Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

<<

Anoniem241

Bericht 16 Jul 2018 11:47

Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Onze dochter is nu 4 maanden. Ik las dat baby’s over het algemeen dan nog 2 of 3x per dag slapen. L slaapt geloof ik nog wel meer. Ze wordt ook nog elke nacht wakker. Geen probleem, maar overdag wakker zijn vindt ze dus heel lastig. Ze kan niet alleen spelen in de box of op het speelkleed. Dan is het meteen huilen. Dus wanneer ze wakker is, moet ik haar de hele tijd ronddragen. Wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? En kan dit aan een sprongetje liggen? Ze is al een paar dagen behoorlijk huilerig. Gisteren is ze mee naar een verjaardag en naaf opa geweest en heeft ze de hele dag niet geslapen, en ook niet gehuild (omdat ze de hele dag werd gedragen denk ik). Vannacht heeft ze toen ineens wel doorgeslapen.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2018 11:52

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Volgens mij deed mijn dochter ook niks alleen. Ik weet nog goed dat mijn dagen bestonden uit uuuuuuren op het kleed op de grond zitten bij/met haar. Zij pakte dan dingetjes met haar handje die ik om haar heen legde en zo kwamen we de dag een beetje door, naast eten geven, slapen en wandelen met de kinderwagen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jul 2018 11:54

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Mijn neefje is ook 4 maanden en ‘speelt’ al echt. Hij ligt in de box en pakt iets vast (wel helpen met aangeven) of kijkt naar de mobiel boven hem (deze draait, is kleurrijk en maakt muziek, ze had eerst een stylish verantwoorde maar die vond hij niet interessant). Hij maakt geluidjes, of zit op schoot en dan zingen we liedjes en wordt er met hem gespeeld. Of ze wandelen met hem dan kijkt hij rustig rond.
<<

Anoniem241

Bericht 16 Jul 2018 11:56

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Dat is inderdaad ook wat ik de hele dag doe. Ze kan nog niks pakken, ik denk dat dat wel bijna komt. Als ik iets in haar handjes doe, pakt ze het wel aan. Ze tikt nog nergens tegenaan verder. Rustig afwachten maar. Echt bijzonder die ontwikkeling. Vorige week was ze heel veel bezig met kletsen en rollen, nu doet ze beide ineens niet meer, maar kan ze lachen met geluid. Echt leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2018 12:05

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Zo te lezen ontwikkelt ze zich wel goed. Lekker blijven stimuleren. Lastig voor je dat ze zich niet goed alleen kan vermaken. Wat voor speeltjes heb je in de box? Muziek mobiel, spiegeltje of andere kleurrijke dingen waar ze goed naar kan kijken? Als het pakken nog niet lukt, vind ze 't misschien wel leuk om naar dingen te kijken? Of luisteren naar muziek of jouw stem met boekjes?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 16 Jul 2018 12:52

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Wij hadden vaak een beetje een vast patroon i de wakkertijd rond die tijd.
Eerst de fles, daarna zette ik haar rechtop op mijn bovenbenen en ging ik liedjes zingen. Dan kon gelijk de voeding mooi zakken. Daarna tummy time, proberen 10-15 minuten op haar buik. Vervolgens nog in de stokke newborn als ik bijv ging eten, groente snijden voor het koken. Meestal was er dan wel een ruim uur voorbij.
Een speelboog van de Ikea vond ze ook erg leuk.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jul 2018 13:03

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Onze oudste was ook nooit alleen aan het spelen, die heeft nooit langer dan twee minuten in de box gelegen.
Als ik toen al een stappenteller gehad had, had ik voor de middag mijn doel al behaald. Heel veel wandelen dus. Samen op het kleed, veel op schoot zitten. Toen hij ging tijgeren kon hij zich iets langer vermaken, maar dat was pas met een maand of zeven/acht.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2018 13:04

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Carrie schreef:Volgens mij deed mijn dochter ook niks alleen. Ik weet nog goed dat mijn dagen bestonden uit uuuuuuren op het kleed op de grond zitten bij/met haar. Zij pakte dan dingetjes met haar handje die ik om haar heen legde en zo kwamen we de dag een beetje door, naast eten geven, slapen en wandelen met de kinderwagen.


Ja dit eigenlijk.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jul 2018 15:18

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Zo was het hier ook volgens mij. Ik vond het best saai. Heb maar gewoon heel veel gewandeld, en dan kleinige mutsige dingetjes een beetje uitgesponnen over de dag. Een stuk kaas halen bij de kaasboer, een brief posten, dat soort dingen.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 16 Jul 2018 19:11

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Mijn dochter is bijna 4 maanden. Ze vindt haar boxmobiel echt geweldig. Ze kan al wel speeltjes pakken en ermee slaan, dat vindt ze soms ook leuk. Maar het grootste entertainment is kijken naar haar oudere zus. Alleen die heeft jouw kleintje niet toch?
Met mijn oudste heb ik veel gewandeld, verhaaltjes voorlezen en inderdaad een beetje proberen te vermaken.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2018 19:17

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Mijn dochter vond de babygym toen echt fantastisch. Ik had echt zo'n felgekleurde met allerlei toeters en bellen, muziekje erin en zij kon tegen de hangende beestjes slaan en dan rinkelde er weer iets.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2018 20:42

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Caulfield schreef:Zo was het hier ook volgens mij. Ik vond het best saai. Heb maar gewoon heel veel gewandeld, en dan kleinige mutsige dingetjes een beetje uitgesponnen over de dag. Een stuk kaas halen bij de kaasboer, een brief posten, dat soort dingen.

Haha ja dit. Zo saai. Maar ook wel weer gezellig en knus. Maar ook zo saaaai.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2018 20:51

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Carrie schreef:
Caulfield schreef:Zo was het hier ook volgens mij. Ik vond het best saai. Heb maar gewoon heel veel gewandeld, en dan kleinige mutsige dingetjes een beetje uitgesponnen over de dag. Een stuk kaas halen bij de kaasboer, een brief posten, dat soort dingen.

Haha ja dit. Zo saai. Maar ook wel weer gezellig en knus. Maar ook zo saaaai.

1 dag per week vind ik dit heerlijk, maar ik heb het geluk dat een vriendin ook op woensdag vrij is met haar baby. Dus dan wandelen we naar de weekmarkt en gaan we daarna het terras op bij een koffietentje.
Nog even bedenken hoe we dat met regen gaan doen haha.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Jul 2018 07:34

Re: Wat doet je baby als hij/zij wakker is?

Mijn zoon deed op die leeftijd nog niet zo veel.

A. Ligt te rollen naar haar buik. Ze kan alleen nog niet terug.
Ik heb een speelgoedspiegel erin hangen en die vind ze geweldig dan ligt ze lekker met zichzelf te kletsen en ze vind het ook erg leuk om met haar knisperboekje te spelen.
Of ze breekt de box half af door keihard tegen haar wagenspanner te trappen. Die heb ik aan de spijlen hangen.

Ik leg haar ook onder de speedboog van playgro die vind ze ook superleuk. Of we gaan samen op het kleed liggen met haar broer en dan spelen we met de duplo. Ik en E. Spelen en zij kijkt meer
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan