Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2012 mama's

<<

Anoniem2

Bericht 31 Aug 2013 23:03

Najaar 2012 mama's

Mama's ... hoe gaat het met jullie? En met de kindjes?

De kindertjes gaan richting de 1 nu....moet zeggen dat het jaar voorbij is gevlogen!
Hier duurt het natuurlijk nog even....maar Oktober is er zo!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 31 Aug 2013 23:09

Re: Najaar 2012 mama's

Joehoe!! Mag ik ook meeschrijven? Dat mislukte me eerder steeds...
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 31 Aug 2013 23:11

Re: Najaar 2012 mama's

Natuurlijk! Hoe gaat het met je kleine man & grote meid?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 31 Aug 2013 23:22

Re: Najaar 2012 mama's

Dat is een lang verhaal, dus dat kom ik morgen even vertellen ;) Ik duik er zo lekker in, heb er een lange dag op zitten.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 31 Aug 2013 23:24

Re: Najaar 2012 mama's

Sugarlips, was jouw naam eerst anders? Je mag natuurlijk altijd meeschrijvem!

Hier gaat het goed, ze gaat als een speer, zitten en staan doet ze al even net als kruipen. Ook stapt ze al aan de hand en soms staat ze even los terwijl ze het niet doorheeft. Ja ze gaat echt snel. Helaas slaapt ze dus sinds 5.5mnd niet meer door. Dat is vervelend. Ook omdat ze altijd in slaap gewreven wilt worden. Dan hang je bijna slapend over het ledikant heen. Hier willen we ook vanaf hoor maar ja, hoe?
En ze is nu schor en snotterig :(
<<

Anoniem2

Bericht 31 Aug 2013 23:26

Re: Najaar 2012 mama's

Ik kom morgen ook uitgebreid typen.

SL was eerst Lind@ hahahaha!!!!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 31 Aug 2013 23:26

Re: Najaar 2012 mama's

Je staat in mijn fb lijstje, ik was L!ND@
2010 & 2012

Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Aug 2013 23:50

Re: Najaar 2012 mama's

Wat leuk dat dit topic terug is!

Ik was de laatste in de rij die is bevallen uit het topic maar die 9 maand zijn tot nu toe ook al omgevlogen!
Wat een verschil met "toen" (wat klinkt dat alweer ver weg) en nu. Niets is veilig meneer kruipt overal heen, trekt zich overal aan op, loopt langs de box en heeft een heel sterk eigen willetje en doorzettingsvermogen. Het gaat hard, kleintjes worden groot!

Hoe is het met jullie kleintjes?
Afbeelding
<<

vlinder-19

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Sep 2013 07:45

Re: Najaar 2012 mama's

Ook ik wil nu flink mee gaan schrijven, destijds ook een poging gedaan maar die mislukte. Mede omdat ik livia de 1e 3 a 4 maand zn 18u per dag rondsjouwde haha.
F.ay E.lize 21-01-2009
* juni 2010

* april 2011
L.ivia I.sabeau 18-10-2012
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 01 Sep 2013 10:22

Re: Najaar 2012 mama's

Leuk Vlinder!

Ok, hier een update van ons. J. is morgen gewoon alweer 10 maanden oud! Het gaat zo hard, veel te hard. Als ik foto's bekijk, kan ik echt niet meer geloven dat ons mannetje ook zo klein is geweest, terwijl het eigenlijk lijkt alsof het nog maar even geleden was dat ie nog veilig in mijn buik zat! Het is een heerlijk kind, heel erg makkelijk. Een verademing voor ons, want zijn grote zus is een heel ander portret. Hoe moeilijk het soms met haar gaat/ging, zo makkelijk gaat het bij hem. Hij vind alles prima en huilt alleen als er echt wat is. En qua ontwikkeling loopt ie denk ik wel een beetje achter op de kindjes hier hahaha! Als ik dat soms lees...Ik was al blij toen hij anderhalve maand terug eindelijk ging omrollen ;) Geeft allemaal niks, het komt vanzelf! Hij is gewoon erg makkelijk en wil er ook niet echt moeite voor doen. Een beetje lui vooral. Dan ligt hij te spelen en schopt naar een speeltje, omdat hij dat van zich af heeft gegooid. Omdraaien doet hij dan niet en een poging tot kruipen? Ho maar....gewoon flink blijven mopperen en hopen dat zijn grote zus langs komt, die hem dan zijn speeltje soms nog wel wil terug geven. D. is een lieve zus, maar het kost haar wel veel moeite. Gelukkig leert ze hem steeds meer waarderen en hebben ze echt plezier samen. Ik kan dan ook helemaal verliefd naar ze zitten kijken. Ik ben een trotse mama!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 01 Sep 2013 10:43

Re: Najaar 2012 mama's

Linda, ben erg benieuwd naar je verhaal! Je maakt het spannend zo met die 2 koters van je! Lees net je verhaal, wat fijn dat je zo kan genieten, weet nog wel in de tijd met D. dat allemaal wat minder ging! En qua motoriek loopt jullie man denk ik wel gelijk op met het zoontje van mijn vriendin, al doet deze helemaal nog niks en word in September al 1 kun je nagaan!

Viva, jullie dame gaat ook al zo snel!! Heerlijk ! Helemaal gesetteld nu in jullie nieuwe huis?

M-G, kleintjes worden dan echt groot he. Als je ziet hoe groot de verandering is van een baby tot een dreumes in het 1e jaar.

Vlinder, ik wil ook nu weer meer mee gaan schrijven! Al is het wel drukker met 2 kids nu haha, maar nee vind het wel heerlijk hoor!

En dan natuurlijk mijn eigen update! Hoe klein ze ook was, zo snel ontwikkeld ze zich nu! Nog steeds wel een kleintje..denkik, alhoewel, ze zit al bijna volledig in maat 74/80 en haar zus zat daar pas ver na haar 1e verjaardag in! Hier ontwikkelt E. zich ook heel snel. Zo rolde ze al vlot, tijgerde ze al een tijdje, maar nu kunnen we ook, optrekken, staan en zelfs de 1e voorzichtige stapjes aan toevoegen.
Bij Y. hadden we het 1e jaar ook wel veel problemen, nou problemen klinkt zo erg, maar zij had een afplatting en hebben tot 13maanden wekelijks bij de fysio gelopen toen, dus dit is wel een heel verschil natuurlijk.

Zoals de meeste van jullie weten heb ik toch wel een flinke dip gehad, al kort na de bevalling, daar kwam tot voor een maand terug weer bij dat ik zwanger was, en het duidelijk werd dat het toch te riskant was.
Dus een afspraak gemaakt om een overtijdsbehandeling uit te laten voeren (soort vroege abortus) maar net vlak voor die afspraak ging het toch al mis. Uiteindelijk hebben ze me gecurreteerd, alles schoongemaakt, en moet zeggen (klinkt best wel heel erg) heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. :oops:

Mijn gezinnetje voelt nu compleet, al moet er natuurlijk nog wel veel aan paps en mams samen gewerkt te worden. Ik ben wel geheelzelfstandig gestopt met de medicatie omdat het voor mij geen aanvulling was, ik voelde me juist meer depressiever als zonder de pillen, al explodeer ik soms nog wel in een fikse discussie met mijn man. Bij hem is ook er nog eens 2 weken terug dus toch autisme vast gesteld (en daar heb ik bijv meer moeite me als ik gedacht bleek te hebben als bijv. de abortus/miskraam).

Maar verder moet ik zeggen dat het dan wel langzaam aan beter gaat...ik zag afgelopen week een stukje van dokter film en dat ging over posttraumatische stress, en toen hij dat uitlegde was ik compleet om. Ik sta ook als 1e nu op de lijst voor verdere behandeling bij GGNET en daar ga ik dit zeer zeker aankaten in de hoop dat ze me hier vanaf kunnen helpen.

Tot zover mijn update! En tot snel maar weer! Veel liefs X
<<

anoniem39

Bericht 01 Sep 2013 14:07

Re: Najaar 2012 mama's

Wat leuk dit topic!
En wat is de tijd snel gegaan hè?! Jeetje.
We gaan alweer richting de 10 maand.
M. Is best al ondeugend haha. Ze gaat zelf zitten en staan.
Als ze op de grond kruipt wil ze overal aanzitten en alles onderzoeken.
Het is een heerlijk meisje, we genieten ontzettend van haar. Oh ja, fietsen vind ze ook helemaal geweldig. En naar de schaapjes, koeien en paarden ed kijken ook.
Ze geeft ook al kusjes, met haar mondje open. Echt super lief!

Wat leuk om te lezen hoe het gaat met jullie en jullie kindjes.
Hebben jullie al een verjaardagscadeau in gedachten?

Later reageermiddel uitgebreider.
<<

Anoniem2

Bericht 02 Sep 2013 19:16

Re: Najaar 2012 mama's

Het jaar is omgevlogen he LDJ?! Zo ben je nog zwanger (precies een jaar terug) en zo zijn ze bijna 1.
Wat leuk om te lezen over jouw kleine .... uhuh grote M. alweer!

Nee, ik weet echt niet wat ik moet komen voor het kleine dametje...dan te bedenken dat Y. maand er na 3 word en dan nog eens Sint & Kerst.


:lol:
<<

Anoniem2

Bericht 17 Sep 2013 12:46

Re: Najaar 2012 mama's

Hoi dames!

Al druk bezig met de voorbereidingen voor de 1e verjaardag van onze kleine kindertjes (uhh dreumes in wording?) Bij Y. was ik er toen echt volop mee bezig en nu kan het me gestolen worden..heel gek! Met 2 ben je met sommige dingen zo veel later enz?

Wat geven jullie bijv de kindertjes voor hun 1e verjaardag?
Ben echt inspiratie loos...

Hoe gaat het verder met de kinders? E. is gister weer goed gekeurd, 68cm & iets meer als 7700 gram.
Hoelang & zwaar zijn jullie kindjes?

Voor de rest weinig opmerkingen of iets, ze doet het verder super. Qua motoriek is ze wel heel snel. Moet nu met 14maanden wederom terug, krijgt ze ook weer een prik en daarna pas met 2jaar hoorde ik gister. Dus dat is een fijn vooruitzicht hihi.
Wel heeft E. ontzettend veel last van doorkomende tandjes, ik 6 hobbels en bobbels met puntjes vinden en jammer genoeg werkt er moment helemaal niks meer tegen. Dus maar veel knuffelen en troosten etc.

Vandaag maar een pyjamadagje in gelast, heerlijk! Het is toch tenslotte ruk weer. Laten we maar eens een broodje gaan eten zometeen. E is zo'n slaapkop, naar haar bordje pap en rond 10nen fruit slaapt ze NU nog, laat ik haar maar eens wakker gaan maken !!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 17 Sep 2013 13:08

Re: Najaar 2012 mama's

Leuk dit topic!

Even korte update over hier!

A doet t prima,lekker brabbelen, tijgeren, kastjes in een uitpakken :angel: ook stapt ze graag rond aan de handjes en begint ze zich op te trekken.Volgens mij is ze niet supersnel maar wel lekker ondernemend en als ze iets wil hebben dan gaat ze ervoor!

Ze is helemaal weg van blokjes uit de vormenstoof,stapelbakjes boekjes en zachte blokken met een belletje en kan echt lekker spelen! Tandjes was hier ook niet zo een succes, met name veel buikpijn en de nacht voordat een tandje doorkomt is ze veel wakker/ huilen. We leggen haar nu gewoon bij ons want na 1 of 2 nachten is t over.

Wat betreft haar verjaardag: ik twijfel nog aangezien we al op 3 1e verjaardagsfeestjes geweest zijn sinds ze geboren is dus voel ik me wat verplicht om hen ook hier uit te nodigen.Is natuurlijk ook wel gezellig! Ik denk dat ik de opa's en oma's vraag om hier tussen de middag te komen eten oid en dan smiddags vrienden en wat familie. Gewoon slingers ballonnen en taart.
Volgende week ben ik zelf jarig en ga ik Es' kijken wat A er van vind,al die visite en dan beslis ik!

Cadeaut ideeen ben ik al een half jaar aan t verzamelen op lijstje.nl.Een week na de verjaardag is t ook nog Sint .
Zelf geven we haar een schommel oid van het voorjaar en heb voor d'r verjaardag zelf een 2e handspoppenwagentje opgeknapt.ook heb ik zelf een kartonnen boekje gemaakt met foto,s van ons,ons huis en familie. Ook weet ik dat ze zo n loopautootje krijgt van m'n zus

Andere ideeën zijn: boekjes van gonnie en gijsje,Nijntje en woezel en pip,dierendorpje, cd met liedjes van muziek opschoot, een grimm regenboog en houtenpoppetjes, een babypopje met een zachtlijf, een houten Timmerspel, thee servies van fisherprice,houten blokken,wátereend voor in bad, little people boerderij,zandbak,zandbakspeelgoed, vingerverf, slee, kleren,bonnen etc.

Vond t best knap bedacht allemaal :^^:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 30 Sep 2013 14:54

Re: Najaar 2012 mama's

Wat fijn dat het met jullie kindjes ook allemaal zo goed gaat!

Hier gaat het ook nog steeds goed. Ze slaapt eindelijk weer door!!! Heerlijk. En we hoeven ook niet meer bij haar bedje te staan als ze moet gaan slapen. Normaal ging ze krijsen als je wegging, in haar bedje staan etc. Nu zeggen we gedag en slaaplekker, lopen weg en het is goed :D
Ze gaat met haar ontwikkeling ook snel, kan los staan maar durft nog niet los te stappen, wel als ze je handen vast heeft. Ze kent al wat woordjes, vooral kijk en Hé gebruikt ze nogal eens.

Over 6 weken is het hier ook al zo ver, haar 1e verjaardag. Dat wordt weer spullen in huis halen voor de taart. Heb Lejow alweer om raad gevraagd haha. Geen idee wat we haar gaan geven. Zit nu te denken aan zo'n activiteiten kubus met ook een kralen spiraal. En nog wat dingetjes. Eigenlijk denk ik dat we voor de rest mooi haar rekeningnummer ook doorgeven. Van onze andere dochter hebben we natuurlijk nog speelgoed. Lastig hoor.
<<

Anoniem261

Bericht 30 Sep 2013 20:28

Re: Najaar 2012 mama's

Heee dit topic had ik helemaal gemist, leuk :thumbup: !
Hier gaat alles ook prima, time flies!
Nu alleen even niet zoveel tijd om te reageren, maar zal van de week even een update plaatsen.
<<

Anoniem2

Bericht 04 Okt 2013 21:14

Re: Najaar 2012 mama's

lente schreef:Heee dit topic had ik helemaal gemist, leuk :thumbup: !
Hier gaat alles ook prima, time flies!
Nu alleen even niet zoveel tijd om te reageren, maar zal van de week even een update plaatsen.


Hij bloed ook beetje dood hier :P
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Okt 2013 00:10

Re: Najaar 2012 mama's

Druk, druk geweest hier met studie en persoonlijke dingen maar nu even weer dit topic naar boven plaatsen.

Shopaholic: fijn dat je geen spijt hebt van je keuze, lijkt mij ontzettend moeilijk! maar gelukkig kun je het een plekje geven. Lekker dat het met jullie samen ook weer beetje bij beetje de goede kant op gaat!
Goed om te lezen dat het goed gaat met de meiden! Lekker blijven genieten van je mooie gezinnetje.

LDJ: Fijn dat je nog steeds zo geniet van je kleine (grote) meid! Een verjaardagscadeau heb ik al "meerdere" keren gekocht maar die heeft hij tot nu toe ook allemaal direct gekregen (loopauto, loopwagentje en nog vele andere dingen)... oeps... :silent: Dus ik ga weer op zoek naar nieuwe dingen. Ik zoek denk ik iets van duplo, treinbaan of iets waar hij over een half jaartje iets aan heeft. Momenteel heeft hij echt meer dan genoeg speelgoed :D

Bolus26: heerlijk hé zo'n ondernemende meid! Hier zijn de keukenkastjes en vele andere dingen ook niet meer veilig. Zo je hebt al een aardige lijst voor haar verjaardag! :)

Viva: Lekker dat ze eindelijk doorslaapt! Leuk zeg dat ze al wat woordjes kent.

Lente: hoe is het met de KMA van de kleine meid en de afplatting? Al grotendeels verdwenen?

Sugarlips en Vlinder-19: gezellig en welkom!

Onze kleine vent was met 9 maanden (nu is hij bijna 10 maanden) 9212 gram en 75 cm en zit net in maatje 74. Hij was niet veel gegroeid maar verbrast al zijn energie met lopen achter zijn loopkarretje en loopautootje, kruipen en staan overal tegen aan. Hij kan zich prima optrekken en wil overal opklimmen. Lopen kan hij aan de hand en achter zijn loopauto en loopkarretje. Hij wordt steeds handiger en is ontzettend actief. Zijn groffe motoriek voldeed aan een kind van 14 maanden. Hij eet mij zowat arm (is een goede eter en lust werkelijk alles: fles, fruit, brood, groente, aardappelen, toetjes, soepstengels) Hij slaapt nog steeds lekker door in de nacht, hij is alleen nu soms (voor ons doen) vroeg wakker tussen 8.30 en 10.00 uur (maar dan mag ik nog niet klagen).
Verder brabbelt hij er wat aan af en zegt wel mama en soms papa maar nog niet bewust. Het is een ontzettende lachebek en vrolijk mannetje met 4 voortandjes boven en 3 voortandjes onder. Ik kan niet anders zeggen dat dat ik helemaal gelukkig ben met mijn kleine vent en volop geniet.

Hoe is het met jullie meiden en uiteraard met de kleintjes?
(ze worden groot!!) :yes:
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Minx