Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Mei 2018 14:50

Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Met dit weer merk ik dat ik mijn 'eind-van-de-middag-wijn-of-rosé' toch wel een beetje mis. Ik heb net een Radler 0,0% gepakt, ook lekker hoor. Maar ben nog verder op zoek naar lekkere, zomerse drankjes die geen alcohol bevatten.

Wat bestellen jullie (alcoholvrij) op een terras? Of drinken jullie graag in de tuin/op het balkon of bij een bbq bijvoorbeeld?

Tips zijn van harte welkom!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Mei 2018 15:04

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik lees hier graag mee. Ik heb de alcohol tot nu toe nog niet zo gemist, maar nu het zo'n heerlijk zomers weer wordt, ben ik ook op zoek naar alcoholvrije alternatieven voor wijn, liefst niet té zoet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2018 15:11

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Wat ik eigenlijk het lekkerst vind is een alcoholvrij witbiertje, perfect voor op het terras of bij de barbecue! Een Radler drink ik ook soms. Verder net zo lief ice tea green momenteel, ook lekker fris. Maar ik mis m'n wijntjes inmiddels ook wel behoorlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Mei 2018 15:11

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik vind 0.0 witbier ook altijd prima smaken ( vind ik persoonlijk veel lekkerder dan Radler), ligt hier met dit weer meestal wel in de koelkast.
Vaak maak ik met warm weer ook een kan met water met fruit of munt er in, gisteren met aardbeien en citroen en dan ook nog ijsblokjes in je glas, lekker fris. En verder dronk ik vorig jaar voornamelijk spa rood met citroen en soms cola light, dus ook niet heel veel bijzonders verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2018 15:23

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik hou erg van ginger beer. En ook van (zelfgemaakte) gember ijsthee.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 07 Mei 2018 15:36

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Een kan met een liter water handje diepvriesfruit en een limoen in stukjes gesneden. Lekker verfrissend en heerlijk met dit weer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mei 2018 15:51

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Meestal gewoon cola light. En ik hou ook wel erg van ijskoffie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2018 15:54

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ja, ik mis de witte wijn en roseetjes ook momenteel! Het kan gelukkig bijna weer, mits het met borstvoeding een beetje uitkomt. Ik drink momenteel graag Rivella. Mét ijs. Ik ontdekte laatst dat je om ijs moet vragen, er zit melkzuur in Rivella en daarom mogen ze er in de horeca niet standaard ijsklontjes indoen. Geen idee waarom.

Anyway, Rivella dus :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Mei 2018 15:55

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Brand 0.0 Weizen is mijn favoriete alcoholvrije bier. Echt superlekker, niet te zoet en erg fris. Op het terras bestel ik ook wel gemberbier of van die Fritz Spritz in rabarbersmaak.
In de koelkast heb ik nu vaak Chaudfontaine met citroen (zonder suiker).
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mei 2018 16:03

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Witbier 0.0%
Rosébier gaat er ook wel in.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Mei 2018 16:05

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik vind Rivella en Crystal Clear wel lekker maar ik maak ook wel eens virgin cocktails of gooi wat watermeloen in de blender en dan een takje munt er in, ziet er ook gezellig uit.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 07 Mei 2018 17:25

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Sowieso Seedlip.

Kom ik weer aan haha. Maar dat is alcoholvrije gin. Echt super lekker met tonic!

Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2018 17:43

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Mojito van Finley, lekker en feestelijk!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mei 2018 17:59

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik sluit me aan bij de Brand Weizen 0.0! Smaakt echt exact hetzelfde als normaal witbier!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Mei 2018 18:00

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Feline schreef:Ik sluit me aan bij de Brand Weizen 0.0! Smaakt echt exact hetzelfde als normaal witbier!


Ik ook! Toevallig dit weekend gedronken en denk dat ik deze vaker ga halen.
<<

Anoniem246

Bericht 07 Mei 2018 18:25

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Finley Spritz met heel veel ijs. Volgens mij nog niet op een terras te bestellen, maar voor thuis vind ik dit een heerlijke om 's avonds te drinken. Finley heeft van Mocktails ook Mojito. En in het verleden ook iets dat moest lijken op een witte wijn, maar die was kennelijk slecht genoeg om hem helemaal uit de handel te halen.

Spritz lijkt in tegenstelling tot Mojito niet op zijn tegenhanger Aperol Spritz. Finley heerlijk, Aperol niet te zuipen. Mojito zou ik drinken met een extra schijfje limoen, maar is absoluut niet mijn favoriet. Hier altijd veel Spritz in de koelkast. En ijs in de vriezer! :dance:
<<

Anoniem246

Bericht 07 Mei 2018 18:29

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Mijn man is trouwens gek van Tex Mex 0.0% van Bavaria. Lijkt volgens mij wel redelijk op de Corona. En Jupiler alcoholvrij en Warsteiner alcoholfrei. Jupiler is volgens mij inmiddels wel echt alcoholvrij, maar Warsteiner houdt Europese wetgeving aan en daar zit volgens mij 0.05% Of 0.5% in. In Nederland moet het echt 0.0 zijn mag het alcoholvrij genoemd worden. De rest van Europa heeft deze wet niet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Mei 2018 18:51

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ik vind die Fritz limo’s ook erg lekker, met veel ijs. Had vandaag nog de kersen-appelsmaak op het terras. Vooral leuk omdat het weer even andere nieuwe smaakjes zijn :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mei 2018 06:32

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Zora schreef:Ik vind die Fritz limo’s ook erg lekker, met veel ijs. Had vandaag nog de kersen-appelsmaak op het terras. Vooral leuk omdat het weer even andere nieuwe smaakjes zijn :)


Oh ja, dat is ook weleens lekker. In het café waar ik vaak kom hebben ze Wostok, ook zo’n soort merk, en de doodenkele keer dat ik geen wijn drink neem ik dan Wostok Dennennaalden.
Thuis heb ik vlierbloesem siroop, klein beetje in een kan water vind ik lekker.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2018 07:36

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Ze hebben van Jive (of Live, weet het zo niet meer) alcoholvrije wijn. Die is ook wel te pruimen. En kom je misschien eens in Duitsland? Daar vond ik de keus wat ruimer dan hier.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 08 Mei 2018 09:04

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Zo veel tips, thanks meiden! Ik ga sowieso iets van spa rood en citroenen eens in huis halen. Heb ik eigenlijk nooit, maar is bij warmte denk wel erg lekker.

Die alcoholvrije gin is ook een goeie, ga ik onthouden!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Mei 2018 09:08

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Caulfield schreef:
Zora schreef:Ik vind die Fritz limo’s ook erg lekker, met veel ijs. Had vandaag nog de kersen-appelsmaak op het terras. Vooral leuk omdat het weer even andere nieuwe smaakjes zijn :)


Oh ja, dat is ook weleens lekker. In het café waar ik vaak kom hebben ze Wostok, ook zo’n soort merk, en de doodenkele keer dat ik geen wijn drink neem ik dan Wostok Dennennaalden.
Thuis heb ik vlierbloesem siroop, klein beetje in een kan water vind ik lekker.


Ken ik niet. Ga ik eens op letten! Klinkt lekker fris.

Vlierbloesem is ook lekker. Collega van mij maakt dat zelf in de zomer, leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mei 2018 11:56

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Crodino!
<<

Anoniem294

Bericht 09 Mei 2018 14:06

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

Moet het wel op alcohol lijken?

Ik drink met die warme dagen graag zelfgemaakte citroen limonade, soms ook wat munt er bij, maar ik zoet het met stevia ipv suiker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mei 2018 18:27

Re: Lekkere, zomerse, alcoholvrije drankjes

HollyGolightly schreef:Crodino!


Ja dit heb ik ook in de koelkast staan, af en toe neem ik zo'n flesje.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers