Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Risotto

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Nov 2013 11:34

Risotto

Hoe maak je dit voor een baby klaar?
Kook je de risotto dan met water ipv bouillon? Want als ik google kom ik aan de ene kant tegen dat bouillon (van blokjes) wel mag, en andere sites zeggen van niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem144

Bericht 06 Nov 2013 12:01

Re: Risotto

Bouillion lijkt mij niet goed voor een 7 maanden oude baby, dus met water denk ik.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2013 12:06

Re: Risotto

Er bestaat wel zoutarme bouillon, maar ik zou het dan gewoon met water maken...of niet. ;-)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Nov 2013 12:22

Re: Risotto

Mijn idee was idd water, maar wist niet of dat kon, vandaar. Ik denk er nog ff over na haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 06 Nov 2013 13:52

Re: Risotto

Ik deed het eerst gewoon met water, nu krijgt ze gewoon een bouillonblokje omdat ze nu met ons mee eet.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 06 Nov 2013 14:24

Re: Risotto

Je hebt ook potjes met bouillonpoeder. Je kunt dan gewoon water doen en dan een heel klein beetje poeder erbij zodat je heel "dunne" bouillon krijgt. Dit is dan alleen niet van die zoutarme bouillon, maar als je het erg verdunt zal het met de hoeveelheid zout wel meevallen.
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Nov 2013 14:41

Re: Risotto

Kan gewoon met water. Is voor volwassenen denk ik een beetje smaakloos, maar een baby zal toch nog niet zo kritisch zijn op de smaak van zijn risotto :).
<<

Anoniem166

Bericht 06 Nov 2013 16:12

Re: Risotto

Tot een jaar maakte ik het met water. Ik deed er wel tomaat en spinazie bij en bij het bakken van de korrels voor je er water bij doet een theelepeltje tomatenpuree, dan is het een lekker gerecht (vond mijn dochter).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2013 17:40

Re: Risotto

Sanne schreef:Tot een jaar maakte ik het met water. Ik deed er wel tomaat en spinazie bij en bij het bakken van de korrels voor je er water bij doet een theelepeltje tomatenpuree, dan is het een lekker gerecht (vond mijn dochter).


Oh heb je daar een soort recept voor? Ik maak nooooit risotto (mijn ouders hebben me dat als kind tegen gemaakt, ik weet niet wat ze deden, maar het was in elk geval gortdroge meuk) maar ik heb laatst een hele lekkere gegeten en dat klinkt als iets wat ik voor L. ook wel makkelijk kan maken!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Nov 2013 18:00

Re: Risotto

Ik had t idd ook met spinazie willen maken. Maar heb nu voor gewone rijst gekozen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers