Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

<<

Anoniem66

Bericht 01 Nov 2013 11:26

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Pitufo schreef:
No. 3 schreef:
Elliot schreef:Ik heb 's nachts altijd m'n geluid uit, dus als mensen me whatsappen/bellen heb ik daar geen last van. Zelf houd ik er wel rekening mee dat ik mensen niet te vroeg of juist te laat bel. Met Whatsappen doe ik dat eigenlijk niet.
Dit. Als ik niet gestoord wil worden, zet ik m'n geluid uit. Wat in de praktijk betekent dat m'n telefoon bijna altijd op stil staat.

Hier ook zo inderdaad. 's Nachts staat mijn iPhone standaard in Niet Storen-modus, zodat ie ook niet trilt als er berichtjes binnen komen. En ik heb een paar mensen als favoriet gemarkeerd (mijn vriend en mijn ouders). Als die bellen terwijl mijn telefoon in Niet Storen-modus staat, gaat het geluid dus wel gewoon.


Oh, kan je dat instellen ja?
<<

Anoniem 48

Bericht 01 Nov 2013 11:36

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Whatever schreef:Eens hoor, vooral ook omdat bellen actieve participatie vereist van diegene die gebeld wordt.

Wat dat betreft vind ik dus ook sms/app iets heel anders. Dat hoef je niet direct te lezen en te beantwoorden. Plus door een appje kun je eventueelmakkelijker heen slapen dan een echte beltoon.


+1
<<

Anoniem91

Bericht 01 Nov 2013 14:41

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb mijn geluid altijd uit en van groepen alles uit. Ik heb er dus geen last van. Ik heb vaak late whatsapp gesprekken, met vriendinnen, werkgever, collega's. Boeit me ook niet zoveel, ik bel alleen geen mensen zo laat, of ik moet weten dat ze nog wakker zijn. Soms ontkom ik er ook niet aan bij mijn werkgever of collega's.
<<

Google

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:45

Bericht 01 Nov 2013 19:00

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

SoGood schreef:Nou, dan zet ik voorstaan maar mijn wifi uit. Goed idee Exo. Ik had mijn vriendin gevraagd waarom ze zó vaak had gebeld zegt ze. "Ik wilde je wakker maken" :nopompom:


:( :thumbdown:
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Nov 2013 02:15

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn telefoon staat altijd op stil als ik slaap of er geen zin meer in heb of hij ligt beneden. Ik heb helaas ook genoeg mensen die het nodig vinden op te appen op de meest vreemde tijdstippen maar gelukkig merk ik daar weinig van omdat ik mijn telefoon pas pak als ik wakker wordt en dan pas het geluid aan zet.
Afbeelding
<<

Anoniem59

Bericht 02 Nov 2013 09:16

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik werd vannacht nog wakker geappt door Bazinga :) vind ik geen punt hoor, ik kijk even snel wat er staat en dan negeer ik het als het niet dringend is. Had ik mijn geluid maar uit moeten zetten! Ik app ook vriendinnen in de nacht, die lezen het dan ook vaak de ochtend erop. Prima. Bellen ik wat anders, vanwege de actieve participatie die whatever benoemt.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 02 Nov 2013 09:17

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik vind appen niet zo erg,bellen wel.maar s nachts staat m'n geluid uit. We hebben ook nog een vast nummer dus zijn sowieso bereikbaar
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Nov 2013 20:13

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn geluid/trillen voor Whatsapp en sms'jes staat altijd uit, eigenlijk ga ik ervan uit dat anderen dat geluid ook uit hebben of voor 's nachts in ieder geval op stil zetten. Dus ik sms zonder rekening te houden met de tijd.
Met bellen houd ik er wel rekening mee, dat doe ik niet tussen 22u&10u als ik niet weet of diegene wakker is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Nov 2013 20:23

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik hou ook geen rekening met appen qua tijd. Ik app wanneer het mij uitkomt en ik er aan denk. Als iemand dat vervelend vind dan ga ik er van uit dat ze dat zeggen. Andersom heb ik ook regelmatig appjes terwijl ik slaap. Dat vind ik niet erg. Ik heb mijn geluid ook altijd uit staan 's nachts.

Qua bellen hou ik er wel absoluut rekening mee. Al bel ik niet heel erg veel. Maar ik zou niet snel na 21:00u of voor 09:00u iemand bellen. Terwijl ik weet dat die persoon nog wakker is en het niet erg vindt dat ik bel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2013 20:27

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb 's nachts altijd het geluid uit staan (en overdag ook vaak trouwens) en de laatste maanden neem ik m'n telefoon sowieso doordeweeks niet meer mee naar de slaapkamer. Mijn nachtrust is me heilig! Het boeit mij dus niks als iemand me laat appt. Bellen doe ik sowieso nauwelijks meer, maar dat zou ik na 22:00 bijvoorbeeld niet meer doen. Appen/smsen vind ik een ander verhaal.
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2013 20:54

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb mijn telefoon altijd aan het geluid ook. Ik wil 24 uur per dag bereikbaar zijn. Heb al eens een belangrijk telefoontje gemist toen mijn vader in het ziekenhuis kwam en dat wil ik niet nog eens.

Met een whatsapp groep sturen we niet na 10 uur
Bellen doe ik niet na 9 uur en neem naar 9 uur ook niet meer op
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 02 Nov 2013 21:16

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Appjes die ik na 22.30 krijg beantwoord ik meestal ook pas de volgende dag. Mijn collega is ook erg van het appen op hele late en vroege tijden en als ik niet binnen een kwartier reageer begint ze vraagtekens te appen of te bellen. Mijn telefoon zit echt niet aan m'n lijf geplakt en ik kan gewoon niet direct iets terug sturen of terugbellen en dat moet ze maar mee dealen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Nov 2013 21:41

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik begrijp niet waarom sommige mensen afspraken hebben dat er niet meer gewhatsappt mag worden na een bepaalde tijd in een groepsapp, je kunt gewoon het geluid uitzetten van alleen de groepsapps? Als ik dat niet deed werd ik gek van de berichten de hele dag.
Verder ben ik het eens met anderen hier: zet gewoon je telefoon op stil als je niet lastig gevallen wil worden.
Appen houd ik geen rekening mee met anderen, bellen doe ik niet meer na 10 uur. Maar dat laatste is vooral omdat met name mijn ouders dan meteen denken dat er iemand dood is.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 02 Nov 2013 21:49

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik laat m'n mobiel negen van de tien keer beneden liggen 's nachts, anders ga ik toch alleen maar liggen Candy Crushen. De keren dat ik hem wel mee naar boven neem staat het geluid uit. Sowieso heb ik hem thuis meestal op stil staan, tenzij ik een telefoontje of mailtje o.i.d. verwacht.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Nov 2013 22:57

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

's nachts staat mijn mobiel altijd uit. Ik ap/bel of sms ook op normale tijden dwz niet na 11.00 en niet 's ochtend voor 9 uur. of ik moet zien dat degene al online is geweest.
<<

Zero

Bericht 03 Nov 2013 12:45

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik hou er zeker rekening mee. Ik whats app mijn zusje niet meer na 11 uur - of ze moet zelf nog sturen, maar mijn broer gerust nog om half 1. Ik weet wanneer ze gaan slapen en zij weten ook wanneer ik wakker ben.
Mijn zusje heeft dan nog wel eens de neiging om mij te gaan whatsappen als ze naar haar werk gaat - nog ver voor ik wakker moet worden.
Maar ik begin ook best laat en dat vind ze dan mijn eigen schuld :p

Maar goed, vorige week werd ik ook wakker van de groepswhats app van collega's die aan het werk moesten toen ik vrij was.
Tja ach.
Ik draai de telefoon om en draai mezelf om.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Nov 2013 13:00

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik maak mij er ook schuldig aan.Ik heb alleen het geluid van mijn beltoon aan en de rest staat alles uit. Daarom let ik zelf ook niet altijd op de tijd als ik een berichtje stuur. Ik hoor het van zelf wel als het te vroeg of te laat is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem170

Bericht 03 Nov 2013 13:02

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn geluid staat altijd uit, ook mn beltoon. Ik stuur alleen berichtjes savonds laat of sochtends vroeg de als ik weet dat de ander al wakker is.
Bellen zou ik savonds laat of sochtends nooit doen, zou ook raar opkijken als ik op die tijd wordt gebeld
<<

Anoniem7

Bericht 03 Nov 2013 13:05

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Nou Whatsapp ik zelf niet zo vaak op abnormale tijden omdat ik dan zelf slaap, maar ik zou er zelf eigenlijk geen rekening mee houden. Ik ga ervan uit dat niemand 's nachts gestoord wil worden en dat die persoon daarom het geluid wel uit heeft staan of de telefoon gewoon helemaal niet mee naar bed heeft. Met bellen hou ik er wel bewust rekening mee.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Nov 2013 13:09

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik whatsapp ook 's nachts, vraag maar aan RYW ;) In my defence; zij doet het ook... Bellen doe ik niet zo snel meer na 21:00, behalve bij een paar mensen waarvan ik weet dat 't goed is of ik stuur eerst een berichtje of ze nog wakker zijn en of ik kan bellen.
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Nov 2013 13:58

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb m'n telefoon altijd op stil/uit staan als ik ga slapen, dus mij wakker bellen of appen lukt niet, haha. Wel ben ik bereikbaar op de huistelefoon voor dringende dingen. Zelf houdt ik met bellen wel rekening met de tijd. Met appen soms ook, maar niet altijd eerlijk gezegd. Dat komt denk ik omdat ik ervan uitga dat mensen zelf wel regelen dat dat op stil staat als ze niet gestoord willen worden.
<<

Anoniem238

Bericht 03 Nov 2013 14:06

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

sarah1985 schreef:Ik heb mijn telefoon altijd aan het geluid ook. Ik wil 24 uur per dag bereikbaar zijn. Heb al eens een belangrijk telefoontje gemist toen mijn vader in het ziekenhuis kwam en dat wil ik niet nog eens.

Met een whatsapp groep sturen we niet na 10 uur
Bellen doe ik niet na 9 uur en neem naar 9 uur ook niet meer op

Waarom neem je de telefoon na 9 uur niet meer op?
Bij ons kan het best zo zijn dat er nog familie of vrienden bellen dan, dat is voor ons nog op de helft van de avond.
Na 22.30 uur/23.00 uur wordt een ander verhaal...
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 07 Nov 2013 07:33

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 14:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 07 Nov 2013 08:21

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen doe ik sowieso amper en als ik eens bel zal dat niet na 21:00 door de week zijn. Met berichtjes maakt het me niet uit hoe laat ik word gewhatsappt, op zich zal ik niet snel midden in de nacht appen maar ik heb mijn geluid uit dus dan hoor ik toch niets.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers