Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fiets kinderzitje (achter)

<<

Anoniem257

Bericht 04 Feb 2018 19:36

Fiets kinderzitje (achter)

Ik ben langzaam aan het oriënteren voor een zitje achterop de fiets, maar er zijn zoveel soorten en merken. Welke hebben jullie en vooral bevalt die?
<<

Anoniem231

Bericht 04 Feb 2018 19:40

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Een variant van de yepp die past op een elektrische fiets. Weet even de naam niet meer.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 04 Feb 2018 19:42

Re: Fiets kinderzitje (achter)

De nieuwe yepp (thule yepp maxi).
Superfijn zitje en vooral fijne sluiting ook (veel beter dan t oudere model)
<<

Anoniem281

Bericht 04 Feb 2018 19:43

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Ik heb toevallig vorige week een zitje gekocht! Een Yepp. Het zitje is van rubber dus prettig voor Tobias en vooral; het frame dat er in zit, is van staal. Goedkopere zitjes zijn vaak van enkelvoudig kunststof, valt je fiets, dan kan je zitje dus simpelweg breken. Bij Yepp kan er dan een buts op je zitje kopen maar t frame blijft wel heel.

En ik vind t een mooi zitje :smile:
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 04 Feb 2018 19:48

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Wij hebben de Yepp Maxi. Puur en alleen omdat ie een vijfpuntsgordel heeft.
2012 2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Feb 2018 19:53

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Yepp maxi met easyfit. Als dat op je fiets kan is dat ideaal. Mijn beide fietsen hebben die mogelijkheid dus ik kan heel makkelijk het stoeltje wisselen tussen mijn electrische en mijn gewone fiets.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Feb 2018 20:00

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Hier ook een Yepp Maxi, prima stoelje, eigenlijk gekocht omdat ik het voorzitje ook van Yepp had en graag twee dezelfde op mijn fiets wil.
⁠♡♡♡
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Feb 2018 20:00

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Wij hadden een goedkoop stoeltje van de Hema. Ik wilde eigenlijk die van Yepp maar we moesten hem vrij plotseling hebben dus toen deze gekocht omdat de Hema open was op dat moment. We hebben er uiteindelijk een jaar of vijf mee gedaan (dagelijks gebruikt) en toen was hij nog steeds prima. Mijn fiets is denk ik wel 100 keer gevallen maar nooit iets stuk gegaan.
2010 2012
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Feb 2018 20:03

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Bobike Maxi. Die zat al op mijn fiets.
Ik heb nu nog het voorzitje erop maar T is daar eigenlijk te lang voor. De gordels zitten over zijn bovenarmen.
Het achterzitje zit hij veel beter op. Maar ik vind dat wat ongezelliger.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Feb 2018 20:13

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Salome schreef:Bobike Maxi. Die zat al op mijn fiets.
Ik heb nu nog het voorzitje erop maar T is daar eigenlijk te lang voor. De gordels zitten over zijn bovenarmen.
Het achterzitje zit hij veel beter op. Maar ik vind dat wat ongezelliger.


Dat hadden wij met F. ook, elke keer met haar benen tegen het stuur. Maar ik geef toe....geen bal aan achterop!
⁠♡♡♡
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 04 Feb 2018 20:26

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Hier ook de Yepp maxi. Ik vind hem wel minder fijn dan de yepp mini. Vooral omdat het nogal zwaar is achterop. Maar op zich een fijn zitje die makkelijk van de fiets af kan en J. Zit er goed in.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Feb 2018 20:30

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Ik heb een Bobike, eigenlijk vooral voor gekozen omdat ik de Yepp te duur vond en deze was destijds in de aanbieding. Hij bevalt prima trouwens. Mijn dochter zit er nog in, maar mijn zoon zit er ook regelmatig in als zij op school zit (dan mag hij kiezen, voor of achter op de fiets). Ik ben erg tevreden!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem236

Bericht 04 Feb 2018 21:03

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Een yepp maxi. Eerst had ik een blauwe en die was rampzalig met het verstellen van de bandjes.
Op vakantie kwam ik er achter dat er ook yepp maxi s zijn die makkelijk te verstellen zijn.
Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht en daar vloekte de blauwe kleur bij, dus nu een bruine met fijne sluiting.
Dus mocht je voor de yepp gaan, let dan goed op hoe de bandjes te verstellen zijn
<<

Anoniem294

Bericht 05 Feb 2018 10:39

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Ik heb voor de twins destijds twee achterzitjes bij de AH gekocht in de aanbieding voor 25,- p.s. Die zijn een beetje hetzelfde idee als die van de Hema. Groot nadeel vond ik dat het geen driepuntsgordel heeft. Oudste twee deden daar niks mee maar de jongste heeft die in een fractie van een seconde open. Fietste voorheen niet ver dus liet ik het zo.
Nu heb ik een nieuwe fiets (grijs met roze) en ook een nieuwe yepp (roze) gekocht omdat ik nu wel veel en ver fiets en ze gewoon goed vast kan en stevig zit. Dit is toch wel heel wat betere kwaliteit. De andere wieberden ook gewoon mee naar rechts en links maar dat doet de yepp niet.

Als ik zelf deze fiets niet had was ik voor een bruine bobike gegaan. Die vind ik erg mooi en is ook nog een stuk goedkoper.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 05 Feb 2018 10:45

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Ik heb Yepp zitjes. Vond ze stevig, comfortabel voor kind, goede gordels erin en eerlijk gezegd ook een stuk mooier dan bijvoorbeeld Bobike stoeltjes. Nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken, al zijn ze wat prijzig. Maar ja, je doet er ook een tijd weer mee. Yepp is overigens vaak wel goed tweedehands te vinden én te verkopen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem257

Bericht 17 Feb 2018 13:44

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Ik kan een Yepp zitje overnemen, alleen nu heb ik een vraag. De bevestiging zit via het frame zeg maar, (zadelpenadapter) maar past dat op elke fiets?
<<

Anoniem281

Bericht 17 Feb 2018 17:58

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Volgensmij wel! Op mijn Cortina Crush iig wel.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Feb 2018 13:20

Re: Fiets kinderzitje (achter)

denk het wel. op de mijne iig wel.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Mrt 2018 13:28

Re: Fiets kinderzitje (achter)

Past het Betty?
Ik heb gister ook het achterzitje erop gezet. Wel écht minder gezellig.
Maar T is echt te lang voor het voorzitje. En stiekem fietst dit veel minder zwaar.
Ik heb wel een oud ding van Bobike maxi classic overgenomen van iemand. Maar prima!
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers