Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgezette buik

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Mei 2018 17:04

Opgezette buik

Ik heb coeliakie en ben de afgelopen maanden echt veel te laks geweest. Veel uit eten en te weinig checken of het echt glutenvrij is. Ook op feestjes of bij anderen teveel spul gegeten wat eventueel besmet was via kruisbesmetting. De afgelopen weken kreeg ik al meer last van mijn buik, maar sinds een paar dagen is het niet meer normaal. Je zou me zo een paar maanden zwangerschap geven. Normaal als ik last van mijn buik heb, eet ik extra gezond, veel groenten, minder koolhydraten, geen alcohol en geen koolzuurhoudende drank. Vaak is het na een dag of 2 dagen dan wel over.
Het is nu alleen erger dan normaal. Ondanks dat ik nu voor de derde dag gezond eten, blijft mijn buik opgezet en heb ik gewoon een rotgevoel in mijn buik. En in de loop van de dag wordt het erger ipv minder. Pijn kan ik het ook weer niet noemen, maar het voelt irritant. Als ik mijn buik voel, is hij ook heel warm, heb ik ook nog niet eerder meegemaakt.
Nou ga ik voortaan weer heel goed erop letten of iets glutenvrij is en voor nu extra gezond eten. Hiermee zal het uiteindelijk verbeteren, maar zoals het nu gaat, gaat het me veel te langzaam. Wat is voor jullie dé tip om van je opgezette buik of een opgeblazen gevoel af te komen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2018 18:21

Re: Opgezette buik

Bij mij zit dan vaak mijn stoelgang in de weg. Ik eet dan licht verteerbare dingen en veel vezels (kiwi’s, vijgen, pruimen, havermout) plus drink veel water. Dat water drinken is ook erg belangrijk. Een kopje warm water drinken wil ook wel eens helpen of de buik masseren met ronddraaiende bewegingen. En veel bewegen. Daarnaast ook rusten.

Ik denk dat je buik gewoon teveel van slag is, hoe is je stoelgang? Ik zou gewoon heel goed opletten, kleine licht verteerbare porties eten en op vaste tijden eten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Mei 2018 13:10

Re: Opgezette buik

Dank je Lot. Mijn stoelgang is ook al weken van slag nu je het zegt. Had ik niet eens bij stilgestaan. Heb kiwi's extra gehaald! Het gaat vandaag voor het eerst sinds de afgelopen dagen weer wat beter, dus het komt ook wel weer goed gelukkig. Echt respect voor mensen die dit regelmatig hebben, ik vind het echt heel vervelend.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers