Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkent iemand dit?

<<

Anoniem 42

Bericht 04 Nov 2013 16:35

Re: Herkent iemand dit?

Hier is de woonkamer op pakhoogte ook grotendeels leeg.

Mijn middelste dochter is ook volop op ontdekkingstocht: gaat op stoelen staan om deuren te openen, ze is op de kamertafel geklommen en heeft de lamp van het plafond getrokken, ze zet de oven aan, springt (uit pure liefde dat wel) op de baby, heeft van meerdere van mijn schoenparen een schoen weggegooid enzovoorts enzovoorts enzovoorts.

Ik word ook wel eens gek. Dat wil ik maar even gezegd hebben, tips heb ik niet :).

Ik ben wel blij met mijn oudste dochter die de middelste altijd even uitlegt hoe dingen wel moeten :).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Nov 2013 16:35

Re: Herkent iemand dit?

Susan schreef:
Cheese schreef:Babydolfijn snap gebruik in een la


Heuh?
Als ik een babydolfijn in huis had zou ik die inderdaad ook verstoppen in een la, goede tip.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 16:35

Re: Herkent iemand dit?

Cheese schreef:Moet zijn: babydoekjes na gebruik in de la


Ik snapte het al niet maar het zit dus onder de boxlade. Het erge is, wat hij vandaag niet kan. Lukt als een wonder morgen wel. Hij is me steeds 3 stappen voor.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2013 16:36

Re: Herkent iemand dit?

Graag gedaan! Wij hebben twee babydolfijnen, voor elk kind 1 anders krijg je dat gezeik weer.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 16:36

Re: Herkent iemand dit?

Lonely Goatherd schreef:
Susan schreef:
Cheese schreef:Babydolfijn snap gebruik in een la


Heuh?
Als ik een babydolfijn in huis had zou ik die inderdaad ook verstoppen in een la, goede tip.


Ik dacht een knuffel in de boxla zodat hij niet zijn vingers ertussen krijgt want dat had mijn man al bedacht, een bal er tussen..
<<

Anoniem171

Bericht 04 Nov 2013 17:22

Re: Herkent iemand dit?

En één dag in de week Julian naar een oppas/ gastouder/ kdv brengen? Kost wat centen maar dan heb je lekker een dagje om bij te tanken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Nov 2013 17:24

Re: Herkent iemand dit?

Of de boxla gewoon uit de box verwijderen...

Sjiek, is een Playpen geen optie zodat je af en toe gewoon even een rustmoment hebt maar Julian wel zijn ei een beetje kwijt kan (als in wat meer ruimte dan in de box). Ik heb er geen ervaring mee hoor, met een wat ouder kind in een playpen. Lucas ligt er inmiddels al een uur in te spelen en hij kan mij niet eens zien. Maar goed, wat ik al zei, die vermaakt zichzelf wel momenteel, dat scheelt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Nov 2013 18:18

Re: Herkent iemand dit?

Heeft hij wel genoeg uitdaging in zijn eigen speelgoed?
Als je de mogelijkheid hebt dan is het in deze fase misschien fijn om een ruimte (afgezet in de woonkamer, of een aparte kamer) die helemaal babyproof is te hebben. Dus waar je hem kan neerzetten zonder dat je bang hoef te zijn dat hij iets kapot maakt of zichzelf kan bezeren, maar met genoeg uitdaging. Bakken met speelgoed om leeg te trekken, iets om op te klimmen maar met een zachte mat er onder?
Hij kan zich daar dan helemaal uitleven, terwijl jij even wat anders kan doen. En op andere momenten is hij gewoon bij jou in de woonkamer zodat je kan opletten en hij leert wat wel en niet mag.
<<

Anoniem5

Bericht 04 Nov 2013 19:24

Re: Herkent iemand dit?

Heel herkenbaar en op regenachtige dagen is dat met bijna 3,5 nog steeds zo dus ik probeer zoveel mogelijk tussen de buien door toch nog even de deur uit te gaan.
Qua opvang en werk is het hier eigenlijk net zo, ik houd er zo goed als niets van over dus dat is nou niet echt een motivatie om aan het werk te gaan met alle stress van brengen, halen (die eigenwijze peuters van mij werken nooit mee als we op tijd ergens moeten zijn) en in de avond nog alles alleen met ze te moeten doen voor een paar tientjes overhouden van het loon. Terwijl het wel rustgevend zal zijn voor mij. In de tijd dat ze net konden tijgeren, kruipen en klimmen verbouwde ik ook de hele woonkamer zodat ze nergens op of bij konden anders was ik met twee avonturiers niks anders aan het doen dan mopperen en nee nee nee roepen, all day pfff. Haha heerlijk hoor die kinderen, maar al die fases en van de ene fase in de andere. :laughcry:

Ik ging trouwens vanaf dat ze konden tijgeren/kruipen wel naar Ballorig met ze in Zaandam, het baby/peuhergedelte is echh wel geschikt voor hem! Is niet zo ver voor je toch?
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Nov 2013 22:36

Re: Herkent iemand dit?

Herkenbaar.... Sommige dagen gaat het beter, soms zijn er dagen dat ik hem wel achter het behang kan plakken. Al van kleins af aan sliep B. steeds slechts 3 kwartier achter elkaar en dan max 2 keer per dag. Gefrustreerd omdat dingen niet lukten/konden/mochten lag hij met regelmaat te mopperen. Toen hij leerde kruipen ging het beter, maar toen begon een nieuwe ellende. Nu kan hij lopen, is zijn blikveld nog groter geworden en ziet hij alles ook op de eettafel en het aanrecht. Gewoon een telefoongesprek voeren is bijna onmogelijk omdat hij de telefoon wil hebben, op de laptop is moeizaam omdat hij het scherm gebruik alsof het een touchscreen is. Zoals Caroow in een topic stelde: " Om vier uur snachts heb ik geen principes", sommige principes heb ik echt overboord moeten kieperen. Mijn woonkamer is behoorlijk babyproof, vergelijkbaar met de adviezen van Cheese. Televisie kijken is gewoon een zege soms, even rust. Bakje met rozijntjes erbij... Ik werk wel drie dagen in de week, mijn oma past een dag hier op en zij start haar dag hier altijd met het wegzetten van de spaarzame dingen die ik laat staan. "Ik heb geen zin in dat gedonder..." En gelijk heeft ze! Chiq, je doet het goed en soms is het fijn om even van anderen te horen hoe zij erin staan. Soms is het gewoon zwaar, daar mogen moeders onder elkaar best even eerlijk over zijn.
<<

Anoniem32

Bericht 04 Nov 2013 22:44

Re: Herkent iemand dit?

Hahahahahha heerlijk dit topic :thumbup:
Toch leuk he kindjes :yes:

Ik herken het eigenlijk niet meer. Of ik heb die tijd gewoon geskipt in mijn geheugen dat kan ook.
Momenteel heb ik een brutaal monster thuis rond lopen die denkt dat hij het wel even voor het zeggen heeft. En als het meneer niet bevalt gooit hij zich toch gewoon even op de grond om heel erg zielig te gaan huilen.

Jammer voor hem dat ik daar niet intrap en zeker niet om 6:00 uur in de ochtend :thumbdown:
<<

Anoniem75

Bericht 04 Nov 2013 23:41

Re: Herkent iemand dit?

Ik vond het nog pittiger worden toen hij het lopen had ontdekt :silent:

Hier hielp het om alles gewoon op te ruimen. Decoratie op tafel, de iPad van de bank, kattenbrokjes hoger wegzetten enz. En maak het jezelf makkelijker door van die kinderbeveilingdingen op je keukenkastjes te monteren en traphekje beneden bij de trap te plaatsen. Hier staat nu nog steeds niks op de salontafel of tv kast en dat bespaard me nu nog steeds 50x nee afblijven! op een dag. Bij een ander blijft hij wel altijd overal vanaf maar thuis blijft het op de een of andere manier moeilijk.

En zorg dat hij zich niet verveeld. Zet speelgoed binnen handbereik, zet wat muziek op of baby tv enz
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2013 00:11

Re: Herkent iemand dit?

Cheese schreef:Sjiek, hier hebben we dit gedaan in het kader van pick your battles:

Stopcontacten dicht gemaakt
Stekkers buiten bereik
Stalampen tijdelijk elders in huis ondergebracht
Babydolfijn snap gebruik in een la
Laptop hoog en droog op de eettafel
Ipad en iPhone tussen de spleten van de bank indien niet in gebruik :lol:
Traphekje in de deur van de woonkamer zodat ze er uit uit kunnen
Van die anti baby klemmen in de lades zodat ze die niet open krijgen
Stoel staat tegen de muur zodat ze er niet over donderen bij het klimmen
Boekenplanken zo vol gepropt dat ze niet sterk genoeg zijn de boeken eruit te trekken

Uhm moet ik doorgaan?

Anyway, de woonkamer is dus vrij babyproof omdat ik anders gek werd. Ja, ze koeten leren dat niet alles mag, maar dat doe ik wel een andere keer want we hadden hier de hele dag een snert sfeer omdat ik de hele dag nee liep te roepen.


Hahahaha, herkenbaar!! En dan nog zit dochter genoeglijk met mijn telefoon op de bank als ik terugkom uit de keuken of van de wc, haha.

Het is ook heel pittig hoor ChiQ, vooral als 24/7 de zorg hebt voor hem. Mijn tip is om het jezelf vooral makkelijk te maken. Er heeft hier ook een tijdje niets op de salontafel gestaan en de lades heb ik op een gegeven moment leeggehaald, want ik werd er gek van.
En het is vanzelf weer beter geworden. Alles staat er weer ;).
En laat je niet gek maken door die kleine dreumes. Ik merk dat als ik mijn dag niet heb, dat ze dan juist oervervelend zijn. Al is dat wel makkelijk gezegd natuurlijk.
Ik denk dat vooral het weinige slapen je opbreekt, omdat je nergens aan toe komt en hij de hele dag je aandacht opeist.
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Nov 2013 00:18

Re: Herkent iemand dit?

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt na zo'n dag! De oudste was hier helemaal niet zo, we hoefden nooit iets weg te zetten, ze klom nergens op en bleef rustig een half uur zitten met wat speelgoed. De jongste is echt helemaal het tegenovergestelde. En nu ze loopt, wordt het alleen maar erger. Ze klimt overal op, trekt alle kasten open (en de inhoud eruit uiteraard) en drukt op alle mogelijke knopjes. Bovendien barst ze meteen in huilen uit als ze iets niet mag. Ik ben de hele dag thuis met ze (probeer dan wel nog te werken tussendoor, ze slaapt gelukkig nog wel 2 keer 2 uurtjes), dus ben dan echt vaak kapot na zo'n dag. Erop uit gaan helpt wel, gewoon even je zinnen verzetten en zorgen dat hij zich kan uitleven.

Op het moment dat je je voelt zoals jij je nu voelt, is het wel tijd om even een of meer dagen rust in te lassen. Is er niemand aan wie je hem een dagje of middag kunt toevertrouwen, zodat je even echt aan jezelf toekomt? Zo'n dag kan vaak echt helpen om op adem te komen en weer genoeg energie te hebben om vol goede moed aan een nieuwe dag met J. te beginnen. Dan waardeer je zijn streken daarna weer des te meer ;-)

Succes ermee!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Nov 2013 09:45

Re: Herkent iemand dit?

oh jeee, er staat me dus nog heel wat te wachten.

Sterkte Chiq!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Nov 2013 10:28

Re: Herkent iemand dit?

Mijn dochter wordt met name vervelend als we heel de dag thuis zijn, ga dus gauw tussen de buien door een rondje fietsen,wandelen en bijv babyzwemmen
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 05 Nov 2013 15:33

Re: Herkent iemand dit?

Bolus26 schreef:Mijn dochter wordt met name vervelend als we heel de dag thuis zijn, ga dus gauw tussen de buien door een rondje fietsen,wandelen en bijv babyzwemmen


Hier hetzelfde, weggaan helpt hier wel.
Afbeelding


Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 05 Nov 2013 16:17

Re: Herkent iemand dit?

Jep, heel herkenbaar...
December 2009
juli 2012
<<

ChiQ

Bericht 05 Nov 2013 16:37

Re: Herkent iemand dit?

Hier helpt weggaan niet hoor, na zo'n 30 min is de wagen echt zijn vijand en wil hij er midden in de supermarkt uit..
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 05 Nov 2013 16:38

Re: Herkent iemand dit?

Misschien niet goed, maar voor dat geval heb ik een doosje rozijntjes in mijn jas :)
Maar dat hoeft natuurlijk niet te werken bij jouw vent!
December 2009
juli 2012
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 05 Nov 2013 16:50

Re: Herkent iemand dit?

Hier ook herkenbaar, nog steeds helaas. Ik hoop dat de psz straks verlichting gaat brengen voor haar en voor mij. Ik ben ook fulltime thuis bij de kinderen, maar heb daarnaast ook een parttime eigen bedrijf. Op het moment is dat geen goede combi :laughcry:

Ik vind het trouwens fijn om te lezen dat meer mensen het (soms) zwaar vinden. Dat lijkt in mijn omgeving wel taboe te zijn. Je bent tenslotte toch blij met je kinderen en ze zijn toch zo leuk en het is zo mooi om moeder te zijn! Natuurlijk is het dat ook, maar zeggen dat je het ook zwaar vind, lijkt niet te mogen. Uiteindelijk ga je dan denken dat je de enige bent en dat je zelf dus wel iets verkeerd zal doen, ik wel tenminste.

Sterkte en hopelijk put ook jij alleen al moed uit het feit, dat je niet de enige bent.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 05 Nov 2013 17:24

Re: Herkent iemand dit?

Eens met Luna, ik had het er pas met een moeder van het kdv erover dat sommige je maar raar aankijken als je zegt dat je het pittig vindt. Zij zei ook dat veel het waarschijnlijk niet durven toe te geven.
Tuurlijk je hebt makkelijke en minder makkelijke kinderen, maar ik denk dat veel er niet over zullen praten in real life.
December 2009
juli 2012
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Nov 2013 22:29

Re: Herkent iemand dit?

Zwemmen, eindje fietsen, naar de bieb, naar ballorig, een eindje met de tram/bus/metro.. zoveel mogelijk weg!
Of alle kussens van de banken af en op de grond leggen: klauterparadijs. Vechten op het grote bed. Filmpjes kijken.

Sterkte.
#teammaple🍁
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:32

Re: Herkent iemand dit?

Hier niet herkenbaar, bij beiden niet. Ik heb ook nooit iets weggezet en al beschikt N wel over iets meer doorzettingsvermogen als broer ik zet haar continue weg vd tafel maar weghalen doe ik helemaal niets.

We gaan wel echt meerdere keren per dag naar buiten want dat heeft vooral R gewoon nodig. We lopen naar de winkels ( 20 min wandelen ongeveer, daar lopen we wat rond en dan weer 20 min terug)

Ik heb als ik dat hier zo lees echt wel twee hele makkelijke kinderen ( meestal en - slapen en - eten over het algemeen bij R ;) )
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron