Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachtlijst basisschool

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 14:40

Re: Wachtlijst basisschool

Exogenesis schreef:Ik vind het wel raar dat je je niet op een andere school mag inschrijven. Wat moet je dan doen als straks blijkt dat de wachtlijst nog steeds bestaat?


Als een school een wachtlijst heeft vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen. Als alle kinderen gewoon geplaatst kunnen worden dan snap ik het wel, want dan willen ze gewoon een planning en een indeling van de klassen maken en niet last-minute horen dat de helft ergens anders naartoe gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 14:43

Re: Wachtlijst basisschool

Susan schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind het wel raar dat je je niet op een andere school mag inschrijven. Wat moet je dan doen als straks blijkt dat de wachtlijst nog steeds bestaat?


Als een school een wachtlijst heeft vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen. Als alle kinderen gewoon geplaatst kunnen worden dan snap ik het wel, want dan willen ze gewoon een planning en een indeling van de klassen maken en niet last-minute horen dat de helft ergens anders naartoe gaat.


Ik ga er vanuit dat je wel op andere scholen in mag schrijven als je op de wachtlijst staat. In denk dat het alleen geldt als je ook daadwerkelijk geplaatst bent.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 14:47

Re: Wachtlijst basisschool

Jans schreef:
Susan schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind het wel raar dat je je niet op een andere school mag inschrijven. Wat moet je dan doen als straks blijkt dat de wachtlijst nog steeds bestaat?


Als een school een wachtlijst heeft vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen. Als alle kinderen gewoon geplaatst kunnen worden dan snap ik het wel, want dan willen ze gewoon een planning en een indeling van de klassen maken en niet last-minute horen dat de helft ergens anders naartoe gaat.


Ik ga er vanuit dat je wel op andere scholen in mag schrijven als je op de wachtlijst staat. In denk dat het alleen geldt als je ook daadwerkelijk geplaatst bent.


Dan kan ik het begrijpen ja. Maar als je én op een wachtlijst staat en je mag niet op een andere wachtlijst staan, dát zou ik vreemd vinden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 14:52

Re: Wachtlijst basisschool

Ja, ik ook, maar dan zou die school met die wachtlijst gewoon meteen afvallen voor mij. Ik zou niet het risico lopen dat ik geen plek heb. Maar net als Jans denk ik dat het inderdaad geldt als je geplaatst bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Nov 2013 18:49

Re: Wachtlijst basisschool

Highway schreef:Moet je soms zo vroeg al inschrijven?? mijn hemel dan moeten we daar ook eens over na gaan denken...


Ik heb net een school hier in de buurt gemaild en die vertelde mij dat in mijn wijk (hier zitten 7(!) scholen) geen enkele school een wachtlijst heeft en dat ik dus rustig eerst mijn kindje beter kan leren kennen zodat ik hem op een goed bij hem passende school kan doen straks. Heel fijn!

Maar goed dat zijn gewoon buurtscholen en ik las op de site van een daltonschool dat ze wel een wachtlijst hebben. Ook op de vrije school hebben ze een wachtlijst. Op wat voor leeftijd je ze dan moet inschrijven weet ik niet, maar blijkbaar is het vooral als je iets bijzonders/unieks wil.
Ik vind dalton wel interessant en er zit er ook eentje hier op 7 minuten fietsen vandaan die volgens mij geen wachtlijst heeft. Maar de andere school die ik op het oog hebt werkt ook wel met een aantal daltonprincipes en een school nog dichterbij is natuurlijk wel fijn.

Je moet dus vooral gaan bedenken of je je kind naar iets van dalton, jenaplan of vrije school wil en daar dan eens naar gaan kijken in de buurt of ze wachtlijsten hebben.
Ik heb me gewoon heel vluchtig georiënteerd.
<<

Anoniem19

Bericht 06 Nov 2013 18:57

Re: Wachtlijst basisschool

Hebben jullie geen last van scholen die met postcodegebieden werken? Ik heb hier eens gegoogled op scholen omdat ik zelf groot jenaplan fan ben. Er is hier in de stad 1 jenaplanschool maar daar werken ze dus met een postcode gebied. Kinderen die niet uit de wijk komen worden op een wachtlijst geplaatst en hebben niet gegarandeerd plek. Ik vind dat wel jammer, omdat mensen die voor jenaplan kiezen (of iets anders specifieks) dat meestal juist bewust doen en het er voor over hebben dat ze wat langer moeten fietsen/rijden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Nov 2013 19:03

Re: Wachtlijst basisschool

De daltonschool die ik vond die werkt met wachtlijsten, voorrang op de wachtlijsten hebben kinderen van broertjes en zusjes die al geplaatst zijn en ouders die heel bewust voor het daltononderwijs kiezen. Kinderen hoeven niet uit de wijk te komen.
Is dat geen gemeentebeleid van die postcodegebieden?
<<

Anoniem19

Bericht 06 Nov 2013 19:06

Re: Wachtlijst basisschool

Pompoen schreef:De daltonschool die ik vond die werkt met wachtlijsten, voorrang op de wachtlijsten hebben kinderen van broertjes en zusjes die al geplaatst zijn en ouders die heel bewust voor het daltononderwijs kiezen. Kinderen hoeven niet uit de wijk te komen.
Is dat geen gemeentebeleid van die postcodegebieden?


Oh ping! Je hebt gelijk. Je mag je kind ook maar bij 1 basisschool aanmelden. Nou mooi is dat.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:00

Re: Wachtlijst basisschool

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen Jenaplanonderwijs in hun gedachten hebben voor hun kinderen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 22:03

Re: Wachtlijst basisschool

Wij hebben hier alleen 2 dalton-scholen, wat is het verschil met jenaplan? Zelf heb ik ook op een Jenaplan school gezeten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:07

Re: Wachtlijst basisschool

Dan moet ik even gaan graven... ik weet even het fijne van een Daltonschool niet meer.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip