Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In het kader van met de pot mee eten..

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2013 11:03

In het kader van met de pot mee eten..

Dit weekend komt mijn zusje logeren en wil ik graag pannenkoeken gaan bakken. Nu heb ik bedacht dat ik voor R. ook wel een pannenkoek kan bakken (met kunstvoeding). Kan dit? Of is dit nog wat te vroeg?

En vanaf wanneer ging jullie kindje meer met jullie mee eten?

R. krijgt nu wel de groente en soms een aardappel van wat wij eten, maar vaak 'gewoon' gekookt en niet in een gerecht verwerkt.
<<

Anoniem85

Bericht 08 Nov 2013 11:08

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Vanaf 10 maanden ongeveer, inderdaad gekookt. Nu hij 1 is krijgt hij pannenkoeken, gebakken aardappels, nasi zoals wij het eten zeg maar. Als wij pakjes en zakjes gebruiken eet hij iets uit de vriezer.
ik zie dat jouw dochter 6 maanden is, ik vind dat persoonlijk wat vroeg, aangezien een pannenkoek best machtig is, zelf krijg ik daar altijd een opgeblazen gevoel van, maar dat is mijn gevoel.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Nov 2013 11:36

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Toen ze 10 maanden was ging ze meer met ons mee eten. En toen ze bijna 1 was kreeg ze voor het eerst een pannenkoek met een beetje appelstroop.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 08 Nov 2013 11:39

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Ik maakte ook wel eens pannenkoek met borstvoeding. Bij C. wel pas vanaf een jaar, bij Julian al vanaf zeven maanden, geloof ik.
Ik weet niet of het met kunstvoeding kan, zal wel toch?

En hier aten ze gewoon vanaf het begin met de pot mee. Geen pizza, chinees oid, maar de gezonde maaltijden aten ze gewoon met ons mee. Ik kook sindsdien wel altijd zoutloos trouwens, eerst een beetje wennen maar nu bevalt het me goed.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2013 11:57

Re: In het kader van met de pot mee eten..

RiLiJu schreef:Ik maakte ook wel eens pannenkoek met borstvoeding. Bij C. wel pas vanaf een jaar, bij Julian al vanaf zeven maanden, geloof ik.
Ik weet niet of het met kunstvoeding kan, zal wel toch?

En hier aten ze gewoon vanaf het begin met de pot mee. Geen pizza, chinees oid, maar de gezonde maaltijden aten ze gewoon met ons mee. Ik kook sindsdien wel altijd zoutloos trouwens, eerst een beetje wennen maar nu bevalt het me goed.


R. eet gedeeltelijk met ons mee. Wij eten sowieso zoutloos, dat scheelt. Alleen flink gekruide dingen krijgt ze nog niet. Ik heb ook gelezen dat het beter is nog even te wachten met volkorenpasta en zilvervliesrijst, witte producten hebben we niet in huis.

Vanaf wanneer gingen jullie kindjes gekruid eten?

Ik denk dat ik het vanavond gewoon ga proberen met de pannenkoeken met kunstvoeding! :)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2013 11:57

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Jezzie schreef:Toen ze 10 maanden was ging ze meer met ons mee eten. En toen ze bijna 1 was kreeg ze voor het eerst een pannenkoek met een beetje appelstroop.


Heb je toen de pannenkoeken met gewone melk gemaakt of met opvolgmelk?

Ik ben eigenlijk niet van plan om iets op haar pannenkoek te doen. :nerd:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Nov 2013 12:01

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Jade schreef:
Jezzie schreef:Toen ze 10 maanden was ging ze meer met ons mee eten. En toen ze bijna 1 was kreeg ze voor het eerst een pannenkoek met een beetje appelstroop.


Heb je toen de pannenkoeken met gewone melk gemaakt of met opvolgmelk?

Ik ben eigenlijk niet van plan om iets op haar pannenkoek te doen. :nerd:

Met gewone melk. Dat dronk ze vlak voor ze 1 werd ook al tussen de middag.

Nu heb ik zin in pannenkoeken. .. :yes:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

ChiQ

Bericht 08 Nov 2013 12:05

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Julian eet steeds vaker mee. Wij eten niet totaal zoutloos maar ik voeg zout altijd op t laatst toe, dus dan schep ik alvast zijn deeltje op. Hij heeft ook al eens een stuk gehaktbal (gekruid) gehad en ik geef hem ook afentoe gewoon melk. Ben sowieso niet van 't dit moet en dat moet. Ik kijk naar mijn kind en luister naar mijn gevoel.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2013 21:22

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Ze heeft vandaag heerlijk gesmuld en een klein pannenkoekje helemaal opgegeten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Nov 2013 21:23

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Ik ga volgende keer met pannenkoeken bakken ook maar eens een voor R maken, met borstvoeding. Vind hij vast wel lekker :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 08 Nov 2013 21:26

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Wat leuk dat ze er zo van gesmuld heeft, Jade.
Mijn dochter vond haar eerste pannekoek helemaal niets, en de keren daarna ook niet. Patatjes daarentegen....
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 08 Nov 2013 21:33

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Hier heeft hij nog geen pannenkoeken op maar meneer eet volledig mee met de pot, gehele dag.
Behalve als we echt gekruid eten of patat.
Meneer word boos als hij ons eten niet krijg en eet z'n broers eruiy met avondeten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Nov 2013 21:54

Re: In het kader van met de pot mee eten..

E eet hier nog niet echt mee met de pot, aangezien zij meer van het aardappels/groenten/ vlees is en ik niet. Als ik doe roerbakker zitten er geheid dingen bij die zij niet mag.
Laatst gehakt met tomatensaus gegeven, was niet haar kostje. En een omelet met groenten ook niet.
Dus ik kook nog wel even apart
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem16

Bericht 08 Nov 2013 22:45

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Ik heb er serieus nog nooit over nagedacht dat pannenkoeken niet zouden mogen door de melk.... N heeft vorige week heerlijk gesnoept van een pannenkoek. Bij R was ik allemaal wat nauwkeuriger, nu doe ik niet meer zo moeilijk. Niet veel zout, geen pittige dingen maar voor de rest krijgt ze al veel.
<<

Anoniem121

Bericht 09 Nov 2013 00:27

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Vanaf dat ze hier brood aten kregen ze ook pannenkoeken. Wij maken ze altijd van geitenmelk omdat m'n broer altijd mee eet en last krijgt van koemelk...
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Nov 2013 05:03

Re: In het kader van met de pot mee eten..

Hier eet onze zoon vanaf 7/8 maand met de pot mee en heeft hij ook wel een pannenkoek gehad en niet eens met kunstvoeding maar gewone melk :silent: Hij vond het erg lekker en heeft nergens last van gehad.
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 09 Nov 2013 08:27

Re: In het kader van met de pot mee eten..

S kreeg ook al rap pannenkoeken, maar wel gewoon met melk gemaakt. Wel zonder zout en ik maak ze altijd zelf. Hij vond het heerlijk en nog steeds. Al gaan er nu 4 in ipv 1 toendertijd haha.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers