Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Anoniem243

Bericht 19 Mei 2018 20:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dat denkt de buitenwereld niet. Echt niet. Veel moeders (waaronder ik) weten wat het is om (af en toe) een ontroostbaar kind te hebben. En ik denk dat iedereen ervan uitgaat dat elke moeder alles doet wat ze kan om haar baby gelukkig, tevreden, blij te maken. Die goedbedoelde adviezen vind ik ook moeilijk. Ik betrek dat soms op mezelf; alsof mensen denken dat ik dom ben dat ik een bepaalde aanpak nog niet heb geprobeerd of dat sommige dingen bij een ander wel werken dus waarom bij mij niet dus ik zal het wel fout doen. Maar dat ligt volledig bij mezelf want dat is natuurlijk helemaal niet de achterliggende gedachte bij de mensen die advies geven. Ook lastig: het hele 'vertrouw op je moederinstinct' want wat als je niet het idee hebt dat te hebben? Of wat als het geen effect heeft? Dus ik denk altijd maar: ik doe mijn uiterste best, ik hou van mijn kind en handel daarnaar, en als ze blijft huilen in mijn armen is dat ok want ze mág ook verdrietig zijn (baby zijn is heus niet voor allemaal makkelijk) en dat mág heel dicht bij mij, en alles is een faaaaase. En echt, die andere moeders doen ook maar wat. Ieder strijdt haar eigen strijdt, ook in het moederschap.

Goed, geen idee of dit enigszins een samenhangend verhaal is (iets met slaapgebrek ;)) en of je er iets aan hebt maar dan weet je, you're not alone! Knuffel voor jou!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Mei 2018 20:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Precies wat Sookie zegt idd.
Het is niet zo dat je ze uren aan een stuk alleen laat huilen. Je bent er voor haar en doet wat je kan. Als niks helpt dan laat je haar wel weten dat je er voor haar bent, meer kun je dan niet doen. Je doet het hartstikke goed, echt waar!
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2018 16:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind Noah een erg mooie naam voor mijn toekomstige zoon. Het enige waar ik over twijfel is dat deze naam uniseks is en er misschien verwarring komt als je over Noah praat of het een jongen of meisje is. En het kind hier eventueel mee gepest kan worden of er bijvoorbeeld nog 3 Noa’s (meisjes) bij hem in de klas komen. Hoe denken jullie hierover?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 16:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Noah vind ik ook een mooie naam. Ik denk dat het met de verwarring wel mee zal vallen, meestal vertel je meteen het geslacht er bij en dan is het wel duidelijk, toch? Kan me niet echt moeilijkheden voorstellen eigenlijk.
De populariteit weet ik niet echt, zou je even bij Meertens kunnen nazoeken.
#teammaple🍁
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 25 Mei 2018 16:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind Noa voor meisjes en Noah voor jongens! Kan dus prima!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Mei 2018 16:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Burn schreef:Ik vind Noa voor meisjes en Noah voor jongens! Kan dus prima!


Dit
30-04-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Mei 2018 16:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Voor jongens staat deze naam op nummer 1 momenteel, dus ik verwacht dat 'zijn' generatie dit juist als jongensnaam zal zien. Inderdaad zoals Burn zegt, Noa voor een meisje en Noah voor een jongen. Alleen dat verschil hoor je natuurlijk niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 25 Mei 2018 17:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Geloof me, er komen niet 4 kinderen met dezelfde naam in een klas.
Noah voor een jongen en Noa voor een meisje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Mei 2018 17:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Lotus schreef:Geloof me, er komen niet 4 kinderen met dezelfde naam in een klas.
Noah voor een jongen en Noa voor een meisje


Ik had op de basisschool toch echt 4 jongens in de klas met dezelfde naam (Mark)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2018 19:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dank. Ik was toenstraks aan het douchen en toen dacht ik: ik vind het gewoon een mooie naam, klaar! Die letter verschil hoor je idd niet als je het uitspreekt vandaar mijn twijfel. Maar ik denk dat je mensen meestal verteld ik heb een zoon/dochter en daarna zijn naam gebruikt. Als je het ergens leest is het duidelijk dat het een jongen is vanwege de h op het eind. Ik weet dat hij nu op 1 staat, dat vind ik ergens wel jammer, alsof wij dan heel onorigineel zouden zijn maar ik vind die naam al jaren mooi (ook voor een meisje). Daar zou ik het niet voor laten. Bedankt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Mei 2018 19:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik hoor de naam helemaal niet zo vaak, had ook niet verwacht dat het de meest populaire naam was. Wel heel mooi inderdaad, ik zou er ook voor gaan!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Mei 2018 20:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Had ik ook niet verwacht! Ik ken ook maar 1 jongens Noah.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Mei 2018 07:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hoe kun je een zwangerschap nog een beetje verbergen? Ik ben nog niet eens 6 weken zwanger en het is echt al best wel zichtbaar. Mijn eigen kleren zitten ook al niet echt lekker meer.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Mei 2018 08:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Niet echt. Misschien wat lossere kleding? Ruime zomerjurkjes?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2018 12:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je dan alleen maar hele strakke kleding of zo? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met 6 weken je buikje niet meer kunt verbergen met wat wijder vallende shirtjes. En anders zou ik er gewoon vast een of twee kopen, wijder/losser vallende shirtjes of blousejes. Is misschien met dit weer sowieso wel lekker. Wanneer wil je het aan mensen gaan vertellen? Oftewel hoe lang moet je je buik nog verbergen?
Overigens, waarschijnlijk valt het jou zelf veel veel op dan anderen hoor! Zeker met een beginnend buikje!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mei 2018 09:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh jongens, normaal heb ik een cyclus van 26 dagen (die trouwens echt veul lichter en korter is en 2 dagen eerder dan vroeger voor de pil, dus dat is nog wel een beetje verontrustend maar ok) en ik ben nu 6 dagen overtijd (afgelopen vrijdag had ik ongesteld moeten worden). Paar testen gedaan, negatief. En daar komt nog bij dat ik eergister een berichtje kreeg om over 2 weken te komen praten voor zo ongeveer mijn droombaan. Stel dat dat wat wordt dan komt zwanger zijn dus even heel slecht uit.
Ik zou het gevoel hebben alsof ik ze belazer. Oh man! Mixt emotions hier! Ik wil het! Maar eigenlijk ook nu net even niet... En misschien is er wel wat met me aan de hand (immers negatieve test en hele andere menstruatie dan vroeger) en gaat het überhaupt niet lukken. Hmmm.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 31 Mei 2018 09:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hoelang slik je al geen pil meer?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mei 2018 09:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Sinds het najaar, en ik had eigenlijk gelijk een cyclus. Maar wel anders dan vroeger. Toen 28 dagen en een dag of 5 flink ongesteld. Nu 26/27 dagen en 2 dagen heel licht. Zo gek dat verschil. En dat was wel een jaar of 15 geleden, maar ik ben een jaar of 3 geleden eens een tijdje gestopt en toen was het gelijk net als vroeger. :(. Dus ergens heb ik er weinig vertrouwen in. Maarja, wel inmiddels 6 dagen overtijd.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 31 Mei 2018 09:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oké, ik heb er verder geen verstand van, maar toen ik stopte met de pil had ik direct een mooie cyclus van 28 dagen. Dat bleef 6/7 maanden zo en daarna werd het ineens 40/39/42/45 dagen. Dat duurde ook ongeveer 6 maanden en daarna werd het pas weer regelmatig en 28/29 dagen. Ik dacht dus de eerste maanden: oh mooi, dat stoppen heeft geen invloed op mijn cyclus, maar dat kwam dus pas later. Dat zou het dus ook nog kunnen zijn.

Verder geen reden om je schuldig te voelen tijdens een sollicitatiegesprek. Je weet nu niet beter dan dat je niet zwanger bent en al was je het wel: dan weet je nog niet hoe dat gaat verlopen. Wat heb je nodig om je daar niet vervelend over te voelen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 31 Mei 2018 11:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik sluit mij bij June aan. Zo ging het bij mij ook en nu heb ik nog steeds 1x per jaar een langere cyclus, geen idee waarom maar dan heb ik opeens weer een cyclus van 39-42 dagen en daarna gaat het weer netjes over naar 30-32 dagen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mei 2018 12:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh goed dat jullie het zeggen, dat ging ik eigenlijk niet meer vanuit na zoveel maanden. Nouja meer dan afwachten kan ik niet doen, maar hopelijk gebeurd er snel iets, positief dan wel negatief. Dit vind ik maar niks zo haha
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2018 16:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jada schreef:Ik sluit mij bij June aan. Zo ging het bij mij ook en nu heb ik nog steeds 1x per jaar een langere cyclus, geen idee waarom maar dan heb ik opeens weer een cyclus van 39-42 dagen en daarna gaat het weer netjes over naar 30-32 dagen.


Om het schrikkeljaar te compenseren ;) Nee stom grapje.
Bij mij was het na de pil ook eerst regelmatig en daarna werd het ook niet meer zo stipt.

Heb je stress waardoor het later kan zijn of intensief aan het sporten?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Mei 2018 17:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nee dat allemaal niet. Zal zaterdagochtend nog eens testen, maar ga er maar van uit dat het nog een wat onregelmatige cyclus is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Jun 2018 17:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

x
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Jun 2018 09:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Jun 2018 17:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat een rottige situatie biechtje, vervelend dat dit dan zo loopt. Ik denk dat je zelf goed moet gaan nadenken wat je wil; wil je de baby houden met als risico dat je er misschien alleen voor komt te staan? Je kan natuurlijk wachten of hij van gedachten veranderd maar wie weet komt dat wel helemaal niet en dan sta je straks voor het blok, laat je keuze dus van jou afhankelijk zijn en niet van hem aangezien hij al heeft aangegeven dit niet te willen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985