Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Sep 2013 18:34

Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ik net nog.
S. ligt net op bed en is een beetje jengelig. Normaal is het meestal ff z'n speen indoen en tis goed. Nu al een keer gedaan en hij begon weer te huilen, maar ik dacht: je redt het wel ff.
Toch maar naar boven gegaan en ja hoor, ligt ie met z'n arm vast tussen de spijlen van het bed. Arm kind! :shock:

En hoe vaak ik al niet bijna (bijna he!) met 'm tegen de deurpost opgelopen ben haha.
En waar ik me het meest schuldig over voelde, was toen mijn mobiel op z'n hoofd viel :oops:

Wat is het 'ergste' wat je je kind hebt 'aangedaan'?
Tenminste, neem aan dat het per ongeluk ging...
Of andere memorabele momenten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2013 18:37

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Opeens kindergehuil horen, tot de ontdekking komen dat je vergeten bent om de babyfoon aan te zetten en dat je kind al een hele tijd boven aan het brullen is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 18:39

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Haha, oooohh erg! Ik heb m'n telefoon ook wel eens op z'n hoofd laten vallen. Arm kind!

Ik heb ook wel eens wat langer laten huilen, bleek dat tie de boel had onder gepoept.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 18:40

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Susan schreef:Opeens kindergehuil horen, tot de ontdekking komen dat je vergeten bent om de babyfoon aan te zetten en dat je kind al een hele tijd boven aan het brullen is.


Oja, dit heb ik ook heel vaak!

Gister ook nog. M'n moeder was er, ik had zoon op bed gelegd en toen was ik gelijk boodschappen gaan doen. Kwam ik er bij thuiskomst achter dat ik vergeten was om het geluid aan te zetten. Oeps...
M'n moeder was ook in de veronderstelling dat ik hem aan had gezet.
<<

Anoniem275

Bericht 04 Sep 2013 18:42

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

MissBitchy schreef:En waar ik me het meest schuldig over voelde, was toen mijn mobiel op z'n hoofd viel :oops:

haha, dat had ik laatst ook. ik lag L te voeden midden in de nacht en dan ga ik altijd een beetje met mijn telefoon spelen om wakker te blijven, maar ik viel dus in slaap en mijn telefoon viel zo *pok* boven op zijn koppie..

verder voel ik me vooral een slechte moeder wanneer ik ongeduldig ben en/of uitval (tegen T)
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 04 Sep 2013 19:05

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Herkenbaar. Ik hou altijd haar arm vast, anders blijft ze achter de deurpost hangen. En ze zat ook al bijna klem met der handje in de maxicosi.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Sep 2013 19:12

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ik heb R zijn beenvelletje een keer tussen de klik sluiting van de wipstoel gehad. Hij gilde gelukkig voordat ik hem helemaal dicht klikte, maar hij had wel een blauwe plek. Ik kon zelf wel huilen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 04 Sep 2013 19:22

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ik voel me de laatste weken een slechte moeder. H. weigert gewoon te eten en te drinken. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. En vanochtend heb ik haar gewogen en was ze dus ook lichter dan 2 maanden terug. En omdat ik dus niet meer weet hoe ik haar moet helpen, voel ik met echt een slechte moeder :cry:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Sep 2013 19:23

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ik heb een keer in haar vinger geknipt toen ik haar nagels knipte!
Ze is een keer van de commode gevallen, omdat ik bukte om nieuwe luiers te pakken en ze toen ging rollen!
En zaterdag was ik haar vergeten een broodje te geven tussen de middag. :oops:
Ze was heel moe, dus had haar eerst naar bed gebracht. En toen sliep ze heel lang, toen ze wakker werd moesten we meteen weg. Bij mijn schoonouders thuis stond ik in de keuken en l hing maar aan mijn been en het keukenkastje en was aan het piepen...tot ik ineens bedacht dat ze nog niks had gegeten!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 19:25

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Elektra schreef:Ik voel me de laatste weken een slechte moeder. H. weigert gewoon te eten en te drinken. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. En vanochtend heb ik haar gewogen en was ze dus ook lichter dan 2 maanden terug. En omdat ik dus niet meer weet hoe ik haar moet helpen, voel ik met echt een slechte moeder :cry:


Oh, dat is vervelend zeg! Maar jij moet je daar natuurlijk niet een slechte moeder door voelen, jij kan er niks aan doen.

Drinkt ze nog veel bv? Is er iets veranderd in haar eetpatroon?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Sep 2013 19:25

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Elektra schreef:Ik voel me de laatste weken een slechte moeder. H. weigert gewoon te eten en te drinken. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. En vanochtend heb ik haar gewogen en was ze dus ook lichter dan 2 maanden terug. En omdat ik dus niet meer weet hoe ik haar moet helpen, voel ik met echt een slechte moeder :cry:


Ooh wat rot! Maar daar kan jij toch niks aan doen? *knuffel*
2012
2016
2020

Instagram
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 04 Sep 2013 19:53

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Hoofd perongeluk tegen deurpost van de auto stoten bij het in de auto zetten.. Vinger tussen schanier badstoeltje, goedkopere zonnebrandcreme die dan uitloopt zo zn ogen in. Etc etc

Ik ben best wel lomp soms :oops:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 04 Sep 2013 19:55

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Moa schreef:Hoofd perongeluk tegen deurpost van de auto stoten bij het in de auto zetten..

dat overkomt mij ook zo vaak.
T heb ik als baby ook wel met zijn hoofdje tegen de deur gestoten, dat overkomt iedereen wel een keer denk ik..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2013 19:56

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Oh ja ik ben een keer vergeten om Ezra 's ochtends een schone luier te geven, dus toen was hij naar de groep met zijn nachtluier nog aan. Ik kwam erachter doordat ik de schone luier die ik had gepakt nog zag liggen. Dat vond ik wel echt heel erg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 04 Sep 2013 20:01

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Jans schreef:
Elektra schreef:Ik voel me de laatste weken een slechte moeder. H. weigert gewoon te eten en te drinken. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. En vanochtend heb ik haar gewogen en was ze dus ook lichter dan 2 maanden terug. En omdat ik dus niet meer weet hoe ik haar moet helpen, voel ik met echt een slechte moeder :cry:


Oh, dat is vervelend zeg! Maar jij moet je daar natuurlijk niet een slechte moeder door voelen, jij kan er niks aan doen.

Drinkt ze nog veel bv? Is er iets veranderd in haar eetpatroon?


Overdag nog 2 keer als ik werk, en 3 keer als ik thuis ben. En dan 's nachts 2 keer, soms 3. Ze is eigenlijk altijd niet een hele makkelijke eter geweest. Vanaf een maand of 10 heeft ze ruim 3 maanden niet gegeten thuis, toen was ze ook niet gegroeid. Daarna ging het weer beter. Ook een periode gehad dat ze echt heel veel at, toen had ze een flinke groeispurt en daarna kakte het weer in. Met veel afleiding krijg ik er 's ochtends eten in, maar vaak ook niet. Tussendoor eet ze niks, brood tussen de middag niet. Soms een paar hapjes fruit en misschien 1 of 2 happen avondeten. Wel een bakje yoghurt na, dat is het enige wat er eigenlijk altijd ingaat. En drinken... misschien 150 cc over de hele dag.

En misschien kan ik er niks aan doen, maar het zit me echt hoog. Op het KDV eet ze een stuk beter, vandaar dat ik toch het gevoel krijg dat het aan mij ligt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Sep 2013 20:03

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Susan schreef:Opeens kindergehuil horen, tot de ontdekking komen dat je vergeten bent om de babyfoon aan te zetten en dat je kind al een hele tijd boven aan het brullen is.



Dat is hier ook eens gebeurd, stekker zat er niet meer in. M was vreselijk over zijn toeren :(
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 20:05

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Elektra; mijn zoontje eet ook nog steeds enorm slecht. De ene week wat beter maar over het algemeen echt te slecht. Ik voel me er ook regelmatig boos/gefrustreerd en verdrietig om maar ja kan het moeilijk bij hem naar binnen duwen dus we laten het maar zo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Sep 2013 20:05

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ja, ik heb ook wel eens gehad dat de babyfoon stuk was en dan hoor je het wel eerder, dan ben je erop bedacht dat het gehuil wat meer uit de verte komt en dat je goed moet luisteren, en je zet een deur open enzo. Als je denkt dat de babyfoon aanstaat dan let je veel minder op omdat je verwacht dat je het wel luid en duidelijk hoort.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Sep 2013 20:11

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

De stootmomentjes komen hier ook wel eens voor. Voel me dan ff schuldig, maar dat is snel over, want kan gebeuren. Heb ook wel eens in de vingertje geknipt. Maar dat zijn dingen die even vervelend zijn, maar sne weer over zijn.
Wanneer ik me eenslechte moeder voel is wanneer ik niet weet wat er met E aan de hand is, of ik dingen over t hoofd ofevt pas te laat zie..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 04 Sep 2013 20:16

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Dat van die babyfoon had ik vandaag nog, F had echt dikke tranen zo zielig :(
Verder lees ik veel dingen die hier ook wel eens gebeuren, maar daar voel ik me niet perse een slechte moeder door.
Doordat F vaak nog 2 keer komt s'nachts en D om 7u aan ons bed staat kom ik behoorlijk wat slaap tekort. Hierdoor is mijn lontje vooral naar D soms erg kort. Daar voel ik me wel echt een slechte moeder om, zij kan er tenslotte ook niks aan doen dat ze zich af en toe als een peuter puber gedraagt. Gisteren toen ik haar naar bed bracht heeft ze echt een paar keer gezegd: ik ben wel lief he mama. Ik was gisteren nogal boos op haar geworden om iets onbenulligs waar ik normaal met veel meer geduld mee om zou gaan. Echt mijn hart brak en ik heb haar extra lang geknuffeld en vandaag ook extra vaak gezegd hoe lief ik haar vind.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 04 Sep 2013 21:09

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Ik voel me altijd een slechte moeder!! Maar dat komt omdat ik een negatief zelfbeeld hebt en gekampt hebt met een depressie. Maar kan soms ook erg genieten van mijn kindere !
Krijg hier trouwens hulp bij.
Laatst gewijzigd door Bruintje beer op 04 Sep 2013 21:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 21:12

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Bruintje Beer, dikke knuffel wat lijkt me dat moeilijk maar fijn dat je er hulp bij krijgt! Hopelijk ga je snel weer beetje bij beetje wat meer genieten van ze.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 04 Sep 2013 21:21

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Elektra schreef:Ik voel me de laatste weken een slechte moeder. H. weigert gewoon te eten en te drinken. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. En vanochtend heb ik haar gewogen en was ze dus ook lichter dan 2 maanden terug. En omdat ik dus niet meer weet hoe ik haar moet helpen, voel ik met echt een slechte moeder :cry:


heb je weleens gehoord van de term 'monkey platter'? Op die manier kun je de hele dag door eten aanbieden. Vaak zie je dat kindjes dan tussendoor ook nog het een en ander eten. Verder zou je dat wat ze wel eet, bijv yoghurt, de volle variant kunnen geven, maar misschien doe je dat al. Bepaalde producten zoals avocado zijn flinke calorieen bommen en bevatten veel goede stoffen. Noten ook, maar ik weet niet of je dat H al geeft. Walnoten gaan hier bijvoorbeeld goed, en vindt T erg lekker. Olijven, ook nog zoiets. Maar misschien heb je dit alles al geprobeerd.
Het ligt niet aan jou, he? Hoewel ik me wel je gevoel van onmacht goed voor kan stellen. Hopelijk gaat ze snel meer eten. Proeft ze wel, of ook dat niet?
februari 2012
november 2015
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 04 Sep 2013 21:31

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Nu. Ik woon om en om bij mijn ouders in verband met de verhuizing en daarom zie ik mijn zoon niet zo vaak als ik zou willen. En dat vind ik heel kut maar het moet echt even zo. Ik mis hem wel vreselijk.
<<

Anoniem32

Bericht 04 Sep 2013 21:37

Re: Wanneer voelde jij je een slechte moeder?

Pas geleden. Mijn zoontje was met zijn neefje bij mijn moeder aan het spelen en ze waren heel druk. Ze gooiden 2 keer met een deur waarop ze beide werden gewaarschuwd.
De 3e keer was ik aan de telefoon en die 2 hadden ruzie. Ze rennen weg, er word weer met een deur gegooid en vervolgens hoorde ik glas rinkelen.

Ik ben ernaar toe gelopen en heb ze allebei uit schrik een klap op de billen gegeven. Mijn zoontje was flink overstuur mijn neefje daarin tegen totaal niet. Ik dacht dat de raam kapot was gegaan door de deur maar toen zag ik dat mijn zoontje zijn hoofd vast hield en pijn had. Ik vroeg wat er was gebeurd ( toen pas) en bleek dat mijn neefje hem geduwd had en hij met zijn hoofd tegen het raam was gevallen. Gelukkig enkel glas en alles was naar buiten gevallen dus mijn zoontje had niks verder, maar ik heb daarna behoorlijk moeten huilen want ik voelde me een slechte moeder en echt ellendig ervan.

(Nu was ik die dag sowieso flink overstuur door een gebeurtenis, en kon dus niks hebben)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers