Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aangevallen door herdershond

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 08 Mei 2018 11:39

Aangevallen door herdershond

Ik ben zo geschrokken, even van mij afschrijven hoor.

Ik ging net met mijn jongste dochtertje de oudste twee van school halen, en toen we door de bocht gingen kwam er vanuit een huis ineens een herdershond op ons afgevlogen, hard blaffen en grommen en happend richten mijn en vooral mijn dochters blote benen en voeten..

Drie keer hing hij in mijn lange rok, waar nu gaten in zitten.
De eigenaresse had geen overwicht, stond te schreeuwen op straat, maar het beest luisterde niet, rende daarna voor haar weg.
Ik heb mezelf achter een auto verscholen, bah ik was zo bang...

Ga straks daar aan de deur, wil mijn rok vergoed hebben..

We waren zelf op de fiets, godzijdank zijn we niet gevallen, want hij sprong tegen ons aan..
De vrouw riep nog toen ze hem uiteindelijk had, hij is alleen maar speels... uhhhh :face:
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2018 11:50

Re: Aangevallen door herdershond

Jeetje, dat is inderdaad schrikken. Wat raar dat die vrouw dat ook nog zegt joh. Zag ze dat jouw rok kapot was?
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 08 Mei 2018 11:52

Re: Aangevallen door herdershond

Nee want wist niet hoe snel ik weg moest komen haha en naar school..

Maar haar vader heeft t gezien bij school want die kwam achter ons aan, moest zijn kleindochter ophalen.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 08 Mei 2018 11:53

Re: Aangevallen door herdershond

Wij hebben ook precies zo'n herdershond hier rondlopen, die probeerde continu met twee chihuahua's te pakken, inmiddels heeft die hond een muilkorf omdat hij fietsers ook aanviel.

Waarschijnlijk is ze zichzelf ook dood geschrokken, en zal ze zonder problemen je rok vergoeden, tenminste daar ga ik vanuit, misschien ook een tip dat ze op training gaat met haar hond of in elk geval een muilkorf aan schaft, hoe zielig ik het soms ook vind, maar je moet er toch niet aan denken dat ie de volgende keer wat anders vastgrijpt ipv je rok.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 08 Mei 2018 11:57

Re: Aangevallen door herdershond

Ja dat komt wel goed babydoll, ze zal zeker zelf ook dit heel vervelend vinden.
De opa zei al bij school al: ze zijn er voor verzekerd hoor!

Ik heb ook gevloekt, ook uit angst, dat zal ze wel gehoord hebben ook haha...
Riep ook nog je moet je hond bijhouden, hij hapt naar mijn kind!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 08 Mei 2018 20:41

Re: Aangevallen door herdershond

Schrikken zeg! Ik ik het aangeven bij de politie/gemeente. Nu is het nog je rok maar de volgende keer bijt hij misschien wel iemand. De gemeente kan een hond aanwijzen als gevaarlijk en krijgt dan een aanlijn/muilkorf gebod.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2018 21:58

Re: Aangevallen door herdershond

Oh gatsie, wat eng! Dan zit de schrik er wel even goed in.
Ik zou doen wat Plien zegt. Maar dit zou ik wel benoemen naar de eigenaar denk ik.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Mei 2018 05:23

Re: Aangevallen door herdershond

Dat is zeker schrikken zeg. Ik zou ook bang zijn.
Een oudcollega van mij is vorig jaar tijdens het hardlopen gegrepen door een hond. Hij had zich vastgebeten in haar bovenarm en dat los gescheurd. Ze is haar baan nu kwijt, omdat ze eigenlijk een vast contract zou moeten krijgen en ze heeft nog steeds elke dag pijn. Of haar arm ooit weer goed gaat functioneren is nog maar de vraag. De hond is afgemaakt daarna.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Mei 2018 07:44

Re: Aangevallen door herdershond

Japie, wat heftig zeg! Krijgt ze dan ook nog een soort vergoeding uit de verzekering van de eigenaren van de hond?

Zo jammer als mensen hun ietwat valse honden los laten lopen. TO, heb je je rok vergoed gekregen? En is je kind over de schrik heen?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Mei 2018 11:32

Re: Aangevallen door herdershond

Ja, dat was zeker heftig. Volgens mij krijgt ze nu nog steeds een vergoeding ja. Ze werkte op een kdv en de vraag is of dat ooit nog kan. Weet niet of ze al die tijd een vergoeding blijft krijgen, of een uitkering.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 15 Mei 2018 13:35

Re: Aangevallen door herdershond

Er is inmiddels bijna een week voorbij en nog hebben we geen schadevergoeding ontvangen voor mij rok
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Mei 2018 13:48

Re: Aangevallen door herdershond

Ik vind het nogal wat, wat jij hebt meegemaakt. Het was nu jouw rok maar voor hetzelfde geld je been of in een andere situatie een kind. Ik zou doodsbang zijn geweest als ik jou was en ook boos op de eigenaars.

Hoe hoe moet je aan die schadevergoeding komen? Heb je er zelf naar gevraagd of wacht je tot zij wat doen? Bij dat laatste zou ik niet langer wachten en er zelf heen gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2018 06:04

Re: Aangevallen door herdershond

Druifje schreef:Er is inmiddels bijna een week voorbij en nog hebben we geen schadevergoeding ontvangen voor mij rok


Zou dit niet via de verzekering lopen? Als je na 6/7 weken nog niets gehoord had zou ik zeggen ok je hebt een punt maar na een week... dat is een beetje onrealistisch. Niet iedereen heeft het geld zo liggen natuurlijk.
2015 💙
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Mei 2018 08:42

Re: Aangevallen door herdershond

Misschien dat ze het gewoon onderling hadden geregeld en de verzekering er niet bij hebben betrokken.
Zou ik in dit geval mogelijk ook doen, als het alleen gaat om de kosten van de rok die vergoed moeten worden.
Vaak heb je ook nog iets van een eigen risico die je aan moet spreken als je het via de verzekering speelt.

Maar wat vervelend, Druifje! Wat hebben jullie precies afgesproken?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers