas erover heen erg lekker!


Kijk, zo'n recept zocht ik. Toen we laatst uit eten waren heb ik een bietensalade met geitenkaas gekozen en dat vond ik erg lekker, terwijl ik bieten eerder echt niet lekker vond.
<<

Anoniem28

Bericht 10 Nov 2013 12:41

Re: Rode bieten

Wij eten ze meestal ook puur, gaar koken in de schil, dan schillen en dan met gebakken aardappels en een gekookt eitje, heerlijk!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers