Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ergernissentopic

<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2018 20:26

Re: Ergernissentopic

Mini ergernis; M'n moeder haar telefoon doet soms wat vreemd als ik haar bel. Dan gaatie over en daarna wordt de verbinding verbroken. IPV dat ze dan wacht tot ik weer bel, belt ze me meteen terug.
KEER OP KEER waardoor we dus beide alleen maar tuut tuut horen. Iedere keer weer zeg ik dat ze niet terug moet bellen en dat ik meteen weer bel, maar dat doet ze gewoon niet. Ahhhh. :P
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 23 Mrt 2018 21:25

Re: Ergernissentopic

Cotton schreef:Mini ergernis; M'n moeder haar telefoon doet soms wat vreemd als ik haar bel. Dan gaatie over en daarna wordt de verbinding verbroken. IPV dat ze dan wacht tot ik weer bel, belt ze me meteen terug.
KEER OP KEER waardoor we dus beide alleen maar tuut tuut horen. Iedere keer weer zeg ik dat ze niet terug moet bellen en dat ik meteen weer bel, maar dat doet ze gewoon niet. Ahhhh. :P


Whaha! Ik heb mijn moeder echt jaren hierop moeten africhten. Mam, als ik JOU bel en de verbinding valt weg (op mn werk regelmatig) dan bel IK jou weer terug. Vre-se-lijk. Tig keer elkaar terugbellen tegelijkertijd :face: :palm:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Mrt 2018 21:38

Re: Ergernissentopic

Urban Naked, scherp opgemerkt :hulde:

Elliot, het is lief bedoeld natuurlijk van de ouders die er heel veel tijd in stoppen, maar niet elke ouder heeft de creativiteit, tijd en geld om er zoiets fantastisch van te maken. Dan krijg je scheve gezichten in de klas. De school geeft in de mail een duidelijk idee van welke kant je op moet denken (cellofaantje, lintje), dan is het toch over the top om er een heel papier maché gebeuren van te maken? Kinderen gaan toch zitten vergelijken in de klas en dan zijn de kinderen die daadwerkelijk alleen een cellofaantje en een lintje hebben helemaal sip. Ik vind dat sneu.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2018 21:47

Re: Ergernissentopic

Filoria schreef:Urban Naked, scherp opgemerkt :hulde:

Elliot, het is lief bedoeld natuurlijk van de ouders die er heel veel tijd in stoppen, maar niet elke ouder heeft de creativiteit, tijd en geld om er zoiets fantastisch van te maken. Dan krijg je scheve gezichten in de klas. De school geeft in de mail een duidelijk idee van welke kant je op moet denken (cellofaantje, lintje), dan is het toch over the top om er een heel papier maché gebeuren van te maken? Kinderen gaan toch zitten vergelijken in de klas en dan zijn de kinderen die daadwerkelijk alleen een cellofaantje en een lintje hebben helemaal sip. Ik vind dat sneu.


Oh, daar zou ik me ook aan ergeren. Heeft ook te maken met wat je zelf kan en wil en leuk vindt, lijkt me. Ik bedoel, ‘rare’ ontbijtwensen zouden mij niet boeien, ik haal gerust knoflookolijven en geitenbrie als dat op iemands lijstje staat, bij wijze van. Maar dat totaal onnodige geknutsel (wat ik niet kan), dat zou me tot waanzin drijven. Ik vind dat jij er nog behoorlijk war van maakt trouwens.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2018 21:48

Re: Ergernissentopic

Ah ja ik snap wel wat je bedoelt hoor Filoria, en ik snap die ergernis ook wel goed. Dat is gewoon zielig. Maar ik vind het flauw om dan meteen te zeggen dat 'de ouders er een wedstrijdje van maken'. Dat hoor ik ook wel eens bij traktaties, de één doet daar nu eenmaal wat meer zijn of haar best voor dan de ander en daar wordt dan soms zo flauw over gedaan.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mrt 2018 22:15

Re: Ergernissentopic

Hier een aso ergernis. Ik fietst net naar huis en een auto haalt ik in. Niks vreemds, maar wel dat die kerel gewoon een plastic zak met frietzakes zo nadat buiten gooit op straat. Helaas was ik op mijn fiets niet snel genoeg om de zak terug in de auto te gooien, maar wat een aso.
Uiteindelijk heb ik de zak maar in de prullenmand gegooid, daar is het nou zo moeilijk om dat zelf te doen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Mrt 2018 17:12

Re: Ergernissentopic

Dat is wel asociaal ja SO, al zal ik zelf nooit het lef hebben om hem terug te gooien in de auto. Wel netjes dat je hem hebt weggegooid.
Op mijn werk staan in de avond altijd hangjongeren voor de voordeur, daar roken, blowen, drinken ze pakken sap, koekjes en Redbull en laten dan ook steeds alles liggen. Wat wij dan dus moeten opruimen, zo vervelend.

Hier heb ik vandaag een familielid gezien met zo’n onprettig aura dat ik er gewoon weer helemaal onrustig van werd. Ik was bij mijn ouders en zij kwam ineens binnen vallen. Ze zegt zo’n onaardige dingen en het is een soort one-man show en telkens laat ik me er weer door overrompelen. Zo vroeg ze zich serieus af over de naam van een baby van een van mijn beste vriendinnen: ‘waarom hebben ze dat kind eigenlijk zo genoemd?’. Wat is dat voor vraag? Ze kreeg hem ook gelijk terug maar ik snap gewoon niet waarom je zulke dingen zegt. Verder probeert ze altijd een soort concurrentiestrijd met mij te voeren over ons werk (doen hetzelfde op een andere locatie) terwijl ik die strijd met haar helemaal niet voer of überhaupt WIL voeren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mrt 2018 17:17

Re: Ergernissentopic

Oh SO ik kan me daar ook zo aan ergeren. Twee weken geleden liep ik naar m’n huis en ik zag een vrouw in een geparkeerde auto haar raampje opendraaien en er zakken vol troep uit gooien: blikjes en lege zakjes etc. Zo op straat! Dus ik liep er heen en zei ‘mevrouw dat doet u toch niet echt he?’ Ze keek me even aan en begon toen te lachen: ze ging het eerst buiten de auto op de grond verzamelen om daarna op te ruimen (ze stond naast een container geparkeerd). Pfew, dat viel mee dus :)
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Mrt 2018 19:05

Re: Ergernissentopic

Aaarrgh! J heeft vanmorgen het bed verschoond toen ik met E was zwemmen. Kom ik met boven, heeft hij het bed afgehaald en in de was gedaan. Níks verschoond! Afgehaald!

Hij heeft wel ook nog boven en beneden de vloeren gedaan, daar ben ik dan weer wel blij mee.
30-04-2017
<<

Anoniem231

Bericht 25 Mrt 2018 04:28

Re: Ergernissentopic

Kees daar zou ik echt niet blij van worden ondanks dat hij wel de vloeren heeft gedaan.

Ik was gisteren aan het fietsen, 2 kinderen op mijn fiets.
Hoe vaak ik wel niet ingehaald ben, vervolgens moeten ze meteen remmen en schuiven ze opzij naar de fietsstrook waardoor ik er ook niet meer langs kan. Heb verschillende keren moeten stoppen.
Kijken ze dan niet vooruit ofzo? Je ziet een wegversmalling en een tegenmoet komende auto, wacht dan na mij ipv snel nog inhalen en mij afsnijden waardoor ik moet stoppen. En 1 keer vielen we zelfs bijna!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Mrt 2018 12:10

Re: Ergernissentopic

Mijn man.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Mrt 2018 12:28

Re: Ergernissentopic

Haha so Good.. dat heb je soms met mannen!
2016
<<

Anoniem316

Bericht 25 Mrt 2018 20:06

Re: Ergernissentopic

Haha kort maar krachtig SoGood.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Mrt 2018 12:36

Re: Ergernissentopic

Mijn bovenburen. De ergernissen stapelen zich op. Beste mensen hoor, maar af en toe... Op dit moment lopen ze (moeder en de twee kinderen) al meer dan 20 min heen en weer met hun schoenen aan. Ze maken zich klaar om weg te gaan, maar altijd doen ze al zó vroeg de schoenen aan. En lopen dan nog lekker heen en weer te banjeren voor lange tijd. Buurvrouw vaak zelfs met hakken aan.

Daarnaast hebben wij beneden in de gang (oude huizen, we delen de opgang en trap met hen) een groot, dik gordijn voor de trap hangen. Dit ivm de kou die door de kieren van de voordeur komt. Nooit doen zij het gordijn weer dicht. Ik voel aan de tocht in ons huis precies wanneer het gordijn te ver op staat. Wij wonen op de eerste etage, dit merk je echt.

Het licht op de gang is ook een issue. Ze doen het bijna nooit uit als ze onze verdieping passeren. Dat licht hoort bij ons elektriciteitsnetwerk. Ik doe het altijd uit als we niet op de gang zijn, zij dus bijna nooit. Als ik niet thuis ben staat het licht gemakkelijk de hele dag aan. Dit meerdere keren per week. Tikt dus lekker aan in een jaar qua kosten.

Om maar niet te beginnen over de vieze haarelastiekjes en snoeppapiertjes beneden in de gang, het feit dat buurvrouw met sigaret van hun etage naar benden loopt om naar buiten te gaan en de gang dus stinkt naar rook, etc. Oja, en als hun deur te lang openstaat boven glipt één van hun katten naar beneden en gaat voor onze deur zitten. Daar staan onze schoenen en hangen onze jassen. Die katten gaan in onze (open) kast zitten tussen onze sjaals, handschoenen en schoenen. Bah! Die beesten plassen ook bij de voordeur beneden op de schoonloopmat. Daardoor ruikt het altijd naar kattenpis op de gang. Zo vies! Ik maak vaak de hele opgang schoon, maar buurvrouw niet.

Meerdere malen dit alles aangegeven, ze zeggen er rekening mee te houden maar doen dit niet. Ik vind dat gewoon dom. En irritant.

Anyway, klaagmodus uit.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers