Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help?! (Net terug, nu al een probleem)

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jun 2018 20:13

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Maar is het punt niet dat als je aanspraak maakt op een IVA dat het niet heel waarschijnlijk is dat je vrijwilligerswerk kúnt doen?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Jun 2018 21:24

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Kan Joey, maar dat is echt te simpel gezegd. Iemand die IVA heeft kan misschien best 2x per week 2 uur ofzo ergens helpen. Mensen met IVA zitten echt niet allemaal de hele dag thuis. Genoeg, die wat vrijwilligerswerk doen.
Een hele carriere als mediator lijkt mij ook wel enthousiast, maar voor een paar uur per week is dat misschien wel mogelijk.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Jun 2018 22:23

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

(Alweer) Eens met luisa. Het aantal uren werken is minimaal met een IVA, maar geheel onmogelijk is het zeker niet en al helemaal niet als dit wordt overlegd met het UWV. Dat het me heel pittig lijkt om met deze gezondheidsklachten je nog aan een opleiding te wagen, is een ander verhaal. Een opleiding vereist meer inzet dan een paar uurtjes per week, dus daarom zet ik vraagtekens bij deze ambitie.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 15 Jun 2018 05:23

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Dit is IVA, niet meer en niet minder:

Kunt u niet meer werken, ook in de toekomst niet? Bijvoorbeeld door een ernstige ziekte of een ongeval? Dan kan uw bedrijfsarts of arbodienst u adviseren om vervroegd een WIA-uitkering aan te vragen.

Wellicht is vrijwilligerswerk niet onmogelijk maar vaak ook echt niet logisch. UWV beoordeeld of je het mag verrichten. Maar het zal inderdaad zoals jullie zeggen dat maar voor heel weinig uren zijn.

Fefora had het over heel veel uren en een baan als ik dacht schoonmaker en nu gaat hij ook nog een opleiding doen?
<<

Anoniem281

Bericht 15 Jun 2018 07:32

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Puuc, jij probeert volgens mij Fedora alleen maar onderuit te halen, houd daar ook 's mee op. Ja, het verhaal van Fedora rammelt, maar overal waar zij is, duik jij opeens op om alleen maar iedereen op 't gerammel te wijzen. Zó flauw! Je voegt niks toe in haar topics, je probeert niks bij te dragen, je bent er alleen om te bitchen op Fedora. Ik weet dat er een verleden is tussen jullie, maar zet haar dan gewoon op de negeerstand en open haar topics niet.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Jun 2018 13:01

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Puuc: vrijwilligerswerk doen is hooguit aanleiding om opnieuw herkeurd te worden (als je meer dan een paar uurtjes per week doet) en betaald werk als je meer dan 20% kan werken. Vanaf 35% wordt de uitkering omgezet naar een WGA. Als Fedora hier weer is, kan ze misschien zelf reageren. Ik zou inmiddels ook kunnen begrijpen dat ze daar geen zin meer aan heeft, nadat jij suggereert dat ze liegt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Jun 2018 14:47

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Offtopic, maar Puuc, lekker schijnheilig hier Fedora (én CBL in andere topics) onderuit halen en in het topic van Sarah heel fel reageren tegen de mensen die een kritische opmerking hebben. Je bent zelf geen haar beter hoor!
<<

Anoniem246

Bericht 18 Jun 2018 12:42

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

*
Laatst gewijzigd door Anoniem246 op 28 Jun 2018 07:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Jun 2018 14:19

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Fedora, natuurlijk is het vervelend wanneer mensen (be)oordelen, maar als jij onduidelijke / halve verhalen / (on)waarheden op het forum plaatst is het niet heel vreemd dat mensen bepaalde conclusies willen trekken.
Blijf dicht bij de waarheid, je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent / jullie zijn.
Maar als je jezelf veel beter voor doet en niet altijd even eerlijk bent gaan mensen logischerwijs twijfelen.


Hoe is het nu qua contact met je man en zijn dochter?
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jun 2018 15:29

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Het lijkt me vooral rot en frustrerend tijd, geld en energie in een opleiding te investeren en dat de opgedane kennis maar heel weinig in de praktijk kan worden gebracht/geoefend. Wel goed dat hij zichzelf blijft ontwikkelen en daarin gemotiveerd is. :) Een kennis van mij heeft de opleiding met plezier gedaan. Dat geldt hopelijk straks ook voor jouw man!
<<

Anoniem246

Bericht 24 Jun 2018 07:35

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

*
Laatst gewijzigd door Anoniem246 op 28 Jun 2018 07:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2018 08:17

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Hoe weet je dat moeder schittert van afwezigheid en dat de grote zus de rol van moeder op zich neemt? Is dat je conclusie na 1 dag samen optrekken of heb je andere bronnen?

Wat naar dat het meisje zo aggressief is en dit ook naar jullie toe liet zien. Vreselijk...

Fijn dat je man kan worden geopereerd!

Hoe gaat het met jou?
<<

Anoniem246

Bericht 24 Jun 2018 08:34

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

*
Laatst gewijzigd door Anoniem246 op 28 Jun 2018 07:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2018 08:46

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Wat fijn Fedora! Goed om te lezen :thumbup:
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers