Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wriemelaar, leeftijd of karakter?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2013 12:08

Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Ik zou natuurlijk het liefst de hele dag met mijn ventje knuffelen, maar dat ging al nooit echt super, zelfs als prematuurtje bleef hij niet rustig liggen bij het buidelen ging hij wriemelen en bewegen en proberen ergens anders heen te komen maar dan werd hij uiteindelijk wel rustig. Later konden we ook 's ochtends in bed wel knuffelen als hij nog niet wakker was en bleef hij ook wel lekker op schoot zitten.
Maar nu... hij is ruim 7 maanden en hij wriemelt en wringt. Zelfs bij het drinken van de fles is hij druk bezig met zijn handjes, met trappelen. Op schoot wordt hij vrij snel bozig, dan gaat hij zich loswringen, hij speelt liever los op de grond of in de box. Op de trap gooit hij zich soms zowat uit mijn armen, ik neem hem tegenwoordig vaak niet meer op mijn arm maar onder mijn arm zodat ik hem stevig vast heb.

Ik vraag me af, is dit karakter, zegt dit iets over later of is dit gewoon een "normale" fase of normaal jongetjesgedrag op deze leeftijd of iets dergelijks?

Overigens vraag ik dit niet omdat ik me zorgen maak, de kans dat hij ADHD heeft is heel groot (70% dankzij zijn moeder ;-) ) maar dat geloof ik allemaal wel en zie ik dan wel weer. Ik ben gewoon nieuwsgierig of je op deze leeftijd al duidelijk karaktertrekjes kunt zien?
Het is een enorm goedlachs, chill ventje, chill maar wel druk met bewegen dus.
<<

Anoniem85

Bericht 09 Nov 2013 12:11

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Hier ook zo 'n ventje, denk dat het karakter is. Heel beweeglijk. Blijft alleen op schoot zitten als hij niet lekker is of heel moe. Bij ons in bed blijft hij geen minuut stil liggen, draaien, opstaan, neuzen knijpen.
Wat wel schattig is, sinds hij ongeveer tien mnd is, en ik heb hem vast en zeg knuffels, dan omhelst hij me, dat dan weer wel!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Nov 2013 12:12

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Ravi is een grote knuffelkont. Hij speelt graag op de grond of in de box hoor, maar hij zit ook graag op schoot en hij geniet echt van kusjes krijgen. Tijdens het drinken heeft hij altijd een wild handje, dan probeert hij mijn neus te pakken of mijn kin er af te halen.

Als ik hem til heb ik hem altijd op mijn heup, hij zit dan gewoon rustig.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2013 12:15

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

L. vind kusjes krijgen ook leuk, maar dan bedoel ik ook echt leuk. Hij doet altijd zijn mond wijdopen en gaat lachen en soms als hij de kans krijgt gaat hij aan mijn wang likken. Hij is wel lief hoor en volgens mij vind hij contact wel fijn, maar hij moet wel vrij kunnen bewegen dus ik kan hem niet lekker vastpakken en knuffelen. Of ja, als ik er geluid bij maak (grommend of zo) dan vind hij het wel leuk ;-).
<<

Anoniem123

Bericht 09 Nov 2013 12:29

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

S kon ook nooit zo stilzitten en hij is nog steeds zo doenig. De enige keer dat hij wel zo bij je wil zitten is als hij ziek is en heel slecht... daar geniet ik dan stiekem van. Als klein baby'tje had hij al niet het geduld om te knuffelen of gewoon rustig bij je te zitten. Maar mijn man is ook geen stilzitter dus ik denk wel dat het met karakter te maken heeft.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Nov 2013 12:33

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Pompoen schreef:L. vind kusjes krijgen ook leuk, maar dan bedoel ik ook echt leuk. Hij doet altijd zijn mond wijdopen en gaat lachen en soms als hij de kans krijgt gaat hij aan mijn wang likken. Hij is wel lief hoor en volgens mij vind hij contact wel fijn, maar hij moet wel vrij kunnen bewegen dus ik kan hem niet lekker vastpakken en knuffelen. Of ja, als ik er geluid bij maak (grommend of zo) dan vind hij het wel leuk ;-).


Ik knuffel Ravi tijdens het kussen juist helemaal plat, lijkt hij echt heerlijk te vinden. Hij kan ook heel lief met een speelgoedje op schoot zitten spelen. Net zo lui als zijn moeder :yes:

Maar hij zit niet alleen maar op schoot hoor, maar de momenten dat hij wel op schoot zit is hij dus wel rustig. Hij wil op de opvang ook vaak op schoot, hij ligt dan met gestrekte armen in de grondbox tot ze hem oppakt en knuffelt. Kleine kroelkont :heart:
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2013 12:38

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Oh nee, L. niet, die ligt alleen rustig op schoot met speen in als hij echt doodmoe is en dan is hij nog altijd aan het proberen zijn voeten (bij zijn speen) in zijn mond te stoppen en zo.

Gisteren werd hij boos omdat de fles leeg was en ik hem wegzette. Ik laat hem vaak nog een hele tijd klooien met de fles, maar ik vond het nu wel welletjes geweest. Hij boos dus ik verstopte de fles onder een kussen naast me. Nou daar trapte hij niet in! Hij wrong zich zowat uit mijn armen, gooide zich opzij, graaide wat onder het kussen en trok vervolgens de fles binnen no time aan de speen weer onder het kussen vandaan... :laughcry:
Volgens mij is het een eigenwijsje in de dop!

Hij wil altijd wel eventjes op schoot zitten trouwens hoor, ook bij anderen, maar al van jongs af aan begon hij dan op een gegeven moment te piepen en als je hem dan in de box legde was het weer goed. Dan was hij het dus gewoon zat!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Nov 2013 14:20

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

L was eigenlijk nooit zo knuffelig. Nu pas sinds een paar dagen komt ze soms even bij me zitten of gaat ze tussen mijn benen staan als ik in de keuken sta. Een sinds een week geeft ze af en toe een kusje met haar mond wagenwijd open :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 14:31

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Hier twee enorme knuffelkindjes, R vooral. N kan ook heerlijk hangen maar vindt momenteel lopen veel leuker.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Nov 2013 16:00

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Mijn dochter was als baby ook zo. Altijd druk en nooit zin om te knuffelen. Ze is nog steeds geen knuffelkont. En haar aandachtsboog is ook nog steeds 3 keer niks. En dat temperamentje wat ze toen had, dat heeft ze nog steeds.

Mijn zoon is anders. Die kan wel knuffelen. Hij houdt er ook van om op de grond te spelen en z'n eigen ding te doen. Maar lekker tegen me aan houden vindt hij ook fijn. En ik eigenlijk ook. :)
<<

Anoniem186

Bericht 09 Nov 2013 16:01

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Printje, kan N. al lopen?! Zij laat er ook geen gras over groeien! :D
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 21:29

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Ja lopen achter dr wagentje, de rijdende box met Lego etc. ook aan de bank enzo maar los durft ze dan weer niet.
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 09 Nov 2013 21:59

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Hier ook een kleine druktemaker. Ze is veel te druk bezig met alles proberen te bekijken/pakken in plaats van dat ze even rustig blijft zitten/liggen. Zelfs verschonen is een hele strijd, want dan wil ze alles pakken wat boven haar hoofd ligt. Heel herkenbaar dus! Ik denk dat het bij mijn dochter vooral karakter is. Ze lijkt op papa, die kan ook geen moment stil zitten.
2013
<<

Anoniem124

Bericht 09 Nov 2013 22:42

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Mijn zoon is ook zo. mAAR sinds een week of drie gaat dat steeds beter en komt ie lekker oo schoot zitten of zit eens 3 min op de bank. :cheering:

Dochter zit hele dag op schoot te kussen en aaien haha.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Nov 2013 23:07

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Hier ook zo'n druktemaker, zit nooit stil alleen als ze ziek of moe is. Wel komt ze de laatste tijd zitten om boekjes te lezen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Nov 2013 00:00

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Haha, L. vind voorlezen wel heel leuk, maar dan zit hij vaak nog ondersteboven en te wiebelen omdat hij steeds naar mij wil kijken en dan weer in het boek. Maar ik vind het wel gezellig...

Ik denk dat hij op mij lijkt, ik zat ook nooit een seconden stil en mocht vaak niet op schoot omdat ik zo wiebelde en mijn ouders daar gek van werden. Ik wil hem dat gevoel niet geven dus ik probeer gewoon wat meer met hem mee te bewegen. Hij zit wel graag op schoot, maar dan wil hij spelletjes spelen en zo. Nou dan doen we dat toch!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Nov 2013 03:42

Re: Wriemelaar, leeftijd of karakter?

Cheese schreef:Mijn zoon is ook zo. mAAR sinds een week of drie gaat dat steeds beter en komt ie lekker oo schoot zitten of zit eens 3 min op de bank. :cheering:

Dochter zit hele dag op schoot te kussen en aaien haha.


Dat lijkt me zo mooi om te zien. 2 kindjes van dezelfde leeftijd die totaal verschillen van elkaar. Allebei zo'n eigen karaktertje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo