Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weleens 112 gebeld?

<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 11 Apr 2018 20:15

Re: Weleens 112 gebeld?

Huh, je wilde iets oprapen en toen viel de auto om?
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 11 Apr 2018 20:18

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb een paar jaar terug 112 gebeld omdat het moest van mijn schoonzus. Zij tilde mijn zoontje helemaal slap van de rand van de trampoline en omdat zij verpleegkundige is geweest en ik meende dat ze hem had zien vallen luisterde ik naar haar.
De ambulance kwam en kon niets vinden.
Later 's middags liet hij nog eens zien: 'kijk mama, ik kan op de kop staan!'
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Apr 2018 20:18

Re: Weleens 112 gebeld?

Heftige dingen hier.
Ik heb nog nooit 112 moeten bellen en er is ook nog nooit voor mij gebeld. (Even afkloppen)
Ik heb wel een paar keer 114 gebeld. Een keer voor een puppy met gecoupeerde oren (dat is verboden) en toen er een schaap op z’n rug lag en ik niet kon helpen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Apr 2018 20:36

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb eens 112 gebeld voor mijn oude buurman. We stonden in de voortuin met elkaar te praten en ineens viel hij om. Het was een epileptische aanval, ik wist niet dat hij daar bekend mee was. Ik vond het ook lang duren aan de telefoon. Gelukkig schoten buurtgenoten te hulp.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Apr 2018 20:45

Re: Weleens 112 gebeld?

Moesje schreef:Huh, je wilde iets oprapen en toen viel de auto om?


Haha ik snap het ook niet. Ik dacht dat het een motorrijbewijs ipv auto moest zijn en auto correct ofzo, maar toen ging het ineens over ruiten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2018 20:45

Re: Weleens 112 gebeld?

Moesje schreef:Huh, je wilde iets oprapen en toen viel de auto om?


Ik zeg toch een ongeluk... waarbij auto omviel dus op zijn kant terecht kwam.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Apr 2018 20:47

Re: Weleens 112 gebeld?

Femm schreef:
Moesje schreef:Huh, je wilde iets oprapen en toen viel de auto om?


Ik zeg toch een ongeluk... waarbij auto omviel dus op zijn kant terecht kwam.


Ah je probeerde onderhet rijden iets op te rapen waardoor je een eenzijdig ongeluk hebt gehad (en de auto op zijn zijkant eindigde)?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2018 20:48

Re: Weleens 112 gebeld?

Whatever schreef:
Femm schreef:
Moesje schreef:Huh, je wilde iets oprapen en toen viel de auto om?


Ik zeg toch een ongeluk... waarbij auto omviel dus op zijn kant terecht kwam.


Ah je probeerde onderhet rijden iets op te rapen waardoor je een eenzijdig ongeluk hebt gehad (en de auto op zijn zijkant eindigde)?


Ja.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 11 Apr 2018 21:16

Re: Weleens 112 gebeld?

Nog nooit hoeven bellen en gelukkig heeft ook nog nooit iemand 112 voor mij moeten bellen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 11 Apr 2018 21:29

Re: Weleens 112 gebeld?

Toevallig 2 dagen geleden nog, door erg slecht ouderschap. Zoon van 2 was weggelopen. Maar twijfelde wel of 112 oke was of dat ik beter het 0900 nummer had kunnen bellen haha.. Maar op het moment zelf was ik in paniek.

Verhaal; man en ik wilden naar de winkel. Zoon niet. Dus hebben we hem op z'n kamer laten spelen. Wij deden alsof we weggingen (deur open en dicht) maar zijn toen in de woonkamer en keuken gaan zitten wachten. We hoorden hem gewoon spelen boven (gehorig huis). Na een minuut of 10 wilden we hem gaan halen en in de gang aangekomen stond de deur open. Meneertje weg.
Dus wij op de fiets naar alle bekende plekken geweest en verder de hele buurt ongeveer 20 minuten doorgezocht. Uiteindelijk toch de politie maar gebeld. Zij deden een burgernetmelding en meneer was binnen 5 minuten gevonden. Hij was naar de bloemenwinkel en aldi gelopen omdat hij serieus dacht dat wij ook bij de winkel waren. Hij ging bloemetjes kopen voor mama om sorry te zeggen en dacht dat hij ons daar wel zou zien.
Eind goed, al goed.

Verder paar jaar terug eens voor mijn exschoonvader die mn moeder mishandelde. En in mijn jeugd wel een paar keer 06-11 ivm zelfmoordpogingen van mijn moeder. En ook later nog. Laatste keer is een jaar of 7 terug.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 11 Apr 2018 21:38

Re: Weleens 112 gebeld?

Afgelopen zomer 112 gebeld omdat er een (ik dacht) verwarde man een huis uit kwam rennen helemaal overstuur schreeuwend dat er een familielid dood in huis zou liggen. De man was erg overstuur en agressief en liet niemand toe in de woning.
Helaas bleek wat hij schreeuwde wel de waarheid te zijn.

Ook wel eens het niet spoed nummer gebeld voor overlast midden in de nacht (dronken man midden op straat schreeuwend en schoppend tegen bomen. auto's etc) en uiteindelijk werd ik toch doorverbonden met 112.

Er is voor mij gelukkig nog nooit 112 gebeld. Wel eens een aanrijding gehad met meerdere auto's waar de ambulance bij is gekomen maar er waren toen geen gewonden.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Apr 2018 22:40

Re: Weleens 112 gebeld?

Wat een heftige verhalen allemaal zeg! Ik heb zelf ook al een keer of 5 naar 112 moeten bellen vanwege koortsstuipen bij mijn zoon.

De eerste keer staat mij nog bij als de dag van gisteren. Ik heb bijna een half uur op de ambu moeten wachten en kreeg vervolgens van de verpleger een preek over waar 112 voor bedoeld was. Volgens hem had ik hiervoor niet hoeven bellen. Gelukkig werd mij in het ziekenhuis op het hart gedrukt dat ik er goed aan gedaan had (in het ziekenhuis volgde er meer, hij heeft er 5 dagen gelegen). Maar het is voor mij lang een drempel geweest om te bellen bij latere stuipen/insulten. Terwijl situaties op dat moment wel acuut waren.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Apr 2018 22:54

Re: Weleens 112 gebeld?

Veel schokkende verhalen.

@geel dan snap ik het idd. In de winter kan er evengoed een brand uitbreken door droogte.


@ ysa wat stom van die ambulance broeders. Toen wij met ons zoontje in het ziekenhuis kwamen waren ze juist boos, omdat we geen 112 gebeld hadden. Gelukkig was dat voor ons de enige keer dat hij een koortsstuip gehad heeft.
Helaas was hey voor jullie wat minder.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Apr 2018 06:53

Re: Weleens 112 gebeld?

Pfff nare dingen hier zeg :(

Ik heb zelf nog nooit 112 hoeven bellen, wel het 0900 nummer eens gebeld toen er een dode hond op de snelweg lag. Het was al donker en ik zag het beest zelf pas heel laat en kon ook niet uitwijken. Hij was al lang dood, maar ik vond het niet kunnen dat hij daar zo bleef liggen terwijl de auto's eroverheen reden.

Er is voor mij wel eens 112 gebeld toen ik een auto ongeluk gehad had.
december 2016
juli 2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Apr 2018 07:15

Re: Weleens 112 gebeld?

Voor mij is 112 gebeld na een motorongeluk op de snelweg.
10.04.17
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Apr 2018 08:53

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb meerdere keren 112 gebeld. 1x ivm huiselijk geweld, toen stonden er binnen 5 minuten 2 politieauto's en een busje voor de deur. Gelukkig is mijn vader daarna gescheiden van die vrouw (zij werd zeer agressief van alcohol).
Een keer gebeld toen mijn vriend en ik vast zaten in de lift en we niet zeker wisten of onze hond nog leefde. Hij was op het laatste moment de lift uit gerend, maar de sensor van de deur had dat niet door, dus die ging gewoon dicht. We hebben toen nog op de knop van lagere verdiepingen gedrukt, maar helemaal geen reactie. Toen de uitrolriem op was, stopte de lift pas. We hingen toen tussen de 2e en 3e verdieping, op een zaterdagavond. De alarmknop gaf ook geen respons, dus toen maar 112 gebeld. Heeft bijna een uur geduurd voordat ze ons eruit hadden. Ze verzekerden me dat het met de hond goed ging, maar dat geloofde ik pas toen mijn zus het bevestigde. Die hadden we ook gebeld en was meteen naar de flat gekomen.
Een keer gebeld toen ik stage liep op een basisschool en een andere stagiaire ineens niet meer rechtop kwam. Het was haar in de rug geschoten, waardoor ze alleen nog maar met gebogen rug kon staan.
Er is ook een keer brandweer gebeld voor ons. Ik woonde nog thuis en was met mijn toenmalige vriend in de stad toen mijn tante belde. Zij woonden schuin tegenover ons en zagen ineens vlammen boven het dak uit komen. Het bleek om het huis van de buren te gaan. Ik weet nog dat ik me toen heb gehaast om thuis te komen en niet de straat in mocht van de politie, want er was brand. Ik heb toen geschreeuwd dat het mijn huis was. Toen mocht ik doorlopen. Gelukkig hadden wij alleen wat roet- en rookschade. Bij de buren was het minder gunstig. De frituurpan stond blijkbaar nog aan en is in brand gevlogen. Het is echt al heel lang geleden (15 jaar minimaal), maar wij zijn er nog steeds van overtuigd dat er bij de buren opzet in het spel was om verzekeringsgeld te krijgen.
Ik ben een keer overvallen op mijn werk in een supermarkt. Ik was caissière en 5 minuten voor sluitingstijd, op de dag Willem-Alexander en Máxima trouwden, kwam er iemand geld wisselen voor een winkelkarretje. Ik wilde nog zeggen dat de winkel bijna ging sluiten, maar deed toch mijn lade open. Toen greep hij het geld eruit. Ik heb heel lang niet aan die kassa willen werken, en heb nog steeds een trauma voor mannen met een helm/masker. Hij droeg namelijk helm en is er meteen vandoor gegaan op een scooter die buiten met de motor aan stond te wachten. Ook dit is echt al lang geleden (jaar of 16 geleden toch minimaal), maar helmen of maskers... brrrrr.... Toen is uiteraard de politie gebeld en heb ik een verklaring moeten afleggen. 's Avonds is toen nog iemand van slachtofferhulp thuis langs gekomen.
Op mijn toenmalige werk in een kdv hebben we een keer 112 gebeld, het brandalarm af ging. We hebben iedereen geëvacueerd en toen buiten gewacht. Het bleek vals alarm te zijn. Die dag is het alarm nog 3x af gegaan. Er zat een storing in..
Volgens mij was dat het wel. Kan me nu in ieder geval even niks anders herinneren.
Oh jawel! Toch wel. Ik was een keer met mijn oma boodschappen doen en we waren even bij een restaurantje gaan zitten om wat te drinken. Mijn oma ging toen naar de wc, maar ze kreeg de deur niet open. Er bleek iemand op te zitten. Mijn oma zei dat ze een raar geluid had gehoord, alsof er iemand viel. Die vrouw zat na 10 minuten nog steeds op het toilet. Dat hebben we toen gemeld aan het personeel die de deur geforceerd hebben. Toen stond er binnen 5 minuten een ambulance voor de deur, werden er schermen omheen gezet en werd begonnen met reanimeren. Ik weet de afloop niet, maar volgens mij heeft die vrouw het niet overleefd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Apr 2018 09:14

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb zelf nog nooit 112 gebeld. Wel is er een keer een ambulance voor mij gebeld.
Ik zat in de Goliath in Walibi en mijn knieschijf schoot er naast. Hij ging niet vanzelf terug dus is hij uiteindelijk weer recht gezet door een ambulancebroeder.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Apr 2018 09:16

Re: Weleens 112 gebeld?

Burn, deed dat niet vreselijk veel pijn? Ik heb dit een keer tijdens een voetbalwedstrijd gezien. Voor m'n neus schoot de knieschijf van een speler ook weg. Ik vond het een afschuwelijk gezicht, krijg er weer rillingen van.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Apr 2018 10:00

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb een keer 112 gebeld voor een vrouw die tijdens carnaval buiten ergens over uitgleed en niet meer overeind kwam. Er was ook erg moeilijk contact met haar te maken. We hebben ook een keer het niet spoed nummer gebeld omdat we een dode vrouw vonden tijdens het wandelen in het bos. Dat was wel best heftig en hebben we nog slachtoffer hulp voor gehad.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Apr 2018 10:18

Re: Weleens 112 gebeld?

Joey schreef:Burn, deed dat niet vreselijk veel pijn? Ik heb dit een keer tijdens een voetbalwedstrijd gezien. Voor m'n neus schoot de knieschijf van een speler ook weg. Ik vond het een afschuwelijk gezicht, krijg er weer rillingen van.

Ja gigantisch! Vond het vooral heel vies gezicht. Daarna nog een keer gehad, maar toen schoot hij gelukkig weer terug.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ChiQ

Bericht 12 Apr 2018 10:54

Re: Weleens 112 gebeld?

Voor mijn zusje die bijna het loodje legde met een snoepje dat haar keel in schoot, voor mijn vader omdat hij een hartinfarct had, en voor mijn moeder toen haar conditie bergafwaarts ging. Heel heftig. Als ik een ambulance hoor, langs mij met hoge snelheid voorbij zie rijden komt de paniek weer omhoog.
<<

Anoniem257

Bericht 12 Apr 2018 22:34

Re: Weleens 112 gebeld?

Oja bedenk mij ineens dat er 2x een ambu is gebeld. Beide met sirenes. 1x dus vanwege ongeluk met brommer en 2e keer vanwege weeën. Toen stond de ambu met sirenes binnen 2 minuten op de stodp
<<

Anoniem280

Bericht 12 Apr 2018 22:54

Re: Weleens 112 gebeld?

Er is voor mij 1x 112 gebeld, was toen aangereden.
Zelf met ambu meegenomen, en later mijn verhaal aan politie moeten vertellen, lag toen op de SEH.

Zelf nog nooit 112 gebeld.
<<

Anoniem245

Bericht 13 Apr 2018 06:12

Re: Weleens 112 gebeld?

Ja, vanwewge huiselijk geweld bij de buren.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Apr 2018 07:20

Re: Weleens 112 gebeld?

1x voor mezelf toen ik net slachtoffer was geworden van een (achteraf mislukte) gewapende overval (ik werd van m’n fiets getrokken en er werd een wapen tegen mijn hoofd gezet), de overvallers werden gelukkig gestoord door een auto die de hoek om kwam, daardoor gingen ze er vandoor.

Verder 1x 112 gebeld voor een oude man die onwel geworden was in de supermarkt. Hij bleek onderweg naar de supermarkt te zijn uitgegleden in de sneeuw en had zijn pols gebroken. Dat wist hij niet, toen hij vervolgens in de supermarkt zijn handschoen uitdeed werd hij naar van de pijn en viel hij dus flauw. Ik ben na het bellen van de ambulance bij hem gebleven, samen met wat EHBO’ers van de supermarkt. Van de supermarkt kreeg ik een grote doos Merci en de man in kwestie heeft me een gigantische bos bloemen gestuurd (ik vond het vanzelfsprekend te helpen maar daar dachten zij anders over).
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers