Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Obstacleruns/mudrun topic

<<

Anoniem248

Bericht 04 Jun 2018 09:58

Obstacleruns/mudrun topic

Wie van jullie doet hier wel eens of regelmatig aan mee?

Ik ben gisteren als vrijwilliger aanwezig geweest bij een run hier in m’n woonplaats. Vrijwilliger omdat ik vind dat ik echt nog niet getraind genoeg ben om een run (al is het maar 6km) incl alle obstakels uit te lopen. Uiteindelijk heb ik bij de tassengarderobe gestaan en ben ik ervan overtuigd dag dat nog wel zwaarder en intensiever was dan de hele 6km run. Dus knoop doorgehakt, volgend jaar doe ik mee. Nog een jaar lang om te trainen.
Ik denk alleen dat er mentaal ook een hoop winst te behalen valt want ik ben op ‘sportief’ gebied al snel van ‘dat lukt me niet, kan ik niet, is eng/vies/noem maar op, ben ik te klein/niet sterk genoeg/te zwaar/te langzaam/niet lenig genoeg voor’. En dan haak ik af.
Ik weeg eigenlijk niet zo goed waar ik naartoe wil met dit topic maar eigenlijk hoop ik denk ik gewoon op verhalen van anderen die ook nauwelijks conditie en doorzettingsvermogen hebben maar die een run toch even met twee vingers in hun neus doen :) Nou gok ik dat die verhalen er niet echt zijn dus dan maar een andere vraag: hoe train ik mezelf voor zoiets? Ik bedoel, ik kom een eind op de sportschool qua conditie- en krachttraining en interval op de crosstrainer (ugh) maar hoe verder? Ik gok bootcamp maar het niveau van de bootcamp op mijn sportschool ligt voor mijn gevoel aardig hoog en daar ben ik voorlopig echt nog niet.

Misschien leuk om hier een algemeen topic van te maken?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 04 Jun 2018 10:39

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Maple schreef:Wie van jullie doet hier wel eens of regelmatig aan mee?

Ik ben gisteren als vrijwilliger aanwezig geweest bij een run hier in m’n woonplaats. Vrijwilliger omdat ik vind dat ik echt nog niet getraind genoeg ben om een run (al is het maar 6km) incl alle obstakels uit te lopen. Uiteindelijk heb ik bij de tassengarderobe gestaan en ben ik ervan overtuigd dag dat nog wel zwaarder en intensiever was dan de hele 6km run. Dus knoop doorgehakt, volgend jaar doe ik mee. Nog een jaar lang om te trainen.
Ik denk alleen dat er mentaal ook een hoop winst te behalen valt want ik ben op ‘sportief’ gebied al snel van ‘dat lukt me niet, kan ik niet, is eng/vies/noem maar op, ben ik te klein/niet sterk genoeg/te zwaar/te langzaam/niet lenig genoeg voor’. En dan haak ik af.
Ik weeg eigenlijk niet zo goed waar ik naartoe wil met dit topic maar eigenlijk hoop ik denk ik gewoon op verhalen van anderen die ook nauwelijks conditie en doorzettingsvermogen hebben maar die een run toch even met twee vingers in hun neus doen :) Nou gok ik dat die verhalen er niet echt zijn dus dan maar een andere vraag: hoe train ik mezelf voor zoiets? Ik bedoel, ik kom een eind op de sportschool qua conditie- en krachttraining en interval op de crosstrainer (ugh) maar hoe verder? Ik gok bootcamp maar het niveau van de bootcamp op mijn sportschool ligt voor mijn gevoel aardig hoog en daar ben ik voorlopig echt nog niet.

Misschien leuk om hier een algemeen topic van te maken?

:angel:

Heb je die bootcamp al eens geprobeerd? Wat is het ergste dat je kan gebeuren als je gewoon eens een poging doet? Nu roep je vooraf al dat het je toch niet lukt en dat is juist wat je anders zou willen. Is die les bootcamp volgen dan niet gewoon stap 1?

Volgens mij bieden ze op verschillende plekken in Nederland van die trainingsweken aan om uiteindelijk toe te werken naar het doen van zo'n run. Je zou eens kunnen navragen of ze dat bij jouw sportschool ook doen. Ik denk dat een trainer op een sportschool ook samen met jou kan kijken wat voor trainingsschema's je het beste kunt hanteren als je dat wilt gaan doen. Ik ken zelf Personal Obstacle Running Plan, maar die is wel prijzig. Ik weet niet of jij het dat waard vindt. Daarin wordt juist ook heel veel aandacht besteed aan de pijler gedrag, dus ik noem hem toch: https://www.personalbodyplan.com/plan/p ... ning-plan/

Superleuk dat je het van plan bent. Ik denk dat ik dat ook een keer wil doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Jun 2018 10:42

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Ik heb ze meerdere keren gedaan en as het mij lukt, lukt het jou ook ;-). Het belangrijkte is vooral dat je ongeveer 1 km echt achter elkaar kan rennen, je rent nooit de 7Km namelijk achter elkaar door. Je stopt bij obstacles en je moet ook vaker wachten waardoor je weer wat op adem kan komen.

Het is echt superleuk om te doen! Ik vraag me nu per direct af waarom er geen dit jaar meer voor mij op de planning staan..
<<

Anoniem248

Bericht 04 Jun 2018 11:07

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Haha ja June op zo’n reactie zat ik inderdaad al te wachten. Je hebt eigenlijk ook wel gelijk hoor, maar bij een run kun je het gewoon redelijk op eigen tempo doen maar bij bootcamp is dat voor mijn gevoel toch meer beperkt want als ik langzamer ben of achter blijf dan moet de rest ook op mij wachten.

Bootcamptrainingen hebben ze de afgelopen weken naar aanloop van gisteren wel geha dinderdaad, daar kan ik volgend jaar misschien ook nog wel bij aansluiten!

Caro bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik er ook veel te moeilijk over denk want er doen ook gewoon kinderen van 6 mee en die redden het ook. En ik denk inderdaad dat het vooral heel erg leuk en gezellig is!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 04 Jun 2018 11:47

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Oh leuk! 24 juni staat de 13km Strong Viking run weer op de.planing
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem248

Bericht 04 Jun 2018 20:09

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Leuk! Daar doet mijn collega ook aan mee. Super gemotiveerd, die loopt er momentele bijna elke week eentje :)
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 05 Jun 2018 11:29

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Ik ga eind deze maand voor het eerst meedoen met een mudrace van 5km. Met heel veel collega's gaan we gewoon plezier maken. Ik heb ook de conditie van tja ja uh niks en nooit getraind. Maar ik vind het gewoon zo leuk dus boeiend als ik kapot ben, ik heb er reuze zin in.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Jun 2018 20:46

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Wij gaan 1 juli de mudrun doen in Burgers Zoo. Dat is een kinderloop met onze zoon. Hij is 4 km en dus echt voor kinderen.

Mijn man heeft 3 jaar geleden alle strong Vikings gedaan. Ik vind het wel echt zwaar hoor.. ik heb een redelijke conditie maar dit is heel iets anders.
Ik kan niet tegen natte sokken. Ik krijg dan snel kramp in mijn tenen. Dat staat mij altijd tegen bij die races haha..
Afbeelding

Afbeelding
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 06 Jun 2018 07:49

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Ik doe vaker ongetraind aan mudruns mee (7-10 km) . Zorg ervoor dat je met iemand loopt, dan geef je ook minder snel op (je laat immers de ander alleen verder lopen). Je loopt inderdaad maar relatief korte stukken achter elkaar, dus qua conditie is het nog wel een keer vol te houden. Zeker als het mooi weer is, is 't gewoon super leuk om daar samen aan mee te doen.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2018 09:06

Re: Obstacleruns/mudrun topic

Het lijkt me wel super leuk om een keer mee te doen. Al houd ik niet echt van modderwater tot in m'n kruis. Yugh!

Ik ben aan het hardlopen (5-7 km) en dat gaat wel aardig goed, dus wellicht dat ik volgend jaar een keer de grenzen ga verleggen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers