Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem44

Bericht 08 Nov 2013 18:32

Re: Het hardlooptopic

Ik vind het ook prettig hoor, vooral dat er nu schoenen zijn die mij daadwerkelijk passen, ik heb namelijk nogal smalle voeten en eerder liep ik dan dus gewoon op van die lompe, brede jongensschoenen, die waren ook altijd wit met een blauw streepje, haha! De kleding vind ik ook leuker geworden en inderdaad veel prettiger dat ze nu ook in mijn maat goede kleding hebben.

Ik zat laatst nog te denken dat ik inmiddels al ruim 16 jaar hardloop! In het begin werd je nog raar aangekeken, nu is het doodnormaal.
<<

Anoniem38

Bericht 08 Nov 2013 18:38

Re: Het hardlooptopic

Qua schoenen kom ik ook steeds beter tot mijn recht. Ik heb ook smalle voeten.
Jammer is dat ik niks meer pas van mijn nieuwe winterkleding van vorig jaar! Ook mijn zomerbroekjes pas ik niet meer...handig nog bij de wedstrijden die ik nu nog doe..
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 11:06

Re: Het hardlooptopic

Hoe komt dat dan Jip, dat je niks meer past?
<<

Anoniem38

Bericht 10 Nov 2013 11:10

Re: Het hardlooptopic

Alles is te groot geworden!
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 11:16

Re: Het hardlooptopic

Ow, dat is balen zeg! :(

Ik twijfel of ik vandaag 50 minuten ga rennen, of niet. Gisteren voelde ik me stijf en mijn gewrichten deden wat pijn, op een bepaald moment ging ik verzitten en schoot het een beetje in mijn rug. Vandaag gaat het wel weer, mijn benen voelen alweer wat minder zwaar en ik heb goed geslapen, wat denken jullie: wel gaan, of nog een dagje rust pakken?
<<

Anoniem38

Bericht 10 Nov 2013 11:20

Re: Het hardlooptopic

Je kunt je training ook aanpassen...

Gelukkig zitten er overal touwtjes aan.

Nog een foto van een 5km loopje gisteren. Na 3 weken trainen was dat nog een beetje too much op een hoge hartslag...

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem38 op 10 Nov 2013 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 11:22

Re: Het hardlooptopic

Heb je wel je doel behaald? Of had je niet echt iets in je hoofd zitten, wat betreft een tijd, ofzo?
<<

Anoniem38

Bericht 10 Nov 2013 11:27

Re: Het hardlooptopic

Tijd was eigenlijk onbelangrijk, mooi test moment om te zien wat ik nu kan. Over 6 weken, of zo, komt er een volgend test moment, met meer conditie ;-) overigens liep ik tot 2,5km wel prima. En ook het tempo wat ik wil halen dit voorjaar.
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 11:31

Re: Het hardlooptopic

Ok, nou mooi toch! Wel goed dat je jezelf zo blijft testen, dat werkt motiverend.

Ik kwam er gisteren achter dat ik voor het eerst 10 km heb gelopen tijdens de training van eergisteren en dat binnen het uur! Ik moet die 10 blokjes van 3 minuten dus erg snel hebben gelopen, want tussendoor heb ik op een laag tempo gedribbeld en ook het in- en uitlopen heb ik in een ontspannen tempo gedaan. Toch wel heel gaaf om te merken dat ik zowel in afstand als in snelheid zulke grote stappen vooruit maak :D

Alleen nu ben ik bang voor overbelasting...
<<

Anoniem38

Bericht 10 Nov 2013 11:36

Re: Het hardlooptopic

Netjes!

Ik doe die testjes niet om gemotiveerd te blijven. Dat ben ik toch wel, omdat ik mijn sport veel te leuk vind! Ik zou er niet eens erg van kunnen balen als ik niet sneller zou worden. Ik heb er plezier in en dat is voor mij toch wel echt het belangrijkste :-)

Ps. ik zou gaan fietsen als ik zulke benen vandaag had als jou. Als je geen fiets hebt kun je beter dagje uitstellen of wandelen.
<<

Snirp

Bericht 10 Nov 2013 12:05

Re: Het hardlooptopic

I did it!!!
Vandaag 11km in 1:10:11 gelopen.
Mijn vriend heeft gister nieuwe schoenen gekocht, van de verkoper moest hij vandaag een rustig rondje lopen.
Hij is dus gezellig met me mee gelopen.
Onderweg wel af en toe wat regen- en hagelbuitjes op onze koppies, maar dat was eigenlijk wel lekker.

Zo, even een ego-berichtje :). Ben trots op mezelf, kan ik nog wel een paar dagen op teren ;).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Nov 2013 12:42

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal!
Ik heb net een rondje van 5 km gelopen tussen de buien door. Het ging iets minder dan normaal, maar dat heb je wel eens.
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 14:08

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Snirp! Lekker om steeds langere afstanden te kunnen lopen, hè?!

En Zonnetje, ja, dat is inderdaad zo, ik heb ook van die periodes dat het totaal niet gaat, maar ook periodes dat alles ineens vooruit schiet. Het hoort er blijkbaar allemaal bij! De kunst is om ook in die mindere periodes het plezier voor het lopen te behouden.

Ik ben toch maar gegaan. Ik kon mezelf niet echt tegenhouden, haha, volgens mij begin ik verslaafd te raken. 50 minuten gelopen, wel mezelf voortdurend tegengehouden qua tempo, om écht, écht even wat langzamer te lopen. Uiteindelijk 7,5 km gelopen, dus 9 km p/u. Wel grappig om te zien dat dit eerst nog mijn normale tempo was, waar ik moe van werd en dat het nu mijn ontspannen tempo is geworden waarin ik totaal geen vermoeidheid voel!
<<

Anoniem205

Bericht 10 Nov 2013 19:08

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig dames! De afstanden die jullie lopen, daar kan ik alleen nog maar van dromen!
Vorige week heb ik voor het eerst in een maand of 4 a 5 weer eens gelopen. 8 weken geleden ben ik aan mijn schouder geopereerd en donderdag heb ik voor het eerst een testrondje gedaan: 1 minuut op, 1 minuut af. Het ging voor geen meter natuurlijk, want mijn conditie is way below zero, maar mijn schouder deed geen pijn :cheer:

Vanaf deze donderdag start ik met een hardloopgroepje en ga ik trainen voor de CPC in Den Haag. Weet nog niet of de 5km of de 10km ga lopen, dat zie ik dan wel. Maar ik kan weer lopen en vind het zó fijn!
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 10 Nov 2013 20:52

Re: Het hardlooptopic

Ik ga vanaf deze week ook weer wat fanatieker trainen met hardlopen. Wil mijn 10 km verbeteren. Afgelopen tijd wat minder hardgelopen, heb dit weekend meegedaan aan de Wampex (nachtelijke survivaltocht over 42 km). Dus meer gewandeld en bootcamp gedaan. Nu dus weer vaker hardlopen. Zin in!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 21:09

Re: Het hardlooptopic

Leuk weer een paar 'nieuwe' lopers erbij! Oreo, alle begin is moeilijk, zeker als je te maken hebt met een blessure. Rustig opbouwen maar en proberen niet te gefrustreerd worden van alles wat je (nog) niet kan, maar in plaats daarvan genieten van wat al wél lukt! (En lekker om je heen kijken/genieten van de frisse buitenlucht). Wel tof dat je je meteen aansluit bij een groepje, dat stimuleert vast ook enorm.

Audrey, dat klinkt spannend zo'n Wampex, ik ben meteen gaan kijken wat het is, want had er nog nooit van gehoord! Je wil je 10km verbeteren, dus die zit al in de benen? Hoe ga je dat doen? Ik heb gehoord dat het dan handig is om 1x per week een tempoduurloop te doen van bijvoorbeeld steeds 30 minuten, 1x een intervaltraining en 1x een lange, rustige duurloop. Ga je zoiets proberen?
<<

Anoniem205

Bericht 10 Nov 2013 22:05

Re: Het hardlooptopic

ED, gelukkig heb ik al wel ervaring met lopen en heb ik 2x een 5km-loop gedaan dit jaar. Het hardloopgroepje start donderdag, georganiseerd vanuit de fysiotherapeut. Super leuk en fijn. Eest lopen en dan daarna revalidatietraining. Hoop me snel weer fitter te voelen!
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:14

Bericht 11 Nov 2013 10:16

Re: Het hardlooptopic

Afgelopen weekend nieuwe schoentjes gekocht :) Adidas Adios Boost. Afgelopen weekend gelijk een paar km op gelopen, en ze liepen geweldig! (natuurlijk ook al even in de winkel geprobeerd :)

Aanstaande zondag vol gas op de 7heuvelenloop ! zin in :D
<<

Snirp

Bericht 11 Nov 2013 10:30

Re: Het hardlooptopic

Prepsel, die schoenen heeft mijn vriend zaterdag ook gekocht :).
Hij loopt zondag ook de zevenheuvelenloop.
Ik vond het al zwaar genoeg om ze te wandelen tijdens de Vierdaagse.

Heb wel ietsje soierpijn in mijn bovenbenen, na gister.
Maar man, wat heb ik me nog goed gevoeld gister en nu nog, haha.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 11 Nov 2013 12:07

Re: Het hardlooptopic

Hallo! Ik kom ook wat actiever plaatsen, als stok achter de deur :dance:
Ik loop al zo'n 2,5 jaar, op eigen houtje begonnen en kan nu 5-9 km lopen. Alleen loop ik niet zo snel, al zeg ik het zelf. 5 km in 32 min is mijn record.
Komende tijd wil ik gaan trainen om een sneller tempo te gaan lopen.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Nov 2013 13:43

Re: Het hardlooptopic

Zooo,terug van een duurloop van 1u40! Het was prachtig in de bossen :-)
<<

Anoniem205

Bericht 11 Nov 2013 13:47

Re: Het hardlooptopic

Wauw, Jip, wat goed! Wat goed!

Ik heb (nog) geen hardloop-verhalen, maar wel een ander succesje :) Ik heb al mijn oefeningen met 1kg gewichtjes kunnen doen, dat in tegenstelling tot 3 weken geleden!
<<

Anoniem44

Bericht 11 Nov 2013 13:52

Re: Het hardlooptopic

Yolo: Ik vind dat geen slechte tijd hoor, 32 minuten op de 5 km, dan loop je zo goed als 10 km per uur. Wel een leuk doel om sneller te worden.

Ik vind het op dit moment heel leuk om sneller te worden door heuveltrainingen, dan ren ik steeds (in een vrij pittig tempo) dezelfde heuvel op en ik wandel weer rustig naar beneden tot ik weer enigszins op adem ben. Dit doe ik dan een stuk of 6, soms 8, of zelfs 10x. Van tevoren loop ik dan in een ontspannen tempo 10 minuten in en ook weer 10 minuten uit, op die manier ben ik dan toch een uurtje van huis :) Doe jij ook dit soort trainingen?

Jip: Wauw, fijn zeg! Ik zag vanochtend dat de zon scheen en kreeg direct zin om te gaan hardlopen, maar helaas moet ik werken en heb ik gisteren al gelopen. Ik ben gewoon jaloers op je, 1 uur en 40 minuten, ik blijf het knap vinden!
<<

Anoniem44

Bericht 11 Nov 2013 14:18

Re: Het hardlooptopic

Oja, nog een vraagje: hoe denken jullie over hardlopen met allerlei hulpmiddelen? Ik loop nu alleen met Renate in mijn oren en dat vind ik heerlijk ontspannend, omdat ik zelf niet hoef na te denken over muziekkeuze, afstanden, schema's etc. Ik hoef alleen maar te doen wat zij me vertelt en dat geeft heel veel rust. Die rust heb ik nodig om gewoon lekker te kunnen lopen, mijn hoofd leeg te kunnen maken en me te concentreren op mijn houding, mijn looptempo en mijn ademhaling.

Eerder liep ik met allerlei gadgets, zoals een hartslagmeter en gps en keek ik na elke training waar ik precies had gelopen, welke afstand en in welk tempo etc. Alleen dit gaf veel onrust, omdat het vaak voorkwam dat die apparaten net stuk/zonder batterijen waren als ik wilde lopen. Ook vond ik vaak dat ik te langzaam liep, of dat mijn hartslag te hoog bleef, of stoorde mijn muziek me, of keek ik elke paar minuten op mijn horloge etc. etc.

Uiteindelijk gaf het me dus meer frustratie dan dat het me hielp. Ik wil me graag VRIJ voelen als ik loop en met aan alle kanten meters en banden en dingen voel ik me minder vrij. Vandaar dus dat ik nu alleen nog met mijn mini mp3 spelertje loop. Hoe zien jullie dit?
<<

Snirp

Bericht 11 Nov 2013 14:24

Re: Het hardlooptopic

Ik loop met mijn telefoon om mijn arm.
Hierin heb ik dan mijn oortjes geplugd, zodat ik lekker muziek kan luisteren.
Verder staat Runkeeper dan ook aan, gewoon omdat ik het leuk vind om achteraf te weten wat ik heb gelopen.
Ook vind ik het wel fijn dat hij per km zegt hoe lang ik erover heb gedaan.
Maar mocht het er allemaal niet zijn, dan zou ik ook alleen met een muziekje in kunnen lopen.

Mijn vriend daarentegen flipt helemaal als zijn horloge het eens niet doet en hij vertikt het ook om zonder te gaan lopen.
Snap nog niet helemaal waarom ;) Maar ieder zijn ding.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers