Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten keuken

<<

Anoniem124

Bericht 06 Nov 2013 21:59

Kosten keuken

Wat heeft jullie nieuwe keuken gekost inclusief nieuwe vloer enzo? En hebben jullie laten opbouwen of dat zelf gedaan?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Nov 2013 22:02

Re: Kosten keuken

Keuken 6.000 euro
Tegels en wandbekleding ongeveer 2.000 euro.
Zelf alles gedaan. Maar wij moesten de hele benedenverdieping vernieuwen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Nov 2013 22:41

Re: Kosten keuken

Ik heb zelf een huurhuis, maar mijn broertje heeft net een keuken gekocht (ik vind het een supermooie keuken) voor zijn koophuis, deze koste 6000 euro inclusief apparatuur, exclusief vloer & wandtegels.
Hij heeft er dan een vaatwasser, koelkast, gasstel, afzuigkap en combimagnetron in.
<<

Anoniem 3

Bericht 07 Nov 2013 09:34

Re: Kosten keuken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Nov 2013 10:21

Re: Kosten keuken

Keuken kostte €10.000,- (incl. vaatwasser, koel-/vriescombi, stoomoven, combi oven, 5 pits kookplaat, kraan en afzuigkap)
vloer kostte €5000,- voor het hele appartement (keuken ligt maar 4m2 vloer)
Afwerking achterwand €350,- (behang + botenlak)

In eerste instantie zouden we de keuken zelf plaatsen. Montagekosten zouden €2500,- zijn als we het direct in de offerte mee zouden nemen.
Uiteindelijk bleek de keuken zonder handleiding niet gemakkelijk te plaatsen zijn (tis geen ikea keuken) en hebben we een monteur laten komen. Toen kostte het ineens €850,- een behoorlijk verschil dus.

We hebben wel hard onderhandeld over de prijs. De eerste offerte was €22.000,-
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 07 Nov 2013 10:30

Re: Kosten keuken

Ca. 8000,- We hebben een duur aanrechtblad. Incl. combi oven, koelvries combi , kraan en afzuigkap.
Vloer was 500,- Zowel de keuken als de vloer hebben we laten monteren.
Later heeft mijn schoonvader nog een plaat gemaakt en geplaatst voor de achterwand, kost denk ik ook zo'n 200,-.
Make happy memories
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Nov 2013 12:21

Re: Kosten keuken

7.000 euro inclusief plaatsen, een vaatwasmachine, 5 pits gasfornuis, koelkast, diepvries, oven en wasbak.
Exclusief de kraan, de vloer en de muur. Wij hebben een kook schiereiland en de wand gewoon met buiten latex geschilderd, deze is afneembaar en we hebben de vloer doorgelegd in het hele appartement, geen idee wat het stukje van de keuken kostte.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem75

Bericht 07 Nov 2013 16:48

Re: Kosten keuken

11.000 euro zonder kosten tegels en zonder vloer (ligt laminaat door heel het huis en dus ook bij de keuken)
We kregen 7.000 euro van de woningbouw voor een keuken maar we hebben wat aanpassingen gedaan. Groter gemaakt en beter apparatuur erin.

Wij hebben best een grote keuken met een spoeleiland.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 17:07

Re: Kosten keuken

Ik heb echt geen idee meer in welk topic ik dit zou moeten/kunnen vragen, Elliott had laatst ook een verbouw topic achtig iets, dus maar ik stel m'n vraag gewoon hier.

Stel je wilt een muurtje uitbreken om de keuken te vergroten, en een kookeiland plaatsen, verder hoeft er niet zoveel te gebeuren (evt vloer opnieuw betegelen)... hoeveel zou dat ongeveer kosten? Niet zelf doen, laten doen.

En hoe kom je er achter of een muurtje afgebroken mag worden of dat het een steunmuur is? Weet een makelaar dat? Of heb je daar echt een aannemer voor nodig?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Nov 2013 18:07

Re: Kosten keuken

Ik gok dat dat best wel kostbaar is, Marin. Want in dat kookeiland zal vast ook stroom/water/gas moeten komen en dat maakt het prijzig.
Als het goed is krijg je bouwtekeningen bij je huis. Dan kan de klusser het daarop zien. En die weten dat vaak ook wel door erop te kloppen ofzo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Nov 2013 18:15

Re: Kosten keuken

Wij hebben een nieuwe keuken met composieten aanrechtblad, koelkast,vaatwasser, oven, gaskookplaat en afzuigkap (allemaal Siemens).
We hebben een nieuwe muur geplaatst, nieuw plafond, alle wanden laten stucen en laten spuiten, nieuwe tegels op de vloer en stukje muur.
Ook hebben we allemaal nieuwe leidingen, ook de electra is vervangen, nieuwe verlichting, nieuwe matten, nieuwe radiatoren..
de keuken zelf was 13.000 euro, en het meerwerk was 6.500 euro incl uren (beunhaas).

Eigenlijk hebben we dus alles gestript, alles was kaal en toen weer opgebouwd.
2016
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 18:42

Re: Kosten keuken

Sam schreef:Ik gok dat dat best wel kostbaar is, Marin. Want in dat kookeiland zal vast ook stroom/water/gas moeten komen en dat maakt het prijzig.
Als het goed is krijg je bouwtekeningen bij je huis. Dan kan de klusser het daarop zien. En die weten dat vaak ook wel door erop te kloppen ofzo.


Tenzij je het fornuis en gootsteen op de originele plek houdt, in het keukenblokje tegen de muur die blijft. (Dat je dus een L vorm woonkamer hebt, met open keuken). En op t kookeiland alleen snijplank. Dan is t gewoon aanrecht, ipv aansluiting denk ik toch?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Nov 2013 18:48

Re: Kosten keuken

Dan zijn inderdaad geen nieuwe aansluitingen nodig en dat scheelt enorm! Je hebt inderdaad een bouwtekening nodig om te bepalen of het een dragende muur betreft, al zien de meeste bedrijven dat zo ook wel volgens mij.

Is het geen optie om een mobiel eiland te plaatsen dat goed bij je keuken past? Gewoon een grote werkbank die je ook in andere opstellingen neer kunt zetten? Wij hebben dit en vooral met een verjaardag of zo is het heel handig dat het 'eiland' dan tegen een muur gezet kan worden en we de ruimte in het midden vrij hebben om een lange tafel neer te zetten voor de visite. Je hoeft dan ook je vloer niet aan te passen. Al zal het wegbreken van het muurtje en het eventueel plaatsen van een steunbalk en bijwerken van het stuc- en verfwerk ook niet goedkoop zijn...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem112

Bericht 07 Nov 2013 18:54

Re: Kosten keuken

16000 euro, zonder vloer.
Hadden een nieuwbouw huis dus aansluitingen waren gereed voor de keuken.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Nov 2013 19:20

Re: Kosten keuken

Bij ons moet t plafond ook worden afgehangen. Kunnen we theoretisch zelf maar geen tijd/zin in. Wie vraag je hiervoor en wat zou zoiets bij benadering kosten?
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 19:36

Re: Kosten keuken

Pineco schreef:Dan zijn inderdaad geen nieuwe aansluitingen nodig en dat scheelt enorm! Je hebt inderdaad een bouwtekening nodig om te bepalen of het een dragende muur betreft, al zien de meeste bedrijven dat zo ook wel volgens mij.

Is het geen optie om een mobiel eiland te plaatsen dat goed bij je keuken past? Gewoon een grote werkbank die je ook in andere opstellingen neer kunt zetten? Wij hebben dit en vooral met een verjaardag of zo is het heel handig dat het 'eiland' dan tegen een muur gezet kan worden en we de ruimte in het midden vrij hebben om een lange tafel neer te zetten voor de visite. Je hoeft dan ook je vloer niet aan te passen. Al zal het wegbreken van het muurtje en het eventueel plaatsen van een steunbalk en bijwerken van het stuc- en verfwerk ook niet goedkoop zijn...


Het was op zich hypothetisch, want we zien zoveel huizen in L vorm waar de keuken dan dicht van is. Al je daar 1 muurtje zou openbreken en een eiland zou plaatsen, en de keukenaparatuur laat staan waar t staat, ben je al heel eind denk ik. Maar dan moet dat wel kunnen. Dus vroeg me af of je zoiets al aan een makelaar kan vragen. Want als t niet zou kunnen, valt zo'n huis dan per direct af.
<<

Anoniem5

Bericht 07 Nov 2013 19:46

Re: Kosten keuken

Marin schreef:Ik heb echt geen idee meer in welk topic ik dit zou moeten/kunnen vragen, Elliott had laatst ook een verbouw topic achtig iets, dus maar ik stel m'n vraag gewoon hier.

Stel je wilt een muurtje uitbreken om de keuken te vergroten, en een kookeiland plaatsen, verder hoeft er niet zoveel te gebeuren (evt vloer opnieuw betegelen)... hoeveel zou dat ongeveer kosten? Niet zelf doen, laten doen.

En hoe kom je er achter of een muurtje afgebroken mag worden of dat het een steunmuur is? Weet een makelaar dat? Of heb je daar echt een aannemer voor nodig?



Ik ga een muur tussen de woonkamer en keuken laten verwijderen. Ik wilde het eigenlijk zelf verwijderen maar dan moet ik ook alles gaan afvoeren en daarvoor betalen en iemand regelen aangezien we zelf geen rijbewijs hebben waardoor ik het beter kan laten doen want zij hebben die muur er in een uur-2 uurtjes uit. Ik heb wat rondgekeken en ik kom tussen de 250-500 euro om die muur te verwijderen en af te laten voeren, nog even afhankelijk van wie ik kies. Wanneer het een steunmuur is zit je waarschijnlijk tussen de 1500-2000 euro ivm de balk die geplaatst moet worden.

Een beetje goede aannemer weet meestal wel of het een steunmuur is of niet. Maar je kunt ook de bouwtekening opvragen bij de gemeente of de buren met dezelfde woning het vragen, misschien heeft iemand dit al laten doen en wellicht ook een advies in aannemer voor je, bijv degene waar zij goede ervaring mee hadden aanbevelen of door de slechte ervaring juist afraden. Gaat het om jullie huidige woning? Heeft je vriend geen plattegronden etc. ontvangen bij de aankoop van het huis? Dikgedrukte zwarte lijnen op plaatsen van de muren staan meestal voor steunmuren.

Alle leidingen moeten worden verlegd omdat ik de keuken 180 graden ga draaien, ik gok dat we hier ongeveer 1000 euro voor kwijt zullen zijn.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 07 Nov 2013 20:12

Re: Kosten keuken

Marin schreef:
Pineco schreef:Dan zijn inderdaad geen nieuwe aansluitingen nodig en dat scheelt enorm! Je hebt inderdaad een bouwtekening nodig om te bepalen of het een dragende muur betreft, al zien de meeste bedrijven dat zo ook wel volgens mij.

Is het geen optie om een mobiel eiland te plaatsen dat goed bij je keuken past? Gewoon een grote werkbank die je ook in andere opstellingen neer kunt zetten? Wij hebben dit en vooral met een verjaardag of zo is het heel handig dat het 'eiland' dan tegen een muur gezet kan worden en we de ruimte in het midden vrij hebben om een lange tafel neer te zetten voor de visite. Je hoeft dan ook je vloer niet aan te passen. Al zal het wegbreken van het muurtje en het eventueel plaatsen van een steunbalk en bijwerken van het stuc- en verfwerk ook niet goedkoop zijn...


Het was op zich hypothetisch, want we zien zoveel huizen in L vorm waar de keuken dan dicht van is. Al je daar 1 muurtje zou openbreken en een eiland zou plaatsen, en de keukenaparatuur laat staan waar t staat, ben je al heel eind denk ik. Maar dan moet dat wel kunnen. Dus vroeg me af of je zoiets al aan een makelaar kan vragen. Want als t niet zou kunnen, valt zo'n huis dan per direct af.


Dit soort dingen kun je zeker aan een makelaar vragen bij een bezichtiging hoor, zij kunnen je waarschijnlijk ook best al een prijsschatting geven die aardig in de buurt komt. Want dat verschilt natuurlijk per huis en per situatie. Dan weet je ook in hoeverre je nog met de vraagprijs moet onderhandelen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem28

Bericht 07 Nov 2013 20:20

Re: Kosten keuken

Voor de keuken zelf waren we 6000 euro kwijt. Wij hebben een hoge kastenwand van zo'n 2m hoog met 5 kasten (wel combi-oven en koffiezetapparaat ingebouwd) en een werkeiland van 3 meter lang met composiet werkblad. Apparatuur hebben we via mijn vader tegen inkoopprijs vanwege zijn eigen bedrijf. Vloer is door gelegd vanuit de woonkamer, geen idee wat dat precies gekost heeft voor de keuken alleen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 07 Nov 2013 20:38

Re: Kosten keuken

Wij zijn bijna 11000 euro kwijt voor de keuken. Hij moet nog geplaatst worden want ons nieuwbouw huis is nog niet af. De vloer laten we pvc leggen. Ik denk dat we daar zo'n 3500 euro voor kwijt zijn.
In de keuken zit een inductie plaat. Combioven. Afzuigkap. Koelkast en vriezer en een vaatwasser. En we krijgen een keramisch werkblad van 1 cm dik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 21:52

Re: Kosten keuken

Coco schreef:. Gaat het om jullie huidige woning? Heeft je vriend geen plattegronden etc. ontvangen bij de aankoop van het huis? Dikgedrukte zwarte lijnen op plaatsen van de muren staan meestal voor steunmuren.

Nee om een eventueel nieuw huis. We zien zo vaak van die huizen waar de keuken dicht is. Dat valt dan eigenlijk direct af voor ons, maar als je relatief goedkoop kan openbreken, valt dat nog te overzien natuurlijk en is dat zeker een overweging waard. Als het verder gewoon een mooie keuken is, hoef je alleen open te breken en extra aanrecht te plaatsen, denk ik. Vandaar dat ik het me afvroeg.
<<

Anoniem5

Bericht 07 Nov 2013 23:50

Re: Kosten keuken

Marin schreef:Nee om een eventueel nieuw huis. We zien zo vaak van die huizen waar de keuken dicht is. Dat valt dan eigenlijk direct af voor ons, maar als je relatief goedkoop kan openbreken, valt dat nog te overzien natuurlijk en is dat zeker een overweging waard. Als het verder gewoon een mooie keuken is, hoef je alleen open te breken en extra aanrecht te plaatsen, denk ik. Vandaar dat ik het me afvroeg.


Ik snap je dealbreaker, ik wil de keuken ook per se open. Volgens mij zijn er sowieso in deze ongeving veel meer dichte keukens dan elders in het land als ik de woningen op funda bekijk. Ik zou het daar niet voor laten want zo duur is het niet. Ik heb vanavond nog weer een offerte gehad voor 600,- voor muur uitbreken en de leidingen verleggen. Jullie zoeken volgens mij wel een wat ouder huis en daarbij is het vaak wel een draagmuur, maar voor een draagmuur rekent hij 800,- bij een muur van 3,50 x 2,40.

Extra aanrecht hoeft niet per se, ik vind de onze niet mooi dus die wordt wel vervangen, maar we zouden de onze ook kunnen hergebruiken.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 00:03

Re: Kosten keuken

Ah bedankt voor de info Coco! Ik vind jouw project wel interessant om te volgen.De prijs valt mij ook mee!
Als het echt een woonkeuken is, vind ik een dichte keuken wel leuk hoor, maar heel veel oude huizen hebben inderdaad die L vorm. Je ziet hier best veel huizen waarbij de keuken dan wel opgeknapt is, maar nog wel dicht. Dan vraag ik me direct af of het openbreken dan misschien niet kon!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 08 Nov 2013 16:22

Re: Kosten keuken

Geloof dat wij 3500,- kwijt waren, maar hebben de koelkast, oven en vaatwasser overgeplaatst.
Toen wij het huis kochten zat er niet echt en geweldige keuken in, ik moet en zou een oven, dus daar hebben we een kastje voor opgeofferd. Tijdens het klussen ging de vaatwasser kapot en 1 jaar later de koelkast.
Al die dingen konden dus nog lang mee en hebben we meegenomen naar de nieuwe keuken!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem85

Bericht 08 Nov 2013 16:51

Re: Kosten keuken

Keuken zelf kostte 10.000, inclusief vaatwasser, oven, koffiemachine, koelkast, granieten aanrechtblad. Inclusief montage. De muren en plafond hebben we laten spuiten, kosten zwart 500, vloer kosten 400 euro hebben laminaat wat we in de woonkamer hadden bijgekocht maar dat moest speciaal gemaakt worden omdat het uit de collectie was.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers