Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoektocht naar een koopwoning

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Apr 2018 20:26

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Super leuk Ayla! Maar wat een verhaal zeg. Je zal al wel stressmomenten gehad hebben.

...
Laatst gewijzigd door Frankie op 22 Apr 2018 18:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Apr 2018 20:41

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Jeetje wat een verhaal Ayla. Wat hebben jullie een tijd in onzekerheid gezeten. Maar super dat het gelukt is, gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie nu verhuizen?

Voor jullie ook spannend Joey! Zijn jullie er al uit of en welk bod jullie gaan doen? Lastig dan he als er veel kijkers zijn.
Afbeelding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 22 Apr 2018 15:49

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Wat een gedoe zeg Ayla, maar nu: gefeliciteerd! Hopelijk gaat de overdracht soepeler!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 22 Apr 2018 18:02

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Ja veel stress en onzekerheid, veel vrienden/kennissen zeiden ook “wij hadden allang het bod ingetrokken, ze doet zo moeilijk en het gaat zo lastig”. Maar het was het wachten wel waard uiteindelijk.

Frankie ja wij wonen nu nog in N.ijmegen inderdaad, we gaan nu naar O.ss. Voor mij terug naar de stad waar ik ben opgegroeid.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 22 Apr 2018 18:07

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Joey ik lees nu jou post pas, spannend zeg! Hopelijk kunnen jullie het huis toch kopen, en gaan de geïnteresseerde niet tegen elkaar opbieden.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Apr 2018 18:08

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Aah zie. Zat ik toch in de buurt haha. Veel woonplezier in jullie nieuwe huis.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 23 Apr 2018 06:14

Re: Zoektocht naar een koopwoning

We gaan juli/augustus verhuizen Pomsky (precieze data is icm het verhaal te herkenbaar ;-) )
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Apr 2018 17:10

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Wauw Ayla wát een verhaal en hoe mooi dat het allemaal goed gekomen is! Wat hebben sommige mensen een puinhoop hè. Klinkt ook alsof je weinig mensen (behalve die ene vrouw) in deze situatie ook wat kon verwijten. (Ik heb het dit weekend nog gelezen). Maar leuk dat jullie nu echt kunnen gaan beginnen met voorbereiden.

De makelaar heeft vandaag gebeld om aan te geven dat hij ons bod had ontvangen en morgen aan de kopers voor gaat leggen. Hij benadrukte ook nog even dat er veel interesse was jaja dat weet ik nou wel.. En hij gaf aan dat de bewoners er eind van het jaar pas uit willen. Wij hadden aangegeven dat overdracht in overleg kon, maar dit duurt ons veel te lang. Ik ben hier tegen de makelaar nog niet op ingegaan. Maar wat is dit moeilijk, wat moeten wij nou doen? Toch onderhandelen dat we er eerder in kunnen met als risico dat we het niet krijgen? Hoe groot is dat risico werkelijk? Als we het daardoor niet krijgen en we vinden over een hele tijd pas weer een leuk huis, is het ook zomaar najaar voor we erin kunnen? Nou ja, eerst maar hun reactie op ons bod afwachten en dan eventueel verder druk maken. :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Apr 2018 17:47

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Joey, waarom zouden jullie niet tot eind van het jaar kunnen/willen wachten? Waarschijnlijk hebben die mensen een nieuwbouwhuis gekocht, dan willen ze er niet eerder uit. Zou ik ook niet willen, twee keer verhuizen is niet niks.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Apr 2018 17:54

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Klopt Scandic, ze hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Wij (vooral ik) willen liever niet wachten omdat we naar een andere regio verhuizen. Ik verwacht deze zomer af te studeren en wil zsm werken in die regio en dus geen werk zoeken in deze regio. Tijdelijk heen en weer reizen is eigenlijk geen optie. Als we er voor kiezen akkoord te gaan met december, zou ik nog langer thuis zitten. En ik kijk er juist erg naar uit weer te werken! Maar ik zie ook wel; wat is die paar maanden als je het huis graag wilt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Apr 2018 17:58

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Misschien voor jullie een optie om tijdelijk daar te gaan huren?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Apr 2018 18:11

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Ja idd, dat zou ook nog een optie zijn. Nou ja, eerst maar even afwachten weer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Mei 2018 20:25

Re: Zoektocht naar een koopwoning

We zijn eruit gekomen:) als alles gaat zoals het moet, verhuizen wij in het najaar naar een heel leuk huis in een leuke buurt :D
<<

Patsy

Bericht 01 Mei 2018 20:55

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Wat goed Joey, gefeliciteerd!

Ayla, ik had je verhaal wel gelezen, maar niet gereageerd zie ik nu. Wat een spanning is het geweest. Gelukkig met goede afloop. Gefeliciteerd!

Mijn man is vandaag nog even om in (bijna) ons huis geweest om vanalles op te meten. We kunnen nu gordijnen gaan bestellen en serieus gaan kijken hoe de badkamer eruit gaat zien. Ik kon helaas niet mee, en ben een klein beetje jaloers nu, had zo graag nog even weer naar ons huis gekeken. Nog 2 weken en we hebben de sleutel.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Mei 2018 05:45

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Gefeliciteerd Joey, wat leuk!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Mei 2018 09:40

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Joey wat leuk! Gefeliciteerd! Het najaar komt ook steeds dichterbij, voor je het weet is het zover.

Haha Katrien dat snap ik heel goed. Mijn man was laatst ook in ons nieuwe huis om dingen op te meten en ik kon toen ook niet mee. Als ik er langs rij dan twijfel ik wel eens om even te stoppen als ik de mensen buiten zie. Maar dat voelt ook een beetje brutaal ofzo haha. Ben zo benieuwd naar de tuin en hoe alles bloeit nu!
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 23 Mei 2018 19:49

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Nog nieuws?

Wij zijn inmiddels druk aan het klussen in ons nieuwe huis! Morgen nacht gaan we er slapen.

We hadden verwacht aankomend weekend over te gaan, maar het ging zo voorspoedig allemaal dat we vandaag alle spullen al verhuisd hebben. Morgen kasten in elkaar zetten en dan verder met inruimen, heerlijk.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Mei 2018 20:13

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Leuk Katrien dat jullie al over zijn! Snel gedaan zeg!

Wij zijn druk aan het klussen. Liep het een en ander tegen met het kadaster (vanwege aankoop extra grond) en daardoor moesten we het klussen ook 2 weken uitstellen. Sinds vorige week maandag zijn we begonnen en de woning is nu zo’n beetje helemaal gestript. Hebben boven al een kamer opgedeeld en dakraam geplaatst. Kunnen nu langzaam weer gaan opbouwen. Vloerverwarming erin, tegelen, spacken, nieuwe keuken, nieuwe wc. Het moet allemaal in de komende 5-6 weken gaan gebeuren. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!
<<

Patsy

Bericht 23 Mei 2018 20:20

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Wat spannend Kajaka! Moet veel gebeuren dus. Doen jullie het meeste zelf? Blijf je eigenlijk in jullie dorp (of heb ik dat al eens gevraagd)?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 24 Mei 2018 04:44

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Ja we blijven in hetzelfde dorp. Mijn man is niet zo handig, afbreken kan hij wel, maar opbouwen... we laten dus veel doen. Alleen klusjes als verven, laminaat boven leggen enz. doen we zelf. En ja ondanks dat het huis niet nog niet mega oud is, was het allemaal wel gedateerd. Dus er ‘moet’ wel veel gebeuren.
<<

Patsy

Bericht 05 Jun 2018 20:12

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Ik lees dit nu pas. Opbouwen moet je ook maar net kunnen en zin in hebben natuurlijk. Loopt het een beetje volgens schema?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jun 2018 11:15

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Wij gaan ook weer een woning bezichtigen.
Vrijstaande woning net buiten onze woonplaats.
Landelijke keuken en badkamer en als ik het inschat hoeft er weinig te gebeuren.
Forse vraagprijs dat wel en daar twijfel ik wel over.
Zullen er per maand wel op achteruit gaan
2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Jun 2018 15:51

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Ik heb wat tips nodig, denk ik. Ons appartement staat sinds vandaag te koop en ik had al wat bezichtigingen aangevraagd voor nieuwe woningen, maar op alles kreeg ik de reactie dat het al verkocht is onder voorbehoud, terwijl dat nog niet vermeld stond op Funda. Ik heb me nu maar ingeschreven bij een aantal makelaars, zodat ik een mail krijg zo gauw er iets nieuws te koop staat, maar hoe zorg ik dat we niet steeds achter het net vissen?
We hebben ook nog geen aankoopmakelaar, is die er alleen voor het papierwerk of kan die ook helpen bij de zoektocht?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Jun 2018 15:58

Re: Zoektocht naar een koopwoning

Als je een aankoop makelaar neemt, kan die je al huizen laten zien voordat ze op funda komen. Dus als je serieus op zoek bent is dat wel echt een meerwaarde in deze gekte.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Jun 2018 16:00

Re: Zoektocht naar een koopwoning

De hypotheekadviseur heeft er een aangeraden, ik denk dat ik die maar eens ga bellen. De prijzen verschillen ook zo, sommige aankoopmakelaars kosten 750 euro en andere 4000 euro.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers