Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 23 Jun 2018 13:38

Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

Inmiddels zijn mijn aanstaande ex en ik in mediation om te gaan scheiden. Wij hebben 3 kids. De jongste is nog baby. Maar onze oudste 2 zijn 7 en 4.5 dus zij maken het bewust mee.

Wanneer vertel je je kinderen dat je gaat scheiden? Op internet las ik dat je het het best zo laat mogelijk kan vertellen omdat het dan echt concreet voor ze wordt. Voorlopig wonen we nog onder 1 dak dus dat is best raar. Maar we gaan wel gescheiden op zomervakantie in augustus. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2018 16:31

Re: Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

Ik zou zeggen vanaf het moment dat jullie apart gaan wonen, dan veranderd er meestal pas concreet iets voor de kinderen. Maar denk je dat ze over de vakantie al vragen gaan stellen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 23 Jun 2018 18:03

Re: Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

Ja dat verwacht ik wel. Normaal gingen we natuurlijk met zn allen op vakantie en nu apart
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jun 2018 18:25

Re: Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

Een beetje voorbereidingstijd is misschien ook wel fijn voor de kinderen. Dan kunnen ze jullie hier ook nog vragen over stellen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2018 18:42

Re: Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

Dan zou ik misschien nu wel alvast beginnen met voorbereiden. In de zomer gaan jullie op vakantie, één keer met mama en één keer met papa. Papa en mama gaan niet meer samen op vakantie. En dan kan je daar straks weer op voort borduren als jullie beiden een ander huis hebben.

Succes! Zijn helaas niet de meest leuke gesprekken om te voeren :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Jun 2018 20:35

Re: Hoe en wanneer kinderen vertellen over scheiding

In dit geval zou ik inderdaad wel voor de vakantie met de kinderen in gesprek gaan. Dan is het ook meteen duidelijk waarom jullie apart op vakantie gaan. Kortom, ik sluit me aan bij voorgaande reacties.

Maar het is sowieso heel erg naar om te moeten vertellen. Onze zoon was 2,5 toen wij uit elkaar gingen, dus echt wel jonger dan jouw kinderen, het was ook in de zomer. Wij zijn nog wel samen (zijn ouders, broertje en diens vriendin waren ook mee) op vakantie gegaan, en dat ging gelukkig ook helemaal prima en was echt gezellig. Maar ik wist op dat moment al dat ik per oktober in een andere woning kon, met mijn zoon, dus die wetenschap maakte alles al wat lichter, ofzo. Wij hebben het dus na die vakantie vertelt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers