Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar voel jij je het meest schuldig om?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Mrt 2018 13:19

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel me vooral schuldig, omdat ik door mijn gezondheid niet altijd de moeder kan zijn die ik wil zijn en die ze verdienen.

Speelafspraken hier thuis is vaak lastig en echt afhankelijk van met wie ze willen spelen.

Ik lig bijna elke dag om 20.00 uur in bed, om voldoende rust te krijgen en er de volgende dag weer te staan. En nog moet ik regelmatig 'nee' verkopen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Mrt 2018 14:02

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Over het feit dat mijn lontje soms zo kort is en ik dan erg fel, luid en onredelijk kan reageren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 10 Mrt 2018 15:04

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Over dat ik heel bang ben dat de hechting tussen mij en M niet goed verlopen is, omdat ik te kampen heb met een postnatale depressie.
Daaropvolgend voel ik me dus heel schuldig dat ik M niet genoeg aandacht heb kunnen geven in die eerste maanden, maar dat dit moest gebeuren door mijn man en mijn moeder.
Mede door mijn postnatale depressie heb ik M maar 1 week borstvoeding kunnen geven. Ook daar voel ik me schuldig over.

Oké, gevoelig onderwerp voor mij :(
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Mrt 2018 15:38

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Pure, ik vind dat heel eerlijk van je, ik denk dat meer ouders dat hebben maar dat niet iedereen dat uit durft te spreken. Je dochter is nog zo jong, ik denk dat dit gevoel misschien moet groeien. Ik begrijp dat je je schuldig voelt maar dit is niet iets wat je zelf in de hand hebt. Hopelijk is het gevoel over een tijdje gelijker gegroeid.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Mrt 2018 15:43

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel me schuldig dat ik regelmatig blij ben om weer lekker te gaan werken en dat ik soms echt heel graag alleen ben. Mijn man en ik brengen haar dan ook gewoon naar de opvang als we samen vrij zijn. Staat wel tegenover dat ze maar 1 dag hoeft, verder is kan ze gewoon thuis blijven. Ik kan ook soms heel boos worden op mijn tweejarige, had ik nooit verwacht.
<<

Anoniem245

Bericht 10 Mrt 2018 16:12

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Lady schreef:Over het feit dat mijn lontje soms zo kort is en ik dan erg fel, luid en onredelijk kan reageren.


Precies dit!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 10 Mrt 2018 16:30

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Zelfde als lady en Kira; kort lontje hebben en dan te fel en vooral onredelijk reageren. Gaat overigens wel steeds beter nu ik me steeds voorhoud; "pick your battles". Sinds ik daar mee bezig ben lukt het me gemakkelijker dingen los te laten.

Daarnaast voel ik me ook schuldig dat ik me weinig schuldig voel met het nemen van vakanties en tijd voor onszelf. Ik vind het heerlijk en voel me dan niet schuldig. Maar tegelijkertijd neem k het mezelf kwalijk dat k me niet schuldig voel.. vermoeiend soms.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Mrt 2018 17:19

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

@Marsy: ik denk, en misschien klinkt dit wel heel erg zweverig, dat je het hem uit kunt leggen. Dat het schreeuwen niet kwam door hem als persoon maar echt door de vermoeidheid en radeloosheid. Op die manier tem je je eigen schuldgevoel een beetje maar vooral erken je het nare gevoel dat hij er misschien van gekregen heeft.
En ik schrijf dat absoluut niet om jouw schuldgevoel te bevestigen hoor want wow ik kan me niet voorstellen hoe zwaaaaaar het moet zijn (geweest) voor jullie.

Ot: Ik voel me schuldig over het feit dat ik veranderd ben in een bitch tegenover mijn oudste dochter. Ik heb een beetje hetzelfde als Pure maar dan omgekeerd qua kinderen. Super rot en ik ben er hard mee aan het werk.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 10 Mrt 2018 18:29

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat verdrietig dat het zo'n gevoelig onderwerp is voor je en dat je te maken hebt gehad met een pnd!

Ik voel me vooral schuldig om het feit dat ik aan de buitenwereld zo graag wil laten zien dat ik het allemaal wel red, zelf kan en het makkelijk wil laten lijken. Dit kost me zoveel energie dat ik soms alleen thuis met de jongens niets meer kan en dat dan de tv aan gaat en ik geen zin heb in spelletjes of stoeien of knutselen of whatever. Dit gebeurt me vaker dan ik wil.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 10 Mrt 2018 19:27

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel mij ook schuldig over het meer houden van het ene kind dan het andere. Ik zie ook echt wel dat de oudste goed haar best doet en lief is, maar ik voel het gewoon veel minder.

En het korte lontje, als ze continu hetzelfde woordje of zinnetje blijven zingen of heel de tijd hetzelfde geluidje maken dan kan ik echt uit mijn vel springen. Zo irritant. Uiteraard vraag ik wel eerder of ze ermee willen stoppen...
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 10 Mrt 2018 20:00

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Dankje voor je reactie sogood. Ik heb het idd niet in de hand.
Viva en olive, niet fijn voor jullie, maar voor mij wel fijn om te horen dat je het herkent. Lastig is het hé?

Ik vraag me trouwens ook wel eens af of je schuldig voelen iets (merendeel) vrouwelijks is. Wat betreft onderwerpen hoe ze hier staan dan. Mijn vriend lijkt er weinig last van te hebben (en begrijpt 't ook eigenlijk niet echt)
Juli 2015
Maart 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2018 20:18

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat dapper dat jullie (Pure) bijvoorbeeld zo’n moeilijk iets überhaupt al aan jezelf durven toe te geven. Lijkt me een ontzettend moeilijk en verdrietig iets om te merken bij jezelf. Er wordt altijd zo gezegd dat je voor een 2e echt weer net zoveel liefde hebt als voor de eerste. Dat soort uitspraken maken het vast nog moeilijker voor jullie om te erkennen dst het misschien toch wel zo voelt. Poeh.

Kunnen jullie er met je partner over praten of voelt die wellicht zelfs misschien hetzelfde?

OT: ik kan eigenlijk echt gewoon niks bedenken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 10 Mrt 2018 20:27

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat fijn dat jij niks bedenken kan zora. Goed teken!
Ik kan dr met mijn vriend en een vriendin wel over praten, maar echt heel erg begrepen wordt het niet en vriend heeft dat ook niet zo. Voor hem was het al gelijk de dag van de geboorte evenveel houden van.
Maar 't is idd wel wat je zegt, dat iedereen altijd beweert dat het automatisch zo gaat dat je weer evenveel houdt van een tweede. Raar als dat dan niet zo is.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2018 20:41

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Olive, wat jij zegt heb ik altijd gedaan: ik ben er altijd op teruggekomen, of als ik eenmaal iets rustiger was, legde ik het uit (soms al huilend) dat ik heel veel van haar hield en dat het niet aan haar lag, maar dat ik er niet mee om kon gaan, dat ík moe en radeloos was, etc.

Marsy, misschien kun je voor jezelf wat hulp zoeken. Hier in Nederland heb je een vrouwenpoli, waar je terecht kunt met dit soort dingen. Ik heb nu drie sessies gehad en merk al zo veel verschil, in bijv het omgaan met boosheid en frustratie.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Mrt 2018 21:02

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat goed Geel! Ik denk echt dat dat belangrijk is voor baby's.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Mrt 2018 21:49

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Oh wat goed van je Geel!

Lijkt me ook wel een heftig gevoel om van je ene kind meer te houden dan van de andere. Iets waar ik ook wel bang voor ben.

Waar ik me het meest schuldig over voel is dat ik heel lang het gevoel en de gedachte heb gehad dat ik haar terug zou hebben gestopt als dat had gekunt. En dan zeggen sommigen dat iedereen zijn of haar kind wel eens achter het behang kan plakken, maar echt, ik had het gedaan als het mogelijk was geweest.
Gelukkig is dat gevoel over gegaan, maar ik voel me heel schuldig dat ik het oprecht gedacht heb. En daarom dus ook niet altijd op haar heb gereageerd zoals ik zou willen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2018 22:32

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Olive, wat een lieve reactie (sowieso allemaal lief), ik heb me toendertijd ook altijd verontschuldigd.
Geel: ik ben zelf psycholoog dus weet zelf wel ongeveer wat te doen, ik heb het ook zelf gediagnosticeerd toen het de verkeerde kant opging en adequaat gehandeld. Het gaat stukken beter. Tot 6 maanden was echt pure hel, maar nu is hij een vrolijk kind, dat gewoon niet wil slapen (Susan: het was niet bedoeld als link tussen die twee maar en en). Als hij ooit eens gaat slapen dan is het helemaal prima natuurlijk. Dus het komt goed. Ik had die 6 maanden niet anders kunnen doen. Maar het steekt wel soms, ik voel me echt beroofd van een mooie baby tijd. Maar gelukkig is hij nu echt super! Nu ik nog ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 10 Mrt 2018 22:33

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik kan me heel schuldig voelen als ik extra moet werken en ze bijvoorbeeld niet zelf in bed kan leggen. Ook voel ik me schuldig als ik in het weekend iets doe zonder de kinderen. Bijvoorbeeld als ik naar een bruiloft ga. Dan probeer ik een dag vrij te nemen om te compenseren. Als ik buiten mijn normale werkuren om nog iets extra's doe (of dat nou voor werk is of voor mezelf), waardoor ik ze extra naar opvang/ mijn ouders moet brengen dan voel ik me heel rot en schuldig. Terwijl ik vind dat het best moet kunnen. Misschien dat dit gevoel minder wordt als ze ouder worden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Mrt 2018 08:20

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

@Marsy ik vind dat altijd een gevaarlijke. Omdat je zelf psycholoog bent wol niet zeggen dat je jezelf kunt behandelden. Uiteraard heb je goed gehandeld. Wellicht heb je nu een andere kijk nodig. Jouw visie is er ook maar 1.

Ik voel mij nooit schuldig geloof ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Mrt 2018 08:37

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik vind mijn werk heel leuk en zou niet willen stoppen met werken, maar de dagen dat ik werk zijn wel vaak wat stressvol, gewoon haasten, opschieten, snel eten koken, dan allemaal nog douchen en iedereen in bed. Soms voel ik me dan schuldig dat ik ze op zo'n dag na school en bso niet genoeg aandacht kan geven.
:heart: :heart: 2011
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Mrt 2018 09:45

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel me ook wel schuldig dat ik ze niet de aandacht kan geven die ik wil. Maar de dagen zijn zo kort als ze naar school gaan. Na school spreekt ze af, daarna heeft ze even rust nodig, is het etenstijd en daarna al snel naar bed (en ja na het eten ben ik soms ook blij dat ze op bed liggen)

Ik herken me ook in het gevoel van houden van. Heb dit vanaf het begin af aan, die oermoedergevoelens had ik bij de jongste niet.dat is langzaamaan gekomen. Had zo'n kraamperiodeboek gekregen, maar heb sommige dingen echt open moeten laten, daar voel ik me schuldig iver. Heb het daar ook met de psycholoog over gehad. Natuurlijk is mijn situatie ook anders, bij de oudste waren het alleen zij en ik, nu is daar een man bij, en is het de 2e. Maar dat ik een groter bandgevoel heb met dochter is nog steeds.. Maar zij gaf aan, dat je voor ieder kind niet hetzelfde kan voelen, dat je vele manieren hebt van houden van. Daar hou ik me aan vast, want dat ik van zoon hou staat zeker wel vast!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Mrt 2018 09:51

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik heb het geprobeerd Jip, 2 keer zelfs. Het is het gewoon niet. Als 6 maanden geleden een 1 was en helemaal Marsy 10, dan zit ik nu op een 6.5. Ik kom er wel, met stapjes. Doe veel aan zelfhulp, heb geweldige vrienden en een man die me er door heen sleept. Sprak vandaag vriendin en vroeg haar of zij zelfde denkt als ik wb hechting, ze is psycholoog ook en was 5 dagen per week bij ons te helpen, en zij zei: absoluut niet. Gaf me toch weer wat meer kracht. En als ik nu kijk naar dat vrolijke bekkie van mn zoon die altijd bij mama wil zijn, dan weet ik dat ook wel. Maar wat had ik het graag anders gezien.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers