Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding topic

<<

Anoniem241

Bericht 10 Jun 2018 12:24

Re: Flesvoeding topic

Islandgirl schreef:Wat stom dat daar niet 1 lijn in is. Wij maken zelfs de flesjes 1 voeding vooruit klaar. Dan hoeft het alleen nog in de magnetron als het etenstijd is. Ook zo aangeleerd door de Kraamzorg. En over roeren heeft ook nooit iemand iets gezegd. Krijgt J misschien onnodig de Infacol steeds :nopompom:


Bij ons zeiden ze ook hooguit een uur bewaren en niet schudden. Die nutramigen is nogal slecht oplosbaar, dus na het roeren schud ik wel altijd nog een beetje (met een draaiende beweging). Opwarmen mochten wij ook niet, maar omdat ze soms meer dan een uur over een fles doet en de difrax fles niet in de flessenwarmer past, warm ik ook wel eens op.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Jun 2018 13:04

Re: Flesvoeding topic

Ell schreef:Wij gebruiken Difrax flessen. Alle merken geprobeerd en alleen de brede difrax S fles wil ze (tenminste, die levert het minste gevecht op). Bijzonder he hoe ze zelf al van die voorkeuren hebben.

Ik heb ook een dilemma. L is een slechte slaper, in de avond is het meestal ca 20.30 voor ze slaapt (kan zomaar 2 uur duren voor het lukt). Dan maken we haar wakker om 23u, maar dat lukt dus nauwelijks. Daardoor drinkt ze amper en wordt ze om 3.30 weeer wakker. We hebben 2x geprobeerd haar te laten liggen, en toen sliep ze dus door tot 6. Alleen mist ze dan een fles. Meer in de fles doen heeft geen zin, want ze krijgt het nooit op. Ze krijgt nu 5x150 (sinds gisteren 1x 180 ipv 150), waarvan er meestal 2 per dag leeg gaan. In de ochtend geef ik sinds gisteren 180+6 en die gaat ook meestal op.

Vandaag om 7u 180+6 gegeven, die ging leeg. Toen heeft ze een uurtje geslapen en daarna wakker tot 11.30. 180 aangeboden, waarvan ze 70 op heeft. Kennelijk dus geen honger. Nu slaapt ze weer. Zouden jullie dan maar overgaan op voeden op verzoek? En hoe hou je dan bij of ze voldoende drinkt?

En heeft er nog iemand last van die strijd bij het drinken? Na elke 3 slokken huilen en heel moeilijk boeren.


T deed precies hetzelfde. Wakker maken om 23:00 had geen nut en was geen garantie voor beter slapen.
Wij maakten hem dus niet wakker meer. Hij ging toen betere nachten maken en na een tijdje overdag dus ook beter wakker zijn. Het drinken overdag kostte toen ook steeds minder moeite en de flessen werden groter.
Ik denk dat jouw dametje ook een beetje oververmoeid is overdag waardoor ze misschien ook slechter drinkt?
Misschien doorbreek je dit op deze manier..
2016
<<

Anoniem241

Bericht 10 Jun 2018 13:12

Re: Flesvoeding topic

Salome schreef:
Ell schreef:
T deed precies hetzelfde. Wakker maken om 23:00 had geen nut en was geen garantie voor beter slapen.
Wij maakten hem dus niet wakker meer. Hij ging toen betere nachten maken en na een tijdje overdag dus ook beter wakker zijn. Het drinken overdag kostte toen ook steeds minder moeite en de flessen werden groter.
Ik denk dat jouw dametje ook een beetje oververmoeid is overdag waardoor ze misschien ook slechter drinkt?
Misschien doorbreek je dit op deze manier..


Dankje voor je reactie! Welke tijden hield jij ongeveer aan? Of echt op verzoek? HIer is de eerste fles wel meestal rond 7 uur, dan slaapt ze altijd nog even. De tweede om 11 lukt meestal ook nog wel, maar de volgende flessen zijn altijd ellende. Ik denk ook wel dat ze oververmoeid is, ze was net zo aan het huilen, dat ze tijdens het inbakeren al bijna in slaap viel. Maar slapen blijft lastig. Nu slaapt ze dus wel, maar moeten we eigenlijk om 14u alweer ergens zijn (half uur rijden). DUs ik heb maar gemeld dat we later komen. Ik wil haar sowieso tot 14u laten liggen, dan heeft ze 2 uurtjes geslapen (tot u toe 2x wakker geweest het afgelopen uur). Dan krijgt ze de fles van 11 u nog eens aangeboden en dan maar weer een rond 18 uur.

Vanaf hoe laat lieten jullie hem slapen? En sliep hij dan door tot na 5 uur in de ochtend? L wordt eigenlijk elke dag wel wakker rond 4 (met een paar keer speentje terugdoen redt ze het dan wel tot 7 en dan wordt ze echt wakker). Als ze om 23u de fles wel leegdrinkt, heeft ze nu al 3x wel tot 7 geslapen. Een keer zelfs tot 8.20. Ik ben ook wel een beetje bang dat ze elke nacht om 2 of 3 uur wakker is als we haar laten slapen vanaf 20/21 uur.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2018 13:19

Re: Flesvoeding topic

Daar was ik ook bang voor Ell, maar we kunnen G om 19:00 de laatste fles geven of om 23:00. Beide keren wordt ze wakker rond 7 uur.
<<

Anoniem241

Bericht 10 Jun 2018 13:22

Re: Flesvoeding topic

Cotton schreef:Daar was ik ook bang voor Ell, maar we kunnen G om 19:00 de laatste fles geven of om 23:00. Beide keren wordt ze wakker rond 7 uur.


Denk dat ik het toch maar eens ga proberen. Dan wordt het hier denk ik ca 20/21 uur. L wordt eigenlijk 9 van de 10 x om 4 uur wakker en dan maakt het ook niet veel uit hoe laat ze is gaan slapen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2018 13:23

Re: Flesvoeding topic

Ja inderdaad. Ze is meestal rond 3 uur ook even wakker hier.
Helaas ging dat vannacht gepaard met huilen en kramp (en honger). Normaal jengelt ze alleen even en hoeven we er niet eens heen.
<<

Anoniem241

Bericht 10 Jun 2018 13:25

Re: Flesvoeding topic

Ik doe dan idd ook alleen het speentje terug, maar soms moet dat ook elk kwartier. Mijn vriend slaapt er doorheen. Volgens hem slaapt ze dus prima. Zucht. Ik had vanochtend om 7 uur al 500 stappen op mijn stappenteller, haha.

Zielig he als ze krampjes hebben? Bij ons ging het toen we hypoallergene voeding kregen al heel snel een stuk beter. Wij gebruiken nog wel SAB Simplex in elke fles.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2018 13:28

Re: Flesvoeding topic

Ja ze heeft gisteren dus flessen met deels kraanwater gehad. Dat doen we niet weer. :(

Ik had ook bijna 1000 stappen vannacht :P
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Jun 2018 13:53

Re: Flesvoeding topic

Ell schreef:
Salome schreef:
Ell schreef:
T deed precies hetzelfde. Wakker maken om 23:00 had geen nut en was geen garantie voor beter slapen.
Wij maakten hem dus niet wakker meer. Hij ging toen betere nachten maken en na een tijdje overdag dus ook beter wakker zijn. Het drinken overdag kostte toen ook steeds minder moeite en de flessen werden groter.
Ik denk dat jouw dametje ook een beetje oververmoeid is overdag waardoor ze misschien ook slechter drinkt?
Misschien doorbreek je dit op deze manier..


Dankje voor je reactie! Welke tijden hield jij ongeveer aan? Of echt op verzoek? HIer is de eerste fles wel meestal rond 7 uur, dan slaapt ze altijd nog even. De tweede om 11 lukt meestal ook nog wel, maar de volgende flessen zijn altijd ellende. Ik denk ook wel dat ze oververmoeid is, ze was net zo aan het huilen, dat ze tijdens het inbakeren al bijna in slaap viel. Maar slapen blijft lastig. Nu slaapt ze dus wel, maar moeten we eigenlijk om 14u alweer ergens zijn (half uur rijden). DUs ik heb maar gemeld dat we later komen. Ik wil haar sowieso tot 14u laten liggen, dan heeft ze 2 uurtjes geslapen (tot u toe 2x wakker geweest het afgelopen uur). Dan krijgt ze de fles van 11 u nog eens aangeboden en dan maar weer een rond 18 uur.

Vanaf hoe laat lieten jullie hem slapen? En sliep hij dan door tot na 5 uur in de ochtend? L wordt eigenlijk elke dag wel wakker rond 4 (met een paar keer speentje terugdoen redt ze het dan wel tot 7 en dan wordt ze echt wakker). Als ze om 23u de fles wel leegdrinkt, heeft ze nu al 3x wel tot 7 geslapen. Een keer zelfs tot 8.20. Ik ben ook wel een beetje bang dat ze elke nacht om 2 of 3 uur wakker is als we haar laten slapen vanaf 20/21 uur.


Nee T sliep pas ''door'' met 16 weken ofzo. Hij sliep daarvoor altijd tot 04.30 ongeveer. Laatste fles rond 22:00. Meestal werd hij rond die tijd wakker. Kon 21:00 zijn maar ook 00.00 hoor. Maar hij heeft dus een tijdje 4 flessen gehad en toen weer 5. Hij vroeg er zelf om. Soms nog een klein flesje in de nacht.
Toen hij 5 maanden oud was (staat toevallig in zijn boekje) kreeg hij de flessen: 07:00/11.30/15.30 en toen maakten we hem echt wakker om 21:00 ongeveer. Toen sliep hij wel tot 06:00 gemiddeld. Ook weer een hele periode tot 04:00 maargoed dat doen ze :palm:
2016
<<

Anoniem252

Bericht 10 Jun 2018 22:44

Re: Flesvoeding topic

Ik verbaas mij erover dat er nog steeds wordt aangeleerd om flesjes met warm kraanwater te maken! Volgens mij is dat echt niet goed. Ik zou gewoon de richtlijn volgen. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mi ... laar-.aspx

@ell: als je je dochter niet wakkermaakt heb je sowieso dus een nachtvoeding? Maar slaapt ze daarna wel weer makkelijk in? Dan zou ik daar eerder voor kiezen. Dan voed je dus bijvoorbeeld 4 flessen op schema overdag (7-11-15-19) en 1 op verzoek in de nacht.
Misschien dat als je kleinere flesjes aanbied ze ze allemaal beter leegdrinkt? Dus liever 6x150 ipv 5x180.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2018 07:47

Re: Flesvoeding topic

Ik heb ook geleerd dat warm kraanwater niet goed is, niet voor volwassenen dus ook niet voor baby's. Gewoon koud kraanwater opwarmen kan wel prima.

Ik gooi mijn tip er toch nog een keer in. Wij hebben een waterkoker die tot 40 graden gaat. Je kunt verschillende temperaturen opwarmen, ook handig voor (groene) thee bijvoorbeeld, die moet helemaal niet kokend.
Wij hebben deze https://www.conrad.nl/p/philips-hd93262 ... rt-1177300
Maar er zijn volgens mij ook goedkopere.
Handig voor mensen die geen magnetron hebben of op onhandige plaats (zoals wij in de kelder).
Ik vind het echt ZO handig. Naast de draadloze stofzuiger is dit de beste huishoudelijke aankoop van de laatste jaren geweest voor mij.

Ik doe overigens ook altijd eerst water, dan pas voeding. Ik schud ook niet echt hoewel ik er tegenwoordig makkelijker mee ben, maar O heeft ook echt nooit krampjes gehad, dat scheelt denk ik ook.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Jun 2018 07:49

Re: Flesvoeding topic

Ik roer altijd met een vork in het flesje.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2018 07:53

Re: Flesvoeding topic

Islandgirl schreef:Wat stom dat daar niet 1 lijn in is. Wij maken zelfs de flesjes 1 voeding vooruit klaar. Dan hoeft het alleen nog in de magnetron als het etenstijd is. Ook zo aangeleerd door de Kraamzorg. En over roeren heeft ook nooit iemand iets gezegd. Krijgt J misschien onnodig de Infacol steeds :nopompom:


Bedoel je de voeding echt er al bij? Er staat op de Nutrilon verpakking (weet niet of je dat geeft of wat anders, al zal 't weinig uit maken) dat je gemaakte voeding maar 1 uur mag bewaren. Voor de opvolgmelk is dit 2 uur. Ik zou dit dus niet meer doen. Evt kan je wel warm water klaar hebben staan natuurlijk als je snel voeding wilt kunnen maken. Sowieso vind ik het een gek advies van de kraamzorg om eerst de voeding te maken en dan in de magnetron. Gek hoor dat dat zo verschilt. Maar van die voeding voor maken zou ik sowieso niet meer doen, dat is volgens mij niet zo hygiënisch.

Voor onderweg nam ik altijd een flesje met warm water mee (40 gr) en dan tegen de tijd dat hij het kreeg was het wel wat afgekoeld maar niet ijskoud. Gewoon een flesje met het water erin en de melkpoeder in de toren.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Jun 2018 07:58

Re: Flesvoeding topic

Toen R de eerste keer bij mijn schoonmoeder logeerde, gooide ze de poeder uit de poedertoren in de fles en deed er dan water bij tot 150cc. Dat maakte ze dan warm in de flessenwarmer. Zo kreeg hij dus een verkeerde verhouding op de verkeerde manier klaargemaakt..
Volgens haar deden ze dat vroeger altijd zo.
10.04.17
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jun 2018 08:06

Re: Flesvoeding topic

Ja met voeding erbij al Marin en dan in de koelkast. Om vervolgens als het etenstijd is, deze op te warmen in de magnetron.(wel trouwens altijd water uit de koude kraan, niet de warme)

Ik voel me best wel een beetje rot erover dat ik het dus blijkbaar al 2 maanden niet goed doe. Nou lijkt J nergens last van te hebben maar toch.... Je zou er toch vanuit mogen gaan dat wat de kraamzorg je leert, goed is. Maar blijkbaar geef ik mijn kind al 2 maanden onhygiënisch eten en misschien geen goede voeding omdat ik het mee opwarm :-(.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2018 08:11

Re: Flesvoeding topic

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt daardoor. Ik weet niet of 't echt allemaal echt kwaad kan (vast niet) maar dit is precies wat ik zo kwalijk vind dat er geen vaste richtlijn is vanuit het CB dan wel kraamzorg. Daar kunnen door landelijke adviezen voor komen, lijkt me niet zo ingewikkeld.
Heel eerlijk vind ik het inderdaad een raar advies van de kraamzorg om het op deze manier te doen, ik zou het misschien zelfs nog wel terug koppelen.

Maar hopelijk voel je je verder niet al te rot. Het is echt niet alsof je haar vergiftigd, echt niet. Ik zou 't alleen wel anders doen vanaf nu, nu je dit weet.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 11 Jun 2018 08:16

Re: Flesvoeding topic

Ik doe deels koud water en deels gekookt water, weet verhouding precies. Of in magnetron zoveel seconden. Als ik wegga neem ik thermosfles gekookt en flesje koud water mee om snel voeding te kunnen maken. Naderhand de voeding erin, die neem ik in een torentje mee. Ik wentel de fles gewoon heen en weer tot het opgelost is.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 11 Jun 2018 08:19

Re: Flesvoeding topic

Niet te rot voelen IG, je wist ook niet anders toch? Ik zou het alleen nu anders doen denk ik, poeder pas na opwarmen erin en anders vast klaarzetten in torentje.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jun 2018 08:20

Re: Flesvoeding topic

Ja, sinds ik het weet doe ik het nu ook anders! Maar inderdaad, waarom is hier niet landelijk dezelfde afspraak voor? Zo moeilijk moet dat toch niet zo zijn?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jun 2018 08:32

Re: Flesvoeding topic

Volgens mij kan het ook wel hoor IG. Het is alleen niet gebruikelijk. Ik heb het wel vaker gezien dat mensen voeding vooruit maken en dan alleen nog even opwarmen. Babytje had geen last van krampjes.

Net even gekeken op de site van voedingscentrum: goed gekoeld mag je het 8uur bewaren. Dus prima voor een voeding vooruit!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jun 2018 08:35

Re: Flesvoeding topic

Dank je Jip, dat stelt me iets gerust. Begon toch te twijfelen of ik de kraamzorg wel goed had begrepen enzo. Maar ik weet zeker dat ze het me zo geleerd heeft.

Edit: lees nu je laatste zin. Fijn! Ik wou zo zelf gaan googlen ernaar, maar sta op het punt weg te gaan dus dacht doe ik straks wel even :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Jun 2018 08:53

Re: Flesvoeding topic

Ik denk ook eigenlijk wel dat er een verschil zit tussen hoe IG de voeding klaar heeft gezet, of een flesje die l verwarmd is geweest maar niet leeggedronken en dan bewaard wordt.
Niet rot voelen IG!
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jun 2018 10:44

Re: Flesvoeding topic

Ik zou het ook terugkoppelen naar het kraamzorgbureau, IG. Vind het best vreemd dat ze zo'n advies geven en dat mogen ze best weten!
❤ 7 juni 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jun 2018 12:38

Re: Flesvoeding topic

Ik lees nu op de site van het voedingscentrum over de bereiding van flesvoeding vooruit en zo doe ik het ook (al staat het bij mij dan 3-4 van te voren klaar ipv 8 uur, natuurlijk in de koelkast).

Dus ik heb het gelukkig niet perse fout aangeleerd, alleen is het blijkbaar is niet gebruikelijk. Ik ga het dan ook niet terugkoppelen, maar ik vraag straks wel even bij het consultatiebureau na waarom er verschillend wordt geadviseerd.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem241

Bericht 11 Jun 2018 12:44

Re: Flesvoeding topic

IG ik warm het tegenwoordig ook op hoor. L drinkt steeds amper de helft op, dan geef ik 1 of 2 uur later de rest. Anders moet ik echt veel weggooien. Soms drinkt ze het wel allemaal op, dus ik bied wel gewoon elke keer 150cc aan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers