Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ebooks voor kinderen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2018 14:23

ebooks voor kinderen

Ivm vliegvakanties en de kilo's in de koffer wilde ik graag ebooks voor mijn dochters op hun ipad zetten. Zodat we het lezen wel een beetje bij kunnen houden in de vakantie.

Maar weet iemand van jullie een site, waar je ebooks kan downloaden gratis of betaald? Ik zie bij bol.com wel wat maar dat vond ik nog wel prijzig.

Misschien hebben jullie nog handige tips?
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Mrt 2018 14:35

Re: ebooks voor kinderen

Bij de bibliotheek zijn er een paar, die kun je dan voor een paar weken lenen. (Kan wel zijn dat het dan alleen in de bibliotheekapp zit.)

Welk leesniveau zoek je?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mrt 2018 14:41

Re: ebooks voor kinderen

Via Kobo Plus of via de bibliotheek. En verder zijn ebooks vaak genoeg afgeprijsd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Mrt 2018 14:56

Re: ebooks voor kinderen

Zitten er bij kobo plus kinderboeken Susan, had het idee dat dit vorig jaar nog niet was.

Edit: ik heb het gevonden 850 boeken op niveau E3, dat lijkt me voldoende keus.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mrt 2018 15:24

Re: ebooks voor kinderen

Ja, heel veel, ik lees met mijn dochter ook boeken van Dolfje Weerwolfje via Kobo Plus, maar er zijn er nog heel veel meer. Vorig jaar trouwens ook al, hoor, ik weet nog dat ik toen in de meivakantie al met haar een boek van Vos en Haas las vanaf Kobo Plus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2018 15:34

Re: ebooks voor kinderen

MrsMath, bij mijn verdere zoektocht kwam ik idd bij de bieb uit. Wat heel handig is want daar zijn we lid van en zag ik dat we er 10 mogen lenen voor 3 weken dus dat is al heel fijn. Ik kan alleen nog niet zo goed het niveau vinden op de ebooks maar daar zal ik dan wel nog even naar zoeken.
Ze zitten nu op het niveau E3 en de juf zei dat we na de meivakantie moesten kijken naar M4 boeken dus ik zoek wat eindgroep 3 begin groep 4 niveau boeken.

Suzan, kobo plus is dat een abonnement die je moet afsluiten? En thanks voor de tip dat e-books ook best vaak afgeprijsd zijn bedoel je dan ook bij bol.com of heb je nog tips voor andere site's ?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mrt 2018 16:23

Re: ebooks voor kinderen

Ja, Kobo Plus is een abonnement, tien euro per maand en je kunt onbeperkt boeken lezen uit het aanbod en je mag ze ook onbeperkt houden, tot je je abonnement opzegt natuurlijk. Je kunt een gratis proefmaand nemen.

Het nadeel van de online bibliotheek vind ik dat je de boeken niet zelf kunt weghalen, maar dat ze er drie weken op blijven staan, als je er dus tien hebt moet je wachten tot er weer plek vrijkomt om een nieuw boek te lenen (daarom spreid ik het altijd, ik leen er nooit in één keer tien, maar steeds twee of drie tegelijk zodat als het tegenvalt, er altijd weer snel plek komt voor iets nieuws). Ze hebben daar vaak wel weer net andere boeken dan bij Kobo Plus.

Ik bedoel inderdaad Bol.com, eigenlijk koop ik daar vrijwel al mijn ebooks zodat ze in dezelfde app kunnen als mijn Kobo Plus boeken. Andere aanbieders hebben natuurlijk evengoed aanbiedingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mrt 2018 12:05

Re: ebooks voor kinderen

Ik heb nu twee boeken gedownload bij de online bieb maar dat is niet echt op het juiste niveau. Het ziet er hetzelfde uit als een boek op mijn ereader vind ik. Niet de wat groter letters en korte zinnen zoals we in de gewone boekjes gewend zijn. Dus dat is wel erg jammer. Want ze kunnen best leuk lezen maar nog niet zo goed om zulke zinnen weg te kunnen lezen.

:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mrt 2018 12:11

Re: ebooks voor kinderen

Als het geen korte zinnen zijn dan zal dat in de gewone boekvorm ook niet zo zijn, dus dan zijn het gewoon niet de geschikte boeken.

Je kunt de letters trouwens toch zo groot maken als je zelf wil?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Mrt 2018 19:12

Re: ebooks voor kinderen

Mijn dochter vond op die leeftijd de boeken van Vivian den Hollander over 'de Roskam' leuk. Ze heeft ook boeken over 'pip' en dan ook nog boeken over hockey en voetbal.
Die boeken zijn er vanaf AVI E3 dacht ik tot ongeveer M5.
Misschien dat je die boeken ergens als Ebook kan vinden.

Mijn zoon vond de boeken over Foeksia van Paul van Loon erg leuk, die heb je ook in verschillende avi niveaus, ik geloof ook vanaf E3 of M4.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mrt 2018 19:26

Re: ebooks voor kinderen

Susan, mee eens hoor dat het niet de goede boeken zijn, maar kan nog niet echt leuke vinden die wel lijken op de boeken die we nu hebben.

Liadan, ja dat zijn leuke boeken van de roskam, daar hebben we al veel echte boeken van. Misschien kijken of er eentje is in ebook die we nog niet hebben.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem272

Bericht 29 Mrt 2018 20:21

Re: ebooks voor kinderen

Zijn luisterboeken misschien een idee?

Mijn zoon van 9 luistert nu via de app Storytel naar Harry Potter, hij vindt het geweldig. Dochter van 4 luistert naar Knofje. Voor jouw dochters is er vast ook iets leuks.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Mrt 2018 21:21

Re: ebooks voor kinderen

Filoria, bedankt voor de tip, maar ik wil dat ze echt wat lezen en niet luisteren dan houden ze het lezen toch wat minder goed bij.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan