Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Jun 2018 20:46

Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Ik snap dat dit natuurlijk van veel verschillende dingen afhankelijk is. Maar kan iemand een kléin beetje een indicatie geven van wat je zou gaan verdienen als je (met HBO-diploma) 24u p/w in de kinderopvang zou gaan werken?
<<

Anoniem236

Bericht 09 Jun 2018 21:12

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Hier was ik ook benieuwd naar. Maar volgens de vele vacatures die ik voorbij zie komen zit je aan maximaal 2600 bruto fulltime, ik weet niet of dat in de CAO op basis van 36 of 40 uur is.

Edit: Dat is 1465 netto bij een parttime percentage van 67% volgens loonwijzer

Maar dat zou dan het maximaal haalbare zijn als pedagogisch medewerker.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 21:16

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Dat is op basis van 36 uur. Al haal je dat in de praktijk zelden, meestal wordt 32 uur wel als fulltime gezien. Startsalaris is wel van verschillende factoren afhankelijk, ik weet niet in welke schaal/trede je met een hbo-diploma in kunt stromen. Overigens zijn de opleidingseisen wel verscherpt, je komt niet meer met iedere hbo-opleiding zomaar aan de bak in de kinderopvang.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Jun 2018 21:28

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Oke dit klinkt vast heel dom, maar ik kan echt nooit wat met bruto bedragen...
Kan ik dat heel makkelijk omrekenen naar netto middels een vast percentage? Vast niet neem ik aan?
<<

Anoniem236

Bericht 09 Jun 2018 21:33

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Via loonwijzer.nl kan je per cao een bruto netto berekening maken.

100% is fulltime, als dit 36 uur is dan is 88% 32 uur, 77% 28 uur 66% 24 uur

Dus als je in de loonschalen kijkt en je ziet bij trede huppeldepup 2400 staan, betekend dit dat je op basis van een fulltime dienstverband 2400 bruto krijgt. Via loonwijzer kan je het dan omrekenen
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2018 07:59

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

De functie van pedagogisch medewerker zit in schaal 6 (of je nou mbo of hbo hebt), dat is max 2600 idd op basis van 36 uur. Ik herken niet wat maple zegt mbt meestal 32 uur. Hier omgeving komt 36 in 4 dagen meeste voor.

Afhankelijk van je diploma richting zou je nog naar coachende functies kunnen kijken ivm de nieuwe IKK wetgeving.

Om salaris om te rekenen kan ik raet bruto netto tool aanraden. Via Google makkelijk te vinden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 08:09

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Grappig, bij ons is 32 uur over 4 dagen de max wat op contract geboden wordt. In de praktijk werk ik altijd wel meer maar dat wordt als compensatie-uren gerekend.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2018 08:40

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Bij ons is fulltime ook 36 uur. Al geven ze dat niet zo snel meer.
Ik ben de enige nog met 36 uur op contract. De rest is 3 dagen of minder gaan werken ivm kinderen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2018 10:54

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Oh ik ben juist heel blij met mensen die 36 uur willen werken, zorgt voor veel stabiliteit!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 10 Jun 2018 11:09

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Dus als ik Lotus goed begrijp, is de max voor 67% parttime €1465,- netto?
Dus ik als startende zit daar nog lang niet aan?

Ik ben doodongelukkig in m’n huidige baan, maar financieel is dit gewoon écht niet aantrekkelijk dus?
Ik ga én minder verdienen én ben meer kwijt aan opvang voor m’n kids omdat ik geen 12 weken per jaar meer vakantie heb?
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 11:35

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Ik verdien nu voor 32 uur bijna 1900 netto maar ik zit dan ook al een aantal jaar in de kinderopvang. Ik moet zeggen (en dit zeggen collega’s en ik ook onderling tegen elkaar) dat ik de kinderopvang echt zo slecht nog niet vind verdienen, eigenlijk.

Best kans dat je hoger instroomt hoor! En er komen in juli en dec/Jan weer wat salarisverhogingen aan. En meer kwijt zijn aan de opvang lijkt me niet te voorkomen aangezien je los van het onderwijs dan, nergens 12 vakantieweken zult krijgen. Dar argument zou ik even laten varen.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jun 2018 12:41

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

MissBitchy schreef:Dus als ik Lotus goed begrijp, is de max voor 67% parttime €1465,- netto?
Dus ik als startende zit daar nog lang niet aan?

Ik ben doodongelukkig in m’n huidige baan, maar financieel is dit gewoon écht niet aantrekkelijk dus?
Ik ga én minder verdienen én ben meer kwijt aan opvang voor m’n kids omdat ik geen 12 weken per jaar meer vakantie heb?


Als ik uitga van 2600 bruto wel als max. Maar dan verdient Maple wel meer dan 2600 bruto per 36 uur. Anders zou zij op 1770 netto uitkomen bij 32 uur. Dus dat snap ik niet?

Je hoeft niet meer kwijt te zijn aan opvang. Bij ons is 52 wkn afnemen goedkoper dan 40 wkn. Zie het topic over KOT, daarnaast heb je natuurlijk nergens zoveel vakantie als in het onderwijs.

Ik herken het, ik ben ook zoekende. Wil iets anders, maar niet teveel in salaris er op achteruit. Dan wordt jet voornamelijk omscholen tot een andere hbo functie.
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 10 Jun 2018 12:46

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

-
Laatst gewijzigd door Schism op 11 Jun 2018 05:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2018 16:00

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Die rekensommen zijn niet altijd zo rechtstreeks te maken. Als je minder werkt kan dit soms financieel gunstiger zijn qua belastingafdracht.

Je kan niet verwachten dat je van een Hbo functie overstapt naar een mbo functie en niet inlevert. Daarnaast eens net Maple mbt vakantie.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Jun 2018 16:38

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Bij mijn man in het bedrijf (kinderopvang dus) hebben ze ook coaches in dienst, die zijn (meestal) hbo geschoold en verdienen ook meer volgens mij.
Je zou kunnen kijken of je iets meer richting de pedagogische coachingskant terecht zou kunnen in de kinderopvang.
<<

Pitty

Bericht 10 Jun 2018 21:16

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Je zit nu in het basisonderwijs toch? Eventueel een andere school of stichting zoeken?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 10 Jun 2018 21:19

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Klopt. Had ook gesolliciteerd bij een andere school, maar toen veranderde de vacature opeens en heb ik het afgewezen. Waar ik inmiddels een beetje spijt van heb gekregen. Maar goed, dat is niet anders.
Andere stichting twijfel ik nu over, ben ik daarvoor niet te laat? De formaties zijn zo goed als rond...
<<

Pitty

Bericht 10 Jun 2018 21:28

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Grappig, ik werk ook in het onderwijs en mijn man zou ook zo’n matrassenactie als de jouwe kunnen doen.

OT: vriendin van me is bij een andere stichting gaan werken in de invalpoule en werkt daar nu 2 dagen per week voor. Zou jij 2 dagen in de week kunnen gaan werken? Dat dcheelt qua werkdruk behoorlijk.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 10 Jun 2018 21:30

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Bij onze stichting zijn er momenteel nog steeds vacatures die open staan, onze formatie is ook pas net rond. Ik zie op Facebook ook dagelijks vacatures van andere stichtingen door heel Nederland voorbijkomen, dus denk dat je zeker nog niet te laat bent. Het tekort aan leerkrachten in het basisonderwijs vind ik nu flink merkbaar.
2011 2012 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jun 2018 08:53

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Het onderwijs staat écht te springen om mensen, wij hebben helaas ook echt nog veel gaten over :(
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jun 2018 11:54

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Lejow schreef:Het onderwijs staat écht te springen om mensen, wij hebben helaas ook echt nog veel gaten over :(


Nou dat valt ook wel mee hoor, ze staan te springen om mensen die een diploma hebben en werkervaring. Maar zelf moeite stoppen in het werven van personeel door omscholing niet. Geen mogelijkheden hier in de buurt en eerst een x periode moeten flexen als je net van de opleiding afkomt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2018 14:30

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Lotus schreef:
Lejow schreef:Het onderwijs staat écht te springen om mensen, wij hebben helaas ook echt nog veel gaten over :(


Nou dat valt ook wel mee hoor, ze staan te springen om mensen die een diploma hebben en werkervaring. Maar zelf moeite stoppen in het werven van personeel door omscholing niet. Geen mogelijkheden hier in de buurt en eerst een x periode moeten flexen als je net van de opleiding afkomt.


Ik snap je even niet geloof ik..
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2018 14:36

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Lejow schreef:
Lotus schreef:
Lejow schreef:Het onderwijs staat écht te springen om mensen, wij hebben helaas ook echt nog veel gaten over :(


Nou dat valt ook wel mee hoor, ze staan te springen om mensen die een diploma hebben en werkervaring. Maar zelf moeite stoppen in het werven van personeel door omscholing niet. Geen mogelijkheden hier in de buurt en eerst een x periode moeten flexen als je net van de opleiding afkomt.


Ik snap je even niet geloof ik..


Ik ook niet.

Hier ben je als leerkracht zo aan de bak en zijn ze heel inventief en creatief in het werven van nieuw personeel. En ik woon in Overijssel/Drenthe.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2018 14:47

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Exogenesis schreef:
Lejow schreef:
Lotus schreef:
Nou dat valt ook wel mee hoor, ze staan te springen om mensen die een diploma hebben en werkervaring. Maar zelf moeite stoppen in het werven van personeel door omscholing niet. Geen mogelijkheden hier in de buurt en eerst een x periode moeten flexen als je net van de opleiding afkomt.


Ik snap je even niet geloof ik..


Ik ook niet.

Hier ben je als leerkracht zo aan de bak en zijn ze heel inventief en creatief in het werven van nieuw personeel. En ik woon in Overijssel/Drenthe.


Dit dus.. Regio Haaglanden hiero..
Best bijzonder ook dat je durft te zeggen dat het best wel mee valt, heb je het nieuws niet gevolgd het afgelopen jaar? :laughcry:
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jun 2018 15:13

Re: Hoeveel verdien je in de kinderopvang?

Ik weet niet waar Lotus woont maar in mijn regio kom je als leerkracht ook niet zomaar aan de bak hoor!
Genoeg mensen die ik ken nog van mijn basisschooltijd die de Pabo zijn gaan doen nu nog steeds alleen maar mogen vervangen en geen vaste baan kunnen vinden...
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers