Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wasbare luiers

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Nov 2013 21:06

wasbare luiers

We hebben nu een week wasbare luiers in gebruik (easyfits van totsbots) en ze bevallen super goed. Er zit een elastieken randje bij de rug wat ervoor zorgt dat er geen poep meer op de rug van J. terecht komt. Voor ons betekenen ze dus minder was :)

We hebben er 15 in totaal en ik wil nog wat (5?) luiers erbij kopen maar twijfel of ik nog meer easyfits koop of toch ook andere wil proberen.

Welke hebben jullie en welke zouden jullie aanbevelen?

Mijn voorkeur gaat uit naar AIO luiers maar als je helemaal wild enthousiast bent over 2 delig dan hoor ik t graag!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem24

Bericht 08 Nov 2013 21:16

Re: wasbare luiers

Leuk dat je enthousiast bent over wasbare luiers. Ik vind de easyfits ook heel fijn alleen erg duur. We hebben naast de easyfits ook de sized pocket luiers van Little Lamb gebruikt en die bevielen ons ook heel erg goed. Er zit een bamboe booster bij (die je in de luier schuift) en dat was voor overdag meer dan genoeg voor 3 tot 4 uur en voor 's nachts deed ik er nog een extra booster bij en dan bleef ze met gemak de hele nacht droog.
Ze hebben handige randjes bij de benen waardoor ze ook bij de benen minder snel lekken, en ze zijn een heel stuk goedkoper dan easyfits (ook niet onbelangrijk :P)

Ik heb er nog best een stapel van liggen die nu niet gebuikt worden omdat onze meid overdag sowieso zindelijk is en 's nachts ook nagenoeg. Je mag er best een (paar) proberen maar ik heb alleen maat 2 en dat is vanaf 9 kg (geen idee hoe oud en zwaar J is)
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Nov 2013 21:44

Re: wasbare luiers

J. Is nu 3,5mnd en woog laatst 7440, 9kg halen we nog niet. Waar heb je ze besteld, dan kijk ik daar ff naar.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem24

Bericht 08 Nov 2013 21:52

Re: wasbare luiers

Ik heb ze vanuit Engeland besteld via www.littlelambnappies.com
Ik heb eerst een proefpakketje besteld van 1 luier en een wetbag voor €15,-
http://www.littlelambnappies.com/nappy- ... -trial-kit
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Nov 2013 21:59

Re: wasbare luiers

Klinkt niet verkeerd. Zijn de drukkers fijn? We hebben nu klittenband wat erg goed bevalt. Maar denk dat ik dan nog even wacht hiermee..over 1, 5kg past de maat die hij nu zou moeten hebben niet meer.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 10 Nov 2013 10:29

Re: wasbare luiers

Ik heb er niet heeeell veel verstand van, heb maar paar maanden wasbaar geluierd, en pas toen L ongeveer 2,5 was. Ik gebruikte ze puur voor de momenten als ik de deur uitging, en voor haar middagdut, gewoon voor de zekerheid... Ik had:
- AIO Totsbots Easyfit met klitteband
- Pocketluier van Rumparooz met klittenband
- Lollipop met motherease overbroekjes (2e hand overgenomen)
- Pandababy luiers

Ik heb een klachtbrief over de Rumparooz geschreven, wat een onding! Het is dat de inleggers zo fijn waren... Maar het klittenband was zo miniem dat mijn grote dame het klittenband openscheurde. Waarschijnlijk prima voor kleinere kinderen, maar zeg dan niet dat ze ook voor grotere zijn... Dit had ze niet bij de TB, maar die heeft veeelll groter klittenband.

O, ik zweerde bij L bij de pandababies!!!!!!!!! Gewoon prima luiers, pasvorm zat perfect bij L, goede inleggers, makkelijk aan te doen (ik had toen overigens de luiers met drukkers, die met klittenband waren er toen nog niet) en bovendien- gewoon betaalbaar!

Kleine uk in wording gaat zeker in wasbaar. Ik ben van plan geen newbornluiers aan te schaffen, vind ik zo zonde voor die korte periode. Ik ga eerst kijken of de pandababies ook bij kleine billetjes passen. Zo ja, schaf ik er daar meer van aan. Zo niet, ga ik een huurpakket nemen om verschillende uit te kunnen proberen (kan je dan voor paar weken lenen, oa bij babybum).

O, en ik ben fan van het uiterlijk van deze luiers: http://www.babaandboo.com/
Haha, of de pasvorm daar goed van is, geen idee, maar ze zijn zoooooooo schattig!!!! Ga ik er zeker 1 van aanschaffen :heart:
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers