Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samsung S9 of Iphone 8

<<

Anoniem242

Bericht 25 Jun 2018 20:38

Samsung S9 of Iphone 8

Wat zouden jullie kiezen? Of welke heb je?
Ik heb nu de iphone 6 en ondanks dat apple mij zeker bevalt heb ik moeite ermee dat na een dik jaar de updates zo worden aangepast, dat je telefoon langzamer wordt, de batterij enorm inlevert enz. Dus gedwongen wordt voor een nieuw toestel aan te schaffen.

Maar met Samsung in het verleden heb ik ook niet zo’n goede ervaringen. Of is dat inmiddels niet meer aan de orde en werken deze toesellen gewoon prima.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Jun 2018 20:42

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Wij zijn overgestapt van Samsung naar iPhone. Wij ervaren dat juist met Samsung nl wat jij zegt :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem248

Bericht 25 Jun 2018 21:40

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Maar de iPhone 6 komt officieel natuurlijk al uit eind 2014/begin 2015 he. Dus als je hem nu nog hebt dan denk ik dat hij gewoon op is en dat dat niet zozeer met de updates te maken heeft. Ik vind iPhones juist een behoorlijk lange levensduur hebben. Dat jij nu nog een iPhone 6 hebt, bevestigt dat voor mijn gevoel nog meer. Ik heb ooit 1x een uitstapje gemaakt nar Samsung en ik merk het ook aan de Samsungs van m’n vriend, die worden echt na een jaar al duidelijk minder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2018 21:48

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Maar je telefoon is toch ook gewoon oud? Niet zo gek dat ie langzamer is na al die tijd toch? Een nieuwer model van welk merk dan ook zal al helpen denk ik.
Ik zou kiezen voor welk besturingssysteem je het fijnst vindt en daar een nieuwer model van kiezen, of dat nou iPhone of Android is (kijk ook eens verder dan Samsung als je wilt).
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Jun 2018 05:58

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ik heb nu bijna 2 jaar een iPhone 6S (tweedehands overgenomen van een vriendin) en wil nu eigenlijk niet anders meer. Ik heb er overigens wel een nieuwe accu in laten zetten (40 euro bij de Apple Store) en nu kan ik er weer gewoon alles mee doen, zonder dat ik halverwege de dag weer moet opladen :smile: Ik merk niet dat hij echt langzamer is geworden eigenlijk. Ik zou voor Apple gaan :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem242

Bericht 26 Jun 2018 08:16

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Mmmmm. Oud ik heb hem net 1,5jaar nieuw dus voor mijn gevoel is het nog helemaal niet oud haha.
Ik twijfel nu wel weer heel erg. :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jun 2018 08:23

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Stuiterbal schreef:Mmmmm. Oud ik heb hem net 1,5jaar nieuw dus voor mijn gevoel is het nog helemaal niet oud haha.
Ik twijfel nu wel weer heel erg. :palm:


Maar het model is wel oud ten opzichte van de huidige software.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem242

Bericht 26 Jun 2018 08:25

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ja maar dat is ook dus wat ik bedoel. Door de huidige software wordt je model al snel "te oud" waardoor het minder goed functioneert en je dus bijna verplicht wordt steeds een nieuw toestel aan te schaffen. Ik was vooral benieuwd of dat bij Android ook zo is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jun 2018 08:31

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ja dat is bij android ook zo. Maar dat is toch ook logisch? Ik probeer een goede analogie te vinden maar dat lukt me niet echt. Maar je kunt toch niet van een ouder product verwachten dat het net zo goed werkt als het nieuwste? De techniek ontwikkelt zich constant. Ik vind dat niet zo vreemd eigenlijk.
Overigens zijn mijn (elke keer nieuwste model) toestellen ook wel na anderhalf jaar toe aan vernieuwing hoe intensief ik 't gebruik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem242

Bericht 26 Jun 2018 08:38

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Nee klopt, dan is het idd puur welk besturingssysteem ik het fijnste vind. Dan ga ik toch weer voor de iPhone. Ik heb thuis ook een mac, en iCloud abonnement.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2018 08:38

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Wat Marin zegt, die techniek ontwikkelt zich zo razendsnel dat er nieuwere software op moet en ook apps worden steeds beter (en groter/zwaarder) en op een gegeven moment kan een ouder model of een model met een oudere versie het gewoon niet meer aan. Dat is met computers ook zo. Microsoft trekt ook eens in de zoveel tijd hun handen af van oude Windows versies en dan kan je er gewoon (bijna) niks meer mee want er zijn geen updates meer en dus ook geen veiligheidsupdates.
Voor mij is 2 jaar (met een nieuw model) echt de max. Als ik 'm niet eerder in de WC laat pleuren.
<<

Anoniem241

Bericht 26 Jun 2018 09:10

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ik ga ook zeker voor iPhone.
Ik heb 2 keer Samsung gehad (prive en mijn werktelefoon) en ik kan daar niet mee overweg (Android).
Samsungs lopen bij mij op de een of andere manier altijd vast (geef ik de telefoon daarna weg, blijkt hij die die ander gewoon prima te werken). Op mijn werktelefoon staan continu allemaal icoontjes. Die telefoon zit de hele tijd van alles bij te werken en ik krijg dat niet uit. Ik vind dat dus super irritant.
Nou ben ik ook wel iemand die niet zo goed tegen veranderingen kan. Ik vind het heerlijk dat een nieuwe iPhone meteen doet wat ik gewend ben. Even inloggen en alles ziet er precies zo uit zoals ik gewend ben. Ik heb al sinds mijn eerste iPhone (4) dezelfde achtergrond, haha.

Ik vind Apple ook mooier van design, maar dat is persoonlijk en ook niet heel belangrijk. Ik vind de originele beschermhoesjes ook heel erg fijn. Zonder bescherming vind ik iPhones te glad.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Jun 2018 14:13

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Voordeel van Android is dat je niet vastzit aan de software van het merk telefoon. Bij Android kun je 'eigen' software erop zetten (online genoeg te vinden), waardoor je heel veel dingen zelf aan kunt passen en ook niet vastzit aan bepaalde apps die ze er anders zelf opzetten.
Bij Apple kun je niets aanpassen, niet eens het geheugen (geheugenkaartje). Dat staat mij persoonlijk erg tegen.
Sowieso vind ik Apple te duur voor wat je ervoor krijgt, je betaald echt voor het merk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jun 2018 06:39

Re: Samsung S9 of Iphone 8

#teamsamsung :banaan: :hulde: :yes:
<<

Anoniem246

Bericht 28 Jun 2018 07:01

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ik heb een Samsung S9 en voor de batterij hoef je het niet te doen. Ik heb mijn S6 verkocht aan een vriend van mijn man en hij klaagde ook al dat de batterij van S6 zo snel leegloopt, bij S9 is het niet anders. Ik heb een blauwe maandag een Iphone gehad, maar dat is niet mijn soort telefoon. Ik blijf fan van Samsung, ondanks de duur van batterij.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 28 Jun 2018 07:18

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ik heb nu nog een iphone 5 en wil echt niet meer anders. Mijn werktelefoon is Samsung 8 maar ik kan er echt niet mee overweg. Die dubbele laag apps, allemaal meldingen in beeld de hele tijd (bixby, rare nieuwsberichten, allerlei updates), ik vind het een hele onoverzichtelijke niet intuïtieve telefoon. Apple is gewoon (als je dat wilt:JA!): bellen, een paar apps, klaar.
Smile, it's free!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Jun 2018 07:18

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ik zit momenteel in een soortgelijke tweestrijd. Ik mag m’n abonnement verlengen, en wil aan de ene kant gewoon weer een iPhone. Omdat ik al sinds 2010 een iPhone heb, het me prima bevalt, ik eraan gewend ben en omdat het echt ideaal is dat je dan automatisch in dezelfde “werkomgeving” terecht komt met al je apps enzo.
Anderzijds lijkt het me ook wel eens leuk om weer eens iets anders te hebben. En het kan allemaal veel goedkoper natuurlijk. Ik wil het liefst een iPhone X nu, maar dan betaal ik rond de 60 euro per maand geloof ik. Meh ik weet ‘t gewoon niet!

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 28 Jun 2018 07:21

Re: Samsung S9 of Iphone 8

En een heel ander merk? Mijn man en ik hebben een Moto G5 plus. Is inmiddels ook alweer een vervolgeditie van te koop, maar wij zijn onwijs enthousiast! Ik heb 't toestel nu anderhalf jaar en hij is serieus nog net zo snel als dat k 'm net kreeg. Batterij gaat, als ik niet loop te kloten met kansloze spelletjes, minstens 24 uur mee. Ik heb op een gewone dag (beetje Social Media, veel appen, wat foto's maken, af en toe een spelletje of filmpje kijken) 's avonds nog 45% batterij! Komt ook doordat het een 'kale' android is. Geen sausjes van Samsung of HTC eroverheen of iets, puur de apps die jij wil.

Camera is minder goed dan die van de Samsung, maar die zou van de Moto 6 plus alweer beter zijn. En niet geheel onbelangrijk; mijn telefoon kostte nieuw maar 270,-
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jun 2018 07:26

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ja eens met Bazinga, al heb ik dan geen ervaring met een Motorola (maar zou ik kunnen kiezen), maar wel met One Plus. Ook echt goede telefoon met kale Android. Nokia heeft dit tegenwoordig ook volgens mij. En ikzelf heb de Google Pixel (2xl) dus zeg maar de iPhone van Google maar die is wel stervensduur dus zou ik je niet aanraden daarom. Verder meest fantastische apparaat ooit. Maar kan zeker dus goedkoper bij bijv Moto, One Plus of Nokia.
Let's discover the world together.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Jun 2018 08:04

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Lejow schreef:#teamsamsung :banaan: :hulde: :yes:


Yes hier ook!! Heb nu een paar weken de s9 en die bevalt super.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2018 08:22

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Bazinga schreef:En een heel ander merk? Mijn man en ik hebben een Moto G5 plus. Is inmiddels ook alweer een vervolgeditie van te koop, maar wij zijn onwijs enthousiast! Ik heb 't toestel nu anderhalf jaar en hij is serieus nog net zo snel als dat k 'm net kreeg. Batterij gaat, als ik niet loop te kloten met kansloze spelletjes, minstens 24 uur mee. Ik heb op een gewone dag (beetje Social Media, veel appen, wat foto's maken, af en toe een spelletje of filmpje kijken) 's avonds nog 45% batterij! Komt ook doordat het een 'kale' android is. Geen sausjes van Samsung of HTC eroverheen of iets, puur de apps die jij wil.

Camera is minder goed dan die van de Samsung, maar die zou van de Moto 6 plus alweer beter zijn. En niet geheel onbelangrijk; mijn telefoon kostte nieuw maar 270,-

Misschien ga ik hier ook eens even naar kijken. Klinkt goed.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Jun 2018 09:04

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Ja een ander merk zat ik ook aan te denken. Alleen kun je dan wel je contacten overzetten? Heb echt geeeeeen zin om dat handmatig te moeten doen.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2018 09:12

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Elliot schreef:Ja een ander merk zat ik ook aan te denken. Alleen kun je dan wel je contacten overzetten? Heb echt geeeeeen zin om dat handmatig te moeten doen.

Die kan je toch op je SIM zetten? Of denk ik nu te simpel. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jun 2018 10:21

Re: Samsung S9 of Iphone 8

Heb je een Gmail account? Dan zet je daar al je contacten in en dan whoop zo over op je nieuwe telefoon. Zo heb ik het destijds ook gedaan toen ik van iPhone naar Android ging (maar had al Gmail, dat heb je sowieso nodig voor Android)
Let's discover the world together.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers