Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 12:36

Re: Het hardlooptopic

Vandaag weer verder gegaan met het schema dat opbouwt naar de 15 km. Training 16 alweer. 3x 10 minuten in een matig tempo met tussendoor steeds 3 minuten dribbelen. Ik heb ook 5 minuten ingelopen en 5 minuten uitgelopen, dus al met al ben ik bijna een uur weggeweest! Heerlijk!
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 05 Nov 2013 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Nov 2013 20:47

Re: Het hardlooptopic

Ik ben een aantal weken ook weer begonnen met lopen, eindelijk kan het weer! :cheering: Door een hardnekkige scheenbeenblessure heb ik maanden niet gelopen. Ik werk opnieuw toe naar de vijf kilometer, ben nu bezig in week vier. Ik geniet er enorm van om weer te kunnen lopen! Conditie moet ik wel echt weer opbouwen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem38

Bericht 05 Nov 2013 20:54

Re: Het hardlooptopic

Ondanks de regen was het heerlijk om te lopen. 'Maar' 40minuten. Moeie benen van een pittig weekend en as zaterdag wil ik een 5km knallen.
<<

Snirp

Bericht 05 Nov 2013 21:07

Re: Het hardlooptopic

Lady, wat lekker dat je weer kan lopen! :)
Jip, lekker hoor. Soms kan lopen in de regen best lekker zijn!
ED, heerlijk zo'n uurtje lopen!

Ik heb gister een intervaltraining gedaan. 8x 2 minuten rennen en 1 minuut wandelen.
Morgenochtend weer een half uurtje lopen!
<<

Anoniem38

Bericht 05 Nov 2013 21:45

Re: Het hardlooptopic

@snirp heb je zaterdag nog 70min gelopen? Hoe ging dat?
<<

Snirp

Bericht 05 Nov 2013 21:50

Re: Het hardlooptopic

Haha, nee die heb ik overgeslagen :angel:
De bank lag te lekker en mijn boek was te spannend ;).
As. zaterdag lekker een uurtje lopen.
<<

Anoniem38

Bericht 05 Nov 2013 21:54

Re: Het hardlooptopic

Wel doen dan hè!
<<

Snirp

Bericht 05 Nov 2013 21:59

Re: Het hardlooptopic

Will do!
Vind het alleen nooit zo leuk om alleen te lopen...
Dus hopelijk wil mijn vriend meefietsen, doe ik ook wel eens bij hem :).
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 21:59

Re: Het hardlooptopic

Dat schema van Renate Wennemars bouwt trouwens wel belachelijk snel op ineens. Van de 5 kilometer tot de 10 kilometer, daar rekent ze 8 weken voor, maar van de 10 naar de 15 kilometer maar 4 weken.

Ik vind dat wat té snel, wat vinden jullie?
<<

Anoniem38

Bericht 05 Nov 2013 22:01

Re: Het hardlooptopic

Ik vind dt eigenlijk niet zo snel. Als je voor 10km traint zul je ook weleens 1:15moeten lopen, en dat ligt niet zo ver van 15km af.

@snirp doe je weleens muziek op als je alleen loopt? Ik doe dat heel soms als ik geen zin heb. Meestal vind ik het fijner om de wind, regen, vogels etc te horen en te kunnen nadenken. Maar een uurtje alleen is niet zo lang!
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 22:49

Re: Het hardlooptopic

Ok, tsja, zo kun je het ook zien! Voor mij voelt het wel echt als een drempel, maar wie weet werkt het inderdaad zo en loop ik straks ineens 15 km, maar op dit moment lijkt het nog zó'n eind!

Ik ben eigenlijk van plan om wanneer ik straks over 3 weken de 10 km mag lopen, niet direct door te gaan met het schema naar de 15, maar eerst even een maandje te blijven hangen en nog een paar 10 kilometers loop, zodat ik het écht kan. Na die maand ga ik dan weer verder trainen naar de 15 kilometer. Dat kan dan opzich best binnen een maand, denk ik. Voor mij voelt het dan logischer, ofzo.

En dan naar de 21 kilometer... ik lees steeds verhalen dat dit helemaal een kleine stap is, maar in mijn hoofd is het echt nog een reusachtige stap!
<<

Anoniem38

Bericht 05 Nov 2013 23:05

Re: Het hardlooptopic

Zo werkt het ook eigenlijk wel. Ik heb vorig jaar max 3uur gelopen voor mijn marathon...(en ik deed er wat langer over) er zijn zelfs trainers die beweren dat je een marathon kunt lopen met max 12km maar dan wel vaak per week lopen. 'probleem'is vaak dat mensen de afstand gelopen willen hebben om het vertrouwen te hebben dat ze het kunnen. en dat is bij 10km, maar ook bij 21 of 42... Kortom, ik denk dat je die 15 en daarna 21 makkelijk gaat halen!
<<

Anoniem111

Bericht 05 Nov 2013 23:39

Re: Het hardlooptopic

Lady schreef:Ik ben een aantal weken ook weer begonnen met lopen, eindelijk kan het weer! :cheering: Door een hardnekkige scheenbeenblessure heb ik maanden niet gelopen. Ik werk opnieuw toe naar de vijf kilometer, ben nu bezig in week vier. Ik geniet er enorm van om weer te kunnen lopen! Conditie moet ik wel echt weer opbouwen.

:cheers: wat fijn!! Kon je vóór die blessure wel al 5 km rennen? Het schijnt dat je dan veel sneller weer kunt opbouwen dan wanneer je voor t eerst naar de 5 km toe traint.
<<

Snirp

Bericht 06 Nov 2013 09:03

Re: Het hardlooptopic

Jip, meestal heb ik inderdaad wel de radio aan.
Het is ook meer iets wat tussen mijn oren zit, dat het zo lang duurt ;)
Ga straks een half uurtje lopen en dan heb ik Giel in mijn oren.
Zaterdag fietst mijn vriend dan mee, dan heb ik lekker iemand om mee te kletsen!

ED, ik denk dat het ook zo werkt als Jip zegt! Mijn vriend heeft voor zijn marathon-training ook maar max. 35km hoeven lopen. Die laatste paar kilometers kun je dan ook echt wel, zegt men ;).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 06 Nov 2013 09:54

Re: Het hardlooptopic

Bij mijn training voor de halve marathon heb ik ook ervaren wat Jip83 zegt. Ik heb een paar keer 15km gelopen en één keer 17 km. Tijdens de halve marathon ging het prima. Natuurlijk was het wel zwaar, maar de afstand lukte goed.

@Lady: wat fijn dat je weer kunt hardlopen na je blessure. Ik denk dat je snel weer 5km kunt lopen, omdat je al eerder hard hebt gelopen.

Ik ben nog wel aan het lopen, maar een beetje zonder doel nu de halve marathon voorbij is. Ik loop meestal rond de 10km. Ik merk wel dat ik wat sneller ben na de halve marathon. Ik loop de 10km vaak met binnen een uur.
<<

Snirp

Bericht 06 Nov 2013 10:40

Re: Het hardlooptopic

Zo, ik heb ook weer een lekker rondje gelopen!
5:11km in 30 minuten.
Waar ik voorheen echt moeite had om de 5km binnen een half uur te lopen, merk ik dat dat steeds makkelijker gaat :).
Was eigenlijk wel net iets te warm in mijn shirt met lange mouwen.
Heb ook echt te weinig warmere kleding, dus binnenkort maar weer eens wat aanschaffen!
Met 1 lange mouw shirt red ik het niet deze winter ;).
<<

Anoniem73

Bericht 06 Nov 2013 11:55

Re: Het hardlooptopic

Heeft er iemand een trainingsschema om mee te beginnen? Ik wil mij alvast gaan voorbereiden op januari. Ik wil graag met eigen muziek lopen en start to run vond ik echt niks aan. Dus iemand een suggestie?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Nov 2013 13:43

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook begonnen. Gisteren les 1 (uiteindelijk moet het 5 km rennen worden). Het ging goed en het is fijn om lekker buiten sportief te zijn. Morgen weer.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Nov 2013 15:13

Re: Het hardlooptopic

Wauw, ik vind het wel heel stoer dat ik - als ik zo doorga - dan straks gewoon al een 15, of zelfs halve marathon zou kunnen lopen! Gaat ineens zo snel dan! Ik wilde me eigenlijk focussen op de Berenloop op Terschelling in November, volgend jaar, maar ik zou dan misschien al in het voorjaar een 15 km kunnen plannen en twee maanden daarna een halve marathon kunnen lopen... Gaaf!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Nov 2013 15:59

Re: Het hardlooptopic

Er zijn hier meer hardlopende moeders toch? Hoe lang na de bevalling begonnen jullie weer met hardlopen? Mijn conditie is inmiddels ver beneden peil en ik zal weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Een minuut hardlopen zie ik nu al als een uitdaging :wink: Maar kan ik binnenkort al beginnen of is het verstandiger om nog wat langer te wachten? Mijn dochter is morgen 6 weken oud.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem321

Bericht 06 Nov 2013 17:11

Re: Het hardlooptopic

@ Lookie, fijn dat het je zo goed bevallen is. Veel succes met trainen naar de 5 km.

@ ED: leuk is dat hè, als je op een gegeven moment zoveel vooruitgang boekt.. Ik ervaar dat nu ook en dat is inderdaad supergaaf! Ik zie dat ook echt als een beloning voor al die keren dat ik ben gaan trainen.
Keep on going!

Voor mij staat er eind dit jaar een 12 km gepland en het zou super zijn als ik eind volgend jaar met dezelfde run mee kan doen maar dan aan de start kan staan van de halve marathon! (en de finish haal uiteraard!)
<<

Anoniem44

Bericht 06 Nov 2013 17:30

Re: Het hardlooptopic

Suus, ik ben 3 maanden na de bevalling weer begonnen met hardlopen. Voor die tijd wel veel gewandeld en langzamerhand weer steeds wat meer gedaan enzo, maar hardlopen vond ik pas weer prettig na 3 maanden. Eerder voelde dat echt niet goed en heb je ook kans op verzakkingen. Ik geloof dat ze sowieso 6 weken aanraden, maar het beste is natuurlijk om na die periode zelf aan te voelen hoe het voor jou voelt. Zou wel die 6 weken aanhouden in ieder geval!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Nov 2013 21:01

Re: Het hardlooptopic

Ragazza schreef:@ Lookie, fijn dat het je zo goed bevallen is. Veel succes met trainen naar de 5 km.

Voor mij staat er eind dit jaar een 12 km gepland en het zou super zijn als ik eind volgend jaar met dezelfde run mee kan doen maar dan aan de start kan staan van de halve marathon! (en de finish haal uiteraard!)


Dank je wel! Wat goed dat jij al zo'n eind loopt! Ik vind 12 km echt al heel ver. Ik zal eerst al heel trots en blij zijn als ik die 5 km haal :)

Er lopen sowieso hier meerdere dames al heel ver lees ik, knap hoor! Hebben jullie ook het idee dat het nu echt een trend is? Hardlopen is natuurlijk van alle tijden maar ik hoor nu wel heel veel mensen om me heen die dat doen. Misschien een gevolg van de crisis, dat minder mensen naar de sportschool gaan?
<<

Anoniem44

Bericht 08 Nov 2013 19:11

Re: Het hardlooptopic

Lookie: ik loop zelf al sinds mijn twaalfde hard, wel met tussenpozen en de ene periode fanatieker dan de andere, maar ik heb wel altijd gelopen en het is dus niet zo dat ik mee doe aan een trend. Ik merk wel dat het heel erg is veranderd, toen ik begon liepen er niet zoveel mensen en vooral niet veel vrouwen van mijn leeftijd. Inmiddels kun je overal speciale vrouwenkleding kopen en heb je allerlei kledinglijnen en speciale lopen voor vrouwen enzo. Dat vind ik wel opvallend, aan de ene kant leuk, aan de andere kant vind ik het ook gek dat er zo'n onderscheid wordt gemaakt.

Vandaag heb ik training 17 gelopen, 10x 3 minuten op wedstrijdtempo, met steeds 2 minuten dribbelen tussendoor. Al met al een vol uur onderweg geweest (met in en uitlopen erbij) en het ging weer erg goed en ik voelde me echt een bikkel, haha!
<<

Anoniem38

Bericht 08 Nov 2013 19:16

Re: Het hardlooptopic

Ik vind het wel fijn dat er nu speciale vrouwenlijnen zijn. Toen ik begon liep ik in een jasje die niet getailleerd was, dus meteen een parachute. Je mag als sportende vrouw gezien worden en dan is het ook leuk als het mooi zit! Nog gaver is dat ik mijn eigen wedstrijdsetje ga laten ontwerpen!!

Verder loop ik nu 15/16 jaar, dus ik doe ook niet mee aan een trend. Ook nooit met de 'trend' Evy oid meegedaan..
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers