Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amper willen drinken

<<

Anoniem241

Bericht 16 Jun 2018 17:20

Amper willen drinken

Mijn dochter is 13 weken en 5800 gram. Ze zou 5 flesjes van 200+7 mogen zeiden ze op het consultatiebureau. Ik geef 5 flesjes van 150+5. Daarvan drinkt ze er gemiddeld 2 leeg en van de rest drinkt ze maar 50-100 ml op. Net zelfs maar 20 cc. Dit is nu sinds ca 2 weken zo. Omdat ze nog wel was aangekomen maak ik me nog niet echt zorgen. Maar het is wel erg vervelend. Na 3 slokken gaat ze huilen. Soms probeer ik het een half uur later nog eens en dan wil ze soms nog wel wat. 11 juli moeten we weer naar de kinderarts. Zouden jullie al eerder bellen?
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 17:30

Re: Amper willen drinken

Ik zou eerder bellen. Ik heb het idee dat je al zo’n lange tijd aan het zoeken bent wat voor jullie en haar nou werkt. Misschien Is er wel iets anders medisch waardoor ze zo weinig drinkt. En sowieso, tot 11 juli wachten en zo weinig drinken, dat is te lang.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Jun 2018 17:49

Re: Amper willen drinken

Wanneer heb je haar gewogen, zelf of op het cb? Anders zou ik naar het weeguurtje gaan en direct een extra afspraak inplannen. Ik zou iig geen maand afwachten, zeker omdat het drinken an sich al moeizaam gaat - los van het aantal cc’s dat ze wel of niet mag.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2018 19:02

Re: Amper willen drinken

Ja ik zal al eerder bellen. Een maand is een lange periode op dat kleine mensenleventje.
Ik vind 5x200 met 7 scheppen wel als erg veel klinken voor zo'n kleine prul maar dat drinkt ze dus sowieso niet. Bij twijfel altijd bellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 19:07

Re: Amper willen drinken

Ik had de hoeveelheid die ze van het CB mag nog niet eens gezien, maar dat vind ik eigenlijk ook wel absurd veel, vooral die 7 schepjes. De meeste baby’s die ik op de groep heb gehad krijgen dat nooit (maximaal 180/6) en ik heb daarbij wel eens een artikel gelezen dat zulke grote flessen helemaal niet goed zijn voor een babymaagjemomdat de mag dan oprekt en de baby uiteindelijk het gevoel van verzadiging niet meer gaan herkennen. Ze drinkt ze niet leeg dus voor jullie is het niet aan de orde maar ik vind het wel bijzonder dat het CB zo’n hoeveelheid aanraadt, zeker bij een baby’tje van 13 weken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Jun 2018 19:20

Re: Amper willen drinken

Voed je wel op verzoek?

Ik zou wel eerder bellen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem252

Bericht 16 Jun 2018 19:29

Re: Amper willen drinken

180/6 lijkt mij ook meer dan genoeg voor zon kleintje. Ik snap serieus niet dat ze 210/7 aanraden aangezien een babymaagje dat dan echt nog niet aankan.
Je zou kunnen proberen vaker kleine beetje aan te bieden, eens kijken hoe ze daar op reageert. Maar als ik het verhaal van geel lees denk ik wel dat je enorm moet oppassen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 16 Jun 2018 19:30

Re: Amper willen drinken

Jeetje, dat is echt veel hoor, voor zo'n kleintje! Onze zoon dronk bij 5 maanden 4x 180+6. En toen dat niet meer genoeg was zijn we gestart met bijvoeding.

Denk je nog steeds dat ze KMA heeft? Want je zou kunnen vragen aan de huisarts of je een pot Neocate of Puramino mag proberen, om te kijken of dat verlichting geeft. Dat is beter te drinken dan wat je nu geeft. Mocht het echt KMA zijn, dan merk je het verschil snel. Want Nutramigen bevat nog steeds verknipte koemelkeiwitten. Proberen kan in dat geval echt geen kwaad. En anders vragen om Pepti, dat is ongeveer hetzelfde als Nutramigen (maar dan van een ander merk). Misschien dat ze dat wel drinkt.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem234

Bericht 16 Jun 2018 19:47

Re: Amper willen drinken

Op het pak gaat het ook maar tot 180+6 als meer de bedoeling was hadden ze dat wel als hoeveelheid erop gezet lijkt me.
Vind dat ook best vreemd om als advies te geven als cb.
Ik zou denk ik ook vragen of je eerder mag komen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Jun 2018 19:53

Re: Amper willen drinken

Als je je zorgen maakt, zou ik zeker eerder bellen.

Niet antwoord op je vraag, wel goed bedoeld advies: toen onze zoon niet/nauwelijks groeide (van maand 2 tot 5) hebben we zelf een weegschaal gekocht om het te monitoren. Je moet dan wel streng voor jezelf zijn en niet dagelijks gaan wegen, want dat kun je niet vergelijken (net als bij jezelf schommelt dit gewicht). Wekelijks vergelijken is wel nuttig. Ons heeft dit wel rust en inzicht gegeven, misschien is het ook iets voor jullie.
<<

Anoniem241

Bericht 16 Jun 2018 19:54

Re: Amper willen drinken

Misschien bedoelen ze 180+6=200? Maar dat krijg ik er sowieso niet in. Ik probeer 5x150+5 te geven, deels op verzoek, deels op tijd. De eerste om 7.00, dan een om ca 11 (als ze eerder honger heeft dan eerder), meestal drinkt ze dan de helft en dan kijk ik hoe laat ze weer honger heeft en bepaal ik dan of ik 150 geef of minder. En dan maken we haar nog wel wakker om 23u, maar slapend drinkt ze niet, dus meestal gaat er dan ook maar iets van 50cc in.

Ik ga maandag toch maar even bellen. Ik dacht zelf ook al aan een andere hypoallergene voeding die misschien minder vies is. Ze ziet er verder wel goed uit en ze lijkt ook wel goed in haar vel te zitten.

Ze woog maandag op het cb 5770 en de week daarvoor 5640.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Jun 2018 21:24

Re: Amper willen drinken

Puggle schreef:Op het pak gaat het ook maar tot 180+6 als meer de bedoeling was hadden ze dat wel als hoeveelheid erop gezet lijkt me.
Vind dat ook best vreemd om als advies te geven als cb.
Ik zou denk ik ook vragen of je eerder mag komen.


Ik denk dat dit wat genuanceerder ligt. Volgens mij moet je vooral kijken naar je baby en bijbehorend lengte en gewicht.
Baby van ell klinkt niet als bovengemiddeld groot dus dan lijkt 210 plus 7 ook veel. Mijn zoon groeit op de plus 2,5 lijn en heeft wel een periode flessen van 210 plus 7 gehad omdat hij ook echt meer voeding nodig had. De richtlijnen zijn meestal op gemiddelden afgestemd.

Ik zou wel even bellen ell, als is het maar voor je eigen geruststelling.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem241

Bericht 17 Jun 2018 10:32

Re: Amper willen drinken

Gisteravond de hele fles netjes leeg (180+6) en vanmorgen weer. Toen om 10.30 maar 40cc op. Dan zal ze denk ik niet meer honger gehad hebben, want ze is daarna lekker gaan slapen. Ik merk vanzslf wel wanneer ze weer honger heeft. Ik ga het nu even allemaal noteren. Kijken of er logica in zit, dan heb ik ook een beter beeld van wat er precies in gaat.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jun 2018 11:07

Re: Amper willen drinken

Mijn zoontje deed dit ook.
Mennn wat heb ik mij zorgen gemaakt maar hij groeide het eerste jaar prima volgens zijn eigen lijntje.
Ik heb het los kunnen laten na een tijdje. Hij dronk vaak 600-700ml per dag.
Hij is nu 2 en klokt zo een beker achter elkaar leeg.
2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 17 Jun 2018 12:46

Re: Amper willen drinken

Mijn dochter dronk ook weinig en ook de ene keer de hele fles en dan maar een klein beetje. Zij groeide goed en ik heb me ook nooit echt zorgen gemaakt totdat ze met ongeveer 5 maanden helemaal stopte met drinken. Toen ben ik fruit gaan geven en toen ging ze gelukkig ook weer drinken. Volgend de kinderarts ging ze gewoon heel efficiënt om met de melk die ze dronk en dronk ze niet meer dan nodig.

Ik zou maandag even bellen voor een afspraak. Als je je zorgen maakt is het altijd goed om voor de zekerheid even langs te gaan.
2010 2012
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 17 Jun 2018 13:52

Re: Amper willen drinken

Hier ook een tijd gehad dat N. heel weinig dronk.
En mog steeds drinkt ze niet zo heel veel :).
Ik gaf alleen tot 6 maanden bv, dus dat liet zich niet meten.
Maar de flesjes die ze daarna kreeg, gingen nooit op.
Ik ben ook af en toe bij het CB gaan wegen, gewoon voor mijn eigen geruststelling.

Dus gewoon even een afspraak maken of naar het inloopspreekuur gaan hoor.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers