Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoera, de postbode is geweest!

<<

Anoniem7

Bericht 12 Okt 2013 10:05

Hoera, de postbode is geweest!

Wie heeft er hier nog meer hobby's die via de post gaan? Penpals (in Nederland of internationaal) snail mail, Postcrossing, noem maar op? Ik heb het idee dat het 't laatste jaar weer helemaal terug in opkomst is, dus misschien is een gezellig kletstopicje wel leuk en kunnen we tips en ideeën uitwisselen?
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 12 Okt 2013 11:37

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ja ik vind het fantastisch om post te krijgen! Heb geen penpals meer maar doe wel aan postcrossing :)
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 12 Okt 2013 12:15

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik ben ook een groot post-liefhebber!

Doe al een aantal jaar aan postcrossing, wel steeds met tussenpozen. Nu toevallig weer wat kaartjes aangevraagd om mijn gulden postzegels op te maken aangezien die na 1 november niet meer geldig zijn :( Er gaan er zo 10 op de post naar: Rusland, Duitsland, Engeland, China, Polen, Indonesie, Spanje, Taiwan, Belarus en Finland.

Sinds kort ook fan van snail mail!
2014 2016 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Okt 2013 12:40

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik doe nu voor het eerst mee aan de snailmail. In het verleden heb ik wel een aantal keer meegedaan aan swaps. Soms met een thema, soms niet. Het is dan de bedoeling dat je een leuk pakketje voor je 'swapsis' samenstelt, met zelfgemakte cadeautjes, en een paar gekochte dingetjes. Daarin lijkt het dus wel op snailmail alleen is hier een briefje bijzaak. Vaak werd er wel een kaartje meegestuurd. Thema's waaraan ik wel heb meegedaan: kerst, Tilda, en een strawberrieswap. In Nederland was het toen wel lastig om aardbeienspulletjes te krijgen (en nu zie ik ze overal..) maar blijkbaar in Engeland niet want daarvandaan kwam het pakketje wat ik kreeg, en er zal echt vanalles in: een receptenboekje, sokken, een kettinkje, snoepjes, geurzakje etc etc. Erg leuk (maar voelde me wel schuldig dat ik zelf niet zo uitgebreid iets kon opsturen, al had ik wel mijn best gedaan om wat leuke dingetjes bij elkaar te zoeken en had ook nog wat gemaakt)
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 11:50

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik heb gisteren voor het eerst sinds hele lange tijd weer een brief aan een penvriendin geschreven! Wilde hem vandaag gaan posten, maar het is zulk hondenweer dat ik dat morgen op weg naar week wel ga doen...
Bij mij heeft alles heel lang stil gelegen. Vroeger had ik veel penvriendinnen, hier in Nederland, en ook in het buitenland. Ook heb ik aan postcrossing gedaan en heb ik aan een paar notebook-projecten mee gedaan. Dat zijn projecten waarin je in een groepje aan een schriftje werkt, dat schrijf/knip/plak je dan vol aan de hand van een bepaald thema, en als je klaar bent stuur je hem door naar de volgende. Een soort snail mail maar dan in schriftvorm. Ook heb ik vroeger heel fanatiek aan FB (friendship books)-swaps gedaan. Dat zijn hele kleine zelfgemaakte boekjes die doorgestuurd worden en waar iedere ontvanger dan z'n adres en evt wat kleine steekwoorden in schrijft. Uiteindelijk heb je dus een boekje vol adressen, dat was vroeger vooral, toen er nog geen internet was, de manier om penpals in het buitenland te vinden. Volgens mij wordt het nu nog veel gedaan trouwens.

Ik wil in elk geval wel weer een paar nieuwe penvriendinnen erbij gaan zoeken, drie avonden in de week alleen thuis dus dan is het wel leuk om wat om handen te hebben. Ook postcrossing wil ik weer opnieuw op gaan pakken. En sinds ik op Twitter en Pinterest zit kom ik zulke leuke inspiratiedingen tegen dat ik gewoon weer zin heb om te schrijven.
Ik probeer trouwens altijd m'n best te doen om brieven te versieren, leuk papier, stickers, tekeningetjes, stempels enzo...
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 11:52

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Haha, het klinkt zo burgerlijk, allemaal... Maar ik vind het zo leuk :razz: Ik heb echt het idee dat het allemaal weer in opkomst is, als je ziet hoe goed de snail mail-topics hier lopen en hoeveel webshops ik ineens tegen kom... Leuk :cheering:
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 13 Okt 2013 12:43

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Vind je het niet leuk om je aan te sluiten bij de volgende ronde snail mail? :)
2014 2016 2019
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 13:51

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik heb erover nagedacht en ik denk dat ik het nog eventjes niet doe, pas als ik iets in m'n hoofd heb zitten wat ik kan maken. Misschien koop ik straks in Canada wel wat leuk knutsel- en snailmailspul en doe ik ergens bij ronde 7-8-9-10 wel mee :wink:
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 05 Nov 2013 23:24

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik doe aan postcrossing. Al moet ik erbij zeggen dat dat nu een tijd stil ligt ivm dure postzegels. Ergens lijkt het mij ook erg leuk om weer ouderwets een penvriendin te hebben. Vroeger heb ik echt jaren een penvriendin gehad, maar vind het soms nog wel jammer dat ik dat nu niet (meer) heb.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem7

Bericht 05 Nov 2013 23:56

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Maar die kun je toch gewoon weer zoeken? Er zijn heel veel sites waar je penvriendinnen of snailmailpals kunt vinden. Zelfs hier op het forum :yes:
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Nov 2013 10:06

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Oh haha, ik ben niet bekend met die website's dan :p Wordt je daar lukraak aan iemand gekoppeld?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Nov 2013 10:12

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Neehoor, net als vroeger, met oproepjes waar je op kunt reageren.

Edit: zal vanmiddag wel even een lijstje plaatsen met sites.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Nov 2013 10:15

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Oh, serieus? Wat leuk! Dankjewel alvast voor het lijstje :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Eyez

Bericht 06 Nov 2013 14:32

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Chocolate Cookie schreef:Ik doe aan postcrossing. Al moet ik erbij zeggen dat dat nu een tijd stil ligt ivm dure postzegels. Ergens lijkt het mij ook erg leuk om weer ouderwets een penvriendin te hebben. Vroeger heb ik echt jaren een penvriendin gehad, maar vind het soms nog wel jammer dat ik dat nu niet (meer) heb.


Je kunt ze ook zoeken via het officiële forum op de Postcrossing site. Je kunt een oproepje plaatsen in het internationale gedeelte, maar er is ook een Nederlands gedeelte (met allerlei topics) waar je een oproepje zou kunnen doen. Of reageren op iemand, natuurlijk. (Ik doe zelf ook aan Postcrossing, al ligt het wat stil sinds ik in juni ben begonnen met een fulltime baan).
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Nov 2013 18:17

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Oh, dankjewel voor de tip Eyez! :D
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem7

Bericht 07 Nov 2013 10:37

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Beetje laat, maar beter laat dan nooit :) maar de sites die ik gebruik zijn:

* www.penvrienden.nl al vind ik die de laatste tijd niet zo leuk meer. Maar Sims tref je het en staat er een leuk oproepje tussen.

* www.lettersets.com Is een webshop voor postpapier enzo. Linksbovenin staat een linkje naar her penpals-gedeelte. De site wordt gerund door een Nederlandse vrouw die nu in het buitenland woont, de oproepjes zijn over het algemeen van over de hele wereld. Leuk voor als je iemand uit het buitenland zoekt.

* http://forum.postcrossing.com inderdaad het forum van postcrossing, wat hierboven al gezegd is. Kan zowel voor binnen Nederland (in het Nederlandse gedeelte) als internationaal.

* http://www.snailmailmagazine.nl/p/snail ... zocht.html een blogbericht van iemand die ik op Twitter volg, hier staan diverse links met uitleg in. Over het algemeen is dit dan wel weer het echt snailmailgebeuren, dus lekker knutselen en creatief doen, zoals er hier ook een paar topics over zijn.

En heel soms kijk ik ook nog wel eens op het forum van Viva, hier, of de site van het tijdschrift Vriendin.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 07 Nov 2013 11:17

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Dat is wel een aardig lijstje! Dankjewel, ik ga eens kijken of ik een paar leuke penvrienden/vriendinnen kan vinden :D
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 07 Nov 2013 12:47

Re: Hoera, de postbode is geweest!

Ik heb nog even wat gegoogled, maar dit is ook wel een leuke site voor internationale penpals: www.penpalworld.com :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron