Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool keuze

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 17 Mei 2017 14:54

Re: Basisschool keuze

Spencer schreef:Niks leuk hier hoor. R verteld helemaal niks over wat hij doet dus ik heb geen idee of hij het echt leuk vindt en wat hij leert. Met 30 kinderen in de klas heeft de juf ook echt geen tijd om er iets over te vertellen. Ik mis de overdracht van het kdv echt!

F vertelde ook nooit echt wat, en als ik vroeg hoe het was, zei hij standaard "goed". Op de vraag wat hij had gedaan, had hij geen antwoord. Inmiddels doe ik het anders. Als ik vraag of ze in de kring hebben gezeten of buiten gespeeld of gewerkt of nou ja... gerichte vragen dus, dan krijg ik uitgebreid antwoord. Maar dat duurde wel ff. Hij moest ook gewoon nog erg wennen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Mei 2017 16:16

Re: Basisschool keuze

Wij wilden in elk geval een school in de buurt, en mijn man wilde het liefst geen gelovige school, dus toen was de keus snel gemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mei 2017 16:24

Re: Basisschool keuze

Spencer schreef:Hier is het zelfs vanaf twee jaar al Engels. Hij kent inmiddels best wat woordjes maar volgens mij komt dat meer door Zora en youTube.

Zora :D
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mei 2017 20:48

Re: Basisschool keuze

Cotton schreef:
Spencer schreef:Hier is het zelfs vanaf twee jaar al Engels. Hij kent inmiddels best wat woordjes maar volgens mij komt dat meer door Zora en youTube.

Zora :D


Ik heb een livefeed met R :angel:

@ Marin: je kunt je kind sinds begin dit jaar volgens wet- en regelgeving uberhaupt niet inschrijven voor z'n 3e levensjaar toch? Je kunt wel vooraanmelden, maar inschrijven kan niet. Op basis van dat je niet zou kunnen inschatten wat voor (vorm) onderwijs je kind nodig heeft op zo'n jonge leeftijd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 17 Mei 2017 21:01

Re: Basisschool keuze

Wij hebben gekozen voor een rooms-katholieke school met daltononderwijs. Deels omdat deze school goed aangeschreven staat en al jaren als 1 van de beste scoort in de plaats, deels omdat neefjes en nichtjes er ook zitten. De school is op redelijke afstand van ons huis, het is niet de school die het meest dichtbij zit. Die school wilde ik niet.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 16:29

Re: Basisschool keuze

Ik up dit topic even. Vinden jullie de score van een school belangrijk? En dan bedoel ik vooral cito-scores? De school in mijn buurt scoort best slecht. De andere scholen in het dorp, maar niet in mijn wijk/buurt, scoren aanzienlijk beter. Zouden jullie dan je kind(eren) naar een school in een andere buurt sturen?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Jul 2017 18:08

Re: Basisschool keuze

Lastig! Als de school in jouw wijk slecht staat aangeschreven dan zal ik wellicht overwegen om naar het dorp te gaan. Maar ik denk dat een schoolkeuze van meer afhankelijk is dan alleen cito score. Onderwijssoort en sfeer vind ik net zo belangrijk. De school moet passen bij je kind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2017 18:46

Re: Basisschool keuze

Zora schreef:
Cotton schreef:
Spencer schreef:Hier is het zelfs vanaf twee jaar al Engels. Hij kent inmiddels best wat woordjes maar volgens mij komt dat meer door Zora en youTube.

Zora :D


Ik heb een livefeed met R :angel:

@ Marin: je kunt je kind sinds begin dit jaar volgens wet- en regelgeving uberhaupt niet inschrijven voor z'n 3e levensjaar toch? Je kunt wel vooraanmelden, maar inschrijven kan niet. Op basis van dat je niet zou kunnen inschatten wat voor (vorm) onderwijs je kind nodig heeft op zo'n jonge leeftijd.


Volgens de basisschool waar wij zijn geweest staat hij nu officieel ingeschreven. Dat hebben we ook zwart op wit staan. We mochten ook maar op één school inschrijven. We hebben intussen twee scholen bezocht, maar het is de eerste geworden. Meest dichtbij en leek prettiger, fijner, knusser en warmer.

Lastig Hollygolightly, ik zou daar denk ik wel waarde aan hechten maar uiteindelijk is het algehele gevoel ook wel heel belangrijk. Is de school in jouw buurt ook straks nog in de buurt als je verhuisd bent? Of heb je het daar al over jouw buurt? Nabijheid van de school vind ik toch ook wel erg belangrijk en prettig, dat je kinderen straks makkelijk zelf naar school kunnen (of het moet handig op de route naar je werk liggen als je verder weg gaat) en vriendjes in dezelfde buurt is ook fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 19:23

Re: Basisschool keuze

Citoscores zijn opvallend slecht en de algehele waardering is ook niet denderend. Van de school in mijn nieuwe buurt dus. Andere scholen zitten op kwartier a twintig minuten fietsen afstand.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2017 19:25

Re: Basisschool keuze

He lastig! En inderdaad een school die redelijk op de route ligt naar je werk? Dus dat je niet eerst de andere kant op hoeft om ze naar school te brengen maar het op weg naar je werk zo kunt combineren? Geen garantie dat je altijd daar blijft werken natuurlijk, maar dat zou het wellicht logistiek gezien makkelijker maken en kun je voor een betere school kiezen. Snap wel dat je hiermee zit.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Jul 2017 20:53

Re: Basisschool keuze

Onze kinderen zitten op een school die een slechte score had, zowel Cito als inspectie. Wij hebben onze kinderen er toch op gedaan omdat we een duidelijk beeld hadden van waarom die score zo slecht was, dat had onder andere te maken met een fusie van een wijkschool met veel achterstandsleerlingen en een montessorischool. Dat verliep bepaald niet vlekkeloos.
Inmiddels zijn de scores aan het stijgen en is het inspectierapport nu goed. Ze hebben inmiddels ook wachtlijsten.

Wij vonden de sfeer en onderwijsideeen (montessori) heel goed en alles erg prettig overkomen.
Wat we ook leuk vinden is dat het deels echt een wijkschool is (staat in een gemengde wijk) waardoor er veel kinderen met verschillende achtergronden zitten en deels is het een school waar ouders heel bewust voor kiezen en ook van wat verder weg komen.

Ik zou dus wel gaan kijken en proberen te achterhalen wat de redenen zijn van de slechte scores.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 20:59

Re: Basisschool keuze

Dat is inderdaad verklaarbaar Pompoen. Mijn moeder werkt op een school in hetzelfde dorp met erg goede scores en zij zegt dat het door de directie komt en dat er veel uitval is van leerkrachten. Niet erg hoopgevend. Ik ga wel kijken, maar ook verder kijken.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Jul 2017 21:53

Re: Basisschool keuze

Ik ben persoonlijk niet zo heel erg gehecht aan het idee van een school in de wijk. Natuurlijk is dat wel handig en praktisch, als een school in je wijk je voldoende aanspreekt. Maar als een andere school je meer aanspreekt en de afstand is te doen dan zou ik het zelf niet zo erg vinden als de school buiten de wijk is.

Ik zou wel verder kijken dan alleen de Cito-scores. Ook naar andere acores, rapporten, uitstroomprofielen. En uiteraard de school bezoeken en kijken hoe me dat zou bevallen en wat voor gevoel ik erbij zou hebben. Maar op basis van wat ik zo lees klinkt het niet fantastisch, wanneer ik dat gevoel zou hebben zou ik zeker verder kijken.

Hier zitten overigens op loopafstand twee scholen, en nog wat verder zitten meerdere scholen op fietsafstand. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een school in de plaats naast ons, op zo'n 6km afstand en 10-15 minuten met de auto (wat stoplichten onderweg dus als die tegen zitten dan zo'n 15 min reistijd).

Het enige nadeel is dat ze geen vriendjes en vriendinnetjes uit de wijk hebben bij ze op school. Maar op onze school komen kinderen uit allerlei wijken en zelfs woonplaatsen, dus we zijn niet de enigen. En ik kom altijd met de auto, sommige andere ouders hebben geen rijbewijs of niet elke dag de auto tot hun beschikking. Dan komt het wel eens voor dat ik een kindje dat bij ons speelt thuis moet brengen. Dat is dan ook een 'nadeel', maar zelf vind ik dat eigenlijk geen bezwaar.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Jul 2017 22:20

Re: Basisschool keuze

Wij zijn gaan kijken bij de twee scholen hier in de buurt. Nu sprak een van deze scholen ons prima aan en de ander totaal niet dus de keuze was makkelijk. De school waar we voor hebben gekozen had ook prima scores van de Cito enz. Als dit niet zo was geweest maar de school ons ontzettend zou aanspreken zou ik het wel overwegen denk ik, maar ik denk dat we dan ook nog een derde en evt vierde school waren gaan bekijken buiten de wijk op een min. of 10-15 fietsen. Mijn voorkeur ging wel uit naar een school hier in de buurt, omdat ik vroeger altijd 15-20 min. fietsen van de basischool woonde en dat met vriendjes toch lastiger was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jul 2017 08:58

Re: Basisschool keuze

Marin schreef:
Zora schreef:@ Marin: je kunt je kind sinds begin dit jaar volgens wet- en regelgeving uberhaupt niet inschrijven voor z'n 3e levensjaar toch? Je kunt wel vooraanmelden, maar inschrijven kan niet. Op basis van dat je niet zou kunnen inschatten wat voor (vorm) onderwijs je kind nodig heeft op zo'n jonge leeftijd.


Volgens de basisschool waar wij zijn geweest staat hij nu officieel ingeschreven. Dat hebben we ook zwart op wit staan. We mochten ook maar op één school inschrijven. We hebben intussen twee scholen bezocht, maar het is de eerste geworden. Meest dichtbij en leek prettiger, fijner, knusser en warmer.



In artikel 40, tweede lid, van WPO staat dat ouders hun kind kunnen aanmelden vanaf de dag waarop het kind de leeftijd van drie jaar bereikt. Op jongere leeftijd kan namelijk nog niet voldoende worden ingeschat of een kind extra ondersteuning nodig heeft in het kader van passend onderwijs. Ouders kunnen wel interesse tonen in de school voordat hun kind drie jaar is. Als zij die interesse kenbaar maken aan de school, wordt dat in de praktijk een 'vooraanmelding' genoemd.

Een vooraanmelding wordt niet automatisch een aanmelding: als ouders een vooraanmelding hebben gedaan, moet er nog een schriftelijke aanmelding plaats vinden. Het initiatief ligt hiervoor bij de ouders. De schriftelijke aanmelding kan vanaf de dag waarop het kind 3 jaar wordt.


Dan zul je toch echt alleen de vooraanmelding zwart op wit hebben. Maar goed, als dat voor die school net zoveel betekent als een officiele inschrijving... :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 09:07

Re: Basisschool keuze

Hmm. Nou ja het zal wel goed zijn dan inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jul 2017 09:26

Re: Basisschool keuze

Hier moet je je kind met de leeftijd van 2 jaar en 9 maanden inschrijven, drie voorkeur scholen opgeven en dan maakt de gemeente een keus.
In onze vorige woonplaats hadden sommige scholen ook al wachtlijsten van 4 jaar, dus daar konden mensen hun baby ook al inschrijven. Net als bij Marin.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2017 14:54

Re: Basisschool keuze

HollyGolightly schreef:Ik up dit topic even. Vinden jullie de score van een school belangrijk? En dan bedoel ik vooral cito-scores? De school in mijn buurt scoort best slecht. De andere scholen in het dorp, maar niet in mijn wijk/buurt, scoren aanzienlijk beter. Zouden jullie dan je kind(eren) naar een school in een andere buurt sturen?


Ik ben er!
Persoonlijk vind ik een citoscore wel een factor om in ogenschouw te nemen, maar slechts een van de vele. Nabijheid, karakter van de schol, sfeer, samenstelling et cetera vind ik zeker zo belangrijk.
Mijn kind zit op een school waar de gemiddelde citoscore niet denderend is. Maar een algemene vergelijking loopt spaak, omdat het om een school gaat waar een vrij grote groep ouders heeft niet niet of laag opgeleid zijn. In een gewogen score zie je dan dat ze het best aardig doen. En, belangrijker, dat er een stijgende lijn in zit.
Nu kom ik toch met een genuanceerd verhaal en geen rel-reactie, maar ik zou dus verder kijken dan sec het gemiddelde en in een gesprek met de school vragen naar hoe de spreiding is, de wegingsfactor, en hoe de daadwerkelijke uitstroom eruit ziet. En natuurlijk of de rest van de school je aanstaat.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jul 2017 20:26

Re: Basisschool keuze

Wat betreft die Cito, HGL, zou ik zeker doen wat Caulfield zegt. Vooral ook de instroom/doorstroom/daadwerkelijke overgang naar middelbaar (ook al klinkt dat als mijlenverre toekomstmuziek) is belangrijk om mee te nemen.
Het kan namelijk ook andersom werken. meerdere familieleden van mij hebben kindjes naar een soort Jenaplan school gedaan, waar dat wat het kind aandraagt gestimuleerd wordt. Hartstikke leuk, maar de kinderen zijn behoorlijk 'in the picture willen staan' en staan dus vooral bij zingen, dansen en toneel (en helaas nogal brutaal geworden omdat ze steeds horen hoe geweldig ze zijn) en nu moest een van de kinderen naar het middelbaar afgelopen jaar, en blijkt het helemaal mis te lopen omdat er niet geleerd is om volgens een 'meer klassieke stijl' te leren.
Bij navraag blijken veel kinderen op die school goed te scoren en vervolgens direct op het middelbaar vast te lopen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 04 Jul 2017 22:45

Re: Basisschool keuze

Ik ben het ook eens met Caulfield. Daarnaast ervaar ik nu zelf dat het voor mijn kinderen heel fijn is om op de enige school in het dorp te zitten. Ze kennen daardoor bijna alle kinderen uit ons dorp en als ze zin hebben om te spelen is er altijd wel een vriendje dichtbij te vinden. Er zijn een paar kinderen hier in het dorp die naar een andere school gaan en ik zie dat die toch wel buiten de boot vallen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jul 2017 08:44

Re: Basisschool keuze

Ik heb natuurlijk ook gekeken naar de doorstroom V.O. en ik heb ook het inspectierapport gelezen. Beide niet denderend. En afgezet tegen de andere scholen zelfs slecht. Je kan ook zien hoe de school zou moeten scoren als je kijkt naar de populatie. Daar scoort de school ook buiten de marges (ook onder de ondergrens). Gewogen leerling is 6 en de citoscore is 532. Even in vergelijking met de andere scholen 541, 539, 537 en van die andere school weet ik het niet, maar die valt sowieso af. Gewogen leerlingen zijn daar variërend van 0 tot 2. Dus dat scheelt wel iets. Ik ga bij drie scholen kijken. Op één school wordt gewerkt met alleen maar combinatieklassen (geen jenaplan). Leuk idee, maar in de praktijk denk ik dat het bij mijn zoon niets past. Een andere school is elitair (daar is behoorlijke markt voor in mijn dorp), daar zijn wachtlijsten voor. Ik voel wat weerstand tegen elitaire karkater, maar ik heb ze wel maar alvast ingeschreven. En de andere school is op de grootste afstand, 10 minuten met de auto, en dat is de school waar mijn moeder werkt. Maar dan krijgen dus geen vriendjes in de eigen buurt, maar in de buurt van mijn ouders. Op zich ook geen ramp, want ze zullen twee middagen in de week na schooltijd naar mijn ouders gaan. Ik vind het alleen balen om met de auto te gaan elke dag. Fietsen kan ook wel, maar ik ken mezelf. Ik ben lui. De slecht scorende school bij mij in de buurt is op loopafstand.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jul 2017 09:17

Re: Basisschool keuze

Ik vind het aan de ene kant ook wel belangrijk dat de school in de buurt is in verband met vriendjes, aan de andere kant merk ik dat lang niet alle kinderen bij Y op school in de buurt wonen, en als ze verder weg wonen speelt ze er ook gewoon mee, dat heeft nooit een probleem opgeleverd met speelafspraakjes. Er is vrijwel altijd wel een mouw aan te passen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 05 Jul 2017 09:22

Re: Basisschool keuze

Mijn kinderen zitten op een school ongeveer 6 minuten fietsen hier vandaan. Niet ver maar wel ver genoeg om geen vriendjes hier in de buurt te hebben van school want bijna alle kinderen hier in de wijk/buurt zitten op de basisscholen in onze eigen wijk. Toen ze nog niet alleen buiten speelden vond ik dat wel jammer want het is toch wel makkelijker als vriendjes om de hoek wonen dan. Maar nu ze gewoon alleen naar buiten mogen is het echt geen probleem. Ze hebben hier gewoon andere vriendjes dan op school en eigenlijk is dat juist ook wel leuk want dan spelen ze ook eens met anderen in plaats van altijd met dezelfde kinderen. Op vrije middagen spreken ze wel af en toe af met kinderen van school en dan halen we ze gewoon op of nemen andere kinderen mee naar huis.
2010 2012
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jul 2017 19:55

Re: Basisschool keuze

Wij wonen ook het verst bij school vandaan van de kinderen uit de klas. En wij wonen ook totaal niet in een kinderbuurt. Er komen hier geen kinderen aan lopen om te vragen of iemand komt spelen en dat is in andere wijken wel zo.
Voor ons is school ongeveer een klein kwartiertje fietsen, af en toe doe ik het wel als het mooi weer is en op de dagen dat ik vrij ben. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het vriendjes maken niet perse te maken heeft met in de buurt van de school wonen. Mijn dochters hebben zeker vriendinnen op school, hebben eigenlijk 2 dagen in de week wel afspraken en niemand vind het erg om zijn kind hier op te halen. En dan komt dus ook nog het feit erbij dat mijn dochters hier in de buurt sowieso geen vriendinnetjes hebben.
Nu is het misschien wat anders hier omdat mijn dochters ook 2 dagen naar de bso gaan en een dag naar mijn ouders maar dan hebben ze ook zwemles dus kunnen ze toch niet afspreken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem250

Bericht 02 Jul 2018 14:55

Re: Basisschool keuze

Ik up dit topic weer even, want ik ben er nog steeds niet uit. Ik woon vlakbij een school. En in mijn kleine doodlopende straat wonen drie gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd als mijn kinderen. Zij gaan allemaal naar de school in de buurt. Ik vind die school niet zo leuk. De resultaten zijn niet erg goed, maar dat komt door snelle wisseling van directeuren en leerkrachten. Er was even geen samenhang. Nu schijnt er weer een prima directeur te zitten. Het gebouw ziet er prima uit. Licht en groot. Het onderwijs is niet vernieuwend, wel degelijk. Maar en dit is mijn grote MAAR het is een grote school met ruim 500 leerlingen. 's Ochtends is het heel erg druk op het schoolplein. Er zijn 6 kleuterklassen. Ik word er zelf als ik binnenkom onrustig van. Maar dat ben ik. Ik kan niet inschatten of mijn kinderen daar last van hebben. Ik ben zelf vastgelopen op grote scholen. Maar dat ik niet in dat systeem paste, wil natuurlijk niet zeggen dat mijn kinderen er ook niet in passen. En er is ook heel veel veranderd in het onderwijs.

Maar goed, op 10 minuten fietsen (als het stoplicht meezit), zit een vernieuwend kleine dorpsschool. Met 60 leerlingen, waar groepsdoorbrekend (groep 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8) gewerkt wordt. Met werk-, instructie- en speellokalen. Veel creativiteit. Het voelt er veilig en fijn. Niet per se schools. De kleuterjuf is een Vlaamse dame, waarbij ik ook meteen in de klas zou willen zitten. En er zitten maar 16 kleuters in de 1-2 klas. Mijn persoonlijke voorkeur gaat 100% uit naar die school. Maar ik weet helemaal niet of mijn kinderen beter gedijen op een kleine school en groepsdoorbrekend leren. Ik kies dan voor een school in een andere buurt op basis van mijn gevoelens terugkijkend op mijn kindertijd. Terwijl de kinderen misschien meer gebaat zijn bij een school in de buurt met degelijk niet vernieuwend onderwijs.

Een ander praktisch bezwaar aan de school in de buurt is dat ze geen continurooster hebben en dat hier best veel thuisblijfmoeders wonen. Helemaal prima natuurlijk, maar mijn kinderen moeten dan wel 5 dagen overblijven. Omdat ik vijf dagen werk tijdens schooltijd en drie dagen na schooltijd vrij ben. Maar dan vind ik het sneu voor mijn kinderen dat zij degene zijn die 5! dagen moeten overblijven. Bij een continurooster heb je dat probleem dus niet. En, de kleine, lieve (oh mijn voorkeur) school heeft dus wel een continurooster.

Ik wil dus graag mijn persoonlijke voorkeur een beetje opzij zetten en de beste keuze maken voor mijn kinderen. Oh en een ander heel klein puntje is dat ze zo klein zijn (letterlijk). Ik ben ook een beetje bang voor pesten, want ze schelen in lengte echt veel met hun leeftijdsgenootjes en ik ben bang dat ze op zo'n grote school verdwijnen. Maar wie weet worden ze daar wel harstikke assertief van. Ik weet het gewoon niet :nopompom:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers