Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Apr 2018 11:34

Re: Het hardlooptopic #2

Exo, klopt. Ik vind het een prima afstand en merk nu het weet beter wordt ook al dat ik makkelijker loop.

Ik heb deze koptelefoon. Echt een aanrader. Maar ik gebruik hem verder ook veel. Voor alleen hardlopen is ie wel wat duur misschien :)
https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-zx770 ... 040409392/
<<

Anoniem315

Bericht 05 Apr 2018 14:47

Re: Het hardlooptopic #2

Bedankt voor de tip!

Ik ging net wandelen, maar het liep wel lekker met de wind mee, dus toch maar gaan rennen. Ik voelde mijn spierpijn helemaal niet tijdens het rennen. Op de terugweg wel moeten indammen, want die tegenwind was heel zwaar. 4,3 km in 28 minuten. Best oké, vind ik! Nu een dag rust.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Apr 2018 23:12

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb deze: https://www.coolblue.nl/product/766359/ ... gIxlfD_BwE.

Erg blij mee. Kan er ook mee bellen, dus als mijn vriend bijvoorbeeld belt waar ik loop, klik ik op m’n oor en kan ik met hem praten.

Ik heb vandaag tijd gevonden om te lopen, maar het ging voor geen meter. M’n hele lichaam voelde moe. Volgende keer beter.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Apr 2018 13:38

Re: Het hardlooptopic #2

Nou, ik ben vandaag voor het eerst geweest. Ik heb echt al een jaar niets meer qua sport gedaan. Ik was echt doodop na mijn rondje lopen.

Ik heb 2,4 km gelopen in 16:35. Gemiddeld tempo pas 8,70 km/u.

Woensdag ga ik weer!
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Apr 2018 19:12

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb zojuist 5km in 33 minuten gelopen. Jippie! Nieuw record. Wel warm zeg! 19 graden. Ik liep gemiddeld 6.33' per km.

Snoes, wat goed dat je weer gestart bent! Mooi begin!

Gympie, bedankt voor de tip! En rustig aan beginnen dan maar. Wat kan je lijf dan zwaar voelen he?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 08 Apr 2018 19:27

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb sinds 6 weken ein-de-lijk weer eens gelopen!
Had een scheenbeenblessure (fysio voor gehad) en daarna m’n kleine teen gebroken. Daarnet weer eens gelopen, een kilometertje maar, maar het viel me niet tegen! Met het oog op m’n blessure maar gestopt en weer rustig aan opbouwen.
Qua conditie viel het me mee, had nog wel door gekund. Terwijl ik vandaag al buiten adem was toen ik de trap op liep... :laughcry:
<<

Anoniem284

Bericht 10 Apr 2018 22:13

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker, MB!

Ik gister weer gelopen, ging als een speer. Derde snelste tijd van alle getrackte loopjes. Grappig altijd hoe dat kan verschillen per dag. Ik probeer morgen weer en voorlopig even om de dag aan te houden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Apr 2018 13:27

Re: Het hardlooptopic #2

Exo, jij gaat wel goed hoor! Zolang ben je nog niet bezig toch? Maar jij hebt denk ik ook wel al een redelijk basisconditie of niet? Knap hoor!

MB, heb je nog gelopen? Rustig opbouwen maar, zodat je niet weer een blessure oploopt!

Gympie, fijn dat het zo goed gaat! Mij lukt om de dag niet icm werk en kinderen. Ik probeer 3 keer per week, maar zal vast ook regelmatig 2 keer per week worden. Ik ga in ieder geval vanavond weer!
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2018 14:14

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vandaag 5km in 31 minuten gelopen en m'n snelheid zit gemiddeld rond de 6.10 minuten per km. De 1e 2 km liepen heel goed en moeiteloos en ruim onder de 6 min/km, maar daarna ging ik even wandelen om mijn elastiekje goed te doen en daarna lukte het me niet meer om echt lekker te rennen. Ik wil die 5km binnen de 30 minuten zien te lopen en daarna is het doel natuurlijk aaneengesloten rennen. Ik vermoed dat dat wel in 25 minuten moet lukken. Maar goed, wat wil ik. Ik ben nog geen maand echt bezig. Eerst nog wat meer opbouwen.

Hoe gaat het met jullie?
Heb je gisteravond nog gelopen Snoes?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Apr 2018 14:18

Re: Het hardlooptopic #2

Jij loopt dan echt super makkelijk! Fijn dat het zo goed gat!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 14 Apr 2018 17:21

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Exo! Gaat je zeker gemakkelijk af zo te lezen.

Snoes: ik ga morgen weer lopen. Wil om de dag gaan, maar op m’n werkdagen is dat slecht haalbaar.
Wel fijn dat het mooie weer en de lange avonden er weer aankomen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Apr 2018 22:05

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw, gaat goed Exo! Je rent toch echt al wel snel in de korte tijd dat je bezig bent.

Ik was gisteren inderdaad nog geweest. 3 km in ruim 19 minuten. Mijn doel is 5 km lopen in 30 minuten, maar mijn conditie is echt niks waard dus moet wel opbouwen. Morgenavond ga ik weer!
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 15 Apr 2018 10:41

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig dames! Heerlijk hè, het vooruitzicht op langere avonden en mooi weer?

Ik ren op donderdag, zaterdag en zondag. In het weekend is mijn man thuis en op donderdag ren ik s 'avonds. Echter wil ik de dagen veranderen, want 2 dagen achtereen vind ik niet handig, nu het intensiever wordt. Ik heb dit eerst zo doorgegeven in het trainingsschema, omdat in de eerste weken nog veel gewandeld moest worden en dat kon overdag wel met de kinderen (oudste mee op de fiets en jongste in de kinderwagen). Maar de oudste kan me niet meer bijhouden op de fiets en de jongste kan niet meer mee, omdat ik achter de kinderwagen niet lekker kan rennen. Maar het trainingsprogramma kan niet veranderd worden, argh! Ik heb trouwens hiernaast ook nog het paard, dus moet flink plannen. Gelukkig is het qua intensiteit wel te doen op 1 dag: én rennen én paardrijden, dus het één sluit het ander niet uit.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 15 Apr 2018 13:40

Re: Het hardlooptopic #2

Zo, na een laaaaange afwezigheid hier, kom ik ook weer meeschrijven :)
Reageer nu even vanaf mobiel, dus doe het even kort.
Ik ben nu sinds 7 weken weer volop aan het lopen (nou ja, volop opbouwen dus), nadat ik na mijn zwangerschap weer was gaan lopen maar alsnog last van mijn bekken kreeg.
Nu is mijn bekken weer helemaal hersteld en heb ik net 20-5-20 gelopen. Ik heb als doel om volgend jaar de hele marathon van Rotterdam te lopen. Niet met een bepaalde eindtijd voor ogen, uitlopen is mijn doel :dance:
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Apr 2018 18:36

Re: Het hardlooptopic #2

Zo, wat een doelstelling meteen zeg joh! Super!

Ik heb vandaag weer gelopen, ik red slechts 1,5km achter elkaar tot nu toe... Schiet niet echt op haha maarja.
Officieel moet je natuurlijk nog kunnen praten tijdens het lopen, maar dat kan ik echt niet hoor. En zo snel loop ik ook weer niet, nog geen 8km/u... Hoe zit dat bij jullie?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Apr 2018 20:28

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Exo, dat zou ik qua dagen ook niet ideaal vinden hoor. Stom dat het schema niet aangepast kan worden. Kan je niet gewoon je schema lopen op andere dagen zonder dat je het moet aanpassen? Lopen met kinderwagen zou ik ook echt niet handig vinden hoor.

Wauw Snirp, wat een mooie doelstelling! Gelijk ook de hele marathon joh!

MB, je bent ook nog maar net terug bezig toch? Ik denk dat je vanzelf wel sneller gaat lopen hoor. Ik ben nu vandaag voor de 4de keer geweest en ren gemiddeld 9,5km/u momenteel (ik ren momenteel 3 km). Oh, ik kan overigens ook echt niet meer praten tijdens het lopen hoor, mijn conditie is echt nog ruk momenteel.

Vandaag weer geweest, ging minder lekker dan vrijdag. Vrijdag was ik voor het eten gaan lopen, vandaag was ik na het eten gaan lopen. Ik had er bij het eten helemaal niet bij stilgestaan dat ik nog zou gaan lopen dus had ook echt flink gegeten, wat niet echt bevorderlijk was voor mijn loopsessie. Uiteindelijk wel weer gewoon de 3 km gehaald, alleen 20 sec trager dan vrijdag.
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Apr 2018 20:33

Re: Het hardlooptopic #2

Mijn lopen gaat met stapjes vooruit. Soms loop ik weer oude snelheden en dat voelt zo tof en fijn!

Morgen loop ik weer met mijn dochter. Ik vind lopen met de maar ook niet heel fijn maar een andere optie is er niet. En ach... haar gezang is wel gezellig onderweg!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2018 20:51

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb donderdag mijn schema uit m'n telefoon gegooid. Kon me er niet meer in vinden.
Die avond in het bos gelopen met 27 graden.. ik ging kapot! Na 3.3 km gestopt. Ik had die dag ook al bijna 13 km met m'n dochter voorop gefietst, dus ik vond het wel prima.

Vanavond weer gelopen en dat ging werkelijk fantastisch!! Ik heb de runners high ervaren: alsof ik op wolkjes liep. 5.5km aan één stuk. Ik kwam op 5 km rond de 30 minuten uit. Niet veel sneller dan tijdens de vorige loopjes, maar ik had nu een veel rustigere tred. Mijn hartslag was ook heel constant, steeds rond de 165. Ik had zo nog een paar km door kunnen lopen. Jeetje! Nooit gedacht dat ik dit kon! :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 24 Apr 2018 09:23

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zag het op instagram, Exo, goed bezig jij hoor! Ik heb afgelopen donderdag voor het laatst gelopen, heel het weekend erg druk geweest en gisteren had ik een late dienst op het werk en in de ochtend was mijn dochter gewoon thuis. Vanavond ga ik even babysitten op mijn nichtje en neefje bij mijn zus. Zij woont 2,5 km verderop en ik ga er lopend heen en lopend weer terug.
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Mei 2018 13:37

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vandaag voor het eerst de 5 km gehaald! Heb er wel 31:49 min over gedaan, maar ik ben al blij dat ik de 5 km aan één stuk lopend heb gehaald. Nu nog wat aan mijn snelheid gaan werken en dan loop ik hopelijk eind mei 5 km in 30 minuten.
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 01 Mei 2018 15:18

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Snoes! Dat heb je gauw opgepakt!

Jeetje, Snirp! Wat een heftig doel! Wat knap dat je dat kan!

Ik heb afgelopen week maar twee keer gelopen. 1x 4.5 km in 24 minuten en 1x 5.5 km in 31 minuten.
Het lukt me nu wel echt aaneengesloten, dus ik ben zeer tevreden.

Momenteel ben ik in Frankrijk en heb ik 1x zo'n 5km gewandeld met m'n gezin en wil ik vandaag of morgen een stuk gaan rennen in m'n eentje. Het regent hier nu alleen en dat houdt me even tegen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Mei 2018 20:13

Re: Het hardlooptopic #2

Dat zijn ook mooie tijden Exo! Die 5 km lukt jou wel aardig binnen 30 minuten! Ik zag op insta dat je nog was gaan hardlopen in Frankrijk, netjes.
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2018 10:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb gister toch zo lekker hardgelopen! Gewoon hele stukken tegen de 15km/u! Niet dat ik dit dan meteen 5 km vol hou, maar lang geleden dat het zo fijn ging!

Ik ben wel eens jaloers op mensen zoals Exo, haha, net beginnen met lopen en dan gewoon zo makkelijk lopen. Ik heb er ik weet niet hoe lang over gedaan om onder de 25 min te lopen op 5km en Exo gaat dat gewoon zo kunnen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mei 2018 10:40

Re: Het hardlooptopic #2

Dat klinkt goed Jip! Wat heerlijk dat je op je oude niveau begint te komen.

Nou, ik ben juist meer jaloers op jou hoor. Jij pakt het allemaal veel doordachter en serieuzer aan. Jouw reactie op insta over de hartslag bijvoorbeeld ook. Ik doe maar wat en misschien gaat het werken, maar misschien gaat het op langere termijn juist wel mis. Op dit moment voelt het goed, maar toch houd ik je opmerking in mijn achterhoofd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2018 10:52

Re: Het hardlooptopic #2

Dat komt ook doordat ik niet 'alleen' (niet denigrerend, integendeel!) aan hardlopen doe en ook niet voor een heel korte afstand train. Ik maak veel uur en moet dan echt wel op mijn hartslag/intensiteit letten omdat ik anders overtraind raak en dat is zonde. Nu heb ik iemand die mijn schema's maakt, dus ik denk er zelf niet zo over na hoe de invulling is. Ik hoef het alleen maar uit te voeren ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers