Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvangdagen..

<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2013 10:10

Re: Opvangdagen..

Steep, de hond uitlaten doet mijn man gelukkig wel altijd al vroeg voordat hij gaat werken, dat is wel erg fijn. Misschien een idee voor bij jullie, jij de hond voordat je gaat werken, en je man de kinderen?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 10:14

Re: Opvangdagen..

Mijn kinderen zijn groter, maar wij redden het hier nu in 30 minuten. Meestal hebben we meer tijd omdat dat wel relaxed is. En mijn man draaide er zijn hand ook niet voor om om dat alleen te doen als ik eerder weg moest.

Printje: wordt het niet eens tijd om de boel wat los te laten? In combinatie met je andere uitspraken dat vrouwen toch meer voor de kinderen doen enzo, en je komt nogal perfectionistisch over (als in ik krijg het er al benauwd van als ik het lees :angel: ) en dan is zo'n vrij simpel iets als 1 opvangdag al een probleem..... Is het dan niet tijd om eens te kijken of je je visie een beetje kunt aanpassen?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Nov 2013 10:15

Re: Opvangdagen..

sandra schreef:Steep, de hond uitlaten doet mijn man gelukkig wel altijd al vroeg voordat hij gaat werken, dat is wel erg fijn. Misschien een idee voor bij jullie, jij de hond voordat je gaat werken, en je man de kinderen?


Ja dat ga ik ook doen. Ik zal m niet aan zijn lot overlaten, hij laat nu ook sochtends de hond lopen terwijl ik thuis ben. Scheelt zoveel qua gedoe.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2013 10:19

Re: Opvangdagen..

Steep schreef:
sandra schreef:Steep, de hond uitlaten doet mijn man gelukkig wel altijd al vroeg voordat hij gaat werken, dat is wel erg fijn. Misschien een idee voor bij jullie, jij de hond voordat je gaat werken, en je man de kinderen?


Ja dat ga ik ook doen. Ik zal m niet aan zijn lot overlaten, hij laat nu ook sochtends de hond lopen terwijl ik thuis ben. Scheelt zoveel qua gedoe.


Ja, ik vind het ook echt fijn dat de hond dan vast uit is geweest, hij loopt snel zonder kinderen even een rondje, met 2 kinderen mee gaat dat toch wat minder vlot!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Nov 2013 10:24

Re: Opvangdagen..

Onze hond moet toch wel echt 20 min lopen/rennen/dollen (nice om 7 uur sochtends een dolle stier van 50 kilo uitlaten) wil hij een beetje goed aan de dag beginnen, das nogal een behoorlijke tijd als je 2 kinderen op tijd op de opvang moet hebben.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2013 10:31

Re: Opvangdagen..

Dat is helemaal lastig te combineren dan ja! Hier is het ochtendrondje hooguit 10 minuten, gelukkig vind de hond dat ook prima!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem193

Bericht 07 Nov 2013 11:10

Re: Opvangdagen..

Relax!
Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.
Ons schema is als volgt
6.50 wekker, maar nog blijven liggen
7.15 uit bed, wassen en aankleden
7.25 ik smeer brood voor de kinderen en pak de schooltas(sen) in
7.35 ik ontbijt zelf met yoghurt, smoothie oid
7.45 ik doe nog een wasje in de machine of droger
7.55 We poetsen onze tanden
8.00 Ik ga dochter haar haar doen.
8.10 we zijn kant en klaar, maar moeten even wachten, anders zijn we te vroeg.

Op een opvang dag laat ik om 7.45 het huishouden vallen en poetsen we dan onze tanden.
Daarna het haar van dochter en om 8.00 gaan we dan de deur uit, eerst naar het kdv en dan weer terug.

De hond is altijd al uitgelaten door mijn man rond 6 uur, dat hoef ik dus niet te doen.
<<

Anoniem103

Bericht 07 Nov 2013 11:23

Re: Opvangdagen..

Ze gaan nu niet meer naar de opvang maar toen ze nog wel gingen stonden we om 6 uur op en moesten ze om 7 uur bij de gastouder zijn. Dan hadden we ongeveer 3 kwartier en dat ging vrij makkelijk eigenlijk. Als de wekker ging, kleedde ik mezelf aan en m'n man ging douchen. Dan haalde ik de kinderen uit bed en deed ze gelijk kleding aan. Dan naar beneden om wat te eten, jassen aan, tassen mee en gaan.
<<

Anoniem58

Bericht 07 Nov 2013 13:48

Re: Opvangdagen..

Ik zie het hele probleem niet zo, wij hebben 1,5 uur de tijd 's morgens op een gewonde dag maar af en toe moet ik om 7.30 de trein en dan red ik het in 40 minuten.
Dan sta ik op om 6.30, maak ontbijt en de broodtrommel klaar, haal Christian uit bed, samen ontbijten, als Christian nog niet klaar is laat ik de honden uit, daarna samen tandenpoetsen en klaar zijn we. Leuk is het niet, en ook niet altijd relaxed maar het is maar een dagje.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Nov 2013 13:53

Re: Opvangdagen..

Tsjah, en velen met u denk ik dan!
Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die genieten van het ochtendritueel.
Nu ik 1 kind op de basisschool heb is het ook elke ochtend aanpoten. Ik weet wel. De tijden zijn niet gelijk aan die van jullie, maar wel 5 x in de week.
Meest handige oplossing? Niet van te voren al over in zitten, en alles relaxt aanpakken. Als je al met stress begint, werkt het altijd tegen je.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 07 Nov 2013 15:16

Re: Opvangdagen..

Artemis schreef:Mijn kinderen zijn groter, maar wij redden het hier nu in 30 minuten. Meestal hebben we meer tijd omdat dat wel relaxed is. En mijn man draaide er zijn hand ook niet voor om om dat alleen te doen als ik eerder weg moest.

Printje: wordt het niet eens tijd om de boel wat los te laten? In combinatie met je andere uitspraken dat vrouwen toch meer voor de kinderen doen enzo, en je komt nogal perfectionistisch over (als in ik krijg het er al benauwd van als ik het lees :angel: ) en dan is zo'n vrij simpel iets als 1 opvangdag al een probleem..... Is het dan niet tijd om eens te kijken of je je visie een beetje kunt aanpassen?


Hier ben ik het wel mee eens. Het gaat maar om 1 dagje. Nou ja dan heb je een dagje stress met het ochtendritueel, en dan? ;)
Dus relax, haha.
Wij hebben ook maar 1 dagje opvang en het loopt wel gesmeerd. Kinderen zijn 's avonds al gebadderd, ze krijgen pap ( lekker snel ) en daarna kleren aan en klaar. Als mijn man ze wegbrengt, kleed ik me aan. Of hij doet de kinderen en ik ga me alvast klaarmaken.
Brood kun je trouwens ook de avond van tevoren maken. Dan kan je man gewoon helpen.
Maak het jezelf makkelijk.
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 07 Nov 2013 15:43

Re: Opvangdagen..

Mijn kinderen moet ik niet wakker maken dan zijn ze super chagrijnig dus als ik uit bed ga kleed ik me aan, zet ik bij d en J de deur open en doe de lampen aan zo kunnen ze zelf wakker worden door het gerommel in de badkamer.
Dan krijgt J een fles in bed terwijl ik d de kleren aan trek. Smeer een broodje voor haar en trek ik J de kleren aan.
J een cracker in de kinderstoel voor de tv en dan ga ik terwijl ik eet de tas inpakken voor de opvang.
D haar haren doen, schoenen en jassen aan en weg zijn we en dit kost me Max 45 minuten.

Vandaag werd d vervelend wakker en wou ze nog verder slapen dus heb ik d'r laten liggen en brood in een trommeltje en dan kon ze ontbijten bij de gastouder.

Ik leg de avond van te voren de kleren klaar en soms pak ik de tas voor ze in. Bij mij gaat het gestructureerder als bij mijn man maar goed, ik verzorg ze ook het meest in de ochtend.
En ja en liefst ontbijt ik even rustig en word ik even rustig wakker maar ik ga er geen half uur eerder vooruit, dan maar ontbijten terwijl ik de kids klaar maak. Het is hier ook maar 1 dag in de week.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Nov 2013 15:44

Re: Opvangdagen..

Jullie zijn dan samen thuis om de kinderen te doen 's ochtends? Hoe laat staan jullie nu op dan?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Nov 2013 20:39

Re: Opvangdagen..

Hoe laat sta je op als jij om half 8 in de auto wil zitten?

Ik doe het in de ochtend alleen(meestal dan) sta zelf om 6.25 op ga douchen en aankleden. Kleed dan de kinderen aan, dan naar beneden, ff tafel dekken en dan eten, dan zijn we klaar en ruim ik op, poets ik de kinderen schoon en zet ik ze op de bank dat ze ff tv kunnen kijken, ik ga dan boven ff tandenpoetsen en mijn make-up doen(is niet zoveel) dan doe ik de meiden de schoenen aan en jas en gaan we. Dan is het vaak tussen 5 voor half 8 en iets over half 8.

Mijn tas en hun tas pak ik vaak de avond van te voren al in en is dat klaar.
:heart: :heart: 2011
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 09 Nov 2013 11:11

Re: Opvangdagen..

Ik ging even kijken of je nog gereageerd had maar helaas. Was nog wel benieuwd.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 13:33

Re: Opvangdagen..

Had niet meer alles gelezen sorry,

Wij zijn samen idd in de ochtend. En staan rond half 7/ kwart voor 7 op.

Vd week waren we heel netjes op tijd haha. Dus we kunnen het wel ;)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers