Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer kind thuis houden?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Feb 2018 10:00

Wanneer kind thuis houden?

T was vrijdag niet fit, flinke hoge koorts dus reden genoeg om hem thuis te houden. Het hele weekend nog steeds koortsig. Maandag beetje verhoging en niet willen eten. Dinsdag gewoon naar school geweest, bedoeling was een halve dag maar om 12u wou hij niet mee naar huis. Dus toch maar gebleven. Nu moest hij vanmorgen na zijn brood eten flink hoesten waarbij de boterham er weer uit kwam. Heb hem naar school gebracht omdat hij zelf ook wou. Maar juf zei meteen hij oogt niet gezond.
Had ik hem dus toch weer een dagje thuis moeten houden? Waar ligt bij jullie de grens? Wanneer houd je je kind thuis?

Ik vraag mij dit vooral af omdat hij al met al sinds okt denk ik wel 4-6 weken bij elkaar ziek is geweest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Feb 2018 10:31

Re: Wanneer kind thuis houden?

Als hij zelf wil en hij is koortsvrij dan snap ik wel dat je hem hebt gebracht. Hij oogt niet gezond, tja, waar baseert ze dat op? Als kinderen net ziek zijn geweest dan gebeurt het wel vaker dat ze daarna nog niet zo fit zijn, en in de winter zijn ze sowieso vaak wat witter.

Ik zou gewoon op mijn eigen oordeel afgaan, de juf is juf en geen huisarts, en zelfs de huisarts baseert zijn oordeel niet op hoe een kind op het eerste gezicht eruit ziet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 21 Feb 2018 10:36

Re: Wanneer kind thuis houden?

Als je kind naar school wilt en geen koorts heeft zou ik hem ook brengen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Feb 2018 11:28

Re: Wanneer kind thuis houden?

Ik had dat gisteren. Dochter is 2 weken geleden begonnen met kwakkelen. Van goede momenten naar hangerige momenten warin ze geen eetlust had. Geen koorts. Dat heeft ruim een week geduurd, waarin het wel stil aan beter werd. Dat was in de carnavalsvakantie.
Na 3-4 goede dagen te hebben gehad werd ze van zaterdag op zondag wakker met 39,8. Dit zakte wel naar 39 die dag. Toch had ze wel goed gegeten, en ook redelijk gespeeld. De maandag nog 39 graden, toen thuisgehouden van school, maar ondanks de koorts was ze niet ziek, ze at en speelde gewoon met energie. Gisteren 37,4. Normaal zou ik haar naar school hebben gebracht, maar omdat ze al zo kwakkelde, en we volgende week op vakantie gaan heb ik haar na twijfels toch thuisgelaten. Ik denk dat als het kind al een dagje thuis is gebleven t ook makkelijk is om haar nog een dagje extra thuis te houden om uit te zieken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Feb 2018 12:03

Re: Wanneer kind thuis houden?

Lotus schreef:Als je kind naar school wilt en geen koorts heeft zou ik hem ook brengen.
Dit, mits ik of mijn man die dag in staat is hem evt eerder op te halen mocht het toch niet lekker gaan.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Feb 2018 12:19

Re: Wanneer kind thuis houden?

Silver schreef: Maar juf zei meteen hij oogt niet gezond.
Had ik hem dus toch weer een dagje thuis moeten houden?
Maar nog even op dit reagerend: de juf kan dat toch gewoon zeggen? Daarmee bedoelt ze toch niet meteen ‘joh hou hem thuis’? Ik benoem het ook wel eens als ik zie dat een kind er moe of belabberd uitziet, dat is van mij uit geen commentaar op dat het kind in de klas aanwezig is.
#teammaple🍁
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Feb 2018 13:41

Re: Wanneer kind thuis houden?

Hier gaat ze gewoon (naar peuterspeelzaal dan) als ze zelf wil, en ook speelt. Als ze echt alleen hangt en slaapt natuurlijk niet.
Vaak wel met paracetamol dr in, en in m'n achterhoofd houdende dat ze wel bellen mocht het niet gaan.
Gaat eigenlijk altijd goed.
Ik ga dr maar zo mee om, want mijn dochter is erg vaak niet helemaal fit en heeft ook heel, heel vaak koorts (door vermoeidheid).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Feb 2018 23:43

Re: Wanneer kind thuis houden?

Thnx voor jullie kijk erop, ik dacht echt ik doe wat fout door hem naar school te doen.

12u heb ik hem opgehaald. En smiddags heeft ie geslapen.
Vandaag weer naar school gegaan tot 12u en smiddags 1,5 uur geslapen. Hij heeft het even nodig. Ik kan daar beter op inspelen dan dat hij helemaal oververmoeid raakt.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Feb 2018 07:41

Re: Wanneer kind thuis houden?

Fijn dat je het op die manier kon oplossen Silver. In de vakantie maar lekker bijtanken voor hem.

Ik vind in principe ook dat wanneer ze geen koorts of buikgriep heeft dat ze het gewoon kan gaan proberen op school.
Als het dan niet gaat kan juf altijd bellen. Maar dat is hier nog nooit voorgekomen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers