Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jun 2018 07:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Leuk AM, veel plezier! Ik vind het echt een fijn systeem om mee te werken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem252

Bericht 01 Jun 2018 07:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja ik vind het ook wel een prettig systeem, kende het al van Mn vorige werk. Dus was blijf dat het hier ook weer geïntroduceerd werd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2018 10:35

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Atelier Madame schreef:
Zora schreef:
Atelier Madame schreef:Zora ben je vandaag ook in G bij het congres?


Nee! Wel over zitten dubben of ik niet toch zou gaan want het is altijd wel HEEL tof, maar nee, toch nog maar even van mijn verlof genieten :) Ga jij wel denk ik? Veel plezier!!


Ja ik zit nu in de trein richting G!
Ik denk inderdaad dat het wel tof wordt, ben nu SU en ga straks ook nog een cursus tot bouwer doen dus lijkt me leuk!
Geniet nog even van je verlof!


Gaaf! Altijd leuk om collega's uit andere huizen te ontvangen, iedereen vindt het U altijd erg tof om te zien. Rond de GL vond ik het ook heel tof anderen rond te leiden. Veel plezier!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 19 Jun 2018 12:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Even "ons" topic uppen! Blijft gek om het volgende wintertopic elke keer te zien.. ;-)

Hoe was t gegaan Zora met M. op de opvang?
Ging het goed met drinken en de ochtend 2 kids?
Lekker weer gewerkt?

Hier E. inmiddels 5 maanden!
Ze groeit goed en inmiddels geen avondfles meer en ze doet het heel goed kwa slapen. Wel tegen 6en vaak wakker maar vanaf laatste fles 19u vind ik t superknap.
Vriend inmiddels weer aan t werk dus nu veel alleen maar gaat goed. En heb zelf nu 2 weken vakantie weer dus E. doe ik de 2 dagen dat ze normaal gaat naar opvang gewoon door laten gaan. Dus morgen 1e dag helemaal allleen voor mezelf!
Ook best gek maar vind t ook wel fijn denk ik.
In sept hebben we 3 weken samen vakantie dus even kijken wat we gaan doen nog.
Jullie wel vakantie gepland? En zo ja waarheen? :-)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 12:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Lief dat je 't vraagt Kippetje. Werken was weer heerlijk! Echt fijn weer wat met mijn hersenen te doen. De ochtenden gaan ook heel gesmeerd, maar M moet helaas nog el erg wennen daar. Hij slaapt nauwelijks, en mist het geknuffel denk ik wel erg. Thuis slaapt hij ook veel in de doek of op 1 van ons dus ik kijk er ook niet van op. Gelukkig hebben we alle vertrouwen in de juffen daar, en nemen ze goed de tijd voor hem zo in het begin. Maar sneu is het wel...

Op wat voor vakantie willen jullie? Wij zijn net terug van Kreta, was super. Ik denk dat we in het najaar nogmaals op vakantie gaan want ik heb al mn dagen nog hehe. Hoe is je dag vrij tot nog toe? Heel gek zeker!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 20 Jun 2018 12:16

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ging het vliegen goed met jullie zoon zora? Mijn dochter moest met landen wel heel hard huilen. Opstijgen ging goed met flesje, maar ze had geen trek toen we gingen landen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 14:45

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja ging perfect! M sliep gewoon op de terugweg, en bleef slapen gek genoeg. Op de heenweg was hij wakker maar dronk hij wel. Heb niks aan 'm gemerkt :) Sneu dat ze zo moest huilen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 20 Jun 2018 21:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Aah jaa dat wennen moeten ze zeker en al die prikkels en indrukken.
Maar die knuffels geven de leidsters ook wel toch? Tenminste hier bij E. wel :heart:
En lekker weer even anders denken als voeden, slaapjes en luiers :wink:

Ooh jullie zijn alweer terug van vakantie! Heerlijk zeg en ging goed ook dus samen nu met 2 kids?
Wij weten t nog niet met vakantie.
Voorheen gingen we altijd vliegen en dan lekker relaxen en eten, drinken auto huren omgeving verkennen.
Alleen nu even kijken wat t wordt en anders misschien keer wat dichterbij in een huisje ergens ofzo zien t wel :wink:

En vandaag vloog voorbij zonder E.! Voelde me eventjes beetje rot vanochtend om haar te brengen en niet te gaan werken maar ze zeiden op kdv geniet er maar lekker van en zag later leuke foto's voorbij komen :D
Maar heerlijk even tijd voor jezelf en niet op tijd hoeven letten..
Vrijdag weer een dag :redface:
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 21 Jul 2018 21:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Joehoee houden we dit topic nog alive of zakt hij nu echt weg..? ;-)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jul 2018 22:27

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Jaaa ik heb voor m’n gevoel hard geprobeerd maar we zijn volgens mij met te weinig die hier nog echt willen blijven reageren helaas!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 21 Jul 2018 23:33

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja kippetje wat wil je nou, appen we nog niet genoeg? ;)
Ik vind het lastig aangezien we bijna allemaal op WhatsApp zitten met elkaar!

Alles goed met de mannen zora?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jul 2018 09:04

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Jaa hoor haha alles goed :) hoop met jullie allemaal ook? Althans, Pippa heeft het nu natuurlijk wel even heel zwaar te stellen... :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem256

Bericht 22 Jul 2018 09:30

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik lees hier nog wel mee maar kom er niet aan toe te reageren. Hier alles ook oké, man zit voor z’n werk in buitenland tot eind sept dus wel even pittig. Maar gelukkig een makkelijk en tevreden kind. Zo leuk, al die ontwikkelingen nu. Wat gaat dat snel :wtf:
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Jul 2018 15:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sorry, vind eigenlijk topic ook leuk, ook met jou zora! Maar het is wel leuk / makkelijk & heel gezellig om even te appen even tussen alles door i.p.v. helemaal op forum!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Jul 2018 15:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

G doet het super goed ondanks alles, gaat al rollend en tijgerend de hele kamer door, opent zelf de box la, wil alles pakken, aanraken en hebben, dus heerlijk handen vol. Hij eet goed, lekker in de kinderstoel zittend, heeft 2 tanden en is lekker aan het kletsen... gelukkig. Verder veel zorgen om hem idd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jul 2018 16:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat goed om te horen dat hij zich er iig niks van aantrekt allemaal pippa! Klinkt als een superstoere vent :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 22 Jul 2018 18:39

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Juist daarom Am! :razz:
Alleen Zora zit niet in de app.. jammer!
Maar goed daarom af en toe even dit topic updaten is wel leuk :wink:

Hier ook alles goed mijn baby alweer een half jaar! Opbouwen nu met eten en overgestapt naar voeding nr 2 wat ik wel even spannend vind gezien haar speciale voeding. Maar tot nu toe gaat t goed alleen ze spuugt af en toe.
Ben jij al begonnen met fruit/groente hapjes Zora?
<<

Anoniem252

Bericht 22 Jul 2018 19:45

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wij zitten een beetje te zoeken naar een nieuw ritme! Ze gaat nu terug naar twee slaapjes en we bouwen rustig de vaste voeding uit. Brood vind ze nog wat lastig.

Fijn dat het goed gaat zora, geef je nog bv?

Ik ben nu bezig met mijn project om gecertificeerd clinic.ian buil.der te worden!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jul 2018 21:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ah kippetje dat lijkt me ook wel spannend idd! Dus nog verder niet begonnen met hapjes oid? Wanneer zoubdat mogen/kunnen? Wij zijn sinds een week begonnen! Waar de oudste echt drama schopte, vond M het geloof ik wel prima. T ging echt kokhalzen en alles eruit spugen en gek doen. Toen zijn we ook weer gestopt en hebben we het later opgepakt. Nu met M hebben we inmiddels aantal keer wortel gegeven en paar x zoete aardappel. Hij krijgt er al best wat van binnen en spuugt er nauwelijks wat van uit. En intussen blijft ie ons ook heel stoïcijns aankijken haha best grappig gezicht.

Geef je korstjes of echt al bammetjes AM? Dat plakt vaak zo aan het gehemelte he haha. Wat geef je verder al? Wel leuk hoor al die eerste hapjes. Zin in wel! Ik geef idd nog volledig bv. Gaat echt heel goed dus ben voorlopig nog niet van plan af te bouwen. Al drinkt hij inmiddels al wel bijna evenveel als ik op een werkdag kan kolven, dus jk verwacht dat er met een maand ofzo toch ook kV bij zal moeten. En dat is prima. Ik wil iig niet savonds ook kolven want dat blijft natuurlijk gewoon stom :angel:

Wat gaat van je certification! Vind je het leuk? Ik hoop in oktober op training te mogen/moeten in de VS!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Jul 2018 21:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora schreef:Wat goed om te horen dat hij zich er iig niks van aantrekt allemaal pippa! Klinkt als een superstoere vent :)



Ja hij is super stoer!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jul 2018 09:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

He Zora!! Ja sorry meiden, ik spreek jullie dagelijks op de app, dus ga jullie hier niet zitten begroeten :smile:

Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat! Heeft M een beetje een ritme ontwikkeld inmiddels? Daar hoopte je een beetje op toch zodra jij weer aan het werk ging en hij naar de opvang. Is hij daar inmiddels een beetje gewend? Ging in het begin wel wat lastig toch! En hoe gaat het tussen de twee broers. Vinden ze het leuk samen of soms ook wel lastig? Althans voor T dan :wink:
Bij ons gaat het heel goed met de twee jongens. Samen vinden ze het zo leuk. L adoreert D echt helemaal. Hij hoeft hem maar te zien en hij straalt al. En als D een beetje gek doen dan ligt L echt te hikken van het lachen. Vaak 's morgens als D aan het spelen is dan zet ik L erbij in zijn wipstoel en dan vermaakt hij zich prima alleen door het kijken naar z'n grote broer.
D vindt het over het algemeen dus ook erg leuk en vindt L ook echt wel lief en zoekt hem geregeld op. Maar hij vindt het ook nog wel eens lastig. Dan wil hij aandacht en dan ben ik L de fles aan het geven of anderszins aan het verzorgen. En dat is niet altijd leuk. Snap ik ook heel goed! Probeer m'n aandacht ook echt zoveel mogelijk te verdelen. En waar mogelijk ook geregeld even alleen met D op pad. Vindt hij geweldig die een op een aandacht.

Met L gaat het heel erg goed. Groeit als kool. 9 kilo inmiddels en maatje 68/74. Hij eet enorm goed fruit. Brood vindt hij ook lekker. Kleine stukjes en dan eet hij zo een halve boterham op. Groente gaat wisselend. Ene moment heeft hij er wel zin en andere moment niet. Het is ook wel erg veel allemaal op een dag dus we zijn nu de fles van 15 uur aan het afbouwen.
Maar het is toch zo'n fijn ventje. Hij lacht de hele dag! Hij wil heel erg graag aandacht. Zo lang je maar contact met hem hebt is hij heel tevreden en relaxed. Echt een knuffelbaby. Z''n eerste tandje is inmiddels door. Hij slaapt en ligt de hele tijd op z'n buik maar komt verder nog niet veel in beweging. Luie rolmops :smile:
Maar ik geniet zo enorm van hem.

Met mij gaat het nog niet zo goed. Vorige week ook echt weer een flinke terugval gehad. Was heel heftig. Nu ben ik er inmiddels weer bovenop en weer vol goede moed vooruit. Ik ben gewisseld van medicatie dus dat is ook wel een optater geweest voor m'n lichaam. Ik hoop dat ik nu aan de juiste medicatie zit, maar heb nog m'n twijfels. Ik heb best wel last van wat bijwerkingen en ergens zou ik het liefst gewoon stoppen met alles en kijken of m'n lichaam het zonder ook aankan en oplost. Maar goed, ik wil het nog wel even een kans geven dus we kijken het nog een tijdje aan.

Heel verhaal geworden zo te zien!!

Het is inderdaad lastig om dit topic bij te houden omdat alles in de app besproken wordt en dat toch een stuk laagdrempeliger is dan reageren via het forum. Neemt niet weg dat ik wel altijd enorm benieuwd ben hoe het met jullie gaat. En ben ook zo benieuwd naar een foto! Ik deel ze bewust niet meer op het forum, maar in de app vliegen de foto's over en weer :love:

Werkse en ik hoop weer een keer op een uitgebreide update van jouw kant!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Sep 2018 04:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora, hoe is het met jou?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 02 Sep 2018 20:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

:redface: zie nu pas je reactie Zora..
Maar gaat goed met hapjes!
Dat was ook geen probleem maar die nieuwe nr 2 voeding is dunner en spuugt ze echt veel meer van dan de speciale die we eerst hadden voor haar.

Alles eet ze goed.. fruit, brood en avondeten en ben de middagfles aan t afbouwen nu.

Hoe gaat t met jouw jongens Zora?
Groeit/eet en slaapt de M goed?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Sep 2018 07:01

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hoi! Lief dat jullie naar me vragen :)

Het gaat goed hier hoor! M is net zo vrolijk als zijn grote broer en lacht eigenlijk altijd. Echt huilen doet hij niet gelukkig. Ik merk wel dat hij steeds meer gericht op mij begint te raken. Even piepen als ik wegloop bijvoorbeeld, en uuuuuuberblij als ik er weer ben. Zal ook wel iets met de bv te maken hebben :) Dat laatste gaat nog steeds goed! Al hebben we inmiddels wel weer hetzelfde dilemma als bij T: slapen gaat erg slecht, sinds ik weer werk eigenlijk. Elke nacht minstens 1 maar vaker 2x wakker, en dan wil hij drinken. Gaat alleen maar dan weer slapen. Dus we denken weer ohhhhh zou het schelen als we flesvoeding geven? Maar nee, voorlopig ben ik daar nog niet echt aan toe :)

M is ook echt lyrisch over eten trouwens. Waar we bij T af en toe weer pauzes in lasten omdat hij toch niks lustte/wilde wat we gaven, moeten we M juist afremmen. Hij vreet echt alles wat we hem bieden qua groente en fruit. En hij geniet er echt zo van. Heel cute om te zien, met die trappelende voetjes. Het is net een kwispelend hondje in de stoel dan. Gisteren voor het eerst broodkorst gegeven. Dat vond hij ook de bom haha.

Olijfje, jaaa dat adoreren is zo herkenbaar. Ik smelt dan echt. En T heeft het de helft van de tijd niet eens door, dat M zo lief naar 'm zit te lachen. Ik ben echt enorm benieuwd wat voor wisselwerking dat wordt als M wat ouder is. T is nu wel al heel toegeeflijk als M zijn treinbaan kapot maakt. De schat.

Hoe voel jij je nu dan Olijfje? Ik vind het zo verdrietig voor je dat het toch niet zo soepel ging... :(

En Burn en Kippetje?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Nov 2018 20:32

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ohh jongens, vorig jaar zat ik midden in alle gedoe met extra controles en echo’s in het ziekenhuis... & nu wordt mijn blije, gezellige, grappige en leuke kind volgende week dinsdag 1... 1! hoe kan dat nou!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron