Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


alleen badderen

<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 14:50

Bericht 04 Jun 2018 18:31

alleen badderen

Vanaf wanneer laten jullie je kinderen alleen in bad zitten? Vanaf een bepaalde leeftijd, of vanaf dat ze een zwemdiploma hebben?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 04 Jun 2018 18:45

Re: alleen badderen

Je bedoelt alleen id badkamer en jij zelf beneden?
Minimaal tot ze een zwemdiploma heeft lijkt mij. M’n dochter is nog maar 3 (sinds vandaag :D) dus nog lang niet ad orde/ weet niet hoe t over aantal jaar gaat, maar better safe than sorry denk ik nu.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2018 18:53

Re: alleen badderen

De oudste van mij is 4 en soms zit ze even een minuutje alleen, als ik bv de jongste buiten de badkamer aankleed of wanneer ik naar boven ren om iets op te halen (onze badkamer met bad is beneden), maar echt alleen? Vanaf dat ze mij er niet meer bij wil hebben denk ik. Sowieso nadat ze haar zwemdiploma heeft.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Jun 2018 18:54

Re: alleen badderen

Ik loop af en toe even bij ze weg wanneer ze in bad zitten.
Ga dan badhanddoek en ondergoed pakken.
Heb dan wel oog op de meiden.
Maar laat ze niet langer dan 20 seconden alleen in bad.
Ze zijn ontzettend druk in bad.
Meiden zijn 3,5 jaar.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 04 Jun 2018 19:04

Re: alleen badderen

Oudste is nu 7,5 en mag alleen badderen of douche met de deur op een kier.
En één van ons is dan ook boven.
Meestal ruim ik de was in de kast op of ben met de baby's bezig.
Als ik even niks hoor roep ik haar naam en zegt ze jjjaaahhhaaa ik ben er nog.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 14:50

Bericht 04 Jun 2018 19:25

Re: alleen badderen

ik bedoel inderdaad dat ze de hele tijd alleen boven in bad zitten en dat jij beneden in bijvoorbeeld het huishouden bezig bent of tv kijkt. Dat je ze dus ook niet kunt horen.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jun 2018 19:46

Re: alleen badderen

Als de kinderen samen in bad zitten of trouwens ook wel los van elkaar dan ga ik gewoon de was vouwen, opruimen en bedden verschonen. Ik blijf alert of ik ze hoor, hoor ik ze niet dan stel ik een vraag.
Dus ja zonder toezicht nu al een hele poos (5 en 2) maar ik blijf in contact.

Ik doe ook nooit veel water in het bad trouwens, al kunnen kinderen ook in heel ondiep water verdrinken, kan ik mij niet voorstellen dat het kan gebeuren bij mijn 5 jarige, desalniettemin neem ik geen risico.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Jun 2018 20:07

Re: alleen badderen

Tobias is 2 en zit/staat zelf onder de douche. Soms blijf ik erbij zitten, maar ik ga ook vaak genoeg even de was opvouwen of z'n spulletjes alvast pakken. Ondertussen blijf ik wel tegen 'm praten en zingen en op 't moment dat hij niet meedoet, ga ik gelijk bij 'm kijken.

In z'n bibabad blijf ik er wel bij zitten, dan loop ik hooguit weg om z'n handdoek te pakken.

Ik weet niet wanneer ik 'm alleen in bad laat, ik vind een A diploma niet genoeg. Alsof hij, als hij uitglijdt en z'n hoofd stoot, dan opeens niet verzuipt... Ik denk dat k 'm pas alleen zou laten, als-ie minder onhandig is en weet dat-ie moet blijven zitten en niet achterlijk moet doen :nerd: Maar we hebben antiglijmatten in de douche en ook in 't bibabad, dus zo'n vaart zal 't niet lopen, hoop ik.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2018 21:08

Re: alleen badderen

Als D. onder de douche staat blijf ik er altijd bij, omdat hij vreselijk druk doet en ik bang ben dat hij omvalt. Als hij in bad zit, speelt hij veel rustiger en dan loop ik rustig even naar m’n slaapkamer (overkant van de - kleine - overloop, om wat was te vouwen of iets op te ruimen. Ik houd de deuren open en hoor hem dan kletsen en spetteren. Zodra hij even stil is roep ik hem en als hij niet direct reageert sta ik meteen naast het badje, om vervolgens een boze blik te krijgen omdat ik hem stoor in z’n spelletje :laughcry:

Echt alleen is hij nooit, ik ga niet naar beneden als hij in bad zit. Dat doe ik pas als hij goed weet wat hij doet en als ik hele duidelijke afspraken met hem kan maken. En als hij zelf kan uitkleden, aankleden en het bad vol kan laten lopen enzo.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2018 21:10

Re: alleen badderen

Ikknutsel schreef:Oudste is nu 7,5 en mag alleen badderen of douche met de deur op een kier.
En één van ons is dan ook boven.
Meestal ruim ik de was in de kast op of ben met de baby's bezig.
Als ik even niks hoor roep ik haar naam en zegt ze jjjaaahhhaaa ik ben er nog.

:love:
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jun 2018 21:13

Re: alleen badderen

Haha ikknutsel, hier ook zo. Of Ja mama we zijn nog niet verdronken of we leven nog :palm:
<<

Anoniem247

Bericht 04 Jun 2018 21:19

Re: alleen badderen

Sinds een maand of 2 laat ik de jongste soms alleen in bad. Dan ruim ik ondertussen de vaatwasser in of hang ik een wasje op. Hij is meestal luidruchtig aan het spelen dus dan hoor ik hem goed. Als het stil is roep ik een aantal keer. Hij is nooit langer dan 5 minuten alleen.

Mijn oudste gaat sinds een maand of 2 alleen douchen. De deur gaat dan niet op slot.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jun 2018 21:26

Re: alleen badderen

Elliot schreef:Als D. onder de douche staat blijf ik er altijd bij, omdat hij vreselijk druk doet en ik bang ben dat hij omvalt. Als hij in bad zit, speelt hij veel rustiger en dan loop ik rustig even naar m’n slaapkamer (overkant van de - kleine - overloop, om wat was te vouwen of iets op te ruimen. Ik houd de deuren open en hoor hem dan kletsen en spetteren. Zodra hij even stil is roep ik hem en als hij niet direct reageert sta ik meteen naast het badje, om vervolgens een boze blik te krijgen omdat ik hem stoor in z’n spelletje :laughcry:

Echt alleen is hij nooit, ik ga niet naar beneden als hij in bad zit. Dat doe ik pas als hij goed weet wat hij doet en als ik hele duidelijke afspraken met hem kan maken. En als hij zelf kan uitkleden, aankleden en het bad vol kan laten lopen enzo.


J stond tot een aantal maanden geleden op een antislipmatje te douchen. Dat is ook zo’n stuiterbal onder de douche. Zal
Blij zijn als ik van het gordijn afben.

Bad mag hij niet alleen en die heb ik ook niet. Douchen laat ik hem wel rustig alleen grootste risico is dar de hele badkamer drijfnat is.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jun 2018 21:36

Re: alleen badderen

Lotus schreef:Als de kinderen samen in bad zitten of trouwens ook wel los van elkaar dan ga ik gewoon de was vouwen, opruimen en bedden verschonen. Ik blijf alert of ik ze hoor, hoor ik ze niet dan stel ik een vraag.
Dus ja zonder toezicht nu al een hele poos (5 en 2) maar ik blijf in contact.

Ik doe ook nooit veel water in het bad trouwens, al kunnen kinderen ook in heel ondiep water verdrinken, kan ik mij niet voorstellen dat het kan gebeuren bij mijn 5 jarige, desalniettemin neem ik geen risico.

Precies dit.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Jun 2018 19:08

Re: alleen badderen

Hier hetzelfde, ik weet nog dat de moeder van een vriendinnetje vroeger altijd zei dat we moesten blijven zingen als ze niet in dezelfde ruimte was. Dat vond ik wel leuk bedacht, maar het werkt bij mijn meiden niet, die zijn na een minuutje wel uitgezongen ;-) Wij hebben de badkamer met bad beneden, dus ik ben altijd binnen hoorafstand en ze zijn best luidruchtig in bad. Het zou me meteen opvallen als er iets mis is. Toen ze jonger waren, was ik altijd bang dat ze de hete kraan opendraaiden, onze mengkraan was best makkelijk te verstellen. Dus toen bleef ik er wel altijd bij.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Jun 2018 20:29

Re: alleen badderen

Bij ons gaan de meisjes (2 en bijna 4) vrijwel altijd samen in bad. Meestal blijf ik er de hele tijd bij. Het is pas sinds heel kort dat ik af en toe even iets nog durf te pakken of weg te leggen, maar ik blijf altijd op dezelfde verdieping en binnen gehoor- en gezichtsafstand. Badkamer deur open, kan ik ze gewoon in bad zien zitten terwijl ik dat doe. Als oudste er alleen in zit vertrouw ik het wel meer, maar dan mag ze van mij ook absoluut niet staan in bad en enkel op de billen zitten. Jongste is veel wilder en minder oplettend en laat ik geen moment alleen in bad. Onder de douche gaan ze hier af en toe, maar dan gaan ze altijd samen met mij of vriend mee eigenlijk. Ook hij zou geen van beiden al alleen laten en hanteert daarin dezelfde 'regels'.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers