Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstel en druktherapie.

<<

Anoniem255

Bericht 04 Mrt 2018 18:19

Borstel en druktherapie.

Heeft er iemand ervaring met deze therapie?

Hoe snel merkte je resultaat?
Had het ook het gewenste resultaat?
Hoe reageerde je kindje er op? Op zowel het borstelen zelf als het feit dat er iets "is"?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Mrt 2018 18:33

Re: Borstel en druktherapie.

Ik heb dit bij mijn zoon gedaan een paar jaar geleden. Vooral omdat hij heel erg wiebelig is, veel prikkels zoekt als hij onderprikkeld is en bij te veel nieuwe prikkels snel overprikkeld is. En omdat hij een lage spierspanning heeft.

Voor de spierspanning deed het niks. Voor de prikkels en het wiebelen deed het wel wat maar zodra we ermee ophielden was dit ook weer weg. Hij vond het borstelen in het begin een beetje vreemd maar hij vond het wel prima. Hij kreeg toen al een tijd fysiotherapie en dit hebben we gebracht als een oefening omdat hij toch al elke dag oefeningen moest doen. Dit was alleen een oefening die vaker op een dag moest.
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mrt 2018 18:40

Re: Borstel en druktherapie.

Bedankt voor je reactie!

Wij beginnen vrijdag en ik ben heel benieuwd. Onze zoon wordt nu steeds erg boos als ik er over begin :(

Ik begreep ook dat het bij sommige kinderen helemaal niet werkt. Ideaal is ook schijnbaar om elke 2 uur te borstelen maar dat is met schoolgaande kinderen geen doen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Mrt 2018 18:44

Re: Borstel en druktherapie.

Ja klopt. Ik heb gedaan vlak voordat hij naar de basisschool ging dus dat kon toen wel om de twee uur.

Waarom ga je het bij je zoon doen?
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mrt 2018 19:00

Re: Borstel en druktherapie.

Hij voelt zijn eigen lichaam niet goed aan en kan vrijwel niet stil zitten/liggen/staan. Hij voelt/wrijft/friemelt aan alles. Waar wij 5 standen qua "snelheid" hebben, heeft hij er maar 1: wakker = fullspeed. Hij overschreeuwt alles en iedereen om zichzelf te kunnen horen denken, hij kan zich niet concentreren en loopt motorisch achter. Hij overziet werkjes ook niet. Hij wéét wel hoe het moet maar de uitvoering is vaak veel te verwarrend. Hij hoort en ziet alles, slaat alles op maar kan het niet onder woorden brengen. Hij kan mij bijvoorbeeld amper tot niks over de schooldag vertellen.

Het is maar goed dat we nog zo'n 6 maanden hebben want op dit moment kan hij nog niet naar groep 3 en hij heeft al een extra kleuterjaar. Zijn writic test was onvoldoende.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2018 19:02

Re: Borstel en druktherapie.

Wij hebben wel diepe drukmassage geleerd bij E, dat vindt hij fijn en soms vraagt hij er ook echt om. Borsteltherapie zouden we ook gaan doen maar om de een of andere reden ging dat opeens niet door, nooit gehoord waarom, dat is toen heel erg raar gegaan.

Hij heeft ook een verzwaarde deken om onder te slapen, daar heeft hij ook wel baat bij. Je hebt ook verzwaarde vestjes, en ik zag laatst ook een vestje dat een soort drukmassage geeft tijdens het dragen, dat was wel heel duur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Mrt 2018 19:41

Re: Borstel en druktherapie.

Die vestjes vond J. ook heel fijn. Die gebruikte hij bij de fysio en hij wilde hem altijd mee naar huis nemen.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny