Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kinderboeken/prentenboeken (engels)

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2018 13:19

kinderboeken/prentenboeken (engels)

Onze T. (7) heeft ontzettend veel interesse in de Engelse taal en dus ben ik laatst naar de bieb geweest en heb daar een paar engelse prentenboeken gehaald. Dat ging erin als koek en ik merk dat hij daar ontzettend veel van leert. Helaas is de collectie in onze bieb niet zo groot. Gelukkig heb ik een abbo via mijn werk waardoor ik uit de bibliotheken uit heel nederland kan lenen. Zijn hier mensen die af en toe (prenten) boeken in het engels lenen en leuke titels kennen?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 24 Feb 2018 18:45

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

Misschien over laten komen uit een andere bieb? Dat he dus van een andere bieb de catalogus bekijkt en dan sorteert op categorie en dan bekijken of het je wat lijkt en dan reserveren via je eigen bieb?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Feb 2018 18:52

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

Wat leuk! Dat zou ook wel iets zijn voor mijn zoon. Heb jij zelf tips voor prentenboeken? Dan ga ik hier in de bieb ook eens kijken.
Ik heb helaas geen tips voor je.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Feb 2018 19:39

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

Onze oudste zoon heeft wel een aantal kinderboeken in het Engels, oa van StarWars prentenboekjes over een vader en een zoon die leuke dingen gaan doen, de titels weet ik zo niet en de boekjes liggen op zijn kamer ( hij slaapt).

Maar wat mijn man ook vaak doet is de gele ballon met hem “ lezen” ( het is een zoekboek zonder tekst) en dan alles benoemen in het Engels. Laatst deed ik dat ook met hem en toen zei hij ook, dit boek is Engels he mama? Hij weet ook echt dingen zoals de lantaarnpaal, de berg, de giraffe ed, mijn man zegt het woord dan vaak twee keer in het Engels en de derde keer in het Nederlands, de volgende keer dat ze het boek weer “ lezen” dan alleen nog in het Engels. Hij verstaat het allemaal feilloos.

Maar goed onze oudste is net een paar maanden 3, jou zoon natuurlijk een stukje ouder, maar wellicht is dit wel een leuke manier met boeken die jullie gewoon in de kast hebben staan? ( ik weet niet of je zoon als de leeftijd heeft dat hij daadwerkelijk zelf leest?).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Feb 2018 23:47

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

Het is vrij duur om op te sturen maar als ik in september wat voor je mee moet nemen vanuit hier (Australie), laat maar weten! Weet niet waar je woont maar wellicht goedkoper dan bestellen. Overigens raad ik je aan er meer mee te doen ook. Misschien is er een speelgroep in het engels ergens? Of kun je een engelstalige babysitter doen? Ik studeer tweetaligheid, wel de andere kant op, maar als een kind zo geinteresseerd is zou ik zoveel als je kunt stimuleren. Films kijken ook in engels etc. Een kind die zo'n interesse heeft in taal, zou je nu nog tweetalig kunnen opvoeden. Hier en daar woordjes is niet een tweede taal kennen (anders sprak ik ook Spaans ;) maar als je hem echt stimuleert en energie erin stopt, kan dit voor hem onwijs leerzaam zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

renskenijn

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 26 Apr 2015 10:17

Bericht 27 Feb 2018 20:30

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

De boeken van Julia Donaldson zijn ook zo ontzettend leuk. En die worden vanuit het Engels vertaald naar het Nederlands. Ze zijn vaak in de bieb te krijgen, maar ook redelijk goedkoop via internet te bestellen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Mrt 2018 20:22

Re: kinderboeken/prentenboeken (engels)

Wij hebben vandaag 'the gruffalo' opgehaald bij de bieb, die valt al goed in de smaak. Mijn zoon kent het boek in het nederlands al bijna uit zijn hoofd en volgt het in het engels daardoor ook heel makkelijk.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom