Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 25 Mei 2018 11:48

Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Ik ben best een nuchter persoon van mezelf en geloof ik de meeste alternatieve geneeskundige vormen niet. Bij acupunctuur heb ik altijd mijn twijfels gehad.

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met zwangerschaps kwaaltjes en acupunctuur? Hoe is dat gegaan?

Of is er sowieso iemand die goede ervaringen heeft, of juist slechte, met acupunctuur?

Ik kreeg vandaag namelijk te horen over acupunctuur bij zwangerschap. En schijnbaar zit er hier ook iemand die veel samenwerkt met verloskundigen, dus mijn interesse is wel gewekt. Toch vind ik het fijn om eventuele ervaringen te horen. :ja:
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 25 Mei 2018 12:35

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Ik ben er toevallig nu mee bezig. Niet zozeer tegen kwaaltjes maar draagt hopelijk bij aan een spoedige bevalling.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Mei 2018 13:25

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Ik heb accupressure toegepast tegen brandend maagzuur. Werkte erg goed!
De vk en J wilde het ook tijdens m'n bevalling toepassen tegen de pijn maar ik wilde absoluut niet aangeraakt worden :laughcry:
30-04-2017
<<

Anoniem291

Bericht 25 Mei 2018 13:27

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Ik heb acupunctuur gedaan in mijn zwangerschap omdat ik zo misselijk bleef. Niks hielp dus kreeg toen dit advies van de verloskundige. Bij mij heeft het helaas geen effect gehad, ik vond het wel bijzonder om te zien hoe de baby erop reageerde. De kleine was heel rustig in de buik, maar begon toch een partij te schoppen.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Mei 2018 08:26

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Ja, ik zit echt een beetje in dubio om het te doen. Ik vraag me gewoon af hoe het mij met mijn bekkenklachten gaat helpen. Ik weet dat het versterkt wordt doordat ik een lichte scoliose heb, en dat is blijvend. Dus hoe gaan een paar naaldjes in mijn lichaam de pijn verzachten dan?
Daarnaast vraag ik me ook af wat de gevolgen zijn als er iets mis gaat zeg maar.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 26 Mei 2018 16:42

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Wat doe je nu tegen je bekkenklachten NC? Ik ga iedere 3 maanden naar een chiropractor en die zorgt er nu ook voor dat ik geen last krijg van mijn bekken. De vorige zwangerschap heb ik ook nergens last van gehad. Misschien een tip voor jou. Zou ik zelf eerder proberen dan acupunctuur denk ik.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Mei 2018 19:53

Re: Iemand ervaring met acupunctuur en zwangerschap?

Rayna, grappig dat je dat zegt. Deze acupuncturist werkt veel samen met de chiropractor. Maar momenteel heb ik een cursus speciaal gericht op bekken klachten en fysio met oefeningen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat