Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel water verbruiken jullie?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 30 Okt 2013 09:34

Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik ben eens even naar ons waterverbruik aan het kijken en schrok er toch wel van. Wij verbruiken meer dan dat er gemiddeld voor een 3-persoons huishouden staat.

Vorig jaar speelden we quitte, dit jaar moeten we zeker weten bijbetalen (terwijl we nu meer betalen per maand)! Ik kan helaas ons maandbedrag niet meer omhoog schroeven aangezien de eindafrekening al komt.

Wij hebben vanaf 31 december 2012 tot nu 168m3 water verbruikt. We moeten dus nog 2 maanden tot de afrekening. We betalen voor 150 m3 water.

Wij houden wel enorm van douchen, de wasmachine draait regelmatig, de vaatwasser bijna elke dag en ik was heeeel veeel flesjes af per dag.
<<

Anoniem91

Bericht 30 Okt 2013 15:21

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik heb net even gekeken op onze meter en staat op 248 m3 dit is vanaf januari 2012. Dus ons waterverbruik is niet heel hoog ondanks we een bad hebben en met z'n 5en hier wonen zelfs een tijd met 6 personen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 30 Okt 2013 17:13

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

woow, wat een verschil! Dan ben ik echt wel benieuwd waar ons water naartoe gaat.
<<

Anoniem219

Bericht 30 Okt 2013 18:07

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik weet alleen nu even dat wij vorig jaar 77m3 gebruikt met 3 personen!

Edit: zie dat we elk jaar rond dit aantal zitten, alleen in het jaar dat mijn dochter geboren is was het 96, maar nu dus weer gezakt naar rond de 70-77
Laatst gewijzigd door Anoniem219 op 30 Okt 2013 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem23

Bericht 30 Okt 2013 18:12

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Dat is ook niet veel Aagje!
Wij zitten na een half jaar met z'n tweeën al op 33 haha!
<<

Anoniem219

Bericht 30 Okt 2013 18:15

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Haha ja nu is het net of we nooit douchen :P

We douchen allebei elke dag en dochter gaat om de dag met een van ons mee, of ze gaat in het baby badje daar past ze nog net in. Elke dag gaat de vaatwasser aan en ook regelmatig een was.
<<

Anoniem73

Bericht 30 Okt 2013 18:30

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Wij zitten ook rond de 80 jaar daarvoor rond de 95. En toch gaan wij regelmatig in de douche (geen bad) en de vaatwasser staat zeker om de dag aan. Wij betalen een 10 euro per maand.
<<

Anoniem335

Bericht 30 Okt 2013 18:42

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Wij hadden met zijn tweeen 82 verbruikt. Vriend is veel thuis dus dat kost hoop water.
<<

Anoniem23

Bericht 30 Okt 2013 18:52

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Magenta schreef:Wij zitten ook rond de 80 jaar daarvoor rond de 95. En toch gaan wij regelmatig in de douche (geen bad) en de vaatwasser staat zeker om de dag aan. Wij betalen een 10 euro per maand.

He echt zo weinig? Wij betalen 19 nog wat. Moeten jullie dan niet bijbetalen? Waar wonen jullie? Zou hetnin Amsterdam duurder zijn?
<<

Anoniem219

Bericht 30 Okt 2013 18:55

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Wij betalen 15 per maand. Zal ook wel te maken hebben met de regio waar je woont.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 30 Okt 2013 19:01

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Zitten de waterschapslasten er bij jullie per maand ook in verrekend? dat was bij mij eerst wel zo maar is sinds een jaar veranderd. Ik betaal dat nu rechtstreeks. Ik weet niet of dit in alle regio's gewijzigd is, anders kan het verschil daaraan liggen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem122

Bericht 30 Okt 2013 19:24

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

We zitten rond de 120m3 per jaar met 2 personen en dan ben ik grootste gedeelte niet thuis.. Best veel dus, maar ons maand bedrag is 11 euro dus t valt mee. De heffingen voor waterzuivering komt nog wel er boven op.
<<

Anoniem73

Bericht 30 Okt 2013 20:11

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Harrison schreef:
Magenta schreef:Wij zitten ook rond de 80 jaar daarvoor rond de 95. En toch gaan wij regelmatig in de douche (geen bad) en de vaatwasser staat zeker om de dag aan. Wij betalen een 10 euro per maand.

He echt zo weinig? Wij betalen 19 nog wat. Moeten jullie dan niet bijbetalen? Waar wonen jullie? Zou hetnin Amsterdam duurder zijn?


Vorig jaar hebben we zelfs terug gehad! Niet veel maar toch. Ik woon in west-brabant.
Waterschapsbelasting betaal ik samen met de gemeentelijke belastingen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 31 Okt 2013 00:57

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Rond de 100 m3 per jaar met 2 volwassenen en een baby.In de zomer sproeien we de tuin regelmatig en wordt het zwembad ook meerdere keren gevuld, uiteraard douchen we allen 1 keer per dag (ik soms 2 x), staar de vaatwasser regelmatig aan en de wasmachine ook. Vorig jaar moest ik 8 euro bij betalen. Dit jaar verwacht ik ongeveer hetzelfde.
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 31 Okt 2013 07:11

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik weet niet hoeveel wij verbruiken maar wij betalen 13,- per maand. Dit is excl. belastingen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Okt 2013 08:21

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik begin steeds meer te denken dat er ergens iets niet klopt bij ons!

Wij douchen allebei elke dag, R. gaat 2x per week met een van ons mee, soms vullen we een baby-badje. We spoelen het toilet door, draaien ongeveer 5 wassen per weken en 1x per dag draait de vaatwasser.

Ik ga het vanavond en morgenvroeg eens even noteren, kijken wat ons verbruik 's nachts is, als er geen water wordt gebruikt.
<<

Roos

Bericht 31 Okt 2013 10:35

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik heb geen idee hoeveel water we verbruiken. Ik weet namelijk niet meer hoeveel dat was met de laatste afrekening. We betalen 26 euro per maand, maar kregen vorig jaar wel terug. Ik keek zojuist op de website en er staat dat we deze maand onze standen weer moeten inleveren, dus ik ben benieuwd.
<<

Anoniem 3

Bericht 31 Okt 2013 11:20

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 31 Okt 2013 15:11

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

we (2 pers) hebben op 13 mei dit jaar een nieuwe meter gekregen en nu staat de meter op 27m3
dus voor een een half jaartje.
We betalen 8,33 euro per maand
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 31 Okt 2013 23:01

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Meestal verbruiken we 6 of 7 m3 per maand met zijn 2en. Met warmer weer 8m3 per maand.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Nov 2013 02:00

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Ik zou inderdaad even in de gaten houden als je naar bed gaat waar de meter op staat en dat vergelijken met de ochtend als je op staat. Wij hebben op ons vorige adres gehad dat wij ook boven gemiddeld verbruikten en wij kwamen er toen achter dat er een kleine lekkage was (doordat we die nacht niet naar de wc waren geweest of iets anders aan hadden staan en er toch water verbruikt was). Dit hield voor ons wel in dat we aan het dubbele verbruik kwamen dan hetgeen we zouden hebben verbruikt zonder lekkage. Het zou toch zonde zijn als je voor iets betaald wat je niet verbruikt.
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 07 Nov 2013 21:57

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Volgens mijn man hebben we dit jaar ongeveer 124m3 water gebruikt. Per maand zei man ongeveer 9, maar daar zitten we dus wel boven.

Ik ben ook niet echt enorm zuinig.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Nov 2013 22:22

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Gemiddeld 160 m3 per jaar.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Nov 2013 23:07

Re: Hoeveel water verbruiken jullie?

Heb het toevallig van de week door moeten geven. We hebben 98 m3 verbruikt afgelopen jaar. We zullen in bedrag dan ongeveer hetzelfde blijven. Viel mij enorm mee. We hebben toch 2 aquariums, douchen veel, was regelmatig af en in de zomer vaak de buiten badjes vullen en de plantjes buiten water geven in de zomer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers