Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tennis

<<

Pitty

Bericht 17 Jul 2018 21:07

Tennis

Zijn hier meer meiden die tennissen?

Zelf ben ik 18 mei gestart met lessen. Nog nooit een tennisracket in handen gehad (alleen badminton op de camping) en ik ga gewoon zo goed! Heerlijk om te doen!

Zin om mee te kletsen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jul 2018 21:55

Re: Tennis

Hoi Pitty, ik weet dat er hier meer meiden zijn die tennissen en ook op verschillende niveau’s.
Leuk te horen dat je tennissen zo leuk vindt en dat je balgevoel hebt, want dat maakt het tennissen echt een stuk gemakkelijker.

Ik tennis zelf al vanaf mijn 5de ongeveer ( ik heb ergens een foto dat ik rondloop met een mini tennis racket tijds een cursus balvaardigheid. Daarna heb ik in mijn jeugd verschillende trainers gehad waardoor ik 2-3 keer per week trainden. Competitie speelde en in de zomer ook de nodige toernooien af ging.
Competitie speel ik nog steeds en dat kan ik je echt aanraden om te gaan doen. Dus ga op je verenging daar naar informeren, want je leert er veel van op de tennisbaan. Tevens leer je ook meer mensen kennen van de verenging, waardoor je weer met meer mensen kan afspreken om te tennissen.
Toernooien speel ik minder, het is dat je dan toch vaak alleen ( singel) naar een ‘onbekend’ tennispark gaat om een wedstrijd te tennissen. Daarbij komt ook dat ik steeds meer tegen getalenteerde jeugd kom te spelen waar ik minder plezier uit haal. Afgelopen week weer eens geprobeerd en ik mocht tot 2x toe tegen een 15 jarige meisje. Super natuurlijk dat ze de stappen maken naar de senioren toernooien, maar na de wedstrijd kan je geen normaal gesprek voeren dan. Wat ik dan weer een beetje jammer vindt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2018 22:02

Re: Tennis

Leuk Pitty!
Ik heb heel intensief getennist toen ik in Amerika woonde (5 dagen per week 2 uur training na school) en dat vond ik erg leuk. Nu eigenlijk al jaren niet meer getennist. Zou het best leuk vinden eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 18 Jul 2018 10:32

Re: Tennis

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Silly-One!

Leuk dat je al zo lamg tennist. Mijn oudste zoon en oudste dochter zijn ook net gestart. Met name mijn zoon kan een aardig balletje slaan. De tennisbaan ligt op 1,7 km afstand voor ons, dus regelmatig gaan we nog even samen er heen. Ook een aantal klasgenoten tennissen, dus wij gaan dan in het weekend ook wel eens heen en dan sla ik met de vaders nog een balletje. Komende week speel ik een toernooi, gemengd dubbel. Ik ben benieuwd.

Wat houdt competitie spelen in? Ik denk dat ik dat komend voorjaar misschien ga doen, hoewel ik de toernooien juist wel fijn vind. Je doet mee wanneer je wil. In combinatie met een gezin is dat wel fijn. Welk niveau speel jij nu?

Marin: gewoon gaan doen! Je hebt al zoveel trainingsuren!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jul 2018 11:00

Re: Tennis

Competitie heb je in het voorjaar en tegenwoordig ook in het najaar. Je speelt dan met een team van je eigen vereniging tegen teams van andere verengingen vaak uit de omgeving. Afhankelijk van de soort competitie speel je diverse wedstrijden.

Ik denk als je volgend jaar zal beginnen kan je instappen op de zondag in de 8&9 dubbel competitie, die de bond dit jaar heeft opgestart voor de beginnende tennissers. Je speelt dan, geloof ik 4 dubbels. Maar precies weet ik dat niet.
Ik speel zelf mix op zaterdag en komende jaar gaan we de hoofdklasse in met ons team. Wij spelen 1 heren en dames enkel. Een heren en dames dubben en een mix. Met de competitie speel je 7 weekenden en wij zorgen dat we met een extra dame en heer zijn zodat we niet iedere week hoeven te spelen. Juist omdat je met een team staat en je echt ook bij elkaar gaat aan moedigen krijg je een hele andere sfeer dan met toernooien.

Ik ben zelf 5 in de enkel en 4 in de dubbel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers